Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorgoed verslaafd!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Voorgoed verslaafd!

Bericht door Florida »

lelie schreef:Toen ik voor de 2e keer naar Amerika ging, zei mijn oom "ga je alweer naar dat land? Daar ben je toch al geweest?".
En dat zegt iemand die al 30 jaar op dezelfde camping op Terschelling staat :lol:
Hahahaha, die is echt goed!! :lol:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ging in 96 voor het eerst naar Amerika, voelde een beetje als thuis komen. Na 96 ging ik zo'n 2x per jaar en nu woon ik hier al ruim 2,5 jaar, shit happens 8)
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Terschelling is OOK leuk, met name tijdens Oerol maar persoonlijk word ik ERG moe van al die mensen die het zo goed weten. "Ga je ALWEER naar Amerika"? Ja, "MOET jij alweer naar Frankrijk"? Allemaal kinnesinne als je het mij vraagt. Maar wij doen lekker toch wat we zelf willen :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlotte + GJ »

Goh, wat ben ik blij dat ik niet de enige verslaafde ben :) . Er is nog geen dag voorbij gegaan waarop ik niet aan onze reis (en de volgende) heb gedacht! De foto's al honderd keer bekeken, in gedachten alweer daar... Nog nooit had ik zo weinig zin om weer aan het werk te gaan, maar wat moet, dat moet he.

Mensen waren bij ons ook niet altijd enthousiast, maar na het zien van de foto's en de verhalen is steevast het antwoord: Goh, toch erg mooi daar, had ik niet verwacht van Amerika. Veel mensen denken bij Amerika aan bendes, schietpartijen en drukke overbevolkte steden heb ik gemerkt. Kwestie van slecht geinformeerd lijkt mij..
Een stel is zijn reis vast aan het plannen, dus die verschijnen ook binnenkort op het forum en die kan zich straks ook bij het AA clubje scharen.

Uiteraard blijven we de verslagen van mensen lezen, want oja, daar waren wij ook en daar wil ik nog graag heen..
Nou, goed sparen en we komen er vanzelf weer terug!

Hartelijk dank voor al jullie hulp en deze goede nazorg :wink:
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlotte + GJ »

PS: voor wie binnenkort al gaat: vast veel plezier, ik zal jullie met jaloezie volgen :wink:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Corry schreef:Terschelling is OOK leuk, met name tijdens Oerol maar persoonlijk word ik ERG moe van al die mensen die het zo goed weten. "Ga je ALWEER naar Amerika"? Ja, "MOET jij alweer naar Frankrijk"? Allemaal kinnesinne als je het mij vraagt. Maar wij doen lekker toch wat we zelf willen :lol:
Wat ik het meest moeilijk vind is dat als ik het vertel tegen mensen die het minder hebben dan ik, ik voel mij dan een soort schuldig.... die denken altijd gelijk dat Amerika heel duur is enz. maar als je een goede aanbieding hebt kan het goedkoper zijn dan twee weken een huisje in Zuid-Frankrijk :wink:
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Hier in Europa wordt vaak gelachen met het over-enthousiasme van de Amerikanen. Maar toen ik ginder was, heb ik gemerkt dat het toch genuanceerder is. OK, soms is het er wel over maar meestal wérkt het wel en het werkt aanstekelijk. Ik heb de indruk, maar ik kan mij vergissen, dat mensen ginder minder geneigd zijn om zoveel te klagen en te zagen (= dialect voor zeuren) Ik kreeg er een energy-boost van, echt het gevoel dat alles kan. :D
Die energie, dat mis ik vooral.
Dennis R
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis R »

:) Het ligt er ook wel heel erg aan wáár je bent. Naar mijn idee is vooral de westkust vaak nogal eens over-enthousiast, daarintegen is de oostkust minder overdreven enthousiast, maar wel een stuk vaker echt gemeend.

Als ik in 'n restaurant zit en ik bestel een spaghetti waarop de ober direct antwoord als: 'WOW COOl!! That's my favorite too!!' dan denk ik ook 'yeah right'.

Maar al met al merk ik overal wel een heel stuk meer enthousiasme bij de mensen, en ben ik 't verder helemaal met de bovenstaande quote eens!!!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ach, ik heb liever gespeeld enthousiaste, dan oprecht chagrijnige obers. :mrgreen:
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Pete.Z schreef:Ach, ik heb liever gespeeld enthousiaste, dan oprecht chagrijnige obers. :mrgreen:
Ha ha; dat vind ik nou ook!
Dat zeg ik ook vaak wanneer mensen uit NL zeggen dat de Amerikanen zo 'oppervlakkig' zijn... Liever 'oppervlakkig' aardig dan dat zuurpruimgedrag wat we helaas te vaak in NL zien...
Het enthousiaste werkt juist aanstekelijk, maar bij terugkomst in NL spat de droom weer uiteen. :(
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

tcoppers schreef:Ah, dus AA forum is het forum van de ANONIEME ALCOHOLISTEN :hilarious: :hilarious:
Groot verschil.
Bij dat clubje proberen ze je van je verslaving af te helpen.
Bij ons clubje word de verslaving alleen maar erger door alle mooie, interessante, leuke en goede tips, reisverhalen, foto's enz. :mrgreen:
Dennis R
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis R »

Florida schreef:
Pete.Z schreef:Ach, ik heb liever gespeeld enthousiaste, dan oprecht chagrijnige obers. :mrgreen:
Ha ha; dat vind ik nou ook!
Dat zeg ik ook vaak wanneer mensen uit NL zeggen dat de Amerikanen zo 'oppervlakkig' zijn... Liever 'oppervlakkig' aardig dan dat zuurpruimgedrag wat we helaas te vaak in NL zien...
Het enthousiaste werkt juist aanstekelijk, maar bij terugkomst in NL spat de droom weer uiteen. :(
Pff hou op! Al op schiphol liepen we tegen dat probleem aan.. We waren melig, meer dan 42 uur wakker en humeurig omdat we weer terug waren in NL.. En direct al problemen met 't 'zuurpruimgedrag' van sagerijnige Hollanders, waar geen excuses meer vanaf kon als ze tegen je op liepen en die niet voor je aan de kant wilde gaan ook als je het netjes vroeg..

:lol: Binnen 2 minuten nadat we met onze benen weer op Nederlandse aardbodem stonden, zaten we dan ook werkelijk waar alles (met natuurlijk een grote :wink: & een dosis nogal flauwe humor) alles af te kraken wat maar mogelijk was.

Ik geef je dan ook helemaal gelijk hoor. Bedoel, hoeveel moeite is het nou om gewoon met een big-smile een over enthousiaste opmerking te maken? Oh Oh, Wat valt het dan weer tegen zeg als je hier rondloopt, en het lijkt alsof iedereen zojuist van een begrafenis oid terugkomt.. Spontaniteit 0,0. :|

Groetjes Dennis!
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Toen wij een paar dagen terug waren, gingen we naar een optreden in een café dat heropende onder nieuwe eigenaars. De jongen achter de bar deed echt zijn best om mij te negeren... :roll: toen ik dan toch mijn 2 pintjes besteld had, was hij tegen zijn vriend aan het klagen dat hij veel te moe was om te werken :roll:
Toen dacht ik ook, al goed dat ik hier niet moet tippen want t zou toch niet veel geweest zijn :lol:

tja, t was toch een marginaal café :lol:
(maar het optreden was wel kei-goed, een onderschatte artist Bruno Deneckere, veel beter dan zijn naam doet vermoeden!)
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Ik geef je dan ook helemaal gelijk hoor. Bedoel, hoeveel moeite is het nou om gewoon met een big-smile een over enthousiaste opmerking te maken? Oh Oh, Wat valt het dan weer tegen zeg als je hier rondloopt, en het lijkt alsof iedereen zojuist van een begrafenis oid terugkomt.. Spontaniteit 0,0. :|
Dat is precies wat ik bedoel. Ben eerlijk gezegd wel blij dat het niet aan mij ligt... als ik hierover vertel aan anderen (lees 'niet Amerika-addicts') word ik
aangekeken alsof zo'n malloot ben en overal commentaar op heb...
orlandotina
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door orlandotina »

Wat mij juist altijd opvalt wanneer ik terug kom, is dat mensen in Nederland je zo bekijken. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitlegen. En in Amerika let niemand op je. Het is meer leven en laten leven. Goed, wanneer ze je Nederlands horen praten, willen ze nog wel eens opkijken, maar dat is altijd leuke interesse.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Texas Boy schreef:Ging in 96 voor het eerst naar Amerika, voelde een beetje als thuis komen. Na 96 ging ik zo'n 2x per jaar en nu woon ik hier al ruim 2,5 jaar, shit happens 8)
Ik had net hetzelfde hoor.
Ik ben in februari voor de eerste keer geweest, maar ik voelde al véél langer dat ik iets had met het land, al van kinds af aan eigenlijk...
Toen ik geland was, voelde het bij mij ook als thuiskomen na een jarenlange reis...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Dat had ik ook. Ik kwam aan in San Francisco en ik had echt het gevoel dat ik als het ware thuis kwam. Het voelde zo vertrouwd!
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Wij hebben precies hetzelfde, het voelt echt als thuiskomen als we in Amerika zijn. Leuk al die enthousiaste mensen die willen weten waar je vandaan komt. Ze hebben dan bijna allemaal wel iemand in hun kennissenkring die in Nederland woont of geweest is. Op Schiphol aangekomen werden we direct afgesnauwd in de supermarkt op het vliegveld, HAAL DE SPULLEN UIT DE MAND, terwijl we net in de rij stonden. Geef mij de Amerikaanse supermarkten maar!
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Tans4USA schreef:Geef mij de Amerikaanse supermarkten maar!
How are you today?

Kan ik me hier in Belgie (en Nederland ook wellicht) niet voorstellen.
Het enige wat we hier te horen krijgen is: 'Spaarkaart?'
I like the American style :dance: :D
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ja, en als mensen per ongeluk tegen je opbotsen kan er vaak geeneens een "sorry" vanaf. Terwijl veel Amerikanen al "excuse me" zeggen als ze je passeren en iets te dichtbij komen. Vind ik heel vriendelijk.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer