Is natuurlijk de bedoeling dat de privacy geschonden wordt. Als je niets mee neemt zal de douane je waarschijnlijk ook bijna niet ondervragen. Dus volgende keer geen baggage.Georgie schreef:Op een ander forum had ik vandaag een discussie met iemand.
Ze zei dat ze het heel vervelend vond als de douane bij de immigration bij aankomst in de USA haar zo uitgebreid ondervragen. Ze voelde zich geschonden in haar privacy en vond het nergens voor nodig dat hij haar al die vragen stelde.
Valt me trouwens op dat veelvuldig Douane en Immigration verward worden.
Tja, als je als gast daar komt moet je in dit soort (nmm milde) gevallen niet zeuren als Immigration je wat vraagt. Wilt je dat niet dan moet je gewoon thuisblijvenIk daarentegen vind het wel prima, zo lang duurt het nou ook weer niet en ik zorg gewoon dat ik m'n verblijfadres bij de hand heb en help mee zodat ik zo snel mogelijk geholpen word. Ik kan me voorstellen dat het irritant is om een uur in de immigration rij te staan als je nodig moet plassen en een overstap moet halen, maar verder... het is toch gewoon voor de veiligheid? Ik snap zelf niet hoe je je kunt ergeren aan die vragen die gesteld worden, maar misschien heb ik het nog nooit in erge mate meegemaakt.
Tja, ik vind het geneuzel. Zoang de VS niet in de EU of Schengen zit dan zal je dit soort dingen blijven houden.Hoe denk jij daar over? Vind jij het vervelend als ze vragen waar je logeert de eerste dagen? Irriteert je het als ze door blijven vragen of jouw man echt jouw man is? Of beantwoord jij braaf alle antwoorden en maakt het je niet uit? En heeft er iemand nog aparte verhalen/adecdotes over immigration?
Die vragen zijn toch 100% logisch ! Wat is daar nu dom aan ? Er zijn genoeg mensen die zaken voor anderen meenemen en/of hun eigen baggage niet inpakken. En dat is ivm de veiligheid belangrijke informatie.Waar ik me wel groen en geel aan erger zijn die "domme" vragen die je op Schiphol voor je kiezen krijgt,
ik bedoel,
- van wie is je bagage
- wie heeft deze ingepakt
- bla di bla di bla
Bram