Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tussenstop Washington
Tussenstop Washington
Hallo allemaal,
Al een hele tijd lees ik elke dit forum. Ik heb er veel ideeën en tips gelezen. Nu heb ik zelf een vraag.
In mei gaan wij voor 2 weken naar Californië en Las Vegas, een rondreis maken. Wij zijn nu al 14 keer in Florida geweest maar in het westen nog maar 1 keer.
Wij vliegen met United Airlines vanaf Amsterdam naar Washington en van daaruit een binnenlandse vlucht naar San Francisco. Nu zijn wij toch een beeje op tegen de "overstap". Ik heb begrepen dat je door de douane moet en ook je baggage wil moet ophalen.
Kan iemand ons vertellen hoe het op Washington in zijn werk gaat? Is alles overzichtelijk? Waar moeten we de baggage weer inleveren en later weer ophalen? Moeten we helemaal weer opnieuw inchecken?
Kortom weet iemand hoe het daar werkt en wat zijn dan de ervaringen?
Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden die gegeven worden
Met vriendelijke groet,
Peter en Melanie
Al een hele tijd lees ik elke dit forum. Ik heb er veel ideeën en tips gelezen. Nu heb ik zelf een vraag.
In mei gaan wij voor 2 weken naar Californië en Las Vegas, een rondreis maken. Wij zijn nu al 14 keer in Florida geweest maar in het westen nog maar 1 keer.
Wij vliegen met United Airlines vanaf Amsterdam naar Washington en van daaruit een binnenlandse vlucht naar San Francisco. Nu zijn wij toch een beeje op tegen de "overstap". Ik heb begrepen dat je door de douane moet en ook je baggage wil moet ophalen.
Kan iemand ons vertellen hoe het op Washington in zijn werk gaat? Is alles overzichtelijk? Waar moeten we de baggage weer inleveren en later weer ophalen? Moeten we helemaal weer opnieuw inchecken?
Kortom weet iemand hoe het daar werkt en wat zijn dan de ervaringen?
Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden die gegeven worden
Met vriendelijke groet,
Peter en Melanie
-
IloveFlorida
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Toen wij de 1e keer naar Florida vlogen, hadden we een tussenstop op Detroit. Helaas was de verbinding te krap om het bedoelde vliegtuig te halen naar Florida, dus hebben we een paar uur moeten wachten op het vliegveld.
De koffers werden wél automatisch doorgesluisd naar de juiste vlucht. Een beetje te goed zelfs, want toen wij uren later eindelijk in Orlando aan kwamen, bleken onze koffers hier al uren te staan. Nu moet ik wel zeggen dat dit in 2000 was en dat ik me erg goed kan voorstellen dat er inmiddels behoorlijk wat veranderd is qua controles en veiligheid.
Afgelopen maart vlogen we op Dulles (vakantie in Virginia) en bij het door de douane gaan (terug naar huis, zeg maar), moesten zelfs onze schoenen uit. Ik heb Dulles wel als een 'prettig' vliegveld ervaren, niet te groot.
In juli vliegen we ook op Dulles en hebben dan een tussenstop, omdat we moeten wachten voor onze vlucht naar Charlottesville...
De koffers werden wél automatisch doorgesluisd naar de juiste vlucht. Een beetje te goed zelfs, want toen wij uren later eindelijk in Orlando aan kwamen, bleken onze koffers hier al uren te staan. Nu moet ik wel zeggen dat dit in 2000 was en dat ik me erg goed kan voorstellen dat er inmiddels behoorlijk wat veranderd is qua controles en veiligheid.
Afgelopen maart vlogen we op Dulles (vakantie in Virginia) en bij het door de douane gaan (terug naar huis, zeg maar), moesten zelfs onze schoenen uit. Ik heb Dulles wel als een 'prettig' vliegveld ervaren, niet te groot.
In juli vliegen we ook op Dulles en hebben dan een tussenstop, omdat we moeten wachten voor onze vlucht naar Charlottesville...
-
IloveFlorida
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Tussenstop Washington
1) Na het uitstappen ga je eerst door immigrations (paspoortcontrole).pvdam schreef:Kan iemand ons vertellen hoe het op Washington in zijn werk gaat? Is alles overzichtelijk? Waar moeten we de baggage weer inleveren en later weer ophalen? Moeten we helemaal weer opnieuw inchecken?
2) Vervolgens door naar de baggage claim area om je koffers van de band te halen.
3) Dan met al je spullen door de douane.
4) Direct na de douane zul je balies vinden van de diverse maatschappijen. Hier lever je je koffers weer in (re-checken). Bij vertrek uit Amsterdam zijn je koffers al gelabeld voor je eindbestemming; het is dus puur een kwestie van inleveren. Ook zelf hoef je niet opnieuw in te checken.
5) Hierna ga je naar de gate van je volgende vlucht. Die is waarschijnlijk in een ander terminalgebouw. Op Washington Dulles gebruikt men o.a. kolossale 'bussen' (people movers genaamd) voor het vervoer tussen de terminalgebouwen.
Dat is alles. Voor de stappen 1 tot en met 4 volg je eigenlijk een verplichte route; je kunt en mag geen andere kant op, dus je komt al deze dingen vanzelf tegen. Vermoedelijk zul je tussen stap 4 en 5 ook nog wel een keertje door een security check moeten.
That's all.
Life is good in the Tarheel State.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: Tussenstop Washington
Mijn ervaring met United op Dulles International Airport in Washington, DC is dat je bij een doorvlucht op de terminal blijft. Alle stappen die Marcel aangaf gebeuren op de terminal waar je aankomt vanuit Europa. Je hoeft dus niet de switchen van terminal.Marcel schreef:5) Hierna ga je naar de gate van je volgende vlucht. Die is waarschijnlijk in een ander terminalgebouw. Op Washington Dulles gebruikt men o.a. kolossale 'bussen' (people movers genaamd) voor het vervoer tussen de terminalgebouwen.
Passagiers die Washington, DC als eindbestemming hebben gaan eerst wel met zo'n zogenaamde "people mover" naar het het hoofdgebouw waar dan de hele procedure met immigrations en afhalen van de koffers plaatsvindt.
Roland
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi,
Mijn ervarin is dezelfde als die Marcel aangaf. Ik kwam ook uit Europa, maar moest voor mijn doorvlucht naar de andere terminal. Was een tukje wandelen, waarna ik netjes met een bus naar het andere gebouw gebracht werd.
De stappen 1-4 zijn inderdaad gewoon niet te missen.
Goede reis
Groetjes, Jolanda
Mijn ervarin is dezelfde als die Marcel aangaf. Ik kwam ook uit Europa, maar moest voor mijn doorvlucht naar de andere terminal. Was een tukje wandelen, waarna ik netjes met een bus naar het andere gebouw gebracht werd.
De stappen 1-4 zijn inderdaad gewoon niet te missen.
Goede reis
Groetjes, Jolanda
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2175 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger