Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Airmiles

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Roos*
Amerikafan

Airmiles

Bericht door Roos* »

Hoe denken jullie over het volgende???

De meeste amerika bezoekers vliegen over het algemeen vaak met dezelde maatschappij en sparen daarvoor ook airmiles. Het komt natuurlijk ook wel eens voor dat je met een andere maatschappij vliegt en daarvoor ook een airmilespas aanvraagt en daar gebeurd vervolgens niets mee!

Is het geen idee om voor die miles hier een soort ruilbeurs te hebben.
Ik zou bijvoorbeeld 4.000 Delta miles willen ruilen tegen 4.000 United miles.
Of er zijn misschien ook leden die miles hebben waar niets mee gedaan wordt en die hier beschikbaar willen stellen.

Ik ben benieuwd en lees graag jullie reacties!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Airmiles

Bericht door Dento »

Ik denk dat het allemaal niet zo makkelijk is. Het schenken of transferren van miles is meestal niet kostenloos, kijk bijvoorbeeld maar eens bij Delta:

Gift Miles:
Transaction Terms:
•Minimum/Maximum mileage per transaction, per recipient: 2,000 / 60,000
•Mileage increments: 2,000
•Rate per mile: $0.028
•Applicable Taxes. Visit terms and conditions page for details.

Transfer Miles:
•Minimum/Maximum mileage per transaction, per recipient: 1,000 / 30,000
•Mileage increments: 1,000
•Rate per mile: $0.01
•Processing Fee per transaction: $30.00
•Applicable Taxes. Visit terms and conditions page for details.

Het schenken vanhet minimum van 2000 mijlen kost je dus $56 +tax; 10000 mijl schenken kost dus al $280 +tax.
Een transfer van 2000 mijl kost je $50 + tax; een transfer van 10000 mijl kost je $120 + tax.

Wel iets om rekening mee te houden, dus - zeker als je gaat kijken naar de voorwaarden die om de hoek komen kijken als je tickets wilt gaan boeken met miles. Dit zijn vaak niet de goedkoopste tickets, en als je niet voldoende miles hebt en bij moet gaan kopen, dan wordt het voordeel uiteindelijk ook maar minimaal...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Bedankt voor je reactie.
Ik heb me er dus helemaal niet in verdiept voordat ik mijn berichtje hier plaatste. Dat zou dus verstandiger geweest zijn. Ik had namelijk geen idee dat er nog zoveel bij kwam kijken.....
Slecht idee dus!!!!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Zo heb ik vorige maand 1000 airmiles bij moeten kopen bij United omdat Jan miles tekort kwam voor een gratis vlucht.

Voor een gratis vlucht heb je 55.000 miles nodig. Op mijn Mileage Plus account stond 74.000, dus dat was genoeg. Jan had er 54.000 en kwam dus 1000 tekort.

Je kunt miles overhevelen van de ene account naar de andere maar dat bleek duur te zijn. Je moet dan minimaal 5000 overboeken en de kosten zijn $ 0.015 per mile plus een extra fee van $ 35.00. Dan ben je $ 110 kwijt.

Je kunt ook miles bijkopen en dan is het minimum 1000 (precies wat Jan nog nodig had). Dit hebben wij gedaan en dat kost $ 67 en was in ons geval € 47.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Ik heb ook United miles gekocht, omdat ik anders een gedeelte van mijn miles kwijt zou zijn geraakt. Ik had dus genoeg miles voor een "gratis" vlucht. Maar ja, toen heeft United het aantal miles voor een retourtje verhoogd van 50.000 naar inderdaad 55.000 :shock: :? .
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Het beste is om met de maatschappijen binnen eenzelfde alliantie te vliegen...

Als je bvb met United Airlines mijlen spaart en je wil eens een andere maatschappij proberen dan blijf je best bij maatschappijen binnen Star Alliance, aangezien Star momenteel de grootste alliantie is heb je keuze genoeg en zal je toch nog gewone en statusmijlen verzamelen. Idem dito voor de maatschappijen in andere allianties. Als je bij dezelfde allianties blijft dan kan je ongeacht maatschappij vaak toch mijlen sparen ;)

Je hebt op dit moment 3 allianties:

1) Star Alliance

Wordt over het algemeen als de top alliantie beschouwd, herbergt de meeste maatschappijen waaronder veel top maatschappijen. Vaak ook interessant om mijlen te verzamelen, enorm veel mogelijkheden door het zeer uitgebreide netwerk. Het programma voor bedrijven is niet zo heel aangenaam, moeilijk om punten te sparen, vaak enkel mogelijk met een duurdere tickets.

2) OneWorld

Wordt als heel goed beschouwd, heeft heel wat degelijke maatschappijen, mijlen verzamelen ligt her en der iets moeilijker, heeft wel een van de betere "programma's" om punten/mijlen te verzamelen voor bedrijven.

3) Skyteam

Wordt helaas over het algemeen beschouwd als het vreemde broertje, een beetje een rommeltje van allerhande maatschappijen die elders mss geen stek vinden, soms moeilijk om mijlen te verzamelen, heeft echter wel een van de klantvriendelijkste programma's voor bedrijven (Bluebiz) al is het ook hier erg moeilijk om te sparen. Met het vertrek van Continental Airlines hebben ze hun topmaatschappij verloren.
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

:lol:

En blijkbaar doet SkyTeam er nog een schepje bovenop...

Ze nemen het falliete Japan Airlines op in hun alliantie: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=33607

Komaan zeg... :lol:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het gaat Delta puur om de landingsrechten, haha.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bralo20 schreef:3) Skyteam

Wordt helaas over het algemeen beschouwd als het vreemde broertje, een beetje een rommeltje van allerhande maatschappijen die elders mss geen stek vinden, soms moeilijk om mijlen te verzamelen, heeft echter wel een van de klantvriendelijkste programma's voor bedrijven (Bluebiz) al is het ook hier erg moeilijk om te sparen. Met het vertrek van Continental Airlines hebben ze hun topmaatschappij verloren.
Hun topmaatschappij verloren? Voor zover ik weet zijn de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld (Delta) en de grootste maatschappij van Europa (Air France-KLM) anders nog gewoon lid. :P :wink:

Sterker nog, voor Nederlanders die naar de VS vliegen is SkyTeam juist zo'n beetje de beste alliantie aangezien er geen andere "club" is waar er meer leden van en naar de VS vliegen. Amsterdam (wat overigens ook het hoofdkwartier is van SkyTeam) is de hub voor Delta in Europa en afhankelijk van het jaargetijde vliegt alleen Delta al dagelijks op zo'n 12-15 Amerikaanse bestemmingen vanuit AMS. SkyTeam is nu de tweede grootste alliantie ter wereld en heeft een maatschappij minder dan Star Alliance.
Bralo20 schreef:Ze nemen het falliete Japan Airlines op in hun alliantie
Omdat ze willen uitbreiden in Azie, het wordt daarom in luchtvaartkringen juist gezien als een slimme zet. Het is geen wonder dat verschillende maatschappijen JAL maar wat graag zouden inlijven. Zoals Clint zegt gaat het altijd om landingsrechten, niet om een failliete inboedel. Om die reden heeft men ook Alitalia opgenomen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Bandido schreef: Hun topmaatschappij verloren? Voor zover ik weet zijn de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld (Delta) en de grootste maatschappij van Europa (Air France-KLM) anders nog gewoon lid. :P :wink:

Sterker nog, voor Nederlanders die naar de VS vliegen is SkyTeam juist zo'n beetje de beste alliantie aangezien er geen andere "club" is waar er meer leden van en naar de VS vliegen. Amsterdam (wat overigens ook het hoofdkwartier is van SkyTeam) is de hub voor Delta in Europa en afhankelijk van het jaargetijde vliegt alleen Delta al dagelijks op zo'n 12-15 Amerikaanse bestemmingen vanuit AMS. SkyTeam is nu de tweede grootste alliantie ter wereld en heeft een maatschappij minder dan Star Alliance.
Bralo20 schreef:Ze nemen het falliete Japan Airlines op in hun alliantie
Omdat ze willen uitbreiden in Azie, het wordt daarom in luchtvaartkringen juist gezien als een slimme zet. Het is geen wonder dat verschillende maatschappijen JAL maar wat graag zouden inlijven. Zoals Clint zegt gaat het altijd om landingsrechten, niet om een failliete inboedel. Om die reden heeft men ook Alitalia opgenomen.
Delta mag dan na de fusie met NWA de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld noemen ja, maar ik had het over kwaliteit, Continental wordt over het algemeen als de beste US carrier beschouwd (zeker op internationale vluchten), ze staan dichter bij de Europese/Aziatische kwaliteit dan de andere Amerikaanse maatschappijen. Delta kan je op een mooie 2de plaats zetten achter CO en zeker en vast voor United en US Airways (de domestic carriers laat ik even buiten beschouwing want daar doet Alaska en ook Virgin het zeker niet slecht).

Voor Nederlanders is SkyTeam misschen de beste oplossing ja en voor Fransen ook maar daar houdt het een beetje bij op in Europa, hetzelfde probleem dat ook OneWorld heeft... Er is niet echt een spreiding in de hubs...

SkyTeam is op dit moment de 2de grootste alliantie (in pax aantallen en bestemmingen, volgens omzet en marktaandeel is OW de 2de) met 11 leden, wat exact evenveel is als OneWorld, met de toekomstige leden (4: JL, VN, ME en RO) komt dit aantal op 15 leden, bij OneWorld is er maar 1 toekomstig lid en dat is S7. Star Alliance telt op dit ogenblik 26 leden met 3 toekomstige leden (AI, JJ en A3) wat het totaal op 29 leden brengt maar aangezien Shangai Airlines waarschijnlijk (na de fusie met CE) opgedoekt wordt zal het aantal op 28 te komen liggen. ;)

De slots zijn inderdaad het enige dat interessant is aan het falliete JAL maar daar blijft het dan ook bij... Slots zijn vaak schaars en zijn heel veel waard op luchthavens waar er een gebrek aan is (vb dichter bij huis: LHR waar er zelfs vluchten ingelegd worden om ze toch maar niet kwijt te raken) of de opname van JAL in SkyTeam zo'n goede zaak is betwijfel ik... Er komen dit jaar een pak slots vrij als Tokyo-Haneda afgewerkt is en als JAL effectief falliet verklaart wordt dan komen er zowieso slots vrij, zelfs als JAL een doorstart neemt (aangezien ze dan serieus gaan afbouwen). Soms is het (zelfs in de luchtvaart) beter om de kat uit de boom te kijken. Maar goed, een dezer dagen weten we met zekerheid of JAL nu effectief door Delta (Skyteam) gekozen heeft... Normaliter gingen ze vandaag hun beslissing bekend maken.

Anyway... Mijlen verzamelen is fun :D
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bralo20 schreef:Delta mag dan na de fusie met NWA de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld noemen ja, maar ik had het over kwaliteit, Continental wordt over het algemeen als de beste US carrier beschouwd. Delta kan je op een mooie 2de plaats zetten achter CO
Als het om kwaliteit gaat steekt Delta juist met kop en schouders uit boven de andere maatschappijen. Maar goed, deels is dat natuurlijk ook een subjectief begrip en wordt het ook sterk ingekleurd door wat je eigen ervaringen geweest zijn. Zoals ik al zei is SkyTeam dus op dit moment inderdaad de beste keuze voor reizigers die vanuit NL naar Amerika reizen.
Bralo20 schreef:Voor Nederlanders is SkyTeam misschen de beste oplossing ja en voor Fransen ook maar daar houdt het een beetje bij op in Europa, hetzelfde probleem dat ook OneWorld heeft... Er is niet echt een spreiding in de hubs...
Op papier zijn de hubs van zowel SkyTeam als Star Alliance even goed gespreid. Tenzij je graag naar Kroatie, Polen, Slovenie of Portugal gaat, dan kun je beter de laatste alliantie kiezen. :wink: En waar er gaten zijn wordt er aan gewerkt, door alle allianties natuurlijk. En vandaar ook de gewenste overname van JAL, Delta wil al jaren graag uitbreiden in Japan vanwege de enorme markt die er is voor wat betreft business vluchten, maar krijgt die landingsrechten maar niet handen. Een maatschappij als JAL zal niet out of business gaan, het is nog altijd de flag carrier van Japan. Ze zullen hoe dan ook een doorstart maken in afgeslankte vorm en daar zitten de maatschappijen natuurlijk wel op te wachten.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer