Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bellen in USA met eigen GSM
Re: bellen in USA met eigen GSM
hahaha, tja de woestijn daar wordt het inderdaad lastig.
Wat belangrijk is op te merken is dat de Amerikaanse providers ook twee verschillende kaarten met bereik laten zien. Waar je hier in NL hetzelfde bereik hebt, ongeacht of je prepaid of abbo hebt, is in de VS niet zo. Kijk maar eens hier: http://www.wireless.att.com/coverageviewer/ en switch tussen 'Voice' en 'GoPhone' (eerste is abbo, tweede prepaid).
Bij t-mobile heb je precies hetzelfde (alleen dan nog minder bereik).
Wat belangrijk is op te merken is dat de Amerikaanse providers ook twee verschillende kaarten met bereik laten zien. Waar je hier in NL hetzelfde bereik hebt, ongeacht of je prepaid of abbo hebt, is in de VS niet zo. Kijk maar eens hier: http://www.wireless.att.com/coverageviewer/ en switch tussen 'Voice' en 'GoPhone' (eerste is abbo, tweede prepaid).
Bij t-mobile heb je precies hetzelfde (alleen dan nog minder bereik).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- yvonne van den berg
- Amerika-ontdekker
Wij reizen door Amerika met een prepaid card,maar ook mijn eigen nederlandse mobil met ook een prepaid card van debitel.Als ze ons in Nederland nodig hebben bellen ze altijd met Skype naar ons Amerikaanse mobile nummer ,dat is het goedkoopst. Als ik het thuisfront nodig heb stuur ik een smsje en vraag dan of ze me willen bellen. Het werkt perfect,maar ze moeten wel skype hebben met beltegoed.( waar ik voor zorg dat ze dat hebben).Ik heb bij mijn kinderen Skype geinstaleerd en uitgelegd hoe het werkt.En zo blijf ik ook op de hoogte van alle andere dingen. We hebben ook een laptop bij en kunnen via skype met elkaar praten en zien. In de woestijn heb je dikwijls geen telefoon (alleen voor noodgevallen)Maar bij heel veel campings hotels winkels enz enz kun je verbinding maken met internet (als je telefoon het niet doet) Wij hebben een telefoon met At&T en verizonwireless,maar beiden laten het in onbereikbare delen af weten.Dus wat is wijsheid en wat zit er in je beurs.
hallo
ik wil graag via een chineese site een telefoon kopen maar daar moet een amirikaanse simkaart in. ik zou graag willen weten hoeveel het kost om te bellen en smsen van uit nederland naar nederland met een amirikaanse provider. en ik zou graag willen weten hoe ik dan mijn beltegoed opwaardeer
fabian
ik wil graag via een chineese site een telefoon kopen maar daar moet een amirikaanse simkaart in. ik zou graag willen weten hoeveel het kost om te bellen en smsen van uit nederland naar nederland met een amirikaanse provider. en ik zou graag willen weten hoe ik dan mijn beltegoed opwaardeer
fabian
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vraag 1 die bij me opkomt: waarom?
Het lijkt me een erg omslachtige manier om met een toestel te kunnen bellen, en goedkoop is het ook niet, maar dat even terzijde...
Vraag 2: hoezo moet het per se een Amerikaanse sim zijn? Een Amerikaanse sim ziet er niet anders uit dan een Nederlandse sim. Of is het toestel specifiek voor de Amerikaanse markt, en gelocked door de provider?
Het lijkt me een erg omslachtige manier om met een toestel te kunnen bellen, en goedkoop is het ook niet, maar dat even terzijde...
Vraag 2: hoezo moet het per se een Amerikaanse sim zijn? Een Amerikaanse sim ziet er niet anders uit dan een Nederlandse sim. Of is het toestel specifiek voor de Amerikaanse markt, en gelocked door de provider?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Dan zou je dus ook een specifieke simkaart van of T-Mobile of AT&T nodig hebben. Wordt een heel duur geintje en opwaarderen is ook niet echt makkelijk (je zal wss op eBay opzoek moeten naar prepaid tegoed). Daarnaast zal niemand staan te springen om jou te bellen/smsen want zij moeten dan immers naar een Amerikaans nummer bellen/smsen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mijn man heeft een Black Berry. Ik heb begrepen dat we daarmee gewoon kunnen bellen klopt dat? Dan hoeven we geen andere kaarten/ telefoons te kopen... zou hendy zijn.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Tenzij je een deal hebt met je provider, wordt dat een heel duur geintje. Daarnaast zal je alleen op AT&T gebruik kunnen maken van 3G (T-mobile gebruikt frequenties die NL'se toestellen niet kunnen gebruiken voor 3G).
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een pre paid telefoontje kost de wereld niet. gewoon zo'n dingetje hier kopen.
Of skype op je toestel zetten (iphone) kan je overal bellen waar wifi is voor nop of heel weinig
Of skype op je toestel zetten (iphone) kan je overal bellen waar wifi is voor nop of heel weinig
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Clint schreef:Tenzij je een deal hebt met je provider, wordt dat een heel duur geintje. Daarnaast zal je alleen op AT&T gebruik kunnen maken van 3G (T-mobile gebruikt frequenties die NL'se toestellen niet kunnen gebruiken voor 3G).
Was dat een antwoord op mijn Bl Berry vraag? Bl B zijn in principe ook voor triband dacht ik....?
Kosten zijn niet het probleem.. op de zaak. Maar kan het? Het gaat me ook om de mogelijke bereikbaarheid naar 2 kanten.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Idd een antwoord op de BB vraag.
Triband in de VS is iets heel anders dan Triband in de EU. In de VS wordt de 850 band gebruikt, die in Europese toestellen niet is toegevoegd. En dit is slechts GSM. Voor 3G internetverbindingen gebruikt T-Mobile USA de 1700 en 2100 banden. Die eerste werkt ook niet op EU toestellen (zowel dual-, tri- of quadband). Je hebt effectief maar twee aanbieders in de VS die via het GSM netwerk werken, T-Mobile of AT&T. Je moet dus op het netwerk van AT&T zitten, met een quadband toestel om 'verzekerd' te zijn van bereik. Hier zit ook nog een addertje onder het gras: VS telefoons krijgen voorrang op telecommasten ten opzichte van EU toestellen. Dus het kan ook zijn dat jij gebounced wordt naar een andere toren, wat weer slechter bereik oplevert.
Triband in de VS is iets heel anders dan Triband in de EU. In de VS wordt de 850 band gebruikt, die in Europese toestellen niet is toegevoegd. En dit is slechts GSM. Voor 3G internetverbindingen gebruikt T-Mobile USA de 1700 en 2100 banden. Die eerste werkt ook niet op EU toestellen (zowel dual-, tri- of quadband). Je hebt effectief maar twee aanbieders in de VS die via het GSM netwerk werken, T-Mobile of AT&T. Je moet dus op het netwerk van AT&T zitten, met een quadband toestel om 'verzekerd' te zijn van bereik. Hier zit ook nog een addertje onder het gras: VS telefoons krijgen voorrang op telecommasten ten opzichte van EU toestellen. Dus het kan ook zijn dat jij gebounced wordt naar een andere toren, wat weer slechter bereik oplevert.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik heb een Samsung D900 met quadband (GSM 850 900 1800 1900) met een SIM-kaart van Belgacom (Proximus). Kan ik daarmee gewoon bellen in de US (NY, South West)? Het gaat ook bij vooral om bereikbaar zijn. Kostprijs voor bellen naar Europa (België) is niet van belang. Of koop ik beter een prepaidkaart ter plaatse?
Bedankt!
Bedankt!
Ja, in principe kan je gewoon bellen en gebeld worden.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2145 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne