Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

INS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

INS

Bericht door Condor »

Hey vrienden,
Ben eens benieuwd.
Volgens de USPOLICY zouden ze druk bezig zijn om een nieuw systeem op punt te zetten om buitenlandse toeristen vlotter Amerika binnen te laten. (voorstel op 17 januari door C.Rice en M.Chertoff).
Er zijn reeds twee profprojecten opgestart (in Houston en in Dulles).
Maar dan zouden buitenlandse reizigers wel eerst in eigen land een visum moeten aanvragen.
Over vlotter gesproken :roll:
Maar een visum om de States te bezoeken zou gemakkelijker gemaakt geworden volgens mevrouw Rice.
O.a je interview voor een visum zou je dan via videoconference kunnen doen.
Echt iets waar de gewone toerist die eens naar Noord Amerika wil gaan op stond te wachten.
Tja,we zullen zien en veel keus hebben we niet hé
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Kun je ook aangeven aan welke bron is ontleend? Dat zegt wat meer over de juistheid en nauwkeurigheid van deze informatie. Op het eerste gezicht lijkt het een vreemd verhaal waarin mogelijk verschillende zaken door elkaar zijn gehaald (o.a. reizen onder visa waiver, reizen met een visum en naar ik vermoed het project US Visit dat op diverse luchthavens draait en waar zeer recent in een ander topic ook over werd gesproken).

In je titel refereer je aan INS. Die organisatie heet al weer geruime tijd USCIS.
Life is good in the Tarheel State.
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Marcel schreef:In je titel refereer je aan INS. Die organisatie heet al weer geruime tijd USCIS.
Educate the educated (da's een compliment, Marcel ;)) :

De huidige USCIS is een volledig andere organisatie dan de INS. Het ging niet slechts om een naamswijziging. Tenminste.... dat is wat ons wordt voorgehouden.
Aangezien ik momenteel te lui ben om de heleboel in het NL uiteen te zetten, heb ik even een snelle Google gedaan, omdat ik denk dat jij dit soort dingen wel kunt waarderen:

INS, BCIS or USCIS? Which is it?

The constant name changes reflect the disorganization so typical of this agency

The former INS changes its mind more than a corporate committee does. What's going on? And do they run their whole agency this way?

The Immigration and Naturalization Service (INS) was transformed into the Bureau of Citizenship and Immigration Services (BCIS) back on March 1st, 2003. The change reflected the agency as part of the new Department of Homeland Security (DHS), which Tom Ridge became Secretary of on January 24, 2003. The entire agency was formed to protect the United States against terrorist attacks. The general and correct consensus was that the INS was not doing a very good job of screening its applicants. Eduardo Aguirre was appointed Acting Director of the department by President Bush, and everyone waited with bated breath for the changes that were to come.

Not many did. The new agency was charged with processing immigrant visa petitions, naturalization petitions, and asylum and refugee applications, as well as making judicial decisions performed at the service centers, and managing all other judicial decisions performed by the former INS.

Fifteen thousand federal employees and contractors working in 250 local and field offices in the US and around the world make up the new agency. The agency's core functions--family-based petitions, employment-based petitions, naturalization, asylum and refugee processing and others remain the same. What is supposed to be different under the new name are faster processing of applications, more efficient and thorough processing, and tighter security. Customer service was supposed to become a main priority.

While the intent and effort may be there, the fact is that this agency was the INS, and all it really did was some shuffling around of the same people, coupled with a name change. In fact, the biggest change of all was name changes. The biggest changes happened with the Web Site, which went from http://ins.usdoj.gov (standing for INS US Department of Justice to http://www.immigration.gov to http://www.bcis.gov, standing for bureau of citizenship and immigration services to http://uscis.gov, for US citizenship and immigration services.

One has to wonder why on earth it was necessary for them to change their agency name and Web site URL over and over.

The thing of it is that this constant unnecessary change of procedure is something that the INS was famous for. Forms and procedures were constantly changing and visa applicants were forever confused, or they were sending in outdated forms with outdated fees, showing up for fingerprinting at the wrong place, jumping through hoops to meet requirements that no longer existed, or the opposite: neglecting new requirements. All of this was a leading cause of the bad reputation the INS had.

Given the fickle nature of the Web site, one has to wonder if anything has changed. So far, most people see only a new name and a string of new URLs. But we're all hoping for the best.
immigration.about.com
MrsMiaWallace
Amerikafan

Condor:

Dat verhaal in jouw link is knap slecht weergegeven. Ik sta werkelijk paf. Lees liever de transcript van de werkelijke toespraken van Condoleezza Rice en Michael Chertoff, dan wordt het al een heel stuk duidelijker.
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

Dat "verhaal" komt nochtans van de Amerikaanse ambassade in Brussel via Email :hm:
Je kan je daar inschrijven om de laatste nieuwtjes te ontvangen en dit is er ééntje van.
Als zelf nu discussie is over wat wel en wat niet, zelfs via berichten die ze zelf na 17 januari rondsturen niet kloppen hoe kunnen gewone mensen er dan nog aan uit.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik vind het eigenlijk wel duidelijk! Zal mijn Nederlandse nuchterheid wel zijn. ze willen gewoon proeven doen om te kijken of dit een stap vooruit is. We zullen zien. Ik zie het probleem niet om even 10 minuten voor een computer te zitten voor een visum, als je daarmee direct kunt doorlopen in de VS.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
MrsMiaWallace
Amerikafan

Het gaat dus niet om visums voor iedereen Richard, maar om de huidige visumprocedures beter te laten verlopen. Als je de toespraak van Rice leest vind je nergens terug dat ze heeft gezegd dat 'men eerst in het eigen land een visum moet aanvragen'.
Vandaar slecht verhaal dus. Al komt het via email van de ambassade, en overigens er staat boven ''Wat volgt is een officieuze vertaling. Zij wordt uitsluitend ter beschikking gesteld voor het gemak van de lezer.''

En nee, inderdaad, zelfs de mensen die horen te weten hoe het zit weten vaak maar half hoe het werkt, of helemaal niet. Treurig maar waar. Klassiek voorbeeld is de informatielijn (800 number) van de USCIS.
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

Rperre,
Niet IEDEREEN wil die toestanden om gewoon effe op vakantie te gaan.
Voor sommige mensen kan dat de doorslag zijn om gewoon te boeken naar één van onze Zuiderse Europese landen.
En dat is spijtig want wie eens in Amerika is geweest gaat beslist terug.
Enne...mrs.Mia,Ik heb de officiele versie niet gezien maar dacht wel wie op een ambassade werkt en dus officiele vertalingen (en een goed wedde) maakt wel degelijk zou zijn talen kennen.
Tja,deze forums zijn wel goed enne....waar dienen forums anders voor :dance:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Volgens mij gaat dit helemaal niet om de vakantieganger, maar om de zakenman, die heel veel reist. Om te voorkomen, dat die telkens in zo'n rij moet staan om foto en vingerafdruk af te geven wordt er naar alternatieven gezocht.
Ik denk trouwens, dat mensen, die een land willen bezoeken niet worden afgeschrikt door wat extra immigratie procedures. Er zijn zat interessante landen in de wereld, waar toeristen heen gaan, die ook visa en andere strikte binnenkomstregels hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
MrsMiaWallace
Amerikafan

Condor schreef:en dus officiele vertalingen
Ik ren nog even met mijn zoutvaatje naar een andere slak: het was een officieuze vertaling, dus nog niet eens officieel ook... Het probleem zit hem denk ik ook niet in de taal, maar in het begrijpen van de materie.

En Petra, inderdaad, da's één van de dingen.

Vergeet wat betreft de toeristen de reciprocity niet - als ineens iedereen een visum moet hebben voor de VS (kortom als het VWP afgeschaft wordt wat eveneens niet op de rol staat) zullen Amerikanen ook visums moeten gaan aanvragen om naar die landen te reizen. Gevolg is een storm van protest in de VS en de VWP landen, politieke ellende, enzovoort enzovoort... kortom.... kalm maar weer.... geen paniek. ;)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Als ze die "extra" 10 minuten niet willen besteden aan een droom vakantie, dan moeten die mensen ZEKER naar de EU landen gaan en met de Euro gaan betalen!

Maar zoals al gezegd is dit een proef en waarschijnlijk heeft het helemaal niets te maken met het VWP.
We kunnen speculeren en zeggen dat de mensen misschien een keuze kunnen gaan maken om de rompslomp al vanaf thuis te doorlopen, zodat ze in de VS gewoon kunnen doorlopen. Als dit een keuze wordt dan heb ik de mijne snel gemaakt!

.02

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

rperre,
Wees eerlijk.
Mensen kijken en zoeken naar reizen.
En geef toe,iemand die dan ziet dat je die en die documenten nodig hebt,of dit en dat MOET om een land binnen te geraken.
Die haken af want ze willen gewoon een vakantie....na een jaar hard werken.
En de States alhoewel ik er dol op ben (heb er gewoond in Ellenwood GA) kunnen toch geen terreur stoppen.
Wie kwaad wil doen die doet kwaad.
Is het niet vandaag dan is het morgen,of volgend jaar.
Wat me ergerd is dat mensen die gewoon eens op vakantie willen gaan het slachtoffer zijn van enkele fanatiekelingen !!!
Als morgen bin laden (zonder hoofdletters,want hij is het niet waard) op tv komt zeggen dat ze Amerika weer gaan aanvallen dan zijn gewone reizigers de dupe.
En dat is wat ZIJ willen !!!
Ik woonde in Atlanta toen de WTC aangevallen werd en het was vreselijk.
Die beelden vergeet ik nooit.
Maar door de gewone toerist strenger aan te pakken en om echt onbeschoft te zijn als INS officier....dat helpt niet.
Eens je terroristen de kans geeft om een land te controleren,dan zijn ZIJ de baas.
En dat is fout.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Condor,

Ik snap niet waar je jezelf druk om maakt, voor landen als Australie en Indonesie moet je al jaren een visum aanvragen en daar gaan ook hele volkstammen naar toe voor een vakantie.
Rob
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

Hoi Rob,
Ik maak me gewoon druk om het feit dat zulke terroristen een land kunnen beinvloeden.
Ze hoeven maar "iets"te zeggen op tv en een heel land staat op zijn kop.
DAT maakt me druk,meer niet.
Komt morgen mister bin laden zeggen dat ze weer vliegtuigen gaan kapen MOET een hele gemeenschap boeten.
Ik weet het.....veiligheid eerst.
Maar het blijft een feit dat door gewone uitspraken ons (de gewone burger) zijn leven verzuurd en niet te vergeten....zeggen ze iets wordt de olie duurder.
Het leven zal nooit meer zijn zoals voor 911 maar hoe het nu is ????
Voorbeeld...ik ben van Atlanta (Hartsfield dus) naar Brussel gevlogen.
Ik moest mijn Zippo afgeven voor de check in en even verder kon ik een aansteker kopen.
Ze draaien onze (vrije wereld) dol en het lukt hen nog ook.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is inderdaad heel vervelend, maar geloof me, als je 9/11 van heel dichtbij mee hebt gemaakt zijn die uitspraken doodeng en kunnen er niet genoeg veiligheidsmaatregelen zijn. Dan maar wat langer wachten voor je een museum of een vliegtuig in mag, dat doet geen pijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

waar mensen zich druk om maken... :roll:

Wij zijn eind september naar de States gegaan en voor ons was het zelfs de eerste keer dat we in een vliegtuig zaten.
De veiligheidscontroles vielen voor ons goed mee...een beetje aanschuiven en klaar is kees.
Eén keer hebben we ons het pleuris verschoten, een vrouw van American Airlines zei dat we meteen naar de desk mochten gaan, dus niet wachten aan de rode lijn...wij deden wat de vrouw zei...tot er zo een kleerkast van TSA ons begon uit te kafferen omdat we over de rode lijn gingen...we konden beide geen woord meer zeggen van het verschieten, je zou van minder. :lol:

Het enige wat mij stoorde was American Airlines, van de vier vluchten hadden er drie vertraging. :evil:
Ik sta liever een beetje in de rij met de "zekerheid" dat het ten goede komt aan de veiligheid. :!: :wink:
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

Hoi Petra,
Ik heb 911 van redelijk dicht meegemaakt.
Ik woonde toen in Atlanta en die morgend kon ik mijn ogen niet geloven toen ik de rechtstreekse beelden zag.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer