Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huurauto+hotels of camper - Wat is het goedkoopst?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Huurauto+hotels of camper - Wat is het goedkoopst?

Bericht door Valerie »

Hallo allemaal!

Ik moet dit jaar nog nr NY gaan :) maar ik droom al verder over volgende zomer (of later).
Ik heb nu 2x een rondreis gemaakt met een groepsorganisatie en zou eig. heel graag zelfs eens een reis in elkaar steken.

Nu vraag ik me af wat eig. het goedkoopste is?
- Een huurauto huren en hotelovernachtingen (mogen echte budgethotels/motels zijn - ik ben kamperen gewoon dus ;)
of
- een camper huren en daar dus uiteraard in slapen op een camping

Eventueel zelfs indien we de huurauto zouden nemen, kamperen in de nationale parken en dan bvb op hotel in de grootsteden.

Misschien zijn hier wel mensen die beide al deden en die een vergelijking kunnen maken?

Het grove plan is een 3tal weken door het Zuidwesten (alweer;)) in de zomer (juli of augustus).

Ik heb geen idee hoeveel benzine ik moet rekenen voor camperreizen en welke andere bijkomende kosten ik rekening moet mee houden als we dit zouden doen.

Info graag :) Alvast bedankt!
Valerie
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Huurauto+hotels of camper - Wat is het goedkoopst?

Bericht door Pete.Z »

Als je kampeert, is een huurauto het goedkoopst,zeker weten.
Met motels vermoedelijk ook wel, maar dan is het verschil gering.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik denk dat in het hoogseizoen een camper al snel duurder uit valt.
mec
Amerika-ontdekker

Bericht door mec »

Huurauto en kamperen met de tent is zeker goedkoper dan een camper. In national en state forests kost een nachtje kamperen vaak maar tussen de 10 en 12 dollar. KOA campings wel iets duurder, maar komt nog steeds lager uit. En kamperen in Amerika is heerlijk! Ruime plekken, vaak midden in de natuur en elke avond een fikkie ;-)

Je hebt dan natuurlijk wel een kampeeruitrusting nodig, die kun je zelf meenemen of (deels) daar vrij goedkoop aanschaffen, bijvoorbeeld bij de Walmart. Tafel en stoelen heb je niet perse nodig, elke kampeerplek heeft een eigen picknicktafel.

Wij wisselen kamperen altijd af met hotels of motels, zeker in de steden.

Camper is ook erg leuk hoor, en natuurlijk praktisch. Je hebt dan alles bij je, ook je eigen douche (die zijn er op de primitievere campgrounds in de parken en forests niet altijd). Je hoeft je nooit te installeren, parkeren en je staat er. En voor het zuiden prettig: je kunt de airco aanzetten.

Het is wel weer een stuk minder praktisch in de steden. Je bent dan verplicht om erbuiten te gaan staan of toch een hotel/motel te nemen. En zelf vind ik een camper alleen leuk als je niet te grote afstanden aflegt. Zo'n rammelend huis op de weg reist wat mij betreft niet erg comfortabel. En als je met meer dan twee bent vind ik het ook nog eens ongezellig rijden, want achterin zie je een stuk minder van de omgeving. Maar dat zal per model misschien verschillend zijn.

Mec
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik ga dit jaar naar Zuid-West-USA en vond de prijzen van de campings hoog!
Ik betaal nu +/- per nacht aan camper €150 (A-Klasse, Road Bear RV) en de camping is iedere nacht toch minimaal $50 (alleen Yosemite is goedkoper, $30 per nacht) Dan ben ik dus ongeveer €200 per nacht kwijt... veel geld vind ik... ik denk dat een auto + h/motel veel goedkoper is...
Maja een camper vinden wij weer veel relaxter.... niet de hele tijd hotel in, hotel uit.

Edit: Wij boeken onze campings altijd van te voren en hebben graag luxe campings dus Full-Hookup en WiFi, daarom is de prijs van de campings misschien wat hoger.
Laatst gewijzigd door 1250 op 21 jul 2009, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Het voordeel met een camper is wel dat je gemakkelijker zelf kan koken. Met huurwagen + motel ben je meestal bijna gedwongen om elke dag uit te gaan eten. Als je dan alleen maar in de duurdere klasse restaurants terecht komt, zeker als je bv met een gezin van 4 bent dan zal een camper snel terug een stuk goedkoper zijn.
mec
Amerika-ontdekker

Bericht door mec »

1250 schreef:Ik ga dit jaar naar Zuid-West-USA en vond de prijzen van de campings hoog!
Ik betaal nu +/- per nacht aan camper €150 (A-Klasse, Road Bear RV) en de camping is iedere nacht toch minimaal $50 (alleen Yosemite is goedkoper, $30 per nacht) Dan ben ik dus ongeveer €200 per nacht kwijt.
Ik betaalde een paar jaar geleden €85,- voor de camper (25 ft, El Monte). We stonden vooral in np's of national of state forests en die waren meestal tussen de 10 en 12 dollar per nacht. Bij de duurste, in de Grand Canyon, betaalden we $25,- voor een plekje. Op commerciële campgrounds hebben we nauwelijks gestaan, we houden meer van kamperen in de natuur. Nadeel: geen hook-up en andere faciliteiten zoals een wasmachine.

Mec
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ja.... oké..
Ik had in mijn bericht erbij moeten vermelden dat ik/wij van luxe campings houden... dus we willen graag Full-Hook up en WiFi
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Smaken verschillen zie ik :D
Wij vinden het reizen met een auto i.c.m. motels juist zo lekker relaxed.
We kiezen meestal voor de goedkopere motels en gaan niet iedere avond uitgebreid uit eten.

Als je met 2 personen gaat is deze optie zeker de voordeligste.
Er zal wel een omslagpunt zijn als je met meerdere personen reist en dan bijvoorbeeld 2 auto's en 2 kamers per nacht moet boeken. Maar dan zit je in een camper ook weer wat krapper.

Onze SUV kust ons ongeveer €600 en de motels komen op gemiddeld €56 per nacht.
Totaal dus €2.000 voor 25 nachten, maakt €80 per dag.
Voor die prijs heb je geen camper denk ik.

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Eigenlijk is er geen vergelijk tussen camper en auto/hotel kosten, dat is er ook niet tussen camperreizigers.
Je kan beiden net zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Hou er wel rekening mee dat een camper een lieve slok benzine lust en zal die kostenpost sowieso altijd duurder uitvallen.
Het is gewoon wat wil je en waar je je het prettigst bij voelt.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Ik wil volgend jaar ook gaan.
We wisselen kamperen met de tent af met goedkope motels (motel 8 ofzo)
In de Nationale parken betaal je 10 tot 25 dollar voor campings die je van te voren kan boeken.
We hebben een paar kleine commerciele campings gevonden en die zijn rond de 30 dollar.

En als je zelf bbq't hoeft het niet heel duur te worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer