Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tioga pass November
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Tioga pass November
ik weet dat in november de tioga pass afgesloten is , nu moet ik begin November van uit de richting Monolake naar Mariposa , wat is een goede alternatieve route? het liefste in 1 dag te rijden. het gaat erom dat ik 5 november in mammoth mountain zit en 7 november weer in San Francisco moet zijn.
ik hoor graag wat ideen! alvast bedankt!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Tioga pass November
Een mogelijkheid is bovenlangs te gaan via SR-108 (Sonora Pass Hwy). Zie ook onderstaande afbeelding. Dit is een afstand van ± 175 mijl en de zuivere reistijd is zo'n 3 u. 10 min. (zonder stops). De SR-4 en de SR-88 die noordelijk van de SR-108 liggen zijn ook nog mogelijkheden maar wel iets verder rijden.

Roland

Roland
Toevallig, wij rijden ook begin november (3) vanuit Yosemite naar Death Valley en hopen uiteraard dat de Tioga Pass open is. Volgens mij was de Tioga Pass vorig jaar erg vroeg gesloten, maar de jaren ervoor was de pass op 3 november nog open. Heb daar een schema van gezien.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is zeker wel te doen in 1 dag. Waarom ga je nog naar Mariposa? Als je nog iets van Yosemite wilt zien, zou ik in het park overnachten. Als je niet naar Yosemite gaat, ligt Mariposa niet handig op de route.yblokdijk schreef:ik weet dat in november de tioga pass afgesloten is , nu moet ik begin November van uit de richting Monolake naar Mariposa , wat is een goede alternatieve route? het liefste in 1 dag te rijden. het gaat erom dat ik 5 november in mammoth mountain zit en 7 november weer in San Francisco moet zijn.
Als de Tioga Pass gesloten is, is de kans redelijk groot dat de Sonora Pas ook gesloten is. De CA88 blijft wel open.
Je kunt heel makkelijk op googlemaps wat alternatieve routes bekijken. Gewoon je begin- en eindpunt aangeven en dan slepen met de route; je ziet dan meteen wat het aantal mijlen en de reistijd is.
Marianne
Toen wij er in mei waren, hadden ze het erover dat ze een vliegverbinding kregen/hadden.yblokdijk schreef:ik weet dat in november de tioga pass afgesloten is , nu moet ik begin November van uit de richting Monolake naar Mariposa , wat is een goede alternatieve route? het liefste in 1 dag te rijden. het gaat erom dat ik 5 november in mammoth mountain zit en 7 november weer in San Francisco moet zijn.
Wellicht het overwegen waard.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
nee geen optie, heb een auto gehuurd voor 21 dagen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2459 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 25 Reacties