Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drinken jullie het water?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dizzygirl
Amerikafan

Drinken jullie het water?

Bericht door dizzygirl »

raar vraagje misschien maar drinken jullie het kraanwater in de VS?
Ik ben daar zelf namelijk een aantal keer ziek van geweest, buikloop enzo en ik merkte dat als ik stopte met kraanwater drinken dat het meteen over was.
Ik vind het ook erg smerig smaken, alsof ik een slok zwembad water binnenkrijg zo erg vind ik het.
Zelfs het water uit zo een britafilterding krijg ik niet weg.
De Amerikanen lachen me altijd uit als ik dat zeg (durfde er maar niet bij te zeggen dat ik het koffiezetapparaat zelfs met flessenwater vul :oops: )
Nu vroeg ik me dus af of meer mensen dat vinden of dat ik een enorme prinses op de erwt ben.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Drinken jullie het water?

Bericht door hekkie »

Wij drinken altijd alleen flessenwater. Meestal kopen we cans van 5 liter en een tray kleine flesjes (24 stks) om mee te nemen tijdens een hike. Uit de kraan drinken hebben we nog nooit gedaan en ik ga het ook niet proberen...... :)

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Ik vind, dat er is te veel chloor in het kraanwater in Amerika is. Dat wil ik niet drinken. En het mineraalwater in de winkel is goedkoop, daarom moet ik dat "zwembadwater" niet drinken.
Groetjes, Thomas.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Zoals met veel dingen kan je niet spreken over hét Amerikaanse water. In MI vond ik het water ook behoorlijk naar chloor smaken, wij hadden echter altijd een grote tank met water in de koelkast staan, waarna ik de chloorsmaak niet meer proefde.

In MO vond ik dat er duidelijk veel minder chloor in het water zat en daar vond ik het water ook gewoon lekker uit de kraan. KS had iets meer chloor, maar nog steeds te doen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
maanbo
Amerika-newbie

Bericht door maanbo »

Bbrrrrrrrr idd het ruikt en proeft zo ontzettend naar chloor, zelfs tandenpoetsen vind ik niet te doen met dat water.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

In alle staten waar wij tot nu toe geweest zijn vond ik het water echt niet lekker, het smaakte en rook ontzettend naar chloor.
Koffie en thee zetten deden wij ook met flessenwater.

Marjon
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Nooit problemen gehad met het kraanwater in New York, Minnesota en nu in North Carolina. Vergeet niet dat sommige van die flesjes met water die je in de winkel koopt vaak gewoon uit een gemeentekraan ergens worden gevuld.

Als het echt niet lekker is kun je altijd een kan met zo'n Britta filter kopen.

Hoewel Tom Lehrer, de satiricus, jaren geleden al zong over milieuvervuiling en als waarschuwing aan vakantiegangers: Don't drink the water and don't breathe the air.

En ik zal nooit vergeten dat jaren geleden bij een smaakproef, Rotterdams kraanwater de voorkeur had, omdat er zo'n leuke 'kick' in zat. Gemaakt uit Rijnwater waar je zwartwit films in kon ontwikkelen!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bennogr schreef: Vergeet niet dat sommige van die flesjes met water die je in de winkel koopt vaak gewoon uit een gemeentekraan ergens worden gevuld.
Idd, hier in NL is het precies hetzelfde. Sourcy en het Utrechts waterbedrijf zitten aan dezelfde weg, en zo zijn er nog een paar (Bar le Duc, of Evian staan me bij).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Als je het water naar chloor vindt stinken moet je het gewoon even laten staan, dan verdampt het vanzelf. In de meeste staten kun je het water gewoon drinken, maar wij drinken water dat in de koelkast wordt gefilterd. We hebben meestal wel een tray met kleinere flesjes water staan (Dear Park bv), voor als we ergens heen gaan. Ik koop trouwens altijd "spring water" en nooit "purified water", zoals "Dasani". In het laatste geval is het gewoon gezuiverd kraanwater en dat kan ik zelf wel.
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier ook gefilterd water uit de koelkast en ook regelmatig gewoon uit de kraan. Het viel me wel dit weekend op, dat ik het kraanwater in Atlantic City niet lekker vond smaken, dus er zijn zeker verschillen (logisch ook, natuurlijk). Het lijkt me wel heel sterk, dat je van het water hier buikloop zou krijgen. De FDA standaard voor kraanwater is heel hoog en wordt goed gecontroleerd. Hetzelfde kan niet worden gezegd van flessenwater, zoals hier te lezen valt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ik vind het water hier in Boston ook niet lekker - veel te veel chloor. Plus de fluoride die ze aan het drinkwater toevoegen vind ik niets. Ik gebruik alleen flessenwater thuis, Poland Spring is mijn favoriet. En daar maak ik ook de koffie en thee mee, en stoom ik mijn groenten in.

En, dizzygirl, de meeste amerikanen die ik ken gebruiken ook alleen maar flessenwater (bron) voor koffie dus niet alle amerikanen zullen jou uitlachen.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wij drinken ook meestal het water uit de koelkast, en niet uit de kraan. Laatst had ik per ongeluk een flesje gevuld met kraanwater, en ik vond het echt zo naar chloor smaken..bah. We maken onze thee en koffie overigens wel gewoon met kraanwater..misschien toch ook maar eens uit de koelkast proberen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Hier is het wel mogelijk om water uit de kraan te drinken maar ik doe het nooit! Ik drink het ook nooit uit de koelkast.
Ik drink zoals de meeste mensen hier altijd flesjes water,mijn favoriet is ook Poland Spring!
Ik gebruik wel kraanwater om koffie of thee te maken,ik proef daar geen verschil in.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik drink gewoon uit de kraan, ik heb de mazzel (of de pech,hangt van de situatie af) dat mijn reuk en smaak erg slecht zijn na een hele zware griep.
Als ik met mijn vriendin ben, drinken we uit flessen, want het kraanwater is blijkbaar niet te drinken.... :wink:
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Ook wij drinken altijd flessenwater.
Wij gebruiken dat zelfs voor het spoelen na het tandenpoetsen.
Wij nemen ook zelden ijs in de frisdrank. We hebben al diverse keren de bekers cola na 1 slok in de vuilnisbak gegooid omdat het ijs van chloorhoudend water was gemaakt.
Maar de chloorsmaak is niet altijd in het kraanwater te proeven.
Mijn indruk is dat in grote steden meer chloorsmaak aan het water zit.
De smaak is ook afhankelijk van het tijdstip wanneer het water gechloreerd is.
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Bennogr schreef: Vergeet niet dat sommige van die flesjes met water die je in de winkel koopt vaak gewoon uit een gemeentekraan ergens worden gevuld.
Ik geloof dat dat best gebeurd maar dat is met Poland Spring niet het geval! Ik heb voor Poland Spring gereden (Truck Driver) en heb trailers vol met water geladen in het plaatsje Poland in Maine en gelost in het hele noordoosten en zuiden van de US!
Ik kan het verschil tussen Poland Spring en andere merken ook duidelijk proeven.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

Mijn man dronk het water, maar ik vond het zooo vies.
erg veel chloor leek het wel.
Ik nam altijd water uit een flesje.
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hier in Denver valt het nog enigszins mee met het water, hoewel het in Fort Collins beter was.

Ik merk wel als ik ijsblokjes uit de koelkast (waarin het water gefilterd wordt) neem, dat de margarita (on the rocks) dan beter smaakt dan met ijsblokjes die je in zo'n ouderwets ijsblokjestray maakt met water uit de kraan - de hele margarita ruikt dan ook niet lekker... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

maanbo schreef:Bbrrrrrrrr idd het ruikt en proeft zo ontzettend naar chloor, zelfs tandenpoetsen vind ik niet te doen met dat water.
Dat vind ik toch mogelijk met een tandpasta met intesieve pepermuntsmaak.
Groetjes, Thomas.
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

Het lijkt me wel heel sterk, dat je van het water hier buikloop zou krijgen
kan natuurlijk ook toeval geweest maar durfde het daarna niet meer aan.
( misschien toch een beetje prinsesje op de erwt dan :wink: )
maar ik ben dus blijkbaar niet de enige die het vies vind, kan ik weer zonder schuldgevoel flesjeswater blijven drinken!
poland spring is overigens ook mijn favoriet
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer