Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verwacht ik er te veel van?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Verwacht ik er te veel van?
We vertrekken volgende week eindelijk naar het zuidwesten van Amerika.
Ik droom al vanaf men 16 jaar om deze reis te maken, dus al 8 lange jaren.
Heb ondertussen al vele uurtjes hier op het forum doorgebracht, veel reisverslagen gelezen en het hele internet doorzocht.
Ik heb hele hoge verwachtingen van deze reis en verwacht dus om "omver geblazen" te worden door de indrukwekkende natuur.
Maar nu begin ik te denken dat ik er misschien te veel van verwacht en dat het allemaal niet zo indrukwekkend zal zijn.
Zijn er nog mensen die dit gevoel al gehad hebben?
Annelies
Ik droom al vanaf men 16 jaar om deze reis te maken, dus al 8 lange jaren.
Heb ondertussen al vele uurtjes hier op het forum doorgebracht, veel reisverslagen gelezen en het hele internet doorzocht.
Ik heb hele hoge verwachtingen van deze reis en verwacht dus om "omver geblazen" te worden door de indrukwekkende natuur.
Maar nu begin ik te denken dat ik er misschien te veel van verwacht en dat het allemaal niet zo indrukwekkend zal zijn.
Zijn er nog mensen die dit gevoel al gehad hebben?
Annelies

- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Verwacht ik er te veel van?
Hoge verwachtingen is niet erg, té hoge verwachtingen wel.
Ik denk dat jij echt de reis van je leven gaat krijgen als je de momenten pakt om er ook daadwerkelijk bij stil te staan en te genieten. Elke avond even relaxt op de stoel even de dag overpeinzen.
Mijn ervaring is dat je vaak best een vol program hebt en dat je thuis komt en denkt ´is het nu alweer voorbij´. Dus geniet van de alle dingen die je ziet en probeer, als het even tegen zit, niet teveel te piekeren en weer iets positiefs te zoeken.
Maak veeeeeeeeeeeeeeel foto´s. Dan kan je thuis nog eens rustig kijken wat een prachtige reis je hebt gemaakt.
Niet teveel piekeren maar ´pluk de dag´. Elke keer weer opnieuw! Het wordt gewoon fantastisch!
Alvast een hele fijne vakantie!
Ik denk dat jij echt de reis van je leven gaat krijgen als je de momenten pakt om er ook daadwerkelijk bij stil te staan en te genieten. Elke avond even relaxt op de stoel even de dag overpeinzen.
Mijn ervaring is dat je vaak best een vol program hebt en dat je thuis komt en denkt ´is het nu alweer voorbij´. Dus geniet van de alle dingen die je ziet en probeer, als het even tegen zit, niet teveel te piekeren en weer iets positiefs te zoeken.
Maak veeeeeeeeeeeeeeel foto´s. Dan kan je thuis nog eens rustig kijken wat een prachtige reis je hebt gemaakt.
Niet teveel piekeren maar ´pluk de dag´. Elke keer weer opnieuw! Het wordt gewoon fantastisch!
Alvast een hele fijne vakantie!

Toen ik in 2002 voor het eerst naar NYC ging, wist ik natuurlijk dat daar hoge gebouwen staan. Nu staan in Rotterdam, waar ik woon, ook een paar grote gebouwen. Ik ben in NYC geweest, allemaal top, vind de stad helemaal geweldig.
En ik stap na mijn reis in Rotterdam uit de trein en loop het station uit. Nu staat daar het NN-gebouw, een van de grootste kantoorgebouwen van Rdam (toen zeker nog). En ik heb daar daadwerkelijk even gestaan, en gekeken, en gedacht: "dat gebouw was toch veel hoger?"
Wat ik wil zeggen: je hebt verwachtingen, misschien hoge verwachtingen, maar die hangen altijd af van waar je het mee vergelijkt... Dus ik denk dat het wel goedkomt. In America everything's bigger...
(I hope I make any sense)
En ik stap na mijn reis in Rotterdam uit de trein en loop het station uit. Nu staat daar het NN-gebouw, een van de grootste kantoorgebouwen van Rdam (toen zeker nog). En ik heb daar daadwerkelijk even gestaan, en gekeken, en gedacht: "dat gebouw was toch veel hoger?"
Wat ik wil zeggen: je hebt verwachtingen, misschien hoge verwachtingen, maar die hangen altijd af van waar je het mee vergelijkt... Dus ik denk dat het wel goedkomt. In America everything's bigger...
(I hope I make any sense)
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik droomde al van mijn 5 jaar om ooit in Amerika te mogen wonen. Natuurlijk had ik dan van verre geen besef over hoe moeilijk het wel is om er binnen te geraken. Natuurlijk wou ik er ook altijd al op reis gaan. Dus van m'n 5 jaar, tot m'n 18e heb ik gewacht.
Toen ik ginder voor de eerste keer naartoe ging, had ik een klein beetje hetzelfde gevoel dan jij. Maar ik moet eerlijk toegeven, ik heb een ander gevoel gekregen dan ik had verwacht.
Ik had verwacht zo omver geblazen te worden door de skyscrapers en Times Square in New York. Maar dat had ik niet. Bij mij voelde het allemaal aan als gewenning, alsof ik na jaren nog eens thuis kwam. Verklaar me maar voor gek, maar ik voel me er echt thuis, waardoor ik nooit het echte wauwgevoel heb gehad dan wanneer je spontaan aan Times Square ofzo denkt. MAAR! Dat wil niet zeggen dat ik niet onder de inruk was, want dat was ik zeker wel, alleen op een andere manier dan dat ik had verwacht, en op zich is dat ook een heel leuke ervaring. Ik kan nu wat pessimistisch klinken, maar vergis je niet, mijn liefde voor de States is er zeker niet kleiner op geworden, in tegendeel zelfs.
Toen ik ginder voor de eerste keer naartoe ging, had ik een klein beetje hetzelfde gevoel dan jij. Maar ik moet eerlijk toegeven, ik heb een ander gevoel gekregen dan ik had verwacht.
Ik had verwacht zo omver geblazen te worden door de skyscrapers en Times Square in New York. Maar dat had ik niet. Bij mij voelde het allemaal aan als gewenning, alsof ik na jaren nog eens thuis kwam. Verklaar me maar voor gek, maar ik voel me er echt thuis, waardoor ik nooit het echte wauwgevoel heb gehad dan wanneer je spontaan aan Times Square ofzo denkt. MAAR! Dat wil niet zeggen dat ik niet onder de inruk was, want dat was ik zeker wel, alleen op een andere manier dan dat ik had verwacht, en op zich is dat ook een heel leuke ervaring. Ik kan nu wat pessimistisch klinken, maar vergis je niet, mijn liefde voor de States is er zeker niet kleiner op geworden, in tegendeel zelfs.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- lelie
- Amerika-expert
Ik had ook hoge verwachtingen toen ik voor de eerste keer naar Amerika ging. En het is me echt niet tegen gevallen.
Ik kwam aan in San Francisco en voelde me er meteen thuis. Het enige wat me wat tegenviel was LA. Daar voelde ik me het minst thuis.
Je gaat vast een geweldige reis maken!!!
Ik kwam aan in San Francisco en voelde me er meteen thuis. Het enige wat me wat tegenviel was LA. Daar voelde ik me het minst thuis.
Je gaat vast een geweldige reis maken!!!
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ik voelde mij ook direct 'thuis' op één of andere manier.... en toch werd ik ook verrast. Je wéét hoe bv San Francisco, de Grand Canyon,.... er uit ziet, je kent de beelden van TV natuurlijk. En dan opeens loop je er zelf rond. Je ruikt de lucht, je hoort de mensen, het verkeer,... Het is allemaal vertrouwd én net weer niet. Je kent de taal en de cultuur...en ook weer niet. Dat maakt het zo leuk en zo verrassend. Je krijgt wat je verwacht en erbovenop krijg je nog veel meer wat je niet verwacht had. Dat maakt het echt bijzonder.
Zelfs mijn vriend - die van nature niet zo'n reiziger is, als ik het niet organiseer gaat hij nergens bij wijze van spreken - vond het fantastisch en wil zo gauw mogelijk terug gaan. Intussen is het al bijna een jaar geleden maar we spreken er nog vaak over. Ik wil niet als Oprah klinken maar het heeft ons toch een beetje voorgoed veranderd.
Zoals Dimple schrijft: geniet vooral!
(en laat weten hoe het was!)
Zelfs mijn vriend - die van nature niet zo'n reiziger is, als ik het niet organiseer gaat hij nergens bij wijze van spreken - vond het fantastisch en wil zo gauw mogelijk terug gaan. Intussen is het al bijna een jaar geleden maar we spreken er nog vaak over. Ik wil niet als Oprah klinken maar het heeft ons toch een beetje voorgoed veranderd.
Zoals Dimple schrijft: geniet vooral!

(en laat weten hoe het was!)
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Onze eerste Amerikareis was in 2005 en dit jaar zal het de vierde keer zijn dat we de plas zullen oversteken. Wij gingen altijd naar Spanje op reis maar mijn man had geen zin meer in 2 weken hetzelfde hotel en volle costas en wilde iets totaal anders. Zo zijn we in in Amerika terechtgekomen en voor vertrek zeiden we tegen elkaar ;ofwel willen dit soort reizen meer doen ofwel zal dit één keer en nooit meer worden.
Ondertussen zijn we 5 jaar verder en hebben we onze vakanties afgewisseld ,het ene jaar een Amerikareis en het andere jaar een rondreisje door Duitsland ,Oostenrijk enz..en willen we nog meer streken van Amerika ontdekken.
Een Amerikareis is ook een soort van hobby geworden want je bent het ganse jaar met de voorbereiding bezig(o.a. op dit forum
) ,wat je van een strandvakantie in bv Spanje niet kan zeggen.
Maar ik denk ook dat het scheelt of je voor de Amerikanen ,het land en zijn gewoontes openstaat. 2 jaar geleden is mijn baas op rondreis geweest aan de westkust en vond er niks aan. Las Vegas is kitsch, Amerikanen hebben geen eetcultuur, ze zijn overdreven vriendelijk ,hebben geen geschiedenis enzovoort .. Allemaal dingen die hij vertelde toen hij terug was en waarop ik wijselijk niet op heb gereageerd
want de meeste mensen die ik ken ,en die er al geweest zijn, zijn wel enthousiast over het land.
Ondertussen zijn we 5 jaar verder en hebben we onze vakanties afgewisseld ,het ene jaar een Amerikareis en het andere jaar een rondreisje door Duitsland ,Oostenrijk enz..en willen we nog meer streken van Amerika ontdekken.
Een Amerikareis is ook een soort van hobby geworden want je bent het ganse jaar met de voorbereiding bezig(o.a. op dit forum

Maar ik denk ook dat het scheelt of je voor de Amerikanen ,het land en zijn gewoontes openstaat. 2 jaar geleden is mijn baas op rondreis geweest aan de westkust en vond er niks aan. Las Vegas is kitsch, Amerikanen hebben geen eetcultuur, ze zijn overdreven vriendelijk ,hebben geen geschiedenis enzovoort .. Allemaal dingen die hij vertelde toen hij terug was en waarop ik wijselijk niet op heb gereageerd

-
- Amerikafan
alvast bedankt iedereen voor de reacties.
Het zal inderdaad heel raar aanvoelen denk ik. Ik ben ook enorm verslaafd aan Amerikaanse series, waardoor ik het gevoel heb dat ik al een beetje weet hoe het er zal uit zien.
Ik denk dat het me vooral een enorme kick zal geven om alles eindelijk eens in het echt te zien.
genieten zullen we zeker, en vooral 's avonds rustig nog een napraten over de belevenissen van de dag.
Heb nu toch al een deeltje van de wereld gezien, maar Amerika trekt me het meeste aan.
Ben 3 jaar geleden onverwacht naar Canada op studiereis mogen gaan, had er totaal geen verwachtingen bij en het is men mooiste reis tot nu toe. Dat land heeft me echt omvergeblazen...
Ik zie het alvast super zitten (de zenuwen beginnen u toch al wat te komen
) en nu nog meer door jullie reacties.
Het zal inderdaad heel raar aanvoelen denk ik. Ik ben ook enorm verslaafd aan Amerikaanse series, waardoor ik het gevoel heb dat ik al een beetje weet hoe het er zal uit zien.
Ik denk dat het me vooral een enorme kick zal geven om alles eindelijk eens in het echt te zien.
genieten zullen we zeker, en vooral 's avonds rustig nog een napraten over de belevenissen van de dag.
Heb nu toch al een deeltje van de wereld gezien, maar Amerika trekt me het meeste aan.
Ben 3 jaar geleden onverwacht naar Canada op studiereis mogen gaan, had er totaal geen verwachtingen bij en het is men mooiste reis tot nu toe. Dat land heeft me echt omvergeblazen...
Ik zie het alvast super zitten (de zenuwen beginnen u toch al wat te komen

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Tja moeilijk om te beantwoorden voor een ander natuurlijk
Indrukwekkend is het zeker in het Zuidwesten, ik vind het er prachtig! Wij wilden b.v. erg graag Monument Valley zien en dan verwacht je natuurlijk ook dat het prachtig is en dat klopte vonden wij
Als het echt tegenvalt dan zou ik je verwachtingspatroon eens analyseren

Als het echt tegenvalt dan zou ik je verwachtingspatroon eens analyseren

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zuidwesten kan niet tegenvallen...... 

Annelies, zoals iedereen hierboven zegt zal je reis helemaal te gek worden!
Ik begrijp je gevoel wel hoor. Ik ben 1.5 jaar geleden voor het eerst geweest (New York en Florida) en de eerste (volledige) dag dat we daar waren hebben we het Vrijheidsbeeld bezocht. Toen ik daar stond, dacht ik... Is dit het nou? Heb ik er zo naar uitgekeken en bij het eerste wat ik bezoek heb ik er dit gevoel bij???
Gelukkig had ik dit alleen bij het Vrijheidsbeeld en was de rest van de reis he-le-maal te gek!
Ik begrijp je gevoel wel hoor. Ik ben 1.5 jaar geleden voor het eerst geweest (New York en Florida) en de eerste (volledige) dag dat we daar waren hebben we het Vrijheidsbeeld bezocht. Toen ik daar stond, dacht ik... Is dit het nou? Heb ik er zo naar uitgekeken en bij het eerste wat ik bezoek heb ik er dit gevoel bij???
Gelukkig had ik dit alleen bij het Vrijheidsbeeld en was de rest van de reis he-le-maal te gek!
- headhunterke
- Amerikakenner
Hehe, begrijp je volledig. Maar als ik niet mis ben, hebben we het daar in een ander topic al eens uitgebreid over gehadtoscabreeschoten schreef:Annelies, zoals iedereen hierboven zegt zal je reis helemaal te gek worden!

"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wat ik in alle voorgaande reacties heb gelezen klopt helemaal. Het land "pakt" je helemaal in of juist niet.
persoonlijk weet ik nog heel goed onze eerste reis in 1993, NYC. Heel overweldigend, het geluid van de claxons en sirenes, veel gele taxi's, wolkenkrabbers, het WTC ( waar we niet in mochten omdat net het eerste bombardement was geweest, het is er nooit meer van gekomen en de rest is history )
Het gevoel dat ik er nu echt was, alles wat ik ooit op tv of in de film gezien had, dat was ook echt zo, onvergetelijk !!!
En over 10 dagen gaan we voor de 5e keer en ik kan gewoon niet wachten....
Een goede reis, keep an open mind and above all : Enjoy !!
persoonlijk weet ik nog heel goed onze eerste reis in 1993, NYC. Heel overweldigend, het geluid van de claxons en sirenes, veel gele taxi's, wolkenkrabbers, het WTC ( waar we niet in mochten omdat net het eerste bombardement was geweest, het is er nooit meer van gekomen en de rest is history )
Het gevoel dat ik er nu echt was, alles wat ik ooit op tv of in de film gezien had, dat was ook echt zo, onvergetelijk !!!
En over 10 dagen gaan we voor de 5e keer en ik kan gewoon niet wachten....
Een goede reis, keep an open mind and above all : Enjoy !!
- headhunterke
- Amerikakenner
Dat heb ik nu ook, zie. Telkens ik een film zie op een locatie waar ik al geweest ben, verander ik prompt in een leve Wikipedia, tot grote ergernis van m'n zusElianne schreef: Het gevoel dat ik er nu echt was, alles wat ik ooit op tv of in de film gezien had, dat was ook echt zo, onvergetelijk !!!

Het gevoel dat ik krijg telkens wanneer ik een plaats zie uit een film waar ik al was is onvoorstelbaar en ik begin vanalles te vertellen over die plaats: welke dingen er te zien zijn, welk restaurantje er in de buurt is, ... :p
Achja, goed zot zeker

Wat is te veel verwachten ? Hangt denk ik van je karakter af. Manlief en ik zijn super nuchter en laten de ervaringen over ons heen komen.
We plannen onze rondreizen niet van minuut tot minuut vol n.a.v.diverse fora, maar bezoeken parken, steden, hotels, restaurants veelal op de bonnefooi. En doen rustig aan, liever kwaliteit dan kwantiteit aan ervaringen.
Las Vegas bijvoorbeeld heeft ons overdonderd. We dachten dat wij er als nuchtere Hollanders niets aan zouden vinden, maar we vonden het supergeweldig. Terwijl we LA niet leuk vonden. De natuur blijft prachtig. Zion bijv. hopen we volgend jaar voor de 4e keer te bezoeken.
Na 2 Canadese en 4 Amerikareizen vinden we Noord-Amerika helemaal geweldig, maar een (jaarlijkse) USA_reis is geen heilig "moeten" voor ons.
Een zonnig Grieks eiland vinden we ook heerlijk.
We plannen onze rondreizen niet van minuut tot minuut vol n.a.v.diverse fora, maar bezoeken parken, steden, hotels, restaurants veelal op de bonnefooi. En doen rustig aan, liever kwaliteit dan kwantiteit aan ervaringen.
Las Vegas bijvoorbeeld heeft ons overdonderd. We dachten dat wij er als nuchtere Hollanders niets aan zouden vinden, maar we vonden het supergeweldig. Terwijl we LA niet leuk vonden. De natuur blijft prachtig. Zion bijv. hopen we volgend jaar voor de 4e keer te bezoeken.
Na 2 Canadese en 4 Amerikareizen vinden we Noord-Amerika helemaal geweldig, maar een (jaarlijkse) USA_reis is geen heilig "moeten" voor ons.
Een zonnig Grieks eiland vinden we ook heerlijk.
Nou,.... ik was heel snel zat van de hitte, rotsen, zand en de kale vlaktes. Ik had zelf ook hoge verwachtingen van het Zuid-westen, maar het kon me niet bekoren. Het eten viel me ook erg tegen, behalve Cafe Diablo!!!!!Pete.Z schreef:Het zuidwesten kan niet tegenvallen......

sushi en dum-sum in Las Vegas was ook geweldig (dat vond ik het leukste aan Las Vegas, wat een nepstad!) De amerikanen waren super, wat een aardige lui. Daar kunnen we nog wat van leren. We hebben best een leuke vakantie gehad in het ZW, maar we denken dat we er niet weer komen. Colorado en Montana zijn helemaal top daar gaat mijn voorkeur naar uit. Volgend jaar naar Yellowstone! Ik heb geen verwachtingen.... dus laat maar komen

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
Zo zie je maar dat het toch weer persoonlijk is...
Maar heb er nu wel alle vertrouwen dat ik een leuke reis tegemoet ga!
Nog 1 keer slapen
!!
Maar heb er nu wel alle vertrouwen dat ik een leuke reis tegemoet ga!
Nog 1 keer slapen

- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Juuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiijjj Annelies
Liggen de slaappilletjes klaar voor vanavond
Ik ben stikjaloers maar ik wens je een heel leuke deugddoende vakantie! Geniet ervan met volle teugen.
En als je terugkomt, verwachten we wel een uitgebreid verslag én foto's zodat we ook nog een beetje kunnen wegsmelten en meegenieten.

Ik ben stikjaloers maar ik wens je een heel leuke deugddoende vakantie! Geniet ervan met volle teugen.
En als je terugkomt, verwachten we wel een uitgebreid verslag én foto's zodat we ook nog een beetje kunnen wegsmelten en meegenieten.

- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Fijne vakantie en mocht het lukken..........laat ons dan tussendoor even weten hoe het daar is!
(ben verder ook niet jaloers of zo
)
(ben verder ook niet jaloers of zo

-
- Amerikafan
Ik zal men best doen om eens iets te laten weten. We hebben wel geen laptop mee, en slapen deels op campings. Maar als het even kan dan spring ik wel een internetcafe binnen om jullie eens op de hoogte te houden.
Zowiezo breng ik een klein verslagje uit als ik terug ben!
Nu inderdaad maar hopen dat ik iets kan slapen vannacht, want ben toch serieus zenuwachtig aan het worden
Zowiezo breng ik een klein verslagje uit als ik terug ben!
Nu inderdaad maar hopen dat ik iets kan slapen vannacht, want ben toch serieus zenuwachtig aan het worden

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1513 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl
-
- 3 Reacties