Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Maximum bagage bij overstappen ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
thebes
Amerika-expert

Maximum bagage bij overstappen ?

Bericht door thebes »

In 2010 willen we op de heenweg rechtstreeks (met KLM/NW) naar SFO vliegen en terug van Las Vegas, Salt Lake City of Denver, maar dat betekent een overstap. Waarschijnlijk wordt de terugreis ook met NW airlines. Iemand een idee wat het maximum aan toegestane bagage op de binnenlandse vlucht zal zijn ?

Edit: ik lees zojuist op de KLM-site dat op KLM-vluchten naar de VS 1 stuk bagage van 23 kg het toegestane maximum is.
Is dat veranderd ? In 2007 mochten we (als ik het me goed herinner) p.p. 2 stuks van 23 kg meenemen.
Clint
Amerika-expert

Re: Maximum bagage bij overstappen ?

Bericht door Clint »

Bij een overstap mag je over het algemeen gesteld de zelfde hoeveelheid bagage meenemen als op je transatlantische vlucht. Het klopt idd dat KLM, net als het gros van alle andere airlines, nu nog maar 1 gratis koffer toelaat. Van de Europese en Amerikaanse transatlantische carriers mag je volgens mij alleen nog bij LH 2 stuks meenemen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wat jammer, we kunnen dus (veel) minder meenemen dan voorheen. En minder boeken kopen in de VS :oops:
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Je kunt toch betalen voor een extra koffer? Kost meestal iets van 50 dollar. Opsturen is duurder!
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Dat valt mee. Zal waarschijnlijk op de terugweg nodig zijn.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ja, op de heenweg niet natuurlijk :) Hier http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... oncept.htm kun je er meer over lezen. Inderdaad 50 dollar per stuk.
Dezz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dezz »

Clint schreef: Van de Europese en Amerikaanse transatlantische carriers mag je volgens mij alleen nog bij LH 2 stuks meenemen.
Nee hoor bij BA mag het nog wel. Ik vlieg in december naar Toronto en in mijn boeking staat het volgende: Checked baggage: 2 bags at 23kg each :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Volgens mij is BA ook al 'om' hoor. Voor boekingen die voor een bepaalde datum gemaakt zijn geldt nog het 2 stuks-concept, maar voor boekingen van na een bepaalde datum in oktober (ff uit het hoofd) is dat ook niet meer zo.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Dit is al in eerdere draadjes aan de orde geweest, volgens mij heeft Monique gelijk. Bij ons staat ook nog 2 PC, geboekt bij KLM begin oktober, maar vliegen met Delta waarschijnlijk.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dezz schreef: Nee hoor bij BA mag het nog wel. Ik vlieg in december naar Toronto en in mijn boeking staat het volgende: Checked baggage: 2 bags at 23kg each :)
Niet meer voor boekingen die na 7 oktober zijn gemaakt.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer