Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Navigatie in de VS kopen?
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Navigatie in de VS kopen?
Als je een TomTom op de site van WalMart ziet staan die je graag wilt hebben, dan kun je hem bestellen met Site Store en laten bezorgen bij een WalMart vlakbij je hotel.
Ik zocht in Mei ook een TomTom, er stonden geloof ik een stuk of 8 op de site van WalMart maar er lagen vaak maar 2 of 3 soorten in de winkel en vaak ook nog duurder.
Soms staat er op de site dat een model wel in de winkel verkrijgbaar is, als je dan op de zipcode van de winkel gaat zoeken is dat model niet te vinden in 500 mijl omtrek !
Houd er wel rekening mee dat Site to Store iets van 5 werkdagen duurt.
Uiteindelijk heb ik een TomTom XL gekocht in de aanbieding bij Best Buy in Vienna.
Ik zocht in Mei ook een TomTom, er stonden geloof ik een stuk of 8 op de site van WalMart maar er lagen vaak maar 2 of 3 soorten in de winkel en vaak ook nog duurder.
Soms staat er op de site dat een model wel in de winkel verkrijgbaar is, als je dan op de zipcode van de winkel gaat zoeken is dat model niet te vinden in 500 mijl omtrek !
Houd er wel rekening mee dat Site to Store iets van 5 werkdagen duurt.
Uiteindelijk heb ik een TomTom XL gekocht in de aanbieding bij Best Buy in Vienna.
Crisis ? What Crisis ?
wij willen deze zomer in Miami gelijk na aankomst een Garmin kopen ipv er een te huren.
heeft iemand nog tips waar we een Garmin kunnen kopen als Wall-Mart ze niet op voorraad heeft
heeft iemand nog tips waar we een Garmin kunnen kopen als Wall-Mart ze niet op voorraad heeft
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Best-Buy heeft ook een ruime keus in navigatie systemen
Ik heb vorig jaar bij Staples in NY m'n TomTom GO 130 gekocht. Kostte volgens mij USD 115,00 en werkte prima. Ik gebruik hem nog steeds en gaat ook deze zomer weer twee keer op reis naar USA/Canada.
Heeft iemand ervaring met navigatie op je iphone in Amerika.
Heb namelijk op mijn iphone navigatie van amerika van Navigon
Heb namelijk op mijn iphone navigatie van amerika van Navigon
Als je een auto huurt en je krijgt een upgrade, loop je dan de kans dat je een navigatie erbij krijg? Of maar vooraf een TomTom kopen? (Op het gevaar af dat je er dus een krjgt als je een huurauto ophaalt.) Iemand ervaring mee?
Klaas
Klaas
Tot nu toe is een GPS een extra bij de aanschaf van een auto.
Omdat huurauto's altijd als standaarduitvoering worden gekocht zal daar vrijwel nooit en GPS ingebouwd zijn.
De GPS is dus altijd een los apparaat en nooit inbegrepen in de (gratis) upgrade.
Wanneer je zelf een GPS voor Amerika wilt hebben is de aanschaf in Amerika, dus na het ophalen van de huurauto, het meest logisch.
Omdat huurauto's altijd als standaarduitvoering worden gekocht zal daar vrijwel nooit en GPS ingebouwd zijn.
De GPS is dus altijd een los apparaat en nooit inbegrepen in de (gratis) upgrade.
Wanneer je zelf een GPS voor Amerika wilt hebben is de aanschaf in Amerika, dus na het ophalen van de huurauto, het meest logisch.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hertz heeft Neverlost (navigatie) in een deel van de auto's. Normaal gesproken betaal je hiervoor maar het kan gebeuren dat je een upgrade krijgt en Neverlost er toevallig in zit. Het kan dus wel6foot6 schreef:De GPS is dus altijd een los apparaat en nooit inbegrepen in de (gratis) upgrade.

Wil je zeker zijn van navigatie dan hier of terplekke aanschaffen.
Roland
Hallo,
Wij vertrekken volgende week voor een rondreis in de VS en hebben ook van meedrere kanten gehoord dat het handig is een navigatiesysteem te hebben en deze daar te kopen.
Nu wil ik deze na die tijd ook gewoon in NL/Europa gebruiken.
Ik neem toch aan dat alle TomTom modellen internationaal zijn? D.w.z. dat ik niet straks in Europa afstanden in Mijl in beeld heb, enz.
Of zit dat gewoon standaard verwerkt in de kaart die je er op zet?
En hebben er hier mensen vanuit NL goede ervaringen met de site-to-store van WalMart?
Bedankt voor de reacties.
Wij vertrekken volgende week voor een rondreis in de VS en hebben ook van meedrere kanten gehoord dat het handig is een navigatiesysteem te hebben en deze daar te kopen.
Nu wil ik deze na die tijd ook gewoon in NL/Europa gebruiken.
Ik neem toch aan dat alle TomTom modellen internationaal zijn? D.w.z. dat ik niet straks in Europa afstanden in Mijl in beeld heb, enz.
Of zit dat gewoon standaard verwerkt in de kaart die je er op zet?
En hebben er hier mensen vanuit NL goede ervaringen met de site-to-store van WalMart?
Bedankt voor de reacties.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bij de instellingen op je TomTom kun je taal en eenheden eenvoudig aanpassen naar het Nederlands en de eenheden die we hier gebruiken. Ook de stem is eenvoudig aan te passen.
Zo gebruik ik hier in Europa kilometers en de NL computerstem 'Saskia' en in Amerika mijlen en de ENG/US computerstem 'Susan'.
Roland
Zo gebruik ik hier in Europa kilometers en de NL computerstem 'Saskia' en in Amerika mijlen en de ENG/US computerstem 'Susan'.

Roland
HOi,
Iemand ervaring met de OVI-maps (zoals op de nokia 5230) ?
In nederland werkt het redelijk goed al duurt het even voordat het gps signaal er is.
Maar in principe hoeven we alleen nog de kaart van de VS te downloaden, naar SF te vliegen en aan te zetten.
Iemand ervaring hiermee??
Ik heb al een pakket met routes van google maps als back-up en een algemene landkaart (niet gedetailleerd), of moeten we toch maar een roadatlas aanschaffen (of een tomtom ter plaatse). Wij hebben namelijk wel een tomtom XL (europe) maar een kaart van de VS is vrij prijzig.
Iemand ervaring met de OVI-maps (zoals op de nokia 5230) ?
In nederland werkt het redelijk goed al duurt het even voordat het gps signaal er is.
Maar in principe hoeven we alleen nog de kaart van de VS te downloaden, naar SF te vliegen en aan te zetten.
Iemand ervaring hiermee??
Ik heb al een pakket met routes van google maps als back-up en een algemene landkaart (niet gedetailleerd), of moeten we toch maar een roadatlas aanschaffen (of een tomtom ter plaatse). Wij hebben namelijk wel een tomtom XL (europe) maar een kaart van de VS is vrij prijzig.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Forumlid rvd4always is Nokia OVI maps evangelist
Zie zijn bevindingen met z'n Nokia 5800 in New York hier.

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker een goede kaart of roadatlas aanschaffen, ik lees regelmatig in reisverhalen dat men door de GPS de verkeerde kant opgestuurd werd. Je kunt hier al kijken naar bijvoorbeeld de Hallwag-kaart. Ik weet niet welke kaart je nu hebt, de meeste kaarten zijn gedetailleerd genoeg.mpr schreef: Ik heb al een pakket met routes van google maps als back-up en een algemene landkaart (niet gedetailleerd), of moeten we toch maar een roadatlas aanschaffen (of een tomtom ter plaatse). Wij hebben namelijk wel een tomtom XL (europe) maar een kaart van de VS is vrij prijzig.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Een GPS of eigenlijk alle electronica heeft ook de gewoonte om er op een moment dat het jou net niet uit komt alle dienst te weigeren, dan is een backup in kaart/atlasvorm ook handig. 

Ik ben in San Francisco een Radioshack zaak ingestapt en heb gevraagd om de goedkoopste GPS. Kreeg en Mio Moov 403 die werkelijk perfect voldeed. Kon er al m'n hotels onder favorieten inzetten en overige zaken die we wilden bezoeken en had Nederlandse spraakbegeleiding en een Nederlandse interface (instelbaar).Ook de eenheden zijn instelbaar naar de ons bekende maten. Gaf bovendien een waarschuwing als je te hard reed en kende 40.000 points of Interest, wat ook erg prettig is als je bv. op zoek bent naar een benzinestation of andere toeristische atractie. Na terugkomst in Nederland heb ik deze weer verkocht via marktplaats voor € 60,--. (Gekocht voor $ 80 als aanbieding) Dus dat is gratis. Bovendien heeft de Mio (geen aandelen
) een 4:3 inch scherm wat wat breder is dan de TomTom. Verder zat er een oplader bij voor in de auto en een plakker voor op de voorruit. Ook niet onbelangrijk; ze heeft me feilloos naar m'n bestemmingen geleid.
http://www.radioshack.com/product/index ... Id=4233553

http://www.radioshack.com/product/index ... Id=4233553
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
* Note Mod, (Rob)
Bericht verwijderd, reden hetzelfde bericht was ook in onderstaand draadje gepost.
viewtopic.php?f=10&t=28585&p=485302#p485302
Bericht verwijderd, reden hetzelfde bericht was ook in onderstaand draadje gepost.
viewtopic.php?f=10&t=28585&p=485302#p485302
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1081 Weergaves
-
Laatste bericht door Maritabma
-