Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mogelijk douane verscherping?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Mogelijk douane verscherping?

Bericht door Erika »

Ik ben benieuwd welke controlle acties van de amerikaanse douane we kunnen verwachten nu amerika weer is gewaarschuwd voor nieuwe aanslagen.
Ik hoop niet dat het zo zal gaan als direct na 11 september,maar goed het is voor ons aller veiligheid.
We hebben toen een zeer scherpe controlle gehad op onze terugvlucht vanuit de states op 18 september.

Groetjes Erika

Edit van Dennis: Titel met uitsluitend hoofdletters aangepast
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

Enkel scherp?
Niet grof? :oh:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Nee niet grof,maar we hebben wel gelachen om een mede passagier.
De man had enorme pret omdat zijn kameraad uitvoerig werd gecontrolleerd en maakte een scherpe opmerking om alles maar te doorzoeken,waarop de vrouwlijke inspecteur hem duidelijk te verstaan aangaf dat het ook ging om zijn veiligheid.
Toen de man in kwestie zelf aan de beurt was, had hij een amerikaanse football bij zich en zonder blikken of blozen ging er een pen in het ventiel en weg was de lucht en tevens de grote mond van het manneke.
Wat hij later na de controlle over de vrouw zei zal ik maar niet herhalen maar met wat fantasie kom je een heel eind.
Toen werden echt alle flesjes ,potjes en dergelijke losgemaakt om te kijken en snuffelen wat er in zat.
Dus het zal me niets verbazen als dit nu weer gaat gebeuren als ze dit serieus nemen.
Ik heb nog nooit zoveel bewapende beamten in de gate zien staan als toen,eng gewoon.
Wat waren wij blij (en de rest van het vliegtuig) toen we new york voorbij waren op koers naar huis.

Groetjes Erika
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Er verandert niets. Het terror alert level is niet aangepast. Men weet hier inmiddels genoeg over veel geschreeuw en weinig wol.

De terroristen maken nu gebruik van de door aanslagen ontstane angst: alleen maar dreigen dat er zoiets weer zal gebeuren en dan maar hopen dat ze verder niets hoeven te doen om het land verder op z'n kont te helpen. Gaan we voor elke dreiging 'om', dan hebben ze precies wat ze willen. En daar trappen de meeste mensen, gelukkig, niet in.

Feit is, dat of Bin Laden of wie dan ook nu wel of niet 'aankondigt' dat er aanslagen zullen komen, de huidige veiligheidssituatie is precies hetzelfde - er kan elk moment iets gebeuren, aangekondigd of niet. 9/11 was ook niet aangekondigd.

Of er gebeurt wat, of niet.

Waar, wanneer enzovoort (en OF) weet je toch niet. Dus laat die man geen angst in je hart planten en doe gewoon wat je wilde doen (zoals iemand in een ander berichtje die ging twijfelen of ze nou wel of niet zouden gaan). Anders geef je Osama bin Laden de macht over de manier waarop jij je vakantie besteed. En dat zou je schoonmoeder eens moeten proberen... zou haar dat lukken, om te bepalen waar jij heen gaat enzovoort? :)

Hoe kom ik nou ineens op deze soapbox?!? :lol:

Mia
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Soap

Bericht door nieuwenoord »

:P Hoe kom je weer uit de soapbox?? That's the question!

Wij hadden deze week wel zoiets van: o jee, wij gaan wéér ... Wij boekten op 8 september 2002 ... net voor de aanslagen!

Maar we gáán hoor!

Groetjes,
Monique
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Een goeie, nee mijn vakantie gevoel laat ik voorlopig niet vergallen door wie dan ook.
Alleen door de ervaring van toen weet ik wel dat alles enorm snel om kan draaien daar.
Ik hoop dat er inderdaad niets veranders maar er kan zo maar weer een een of andere regel komen waar je mee geconfronteerd word.
Je hebt al de contole over de passagiers lijst of je al dan niet het land in mag.
Ik ben al blij als ik de stempel automaat van de immigratie dienst hoor,
en denk ik joepie nu gaat het weer gebeuren.
Ik vind amerika een waanzinnig mooi land en hoop er nog vele keren te komen.
Groetjes Erika
ikkedus
Amerikafan

Re: Soap

Bericht door ikkedus »

nieuwenoord schreef: Wij hadden deze week wel zoiets van: o jee, wij gaan wéér ... Wij boekten op 8 september 2002 ... net voor de aanslagen!
Welke aanslagen waren er dan in 2002 :?:
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

nieuwenoord schreef::P Hoe kom je weer uit de soapbox?? That's the question!

Wij hadden deze week wel zoiets van: o jee, wij gaan wéér ... Wij boekten op 8 september 2002 ... net voor de aanslagen!

Maar we gáán hoor!

Groetjes,
Monique
Volgens mij waren de aanslagen al in 2001 :oops:
MrsMiaWallace
Amerikafan

nieuwenoord schreef:Wij hadden deze week wel zoiets van: o jee, wij gaan wéér ...
Haha ja... wij schijnen altijd net in een vliegtuig te zitten of bijna te gaan als er iets met vliegtuigen gebeurt... dat begon al met de Bijlmerramp. Twee dagen daarna moest ik naar de VS vliegen. Vijf dagen voor 9/11 vlogen we naar Nederland. Op 12 november van dat jaar naar de VS, toen dat vliegtuig bij het opstijgen in NY neerstortte... enzovoort... vrienden maken er al grappen van dat als wij iets boeken dat zij dan niet gaan vliegen... haha! (En ja we lachen erom... je hebt het toch niet in de hand, moeten we dan gaan huilen? Natuurlijk lachen we niet om de ongelukken zelf).
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik heb gevlogen in de week na de aanslagen in 2001 en vond het allemaal wel meevallen, het enige dat me echt opviel is dat de controleurs er niet vrolijker mee waren, maar dat kon ik me ook wel voorstellen. Ik geloof niet dat het me 15 minuten langer gekost heeft. Een zeer kleine bijdrage voor de veiligheid vind ik.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
MrsMiaWallace
Amerikafan

Wij hadden de 14e terug gemoeten en het werd de 20ste. Ons is ook weinig opgevallen, net als jou Richard.
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Wij vlogen retour naar nederland met de eerste vlucht die Martinair naar amerika had gestuurd naar Miami.
Ik weet niet meer precies hoeveel vertraging we hadden.
We zouden normaal gesproken vertrekken vanuit Orlando maar daar waren alle vluchten geannuleerd en werden we verzocht naar Miami te vertekken om daar de vlucht te pakken.
De bagage check voor handbagage werd open en bloot uitgevoerd zonder discretie.
Iedereen werd verzocht alles uit de tassen te halen voor inspectie,door alles op de tafels te leggen.
Ik heb hier geen probleem mee al zou het mij enige uren vertraging opleveren,ik kom graag veilig aan.

Erika
MrsMiaWallace
Amerikafan

Schiet me ineens nog iets te binnen. Toen wij in Nov. 2001 weer eens terugvlogen naar de VS kwam een vriendin mij ontmoeten op het vliegveld in Philadelphia. Ze woonde daar vlakbij. Haar man ging een foto maken met mijn nieuwe (analoge) camera van ons tweeën en we werden meteen belaagd door twee gewapende kerels in camouflage (die op het vliegveld niet echt werkte overigens :lol: ). Ze eisten de film op en als we die niet wilden afstaan 'bleven we daar net zo lang tot we van gedachten zouden veranderen'. Aangezien het dus een nieuwe camera was en ik technisch niet zo nozel ben, wist ik dus niet hoe dat moest. De twee cammo-kerels aan de slag, en kregen het ook niet voor elkaar.... toen hebben ze ons laten gaan met nog wat gegrom en gegrauw. Dan sta je wel even te trillen hoor. Later dachten we dat het waarschijnlijk was omdat ze geen beelden van de luchthaven indeling naar buiten wilden hebben ivm potentiele terroristen die dan beter kunnen plannen.... maar zeker weten doe ik het niet. Wij maken in elk geval nooit meer een foto op het vliegveld... haha! We vonden het toch wel een beetje aso en paranoia hoor.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Stom

Bericht door nieuwenoord »

Stom ja, we boekten inderdaad in 2001 (voor de vakantie van 2002). Daar zit mijn verwarring :oops:
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Ik was nog bezig met mijn terugvlucht afgelopen 11 september, ben wel gefouilleerd maar men vertelde mij dat dit volkomen willekeurig was.
Als ik de douane was zou ik rond die datum de controle ook aanscherpen, maar dat viel eigenlijk toen wel mee :?:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer