Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Veroordeeld voor kweken wiet en nu op vakantie VS
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik denk het wel...
Op de formulieren die je in het vliegtuig uitgereikt krijgt, en die je in moet vullen, is ook een vraag over een event. veroordeling. Dat is ook de reden dat Patrick Kluivert enige tijd geleden de toegang tot Amerika geweigerd werd. Ik denk dat je het beste eerst contact op kunt nemen met de Amerikaanse ambassade in Den Haag. Waarschijnlijk zul jij (of diegene die het betreft) een Visum nodig hebben om naar Amerika te reizen.
Ik weet niet hoe zwaar ze aan dit vergrijp tillen, maar de Amerikanen kenende zal er heel wat uitgelegd moeten worden...
Succes ermee,
Roland
Op de formulieren die je in het vliegtuig uitgereikt krijgt, en die je in moet vullen, is ook een vraag over een event. veroordeling. Dat is ook de reden dat Patrick Kluivert enige tijd geleden de toegang tot Amerika geweigerd werd. Ik denk dat je het beste eerst contact op kunt nemen met de Amerikaanse ambassade in Den Haag. Waarschijnlijk zul jij (of diegene die het betreft) een Visum nodig hebben om naar Amerika te reizen.
Ik weet niet hoe zwaar ze aan dit vergrijp tillen, maar de Amerikanen kenende zal er heel wat uitgelegd moeten worden...
Succes ermee,
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Daar heb je wel weer gelijk in. Dat zal ongetwijfeld zwaarder aangerekend worden.
Kijk anders eens op dit deel van de site van de Amerikaanse ambassade:
http://www.usembassy.nl/dcnvviwa.htm onder de tekst: Een visum is vereist indien:
Wellicht word je daar wijzer van.
Roland
Kijk anders eens op dit deel van de site van de Amerikaanse ambassade:
http://www.usembassy.nl/dcnvviwa.htm onder de tekst: Een visum is vereist indien:
Wellicht word je daar wijzer van.
Roland
Met een veroordeling als de jouwe kun je zeker problemen verwachten.
Op je vraag of ze geen verschil maken tussen een overtreding en een misdrijf, kan ik kort zijn: het kweken van je troostplantjes wordt hier als een misdrijf (felony) beschouwd. Bij het binnenkomen van de V.S. wordt, uiteraard, de hier geldende norm gehanteerd en niet die van Nederland.
Het advies dat iemand al eerder gaf om contact met het Amerikaanse consulaat of de ambassade op te nemen, kan ik alleen maar onderschrijven.
Suc6.
gr. Redneck
Op je vraag of ze geen verschil maken tussen een overtreding en een misdrijf, kan ik kort zijn: het kweken van je troostplantjes wordt hier als een misdrijf (felony) beschouwd. Bij het binnenkomen van de V.S. wordt, uiteraard, de hier geldende norm gehanteerd en niet die van Nederland.
Het advies dat iemand al eerder gaf om contact met het Amerikaanse consulaat of de ambassade op te nemen, kan ik alleen maar onderschrijven.
Suc6.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Misschien een beetje laat (ik ben nieuw hier), maar toch:
Ik denk dat je je vakantie naar Amerika wel kunt vergeten. Als je een strafblad hebt (voor wat dan ook, zolang het geen "politieke misdaad" betreft), MOET je een visum aanvragen, en ik denk niet dat je die krijgt, de Amerikanen zijn nu eenmaal nogal streng in dit soort dingen. Iets als het telen van wietplantjes wordt daar zeer serieus genomen! Eigen schuld, dikke bult! Ja sorry hoor, maar waarom doe je dan ook ziets? Financier je je vakantie naar Amerika soms uit de opbrengsten uit je plantage...?
Ik denk dat je je vakantie naar Amerika wel kunt vergeten. Als je een strafblad hebt (voor wat dan ook, zolang het geen "politieke misdaad" betreft), MOET je een visum aanvragen, en ik denk niet dat je die krijgt, de Amerikanen zijn nu eenmaal nogal streng in dit soort dingen. Iets als het telen van wietplantjes wordt daar zeer serieus genomen! Eigen schuld, dikke bult! Ja sorry hoor, maar waarom doe je dan ook ziets? Financier je je vakantie naar Amerika soms uit de opbrengsten uit je plantage...?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Inderdaad! Wij zijn er niet om te veroordelen, dat laten we aan anderen over. Dit forum is vooral bedoeld om informatie uit te wisselen, en om elkaar te helpen, en soms ook om gewoon eens lekker te kletsen (bestaat er ook een woord voor mail-kletsen?) over ons favoriete land.Anita schreef:wel een beetje flauw he, zo'n opmerking?! Daar gaat het toch niet om?Paul schreef: Eigen schuld, dikke bult! Ja sorry hoor, maar waarom doe je dan ook ziets? Financier je je vakantie naar Amerika soms uit de opbrengsten uit je plantage...?
Ik bewonder Skye, omdat hij of zij de vraag gewoon heel open stelt en zichzelf daarmee kwetsbaar opstelt.
Skye, ik hoop dat je toch nog een manier kunt vinden, want op vakantie naar Amerika is echt fantastisch. Voordat je het weet ben je besmet met het Amerika virus, en wil je nergens anders meer heen!
Groetjes,
Jacqueline
Goed dat jullie mij op de gedragsregels wijzen. Ik ben nieuw hier, dus ik moet het nog een beetje leren...
Kijk, ik kon het gewoon niet laten om even te reageren. Ik begrijp gewoon werkelijk niet hoe stom je kunt zijn om wietplantjes te telen. Ik hoop voor Skye dat hij een visum kan krijgen, maar ik zou er ook begrip voor hebben dat de Amerikanen dergelijke figuren liever niet in hun land willen hebben.

Kijk, ik kon het gewoon niet laten om even te reageren. Ik begrijp gewoon werkelijk niet hoe stom je kunt zijn om wietplantjes te telen. Ik hoop voor Skye dat hij een visum kan krijgen, maar ik zou er ook begrip voor hebben dat de Amerikanen dergelijke figuren liever niet in hun land willen hebben.
Zoals al gezegd, zou ik inderdaad de ambasade in NL even bellen en kijken wat ze kunnen doen voor je.
Ik weet dat in Nederland het kweken van wiet niet echt hoog scoort in de politie kringen en de nederlanders zelf, maar hier in amerika zijn ze er nogal panisch over. Ik denk zelf dat als het minimaal was (een paar plantjes) je er misschien nog wel doorheen komt, maar als je een zolder of kelder vol had, dan kon je wel eens een probleem hebben om een visum te krijgen!
Ik hoop dat het lukt,
Richard
Ik weet dat in Nederland het kweken van wiet niet echt hoog scoort in de politie kringen en de nederlanders zelf, maar hier in amerika zijn ze er nogal panisch over. Ik denk zelf dat als het minimaal was (een paar plantjes) je er misschien nog wel doorheen komt, maar als je een zolder of kelder vol had, dan kon je wel eens een probleem hebben om een visum te krijgen!
Ik hoop dat het lukt,
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerika-newbie
tenzij ze dit met het scannen van je paspoort tegenkomen! Dan ben je dus al in de VS en kun je met het eerste vliegtuig weer terug, lekker reisje wordt dat dan. Maar je kunt het altijd proberen, ik denk dat de visum weg ietsje beter is, dan weet je tenminste "bijna" zeker dat je binnen mag!
Richard
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Sinds enige tijd heeft men bij de POE's (Points Of Entry) een veel grotere inzage in iemands criminele verleden. Voorheen werden er maximaal 2 feiten getoond, nu zijn dat er 15 - 32. Als ze aanwezig zijn natuurlijk.Bart40 schreef:En als je op je aankomstformulier dit niet vermeldt? Dan heb je toch geen probleem? Tenminste dat denk ik dan.

Ook de tijdsperiode is aanzienlijk vergroot. Hoever men terug kan kijken, weet ik niet precies, maar er zijn gevallen bekend van mensen die toegang geweigerd kregen, vanwege feiten die meer dan 15 jaar geleden plaats vonden. Dus ook al geef je het niet op, bij een controle val je dus meteen door de mand.
Richard zei het heel goed, waarom dat risico nemen?
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Het kweken van wietplanten op grote schaal is strafbaar en dus een misdaad. Het lijkt tegenwoordig normaal te worden in Nederland dat mensen gerust de wet kunnen overtreden wanneer ook anderen er toch geen kwaad inzien.gretl schreef:Ben benieuwd hoe dit nu verder gaat, zou het lukken?
Ik hoop het voor je Skye, ik zie er weinig kwaad in..... lekker belangrijk.
Succes!
Vergeet niet dat er ook mensen zullen zijn die geen kwaad zien in andersoortige misdaden.
Een misdaad is een misdaad, wie een misdaad pleegt krijgt een strafblad.
Wie een strafblad heeft zal ook de consequenties daarvan moeten dragen, dus Amerika niet in vanwegen een strafblad? Pech, maar dan had je maar moeten zorgen dat je geen strafblad hebt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht