SMSen naar nederland, HOE ? Advies Please !

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
rolf
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2009, 12:43
Locatie: Harderwijk

SMSen naar nederland, HOE ? Advies Please !

Bericht door rolf »

Hoi Allemaal !

Er zijn ongetwijfeld eerder topic's over geplaatst, maar kom er niet helemaal uit....

Ik heb een (Triband) GSM, en wil vanuit het westen van de VS gaan smsen naar nederland, mijn provider (hier in nederland) is HI (prepayed)

Vragen:

Kan ik gewoon vanaf mijn HI prepayed tegoed smsen, of moet ik daar een Simkaart met sms tegoed aanschaffen ?
Moet ik wel of geen land nummer (van nederland) gebruiken ?
Moet men vanuit nedeland (voor een berichtje terug) wel of géén landnummer gebruiken ?


Graag jullie hulp !!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7986
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: SMSen naar nederland, HOE ? Advies Please !

Bericht door Pete.Z »

Of je pre-paid kaart werkt in het buitenland weet ik niet, informeer even bij Hi.
Landennummer naar Nederland moet je gebruiken volgens mij, +31 ervoor dus.

Als iemand terug sms't kan dat direct naar je 06 zonder landennummer.
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mei 2009, 20:19

Re: SMSen naar nederland, HOE ? Advies Please !

Bericht door Charlotte + GJ »

Wij zijn onlangs terug gekomen en ik kon met mijn HI-abonnement gewoon smsen. Gewoon je telefoon een netwerk laten zoeken.
Vast veel vakantieplezier!
Gebruikersavatar
Erica
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 30 jun 2008, 17:03
Locatie: Zoetermeer

Re: SMSen naar nederland, HOE ? Advies Please !

Bericht door Erica »

Ik heb ook een Hi prepaid en daarmee kun je prima sms-en vanuit Amerika, afgelopen vakantie veelvuldig gedaan :). Kosten € 0,75 per smsje. Mijn telefoon (Nokia) is zo ingesteld dat -ie in het buitenland automatisch een netwerk zoekt. De telefoonnummers vast aanpassen voor je weggaat, +31 ervoor en de nul (van 06) weglaten, je kan dan in Nederland en het buitenland altijd sms-en en bellen, dan hoef je daarover niet meer na te denken :D.

Veel plezier!
If you can dream it, you can do it

1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!

http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
svanriesen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jul 2009, 00:21

Re: SMSen naar nederland, HOE ? Advies Please !

Bericht door svanriesen »

ga naar een at&t winkel en koop een paygo sim kaart, je belt en voor 49 dollarcent naar nederland en voor nog minder smssen.
lkapitein
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:19

Re: SMSen naar nederland, HOE ? Advies Please !

Bericht door lkapitein »

Als je naar een 06 nummer belt of sms't, moet er dan ook 0031 voor? Ook als die telefoon in de VS aanwezig is? :oops:
Gebruikersavatar
Bugs
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mar 2005, 15:32

Re: SMSen naar nederland, HOE ? Advies Please !

Bericht door Bugs »

Ja, want je belt naar Nederland. Ik heb standaard in mijn adresboek voor elk nummer +31 staan, en heb de 0 weggelaten. Dus +31612345678 en +31201234567. Dat werkt óókin Nederland en zo hoef ik in het buitenland niets te veranderen.
Quinn
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 jun 2007, 23:30
Locatie: Gelderland

Re: SMSen naar nederland, HOE ? Advies Please !

Bericht door Quinn »

Ik kon gewoon bellen en smsen zonder de 0031 ervoor te zetten. Zodra ik in mijn telefoonboek iemand selecteerde en dan ging bellen/smsen, dan ging dat altijd goed.

Het is alleen wel heel erg duur om gewoon met je Nederlandse mobieltje te bellen en te smsen naar NL.

Mijn vriend koopt altijd in Amerika zijn beltegoedkaarten via www.cloncom.com en dan bel je heel goedkoop naar vaste Nederlandse nummers.

En als je HI hebt, dan kan je ook nog een aantal berichtjes gratis versturen via de website van hi.
jodokus
Amerika-ontdekker
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:19

Re: SMSen naar nederland, HOE ? Advies Please !

Bericht door jodokus »

Quinn schreef:Mijn vriend koopt altijd in Amerika zijn beltegoedkaarten via http://www.cloncom.com en dan bel je heel goedkoop naar vaste Nederlandse nummers.
Heb die site even opgezocht maarre, hoe werkt dat dan? Ik selecteer bijvoorbeeld bellen van USA continent naar Netherlands. Zie dan o.m. een Sonico green card voor 13,86 euro.
Steek je sie kaart in je (simlockvrije) gsm?
En koop je die in Nederland of daar pas? (indien in USA, waar dan?)
En in de praktijk? Ik lees over access numbers: wat is de bellen voor dummies stap_voor_stap uitleg? (er staat wel iets van een uitleg, maar snap het niet zo :?
andre208
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 dec 2007, 10:23

Re: SMSen naar nederland, HOE ? Advies Please !

Bericht door andre208 »

lkapitein schreef:Als je naar een 06 nummer belt of sms't, moet er dan ook 0031 voor? Ook als die telefoon in de VS aanwezig is? :oops:

Geen 0031 er voor maar +31. Met 0031 is de ervaring dat het niet werkt mijn vriendin heeft 2 jaar problemen gehad kon niet sms.
Bij HI staat er in je telefoon ook het nummer van de sms centrale deze stond dus als 0031 en niet als +31 dit verandert en het
probleem was opgelost.

Andre
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer