Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Navigatie in de VS kopen?
Navigatie in de VS kopen?
Hallo allemaal,
Ik heb een auto gereserveerd via eaautohuur.com bij Alamo. Ik werd gebeld door een medewerker of alles duidelijk was mbt de auto huur. Ik had bij opmerkingen vermeld dat ik graag een navigatie erbij zou willen huren. Nu vertelde hij mij dat ik beter terplekke een navigatie kon kopen bij een warenhuis ipv $10,- per dag ervoor te betalen.
Thuis heb ik alleen een navigatie op m'n telefoon en het lijkt me daarom helemaal niet zo'n gek idee.
Nu is mijn vraag of jullie daar ervaringen mee hebben. Waar ik deze het beste kan kopen, wat kost een navigatie in de VS en welk merk en type zou het meest geschikt hiervoor zijn? Ik wil natuurlijk het beste uitkomen qua prijs/kwaltiteit. We doen trouwens een rondje zuid-west en beginnen in LA.
Groeten,
ElBa
Ik heb een auto gereserveerd via eaautohuur.com bij Alamo. Ik werd gebeld door een medewerker of alles duidelijk was mbt de auto huur. Ik had bij opmerkingen vermeld dat ik graag een navigatie erbij zou willen huren. Nu vertelde hij mij dat ik beter terplekke een navigatie kon kopen bij een warenhuis ipv $10,- per dag ervoor te betalen.
Thuis heb ik alleen een navigatie op m'n telefoon en het lijkt me daarom helemaal niet zo'n gek idee.
Nu is mijn vraag of jullie daar ervaringen mee hebben. Waar ik deze het beste kan kopen, wat kost een navigatie in de VS en welk merk en type zou het meest geschikt hiervoor zijn? Ik wil natuurlijk het beste uitkomen qua prijs/kwaltiteit. We doen trouwens een rondje zuid-west en beginnen in LA.
Groeten,
ElBa
- Color01
- Amerika-expert
Re: Navigatie in de VS kopen?
koop een tom tom of een Garmin bij walmart voor rond de 95 dollar...t'is wel de basic .. maar goed genoeg.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij hebben de goedkoopste Tomtom gekocht bij Walmart voor inderdaad rond de $ 100. Het werkt echt perfect. We zitten nu nog in de USA, zijn onze reis begonnen in Seattle en zitten nu in de buurt van Zion. Ook hotels/restaurants etc. vind de tomtom perfect 

Dat is inderdaad niet duur voor een tomtom. Allereerst maar naar de Wallmart dus. Zijn deze winkels goed te vinden en zijn deze ook op zondags open? We komen zaterdag om 18.00 uur aan in LA. Misschien dat we er zaterdag avond nog naar toe kunnen. Mochten we daar trouwens nog zin in hebben na een lange vermoeiende reis..
Groeten,
ElBa

Groeten,
ElBa
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
http://www.walmart.com/cservice/ca_storefinder.gsp
Hier kan je zien waar er een Walmart zit in de buurt van het vliegveld of je hotel.
De openingstijden van de betreffende winkel staan er bij, de meeste Walmarts zijn tot 's avonds laat of zelfs 24/7 open.
Hier kan je zien waar er een Walmart zit in de buurt van het vliegveld of je hotel.
De openingstijden van de betreffende winkel staan er bij, de meeste Walmarts zijn tot 's avonds laat of zelfs 24/7 open.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kan je geen Amerika kaarten op je telefoon kopen en zo navigeren?
Vaak nog de goedkoopste oplossing.
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Alleen zit je dan met een kleiner scherm wat ik persoonlijk minder prettig vind. Het is natuurlijk wel goedkoper maar ik vind $100,- ook niet echt heel duur. Dan zou ik er in NL europese kaarten op kunnen zetten en heb ik gelijk een fatsoenlijke navigatie.Pete.Z schreef:Kan je geen Amerika kaarten op je telefoon kopen en zo navigeren?
Ik zag dat er 1 op ongeveer 7 mile van ons hotel zit. Deze is zaterdag tot 7 uur open maar zondag ook open dus wordt geen probleem.Rob schreef:http://www.walmart.com/cservice/ca_storefinder.gsp
Bedankt!
Groeten,
ElBa
Hou er wel rekening mee dat er bijvoorbeeld bij de One-reeks van TomTom, er een verschil is in geheugencapaciteit.
Zo heeft de nieuwste TomTom One met Benelux erop 1GB ruimte, terwijl dezelfde TomTom One met gans Europa erop 2GB ruimte heeft (waardoor je op de Benelux-versie nooit de complete Europa-map kan plaatsen).
Ik heb er wel geen idee van of er in Amerika ook een onderscheid is.
Zelf heb ik hier de TomTom One IQ gekocht met kaart van Europa op, en de kaart van het Western-gebied erbij gekocht. Voordeel is dat ik nu al enkele routes van vooraf in de GPS kan inbrengen. Koste mij 149€ (GPS, promotie) + 30€ (Western-kaart, promotie/solden juli) = 179€. In walmart kopen + hier nadien de europa map aanschaffen zal waarschijnlijk iets goedkoper uitkomen wel.
Zo heeft de nieuwste TomTom One met Benelux erop 1GB ruimte, terwijl dezelfde TomTom One met gans Europa erop 2GB ruimte heeft (waardoor je op de Benelux-versie nooit de complete Europa-map kan plaatsen).
Ik heb er wel geen idee van of er in Amerika ook een onderscheid is.
Zelf heb ik hier de TomTom One IQ gekocht met kaart van Europa op, en de kaart van het Western-gebied erbij gekocht. Voordeel is dat ik nu al enkele routes van vooraf in de GPS kan inbrengen. Koste mij 149€ (GPS, promotie) + 30€ (Western-kaart, promotie/solden juli) = 179€. In walmart kopen + hier nadien de europa map aanschaffen zal waarschijnlijk iets goedkoper uitkomen wel.
filmverslag USA2009 (LA - Route 66 - Grand Canyon - Page - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - SF)
filmverslag USA2010 (Las Vegas Yellowstone - Grand Canyon - Las Vegas) Wachtwoord staat op pagina!
filmverslag USA2010 (Las Vegas Yellowstone - Grand Canyon - Las Vegas) Wachtwoord staat op pagina!
Ik zag dat er een Tomtom One te koop was met heel USA erop en een Tomtom met USA en Canada. De oppervlakte van de VS en Canada is volgens mij groter dan die van Europa. Zou geen probleem moeten zijn als je het zo bekijkt.
Ik zou trouwens ook graag een Garmin Zumo willen hebben voor op de motor. Als deze veel goedkoper is dan in Nederland dan koop ik die misschien wel ipv een Tomtom. Ik zie deze alleen niet te koop staan bij de Walmart. Enig idee waar in LA je moet zijn voor een goede electronica zaak?
Groeten,
Elba
Ik zou trouwens ook graag een Garmin Zumo willen hebben voor op de motor. Als deze veel goedkoper is dan in Nederland dan koop ik die misschien wel ipv een Tomtom. Ik zie deze alleen niet te koop staan bij de Walmart. Enig idee waar in LA je moet zijn voor een goede electronica zaak?
Groeten,
Elba
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat de oppervlakte niet zoveel zegt, de dichtheid van het wegennet zal in Europa veel groter zijn.ElBa schreef:Ik zag dat er een Tomtom One te koop was met heel USA erop en een Tomtom met USA en Canada. De oppervlakte van de VS en Canada is volgens mij groter dan die van Europa. Zou geen probleem moeten zijn als je het zo bekijkt.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ter vergelijking. De City Navigator kaarten van Navteq op een Garmin.
CN North America (inclusief Canada, Alaska en Hawaii) : 1002,5 mb
CN Europe 1284,4 mb.
CN Europe 1284,4 mb.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vind je het gek. Je heb hier in de US gebieden zo groot als Nederland met vrijwel geen wegen... 
Ik zou overigens geen Zumo kopen op de motor. Het is mij nog steeds een raadsel waarom die navigatie systemen specifiek voor de motor zo ontzettend duur moeten zijn. Ik gebruik op de motor een Nuvi 660, die slechts een fractie kost van een Zumo en meer mogelijkheden biedt. Hij heeft ook al verschillende regenbuien overleefd en ik kan hem met handschoenen aan bedienen. Op de batterij houd ie het 3-4 uur uit, maar tegenwoordig plug ik hem in op de motor accu tijdens het rijden.

Ik zou overigens geen Zumo kopen op de motor. Het is mij nog steeds een raadsel waarom die navigatie systemen specifiek voor de motor zo ontzettend duur moeten zijn. Ik gebruik op de motor een Nuvi 660, die slechts een fractie kost van een Zumo en meer mogelijkheden biedt. Hij heeft ook al verschillende regenbuien overleefd en ik kan hem met handschoenen aan bedienen. Op de batterij houd ie het 3-4 uur uit, maar tegenwoordig plug ik hem in op de motor accu tijdens het rijden.
Welke TomTom (type) moet je dan minimaal (qua geheugen) kopen in Amerika om deze later ook in Nederland en vooral Europa te gebruiken?Old Faithful schreef:Ter vergelijking. De City Navigator kaarten van Navteq op een Garmin.
CN Europe 1284,4 mb.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb zelf een tomtom die op leeftijd is, met een geheugenkaartslot, de europa kaart van west europa past op een 1 gig sd kaartje.
Hallo Loek,Loek schreef:Vind je het gek. Je heb hier in de US gebieden zo groot als Nederland met vrijwel geen wegen...
Heeft de Nuvi de optie "herberekenen uitschakelen" erop zitten? Want dit is nl noodzakelijk als je een route zelfmaakt via mapsource.
Groeten,
ElBa
Zal ik dat raadsel deels voor je oplossen? De motor geeft ultrasone trillingen waar een zumo op is gebouwd. Een nuvi is mede daarom goedkoper. Zoals al genoemd: het herberekenen. Een HOT item, toen het nog niet uitschakelbaar wasLoek schreef:Ik zou overigens geen Zumo kopen op de motor. Het is mij nog steeds een raadsel waarom die navigatie systemen specifiek voor de motor zo ontzettend duur moeten zijn.

Verder is de zumo ipx3 (of hoe heet het ook alweer) gecertificeerd en dus kun je ermee onder de douche (bij wijze dan, want mijn douche vind ik zo ook wel

Voor de verdere verschillen verwijs ik je (een ieder) graag naar het forum van waypoint. (nee, geen aandelen)
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weer wat geleerd. De Nuvi 660 heeft een audio out, en doet het alweer 3 jaar op de motor dus blijkbaar vallen die trillingen wel mee. Wat waterdichtheid betreft, ik ben ooit van Cheyenne naar Lusk (150 miles) gereden in een constante stortbui en hij bleef het gewoon doen. Hij zit wel achter het windscherm, maar was vrij nat. Of het "herberekenen" uitschakelbaar is zou ik niet weten. Ik zal dat vanavond even checken, het is iets wat ik niet gebruik vermoed ik of de NL term is misschien erg anders dan de US term.
hoi,
Ik lees al een tijd hier op het forum, en heb me toch maar eens aangemeld.
19aug om 19u land ik in LA , en het is de bedoeling dat ik na het ophalen van de Mustang bij Hertz direkt naar Walmart rij om een gps (tomtom) te kopen.
Dus ik loop gewoon zo'n Walmart winkel binnen en kan gewoon een gps kopen daar? het is misschien een stomme vraag, maar wil liever direkt een gps hebben als ik daar aan m'n roadtrip begin
Ik lees al een tijd hier op het forum, en heb me toch maar eens aangemeld.
19aug om 19u land ik in LA , en het is de bedoeling dat ik na het ophalen van de Mustang bij Hertz direkt naar Walmart rij om een gps (tomtom) te kopen.
Dus ik loop gewoon zo'n Walmart winkel binnen en kan gewoon een gps kopen daar? het is misschien een stomme vraag, maar wil liever direkt een gps hebben als ik daar aan m'n roadtrip begin

- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Kan inderdaad kijk voordat je gaat waar de dichtsbijzijnde Walmart in LA is. Ik weet niet welk hotel je overnacht en je kunt misschien ook
via Site to Store van tevoren de GPS uitzoeken die je wilt hebben en bestellen en dan in de Walmart van jouw keuze ophalen. Makkelijker kan
bijna niet denk ik.
Groet Theo
via Site to Store van tevoren de GPS uitzoeken die je wilt hebben en bestellen en dan in de Walmart van jouw keuze ophalen. Makkelijker kan
bijna niet denk ik.
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Via deze link vind je de Walmart die het dichts bij LAX zit. Daar ga ik namelijk ook als eerste heen als die nog open is..
http://www.walmart.com/storeLocator/ca_ ... &x=20&y=15
Het gele sterretje is LAX

http://www.walmart.com/storeLocator/ca_ ... &x=20&y=15
Het gele sterretje is LAX
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 977 Weergaves