Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

RandMcnally road atlas ook in Nederland te koop

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Marcel Slangen
Amerika-ontdekker

RandMcnally road atlas ook in Nederland te koop

Bericht door Marcel Slangen »

Beste mensen,

Vaak lees ik hier dat de RandMcnally road atlas moeilijk in Nederland te krijgen is. Veel mensen kennen die omdat ze hem in de USA ergens hebben gekocht.
Nu was ik afgelopen vrijdag in Eindhoven in boekhandel Van Pierre. Deze zit in de Heuvelgallerie. Tot mijn verbazing zag ik daar RandMcnally atlassen. Er waren twee versies. Een normale Road atlas voor 13 EUR. Er was ook een speciale travel versie met extra info. Die ging voor iets van 24 EUR over de toonbank.

Of we het hier over dezelfde atlas hebben weet ik niet. Hij is in elk geval bij lange na niet zo dik als bijv. een Europese wegenatlas. De versie die men daar had bevatte per staat een dubbele pagina wegenkaart, waarbij de grotere steden er even appart werden uitgehaald met een wat gedetailleerder gedeelte.
Heb ik het hier over DE RandMcnally atlas, of is dit een gestripte versie?

Groeten van Marcel.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hoi Marcel,

Ik ben me vrijwel zeker dat dit de originele versie is. Ik heb een paar jaar geleden ook bij een boekhandel in Nederland de originele versie gekocht voor ongeveer dezelfde prijs; bovendien bestaat er volgens mij helemaal geen gestripte versie; en tenslotte beslaat in mijn Rand McNally 2005 ook elke staat twee pagina's.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag kunnen beantwoorden!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Voor degene die in het westen des lands wonen, hij is ook verkrijgbaar (evt op bestelling) bij Donner in Rotterdam.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Voor diegenen die niet in het westen des lands wonen maar wel naar de meeting komen: als mogelijk kan ik hem voor je bestellen, ophalen en meenemen naar de meeting...

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mack schreef:Voor diegenen die niet in het westen des lands wonen maar wel naar de meeting komen: als mogelijk kan ik hem voor je bestellen, ophalen en meenemen naar de meeting...

Mack
Op de meeting zijnal een paar (overtallige) 2005 uitgave aanwezig voor de liefhebber(s) :wink:
Rob
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hallo
Er bestaan twee uitvoeringen van de Rand McNally road & travelguide 2005
Ik heb een originele blauwe uitvoering(19.95 dollar) met de vermelding van 32 % grotere kaarten.en ook een groene die door de Wal*Mart word uitgegeven voor 12,82 dollar.
Persoonlijk vind ik de blauwe inderdaad wat gemakkelijker omdat er aan aantal kaarten er wat groter instaan,dit maakt het toch iets overzichtelijker.
De blauwe heeft een harde kaft en de Wal*Mart uitvoering een ringband wat weer makkelijker omdraaid.
Zo zie je maar weer het is het een of het ander.
Wij hebben hem veel gebruikt voor onze rondreis in florida en vind daar de blauwe originele fijner(door een iets grotere kaart)

Groetjes Erika
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het enige verschil tussen de orginele en de wal*mart versie is een andere foto op de voorkant.
en in de wal*mart versie zitten een aantal extra pagina's met alle wal*mart winkels.
Prijs orginele versie $15.95 najaar 2004 betaalt in New Jersey
Prijs Wal*mart versie volgens het boek $ 11.25, betaalt dit voorjaar in Dalles $ 5,00
Rob
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hallo Rob

Ik heb even de Wal*Mart uitvoering doorgenomen en kom nergens een verwijzing naar welke Wal*Mart store dan ook tegen.
Er zijn enkele verschillen waardoor wij ook de originele rand uitvoering
hebben aangeschaft,zoals aangegeven in de staat florida ,die is beter en groter uigevoerd dan de goedkopere Wal*Mart uitvoering
6 pagina's tegen 3 pagina's in de Wal*Mart uitgave.

Groetjes Erika
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb de indruk dat jullie (Erika en Rob) niet over dezelfde roadatlas praten.

De "normale" roadatlas heeft de Wave op de kaft staan. Dit is de zgn giftedition. De Walmartuitvoering is identiek hieraan, maar heeft een andere kaft en alle winkels van Walmart staan er in vermeld per staat. Kosten $ 4,97. De "normale" versie kost in de winkel $ 11,97.
Ik heb net 3 weken geleden de Walmartversie 2006 gekocht, maar ook de "normale" versie bekeken. Ik kies bewust voor de Walmartversie, omdat hij meer dan de helft goedkoper is en ik het heel handig vindt met alle adressen erin.

De blauwe atlas (van Erika) is de large scale edition en kost ook iets meer nl # 19,95. Volgens mij is hier geen Walmartversie van. Verder zijn er nog een aantal andere types roadatlassen van Rand Mc Nally.

Hier kun je een en ander bekijken
http://www.randmcnally.com/rmc/store/st ... f.0&cmty=0

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Dit kan kloppen Marjan

De normale blauwe atlas van Rand McNally is inderdaad de large scale road atlas 2005.
De groene Wal*Mart die we hebben is de the road & travel guide 2005.
Mogelijk zijn er meer uitvoeringen van deze kaarten,maar toch geef ik voor sommige staten de voorkeur aan de vouw mappen van rand mcnally (de rode hallwag) kaarten deze zijn zeer uitgebreid alleen wat lastig in de auto door zijn grootte.

Groetjes Erika
Laatst gewijzigd door Erika op 17 okt 2005, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Erika schreef:
De normale blauwe atlas van Rand McNally is inderdaad de large scale road atlas 2005.
De groene Wal*Mart die we hebben is de the road & travel guide 2005.
Beide zijn dus heel andere atlassen als waar ik over spreek, zowel de R.McN als de Wal*mart van 2005 hebben en gele omslag.
R.McN heeft een strand met 3 personen vader met dochter onder de arm en zoon met een vlieger.
Wal*mart een NP? met 2 personen op een overhangende rotspunt.
Rob
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hallo Rob

Op de voorkant van mijn Rand McNally, de blauwe staat een foto met de tekst eronder van Bandon, Oregon.
Op de Wal*Mart uitgave staat een foto van een kanovaarder in Britisch Columbia ,canada en ik kan daar geen adresen in vinden van Wal*Mart filialen, wat eigenlijk wel jammer is want ik mag er wel graag komen en dan is zo'n lijst bere handig.
Maar het is wel plagen nu er een foto op staat van de Wave .
Ik weet niet hoeveel verschil er in alle gidsen zit.
Groetjes Erika
Laatst gewijzigd door Erika op 17 okt 2005, 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik heb 'm ook bij de V&D gezien, op de boeken afdeling bij de reisgidsen.
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

ik zou graag de Rand McNally 2006 Road Atlas & Travel Guide kopen, maar ik vind hem voorlopig nergens behalve op de site van Mcnally zelf. Weet iemand waar men deze verkoopt? Liefst niet te ver van Belgie :D
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

kijk eens op de site van http://www.manymaps.com.
mogelijk dat je hem daar kunt bestellen.

groetjes erika
Frederique
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Frederique »

Hoi!,

Voor de oosterlingen onder ons, wij hebben de RandMcNally gids in Hengelo ov bij boekhandel Broekhuis gekocht.

Groet, Frédérique
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer