Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De minst leuke staat?
- The Baconator
- Amerika-ontdekker
De minst leuke staat?
Hallo,
Ik denk dat er toch wel wat mensen zijn die graag alle staten bezocht willen hebben. Ik in iedergeval wel.
Nou vroeg ik me eigen af... welke staat kijk je het minst naar uit om te bezoeken? Dus een bezoek puur alleen om die 50 te halen...
Ik bedoel dit natuurlijk wel toeristisch gezien.
Ik ben benieuwd.
Ik denk dat er toch wel wat mensen zijn die graag alle staten bezocht willen hebben. Ik in iedergeval wel.
Nou vroeg ik me eigen af... welke staat kijk je het minst naar uit om te bezoeken? Dus een bezoek puur alleen om die 50 te halen...
Ik bedoel dit natuurlijk wel toeristisch gezien.
Ik ben benieuwd.
2006-Las Vegas
2007-South-West
2008-Washington State
2009-New York
2010-The Deep South
2007-South-West
2008-Washington State
2009-New York
2010-The Deep South
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: De minste leuke staat?
Ik heb wel een lijstje staten dat mij niet trekt, maar ik heb eigenlijk nog maar 1 staat gezien dus of ik er écht over mee kan praten...
Maar als ik zo kijk dan heb ik als eerste heel erg weinig met Florida waar wel veel mensen naartoe gaan, alleen Miami zou ik me nog in interesseren. Verder zou ik als laatste naar de staat Missouri en omstreken gaan omdat ik werkelijk geen idee heb wat er zo bijzonder aan die staten zou moeten zijn. Heb ik het midwest-board een discussie gevolgd waar een aantal mensen met punten komen over dat gebied waarom je het wél zou moeten bezoeken, dus uitgesloten dat ik het nooit ga bezoeken is het natuurlijk nooit. En oja, Maine (buiten het herfstseizoen) staat ook op mijn lijstje.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Florida was bij mij ook de enige die ik kon bedenken.
Alhoewel ik tijdens mijn bezoek tig jaar geleden er toch onuitwisbare herinneringen heb opgedaan. Hieronder een paar:
- Met een oud baasje in de Everglades rondgevaren
- Met de auto van Miami naar Key West gereden
- Een man die "I Kill You Bitch" riep terwijl hij een pistool tegen het hoofd van mijn vriendin hield
Alhoewel ik tijdens mijn bezoek tig jaar geleden er toch onuitwisbare herinneringen heb opgedaan. Hieronder een paar:
- Met een oud baasje in de Everglades rondgevaren
- Met de auto van Miami naar Key West gereden
- Een man die "I Kill You Bitch" riep terwijl hij een pistool tegen het hoofd van mijn vriendin hield
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan is er iets goed misgegaan, of was het geen echt pistool? 
Laatst gewijzigd door Rob op 14 dec 2009, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
---Mark Twain
---Mark Twain
Kwam niet echt in me op om te vragen of het pistool echt en geladen was 
Laatst gewijzigd door Rob op 14 dec 2009, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Snap ik
Maar ik ben nu wel benieuwd naar de situatie waar jullie je in bevonden...
Laatst gewijzigd door Rob op 14 dec 2009, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
---Mark Twain
---Mark Twain
Op het strand kwamen we twee mannen tegen die touristen meer als prooi dan als klanten zagen.
Volgens de politie (die ons vervolgens de hele nacht bezig hield) was de kans groter om daar de griep op te lopen dan overvallen te worden.
Die zelfde reis (weet niet meer in welke staat dat was) werd ik de Greyhound ook nog onze camera gepikt. Maar ik heb gewacht tot de bus weer reed en heb toen de camera teruggehaald. :dance:
Volgens de politie (die ons vervolgens de hele nacht bezig hield) was de kans groter om daar de griep op te lopen dan overvallen te worden.
Die zelfde reis (weet niet meer in welke staat dat was) werd ik de Greyhound ook nog onze camera gepikt. Maar ik heb gewacht tot de bus weer reed en heb toen de camera teruggehaald. :dance:
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
De staat Nebraska trekt me helemaal niet. Volgens mij is daar echt helemaal niets te beleven (behalve dan misschien Scottsbluff)
Ik ben even met streetview naar een aantal plekken in die staat gegaan maar waar ik ook ga staan het is een dodelijk saai landschap.
Het lijkt net of ik in een polder sta.
Florida trekt me ook niet erg, daar zou ik niet zo snel naartoe gaan.
Marjon
Ik ben even met streetview naar een aantal plekken in die staat gegaan maar waar ik ook ga staan het is een dodelijk saai landschap.
Het lijkt net of ik in een polder sta.
Florida trekt me ook niet erg, daar zou ik niet zo snel naartoe gaan.
Marjon
Misschien moet je eens omhoog ipv naar de grond kijkenvana schreef:........ maar waar ik ook ga staan het is een dodelijk saai landschap.........

Ik persoonlijk vind een polderlandschap prachtig en kan genieten van de planes in Illinois en de woestijn in Nevada. Maar als deze draad iets zal benadrukken is het wel dat "Smaken Verschillen"
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
wow is dit lang geleden gebeurd? en waar ergens in Florida? (die overval...)Bramster schreef:Op het strand kwamen we twee mannen tegen die touristen meer als prooi dan als klanten zagen.![]()
Hoor zoiezo dat Florida vrij crimineel is, zeker voor toeristen

Hiermee ga ik geen vrienden maken wellicht, maar ik vond de staat Texas (van wat ik er van gezien heb) helemaal niks...verouderd, verlaten, eentonig...
MAAR! Ik dien er wel bij te vermelden dat we niet de gehele staat gezien hebben, we zijn als verste in Austin geweest, tevens hebben we Big Bend NP bezocht, dus we hebben in feite slechts de helft van de staat gezien...
MAAR! Ik dien er wel bij te vermelden dat we niet de gehele staat gezien hebben, we zijn als verste in Austin geweest, tevens hebben we Big Bend NP bezocht, dus we hebben in feite slechts de helft van de staat gezien...
- Bandido
- Amerika-expert
Ik heb niet de ambitie om alle 50 staten te bezoeken en denk dat de wereld groter is dan Amerika alleen. Maar goed, misschien ben ik ook wel te weinig een "Amerika-fiel" hier. Ik woon hier toevallig, heb het er enorm naar mijn zin, maar dat is het dan wel.The Baconator schreef:Nou vroeg ik me eigen af... welke staat kijk je het minst naar uit om te bezoeken?
Dit gezegd hebbende denk ik dat elke staat wel wat zal hebben. En ergens vind ik een uitdaging om in de minder toeristische staten toch wat boeiends te vinden. En eens iets anders te doen dan de geijkte parken in het Zuid Westen van Amerika.
En dan heeft het er natuurlijk nog mee te maken wat je zelf leuk vindt om te doen. Ik ben bv helemaal geen natuurmens en ik heb niet zoveel met autorijden. Ik zal dus sneller naar steden (maar net zo goed stadjes en dorpen) trekken. Ik hou bv van kleine lokale museumpjes die over de streek zelf vertellen en over de geschiedenis en plaatselijke restaurantjes waar je wat dingen uit die streek kunt proberen. En die vind je net zo in een staat als Nebraska als in Massachusetts.
"Keep Georgia On Your Mind"
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: De minst leuke staat?
Oklahoma. Las ooit eens ergens dat deze staat 1 grote bruin/rode vlakte is waar weinig te beleven is. Ik ben erover heen gevlogen...er viel niet veel te zien dan rode/bruine aarde......
Ik zal nooit naar Florida gaan, het trekt me echt voor geen meter.
Mocht ik bij leven en gezondheid uiteindelijk 49 staten bezocht hebben, en ik zou Florida als enige in de lijst missen, ja dan.............
Voor de rest zou ik alle staten willen zien, er in ieder geval ruim doorheen willen rijden. Nebraska vond ik lichtelijk saai, maar ik wilde die staat toch gezien hebben. Die leegten heb je hier in Nederland niet meer, dus ik vind het toch geweldig om dat te ervaren.
En na inmiddels 16 staten bezocht te hebben, kom ik tot de conlcusie dat er in ieder staat wel iets is dat de moeite waard is om te bezoeken of om te bekijken. Maar je moet soms wel even zoeken.
Mocht ik bij leven en gezondheid uiteindelijk 49 staten bezocht hebben, en ik zou Florida als enige in de lijst missen, ja dan.............
Voor de rest zou ik alle staten willen zien, er in ieder geval ruim doorheen willen rijden. Nebraska vond ik lichtelijk saai, maar ik wilde die staat toch gezien hebben. Die leegten heb je hier in Nederland niet meer, dus ik vind het toch geweldig om dat te ervaren.
En na inmiddels 16 staten bezocht te hebben, kom ik tot de conlcusie dat er in ieder staat wel iets is dat de moeite waard is om te bezoeken of om te bekijken. Maar je moet soms wel even zoeken.
16x USA / 30 staten
Ozarks, Jesse James grottenGrandu schreef:Verder zou ik als laatste naar de staat Missouri en omstreken gaan omdat ik werkelijk geen idee heb wat er zo bijzonder aan die staten zou moeten zijn. Heb ik het midwest-board een discussie gevolgd waar een aantal mensen met punten komen over dat gebied waarom je het wél zou moeten bezoeken, dus uitgesloten dat ik het nooit ga bezoeken is het natuurlijk nooit. En oja, Maine (buiten het herfstseizoen) staat ook op mijn lijstje.
Heb van de zomer 2 maanden in MO vertoeft, prima te doen. Vond KS persoonlijk iets minder spannend.. In MO heb je St. Louis (met de beroemde Arch) en op de grens aan de andere kant liggen Kansas City, MO/KS. Vaak ook wel het Rome van de VS genoemd als naar de hoeveelheid fonteinen word gekeken.
Een staat waar ik HELEMAAL niks mee heb is Ohio. Ben er doorheen gereden, vanaf Cincinatti, via Toledo naar MI en ik vond er echt niks aan. Ook de 'attractions' die ik in de Welcome Centers zag, had ik iets bij van 'hmm, ff plank gas'
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik mis nog 6 van de aaneengesloten Staten en daarvan trekt Kansas mij het minst. Ik kan niet echt iets ontdekken wat ik daar nou te zoeken moet hebben. Maar... ter completering moet ik daar wel een keer heen natuurlijk....
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hetzelfde hier, Marjan, ik mis er nog vijf en daarvan trekt Kansas mij ook het minst.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- buur
- Amerikakenner
Hoewel Iowa heel belangrijk is voor de verkiezingen, is de toeristische waarde toch niet zo groot. Ik weet echt niet een plek, die ik daar wil bezoeken. Texas had 2 Nationale Parken, Nebraska had althans Scotts Bluff en Chimney Rock, plekken van wild-west-historië. Kansas had ook niet veel, maar Tallgrass Prairie National Monument is ook beter dan niets.
Groetjes, Thomas.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Eigenlijk kan je alleen staten beoordelen als 'niet aantrekkelijk' als je er geweest bent vind ik.
Ik vond Florida helemaal niets.
Ik vond Florida helemaal niets.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Missouri is juist een hele mooie staat waar veel te doen is. Ik woon er dan ook met veel plezier.Grandu schreef:Ik heb wel een lijstje staten dat mij niet trekt, maar ik heb eigenlijk nog maar 1 staat gezien dus of ik er écht over mee kan praten...Maar als ik zo kijk dan heb ik als eerste heel erg weinig met Florida waar wel veel mensen naartoe gaan, alleen Miami zou ik me nog in interesseren. Verder zou ik als laatste naar de staat Missouri en omstreken gaan omdat ik werkelijk geen idee heb wat er zo bijzonder aan die staten zou moeten zijn. Heb ik het midwest-board een discussie gevolgd waar een aantal mensen met punten komen over dat gebied waarom je het wél zou moeten bezoeken, dus uitgesloten dat ik het nooit ga bezoeken is het natuurlijk nooit. En oja, Maine (buiten het herfstseizoen) staat ook op mijn lijstje.
Kansas is en staat waar ik weinig mee heb.
van mij mogen ze die staat de grond uit trekken, dan woon ik wat dichter bij de bergen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2430 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 18 Reacties