Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke website (weersverwachtingen) heeft de voorkeur?
- WillemenIrma
- Amerika-ontdekker
Welke website (weersverwachtingen) heeft de voorkeur?
Welke website heeft men de voorkeur om weersverwachtingen in het westen van Amerika te kunnen raadplegen??
Laatst gewijzigd door hekkie op 07 apr 2010, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking van het onderwerp. Topic verplaatst naar Reizen Algemeen.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking van het onderwerp. Topic verplaatst naar Reizen Algemeen.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Welke website heeft men de voorkeur?
ik kijk altijd op http://www.wunderground.com , maar er zijn vast nog veel meer sites.
Dit is van het zuidwesten.: http://www.wunderground.com/US/Region/S ... ature.html
Dit is van het zuidwesten.: http://www.wunderground.com/US/Region/S ... ature.html
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Welke website (weersverwachtingen) heeft de voorkeur?
Wunderground en Accuweather hebben mijn voorkeur als ik het actuele weer wil weten, en op Weatherbase vind je handige statistieken over gemiddelden in een stad of regio per maand.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ik bezoek er meestal een paar en kies dan die de beste voorspelling heeft 
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
NOAA's website, de officiele van de regering, en op mijn computer heb ik Weatherbug en op mijn blog Accuweather. Die laatste heeft het het vaakst mis, Weather.com trouwens ook, Wunderground en Weatherbug hebben meestal de meest accurate voorspellingen, is mijn ervaring, althans voor dit gebied.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik kijk meestal op Weather.com, omdat ik hun 10 daagse weersvoorspelling erg fijn vind. De verwachtingen worden wel continu aangepast, maar dat nemen we voor lief. Het enige wat ik graag zou willen veranderen is dat hun website een beetje langzaam is.
- WillemenIrma
- Amerika-ontdekker
Wat een boel website's!!!!
Ik denk dat ik de komende dagen maar ga "experimenteren" met jullie opgegeven site's.
Wel zal ik moeten wennen aan Farenheit voor een juist beeld!.
Nog 10 dagen de tijd!!!!
Ik denk dat ik de komende dagen maar ga "experimenteren" met jullie opgegeven site's.
Wel zal ik moeten wennen aan Farenheit voor een juist beeld!.
Nog 10 dagen de tijd!!!!
In dat geval kan ik zeker Weather.com aanbevelen. Rechtsboven (soms onderaan in het midden) staan een zwarte F en een blauwe C. Als je op de C klikt wordt alles in celcius weergegeven.
Hier ook een fan voor weather.com. Het stomme is dat ik ze vaak nog zelfs meer accuraat vind voor Den Haag dan een hoop Nederlandse sites 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
(°F - 30)/2 = °C (ongeveer)WillemenIrma schreef:Wel zal ik moeten wennen aan Farenheit voor een juist beeld!.
De temperatuur in Fahrenheit nemen, 30 ervan af trekken, dan delen door 2, en je komt vrij aardig in de buurt van de temperatuur in Celsius - makkelijk zat, en accuraat genoeg om een idee te hebben van hoe warm of koud het zal zijn...
Ik betrap me er na anderhalf jaar nog vaak op dat ik die omzetting toepas, al gebeurt het steeds minder. Het zal wel hetzelfde zijn als met de omrekening toen we van guldens naar euro's gingen... in het begin doe je het nog vaak, daarna steeds minder.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Het vergt iets meer hoofdrekenwerk maar zelf zet ik het als volgt om:Dento schreef:(°F - 30)/2 = °C (ongeveer)
(°F - 32)/2 + 10% = °C
Net iets nauwkeuriger maar beide zitten er dichtbij.
Roland
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vandaar dat ik de mijne gebruikCoyote schreef:Het vergt iets meer hoofdrekenwerk
En ach, of je nu bij 46°F op 7,7°C of op 8°C uitkomt, en bij 73°F op 21,5°C of 22,55°C uitkomt... het is bij beiden enigszins frisjes bij de een, en lekker aangenaam bij de ander...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach, meestal als ik de temperatuur zie, zit ik in de auto in Amerika en heb dus wel een paar seconden de tijd om 73°F om te zetten naar Celsius...
Roland
Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moderne auto's kan je instellen, om graden Celsius weer te geven.....staat in het instructieboekje hoe het moet.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mhaw...ik ben in Amerika dan pas ik mij naar de standaarden aldaar aan. Dus rekenen in US$, temperatuur lezen in Fahrenheit en afstanden bepalen in mijlen. Zelfs mijn TomTom wordt voorzien van de Engels sprekende computerstem Susan... 
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dan vind jij Accuweather.com vast ook leuk, die hebben zelfs 15 dagen vooruit. Al klopt het meestal voor de laatste vijf dagen al helemaal niet meer, ik moet toegeven, dat ik er toch vaak kijk. Zij hebben ook een F of C keuze (knop rechts bovenaan), handig voor mijn blog, dat ik op Celsius heb ingesteld.guinevere schreef:Ik kijk meestal op Weather.com, omdat ik hun 10 daagse weersvoorspelling erg fijn vind. De verwachtingen worden wel continu aangepast, maar dat nemen we voor lief. Het enige wat ik graag zou willen veranderen is dat hun website een beetje langzaam is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hopelijk ga je dan nooit naar Rusland of Japan.Coyote schreef:Mhaw...ik ben in Amerika dan pas ik mij naar de standaarden aldaar aan. Dus rekenen in US$, temperatuur lezen in Fahrenheit en afstanden bepalen in mijlen. Zelfs mijn TomTom wordt voorzien van de Engels sprekende computerstem Susan...
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aan het eerste land totaal geen behoefte. De tweede lijkt me best interessant maar zal me dan moeten redden met de Engelse taal aangezien Japans abracadabra is voor mij.Pete.Z schreef:Hopelijk ga je dan nooit naar Rusland of Japan.![]()
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4357 Weergaves
-
Laatste bericht door Vrouw Bloem
-