Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Groene I-94 record nog in mijn passport!?
Groene I-94 record nog in mijn passport!?
Hallo,
Ik heb nog steeds het groene i94 visa waiver in mijn passport zitten. Toen ik mijn nieuwe visum aanvroeg zeiden ze dat ik verantwoordelijk was om die op te sturen ofzo. Ik begrijp er helemaal niks van. Wat moet ik hier nou mee doen? Kan ik die niet straks gewoon afgeven als ik met mijn nieuwe visum aankom in amerika? Ik ben als J-1 eerst naar amerika geweest. (Exchange student) en vorig jaar nog op vakantie geweest.. volgens mij is deze nog van die vakantie.. maar de datums erop kloppen niet echt volgens mij.. ik ben de klos kwijt.. Kan iemand mij hier meer uitleg over geven?
Bedankt alvast.
Ik heb nog steeds het groene i94 visa waiver in mijn passport zitten. Toen ik mijn nieuwe visum aanvroeg zeiden ze dat ik verantwoordelijk was om die op te sturen ofzo. Ik begrijp er helemaal niks van. Wat moet ik hier nou mee doen? Kan ik die niet straks gewoon afgeven als ik met mijn nieuwe visum aankom in amerika? Ik ben als J-1 eerst naar amerika geweest. (Exchange student) en vorig jaar nog op vakantie geweest.. volgens mij is deze nog van die vakantie.. maar de datums erop kloppen niet echt volgens mij.. ik ben de klos kwijt.. Kan iemand mij hier meer uitleg over geven?
Bedankt alvast.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Groene I-94 record nog in mijn passport!?
Je staat nu nog in de USA geregistreerd als ''in het land'' en als je dus weer aankomt zal dat problemen opleveren. Op de achterkant zie je staan dat je het er inderdaad uit moet laten halen als je het land verlaat.
Wat je moet doen vind je hier: https://help.cbp.gov/cgi-bin/customs.cf ... _topview=1
Wat je moet doen vind je hier: https://help.cbp.gov/cgi-bin/customs.cf ... _topview=1
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Als je eerst met een visum in de VS bent geweest krijg je geen groen kaartje in je paspoort geniet, als je zonder visum aankomt met het waiver programme wel. Hij zal dus waarschijnlijk van je vakantie zijn, en ze zijn hem in de VS er vergeten uit te halen. Dit systeem is zo lek als een mandje en geloof me, je bent NIET de enige waarbij dit gebeurd. Je kan idd het beste de link van Grandu gebruiken, maar er zijn ook genoeg mensen die bij aankomst in de VS aantonen dat ze daadwerkelijk het land hebben verlaten de vorige keer. Als je het land nooit hebt verlaten kan je immers nooit het land uit vliegen!

Bij mijn zoon was het kaartje ook blijven zitten en ik heb 2 x de hele handel opgestuurd. Je krijgt geen reactie en bij zijn volgende reis was het helemaal geen probleem.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Raad je aan om dus wel of niet de hele handel op te sturen?Corry schreef:Bij mijn zoon was het kaartje ook blijven zitten en ik heb 2 x de hele handel opgestuurd. Je krijgt geen reactie en bij zijn volgende reis was het helemaal geen probleem.
Ik heb mn groene papiertje NIET in mn paspoort, maar ben ook niet helemaal zeker of ik geregistreerd sta als vertrokken.......
Zou je ESTA geweigerd worden als je nog staat geregistreerd als niet vertrokken?

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je ESTA online zal niet geweigerd worden. Als je daar aankomt kunnen ze moeilijk gaan doen erover. Volg de instructies van de eerder gegeven website en anders zou je contact op kunnen nemen met de ambassade (de Nederlanders in Amerika).
Onthoud dit: To assist us in understanding the situation and correct your records quickly, please include an explanation letter in English. Your statement will not be acceptable without supporting evidence such as noted above. You must mail legible copies or original materials where possible. If you send original materials, you should retain a copy. CBP cannot return original materials after processing.
Onthoud dit: To assist us in understanding the situation and correct your records quickly, please include an explanation letter in English. Your statement will not be acceptable without supporting evidence such as noted above. You must mail legible copies or original materials where possible. If you send original materials, you should retain a copy. CBP cannot return original materials after processing.
---Mark Twain
---Mark Twain
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
hoe kan ik de instructies opvolgen als ik die groene slip niet heb, weet niet eens of ik sta geregistreerd als wel of niet vertrokken? 

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
To validate departure, CBP will consider a variety of information, including but not limited to:
Original boarding passes you used to depart another country, such as Canada, if you flew home from there;
Photocopies of entry or departure stamps in your passport indicating entry to another country after you departed the United States (you should copy all passport pages that are not completely blank, and include the biographical page containing your photograph); and
Photocopies of other supporting evidence, such as:
Dated pay slips or vouchers from your employer to indicate you worked in another country after you departed the United States,
Dated bank records showing transactions to indicate you were in another country after you left the United States,
School records showing attendance at a school outside the United States to indicate you were in another country after you left the United States, and
Dated credit card receipts, showing your name, but, the credit card number deleted, for purchases made after you left the United States to indicate you were in another country after leaving the United States.
--
Je moet dus duidelijk maken dat je het land hebt verlaten. Je moet sowieso een brief versturen en daarin kun je zetten wat er precies is voorgevallen. Doe er iets bij waaraan ze kunnen zien dat je het land hebt verlaten.
En waar is je groene papier dan? Heb je het zelf eruit gescheurd en weggegooid? Als je zekerheid wil bel je even naar de ambassade (de Nederlanders in de VS).
Original boarding passes you used to depart another country, such as Canada, if you flew home from there;
Photocopies of entry or departure stamps in your passport indicating entry to another country after you departed the United States (you should copy all passport pages that are not completely blank, and include the biographical page containing your photograph); and
Photocopies of other supporting evidence, such as:
Dated pay slips or vouchers from your employer to indicate you worked in another country after you departed the United States,
Dated bank records showing transactions to indicate you were in another country after you left the United States,
School records showing attendance at a school outside the United States to indicate you were in another country after you left the United States, and
Dated credit card receipts, showing your name, but, the credit card number deleted, for purchases made after you left the United States to indicate you were in another country after leaving the United States.
--
Je moet dus duidelijk maken dat je het land hebt verlaten. Je moet sowieso een brief versturen en daarin kun je zetten wat er precies is voorgevallen. Doe er iets bij waaraan ze kunnen zien dat je het land hebt verlaten.
En waar is je groene papier dan? Heb je het zelf eruit gescheurd en weggegooid? Als je zekerheid wil bel je even naar de ambassade (de Nederlanders in de VS).
---Mark Twain
---Mark Twain
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik las het. Echter dit geldt alleen als je je groene papiertje hebt EN meestuurt. Mijn groene papiertje is bij de secondary inspection door de Canadese douane ingenomen. Zojuist even contact met CBP opgenomen (gratis nr) en ik sta als het goed is geregistreerd als vertrokken. Zo simpel kan het dus ookGrandu schreef:To validate departure, CBP will consider a variety of information, including but not limited to:
....

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Geen idee waar je het vandaan hebt maar de Nederlandse ambassade in Amerika kan je daar echt niet bij helpen volgens mij, je zal vlugger resultaat hebben met de Ameirkaanse ambassade in Nederland.
Zoals Corry al aangaf gewoon opsturen naar het adres wat op het kaartje staat en het komt goed.
Zoals Corry al aangaf gewoon opsturen naar het adres wat op het kaartje staat en het komt goed.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
idd de Nederlandse ambassade kan je hier niet mee helpen, evenals de Amerikaanse ambassade in NL!

- Bandido
- Amerika-expert
Het is allemaal niet zo'n probleem, dat groene kaartje is een backup, als jij de VS hebt verlaten via een vliegveld (en dat is meestal het geval), dan is normaliter je paspoort gescand voordat jij het vliegtuig instapte. Dat is de daadwerkelijke vertrekcontrole. Voor je eigen gemoedsrust kun je bij een volgend bezoek aan de VS je ticket meenemen van de terugreis, maar echt nodig is het niet. Ze merken bij de grens snel genoeg of jij in NL woont of niet.
"Keep Georgia On Your Mind"
Echter is het niet inleveren van de slip een overtreding van de visa regels. En als men wil kan men daar zeer moeilijk over doen. Komt nog bij dat je door het invullen van ESTA elk recht om tegen een beslissing van een immigration officer te protesteren hebt laten varen.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
@bandido - hoe merken ze dat snel genoeg? ik heb niet standaard de bank/school/werk papieren bij hoor op een vakantie. De ticket van mn vorige vliegreis heb ik al helemaal niet meer!

- Bandido
- Amerika-expert
@RNA: aan de hand van de vragen die ze je stellen merken ze dat snel genoeg. Niet alles hoeft op papier bewezen te worden. En iemand die iets verbergt valt vaak meteen door de mand en bij twijfel wordt je gevraagd mee te gaan voor een secondary screening. Daar zitten de meer doorgewinterde immigration officers en die prikken wel door zo'n geval heen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Oke, ik heb net aan een kennis van mij gevraagd die Amerikaans is, die wees mij op dit:
????
Dus je hoeft dan niks te doen, alleen even wat bewijs materiaal mee nemen.if you departed by a commercial air or sea carrier (airlines or cruise ships), your departure from the U.S. can be independently verified, and it is not necessary to take any further action, although holding on to your outbound (from the U.S.) boarding pass - if you still have it - can help expedite your re-entry next time you come back to the United States.
????
Ik heb beide keren om een reactie gevraagd van London Kentucky. Dat is waar je de info naartoe moet sturen. Geen reactie dus en heb ik persoonlijk de indruk dat het allemaal niet zo serieus is als men doet geloven. Nogmaals dit is mijn persoonlijke indruk.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Corry; dat klopt. Het bedrijf waar je het naartoe stuurt geeft op de ESTA-site aan nooit te reageren, ook niet als daarom wordt gevraagd. Ik denk na alle verhalen hier te hebben gehoord dat je je niet druk hoeft te maken. Als het mogelijk is dan zou ik een bewijs van de terugvlucht meenemen. En mijn excuses voor de foute tip
ik had het idee dat de ambassade deze vraag wel vaker zou krijgen en er wel raad mee zou weten.
---Mark Twain
---Mark Twain
Ja het is allemaal minder erg als het lijkt. Zo heb ik rond gevraagd zoals ieder ander. Het enige wat je hoeft te doen.. is als ze er om vragen, bewijs mee nemen dat je idd ook werkelijk in Nederland bent geweest het hele jaar en zo blabla.. als je je boarding pas van die datum nog heb en die gewoon mee neemt kan dat het makkelijk maken. Ook kunnen ze gewoon zelf zien of je idd op dat vliegtuig was ingecheckt toen der tijd richting Nederland. zoals ze dus aangeven op hun website.. Dus ik ga me geen zorgen hier over maken straks.. en als het wel een probleem is geworden zal ik het jullie laten weten.
Ik ga dus niet eens moeite doen om mijn info op te sturen.. overigens heb ik nog maar 6 dagen in Nederland voordat ik naar Amerika zal vertrekken voor mijn studie. Kansloos dus.
Ik ga dus niet eens moeite doen om mijn info op te sturen.. overigens heb ik nog maar 6 dagen in Nederland voordat ik naar Amerika zal vertrekken voor mijn studie. Kansloos dus.
Ter aanvulling: dat is ook zo op het moment dat je je handtekening op de I-94W zet.Bramster schreef:Echter is het niet inleveren van de slip een overtreding van de visa regels. En als men wil kan men daar zeer moeilijk over doen. Komt nog bij dat je door het invullen van ESTA elk recht om tegen een beslissing van een immigration officer te protesteren hebt laten varen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht