Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Annuleren....Alles terug!!!
Annuleren....Alles terug!!!
Helaas helaas,
Onze reis op 13 juli naar de Florida moeten we helaas gaan annuleren. Bij mijn vader hebben ze gelukkig succesvol (alweer) een vernauwing met een stent kunnen repareren. Helaas betekent dit dat hij minimaal 6 weken niet mag vliegen (naar Amerika) en dus moeten we alles gaan annuleren. Vliegtickets, autohuur(USAreisen), Villa, priceline boekingen, normale hotel boekingen en alles wat er nog meer bij komt kijken......wordt vervolgd! Dus als er nog tips en tricks zijn we we rekening moeten houden, laat het weten a.u.b.
Theo
Onze reis op 13 juli naar de Florida moeten we helaas gaan annuleren. Bij mijn vader hebben ze gelukkig succesvol (alweer) een vernauwing met een stent kunnen repareren. Helaas betekent dit dat hij minimaal 6 weken niet mag vliegen (naar Amerika) en dus moeten we alles gaan annuleren. Vliegtickets, autohuur(USAreisen), Villa, priceline boekingen, normale hotel boekingen en alles wat er nog meer bij komt kijken......wordt vervolgd! Dus als er nog tips en tricks zijn we we rekening moeten houden, laat het weten a.u.b.
Theo
Laatst gewijzigd door Tokheim op 20 okt 2009, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Annuleren....
Geen echte tips of tricks, wel heel veel sterkte gewenst.
Erg jammer dat jullie de reis moeten annuleren.
Had je wel een goede annuleringsverzekering?
Erg jammer dat jullie de reis moeten annuleren.
Had je wel een goede annuleringsverzekering?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Theo,
Wat jammer dat jullie reis naar Florida niet door kan gaan, maar gelukkig gaat het goed met je vader en dat is toch het belangrijkste.
Mij is hetzelfde overkomen in 2001. Een dag voordat we zouden vertrekken naar Amerika ben ik gedotterd en is ook een stent geplaatst. Er was geen sprake van dat de reis door kon gaan natuurlijk, maar ik heb alles vergoed gekregen via mijn annuleringsverzekering.
Enneh.... ik heb me na die tijd nog nooit zo goed gevoeld, laat die gedachte een hele dankbare bijkomstigheid zijn. Er gaat niets boven gezondheid en Amerika blijft wel......
Sterkte met alles!
Gr. Marjan
Wat jammer dat jullie reis naar Florida niet door kan gaan, maar gelukkig gaat het goed met je vader en dat is toch het belangrijkste.
Mij is hetzelfde overkomen in 2001. Een dag voordat we zouden vertrekken naar Amerika ben ik gedotterd en is ook een stent geplaatst. Er was geen sprake van dat de reis door kon gaan natuurlijk, maar ik heb alles vergoed gekregen via mijn annuleringsverzekering.
Enneh.... ik heb me na die tijd nog nooit zo goed gevoeld, laat die gedachte een hele dankbare bijkomstigheid zijn. Er gaat niets boven gezondheid en Amerika blijft wel......

Sterkte met alles!
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Bedankt. Er lijkt geen einde aan te komen voor mijn vader, eerst gedotterd, daarna een bypass operatie, in 2005 een stent gelaatst, en nu dus een 2e stent. Gelukkig gaat het verder inderdaad vrij goed, en hijzelf had er vooral ook erg veel zin in. Maar helaas het mag niet zo zijn. En dit wordt de eerste echte annulering. In vakantie plannen zijn we expert, maar in annuleren nog maar rookies (gelukkig).
Theo
Theo
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wat naar dat jullie vakantie niet door kan gaan, vooral omdat je vader zich er zo op verheugd had.
Veel beterschap voor hem.
Marjon
Veel beterschap voor hem.
Marjon
Jee, wat een nare situatie.
Ik hoop inderdaad dat je een goede annuleringsverzekering hebt, want anders kun je (helaas) fluiten naar je geld voor wat betreft de Priceline boekingen en ik denk ook voor de vliegtickets.
Een standaard annuleringsverzekering dekt tot een bepaald bedrag, dus ik hoop dat je ook hebt bijverzekerd als je daar overheen bent gegaan!
Succes!
Ik hoop inderdaad dat je een goede annuleringsverzekering hebt, want anders kun je (helaas) fluiten naar je geld voor wat betreft de Priceline boekingen en ik denk ook voor de vliegtickets.
Een standaard annuleringsverzekering dekt tot een bepaald bedrag, dus ik hoop dat je ook hebt bijverzekerd als je daar overheen bent gegaan!
Succes!
Tja, we hebben allebei een doorlopende annuleringsverzekering van Unigarant die per reis max €6000 per reis of €1500 p.p. uitkeerd. We zijn met z'n vijfen, hebben 2 verz. dus dat moet lukken, maar wordt het ook uitbetaald, want je zit met die kleine lettertjes hè. De cardioloog heeft een brief geschreven, dus dat moet ook geen problemen opleveren, maar je weet het nooit. Maar het is maar geld en de gezondheid gaat voor alles!!!! Wordt vervolgd.....
Theo
Theo
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Balen voor jullie zeg. Maar hopelijk komt het goed met de annuleringsverzekering. En zoals al gezegd: gezondheid gaat boven alles.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
heel veel sterkte,hopenlijk gaat alles goed. Die reis komt wel een andere keer hopenlijk.
Ik ben wel nieuwsgierig of je de kosten vor de priceline boekingen terug krijgt.Daar is nog al eens discussie over geweest.Persoonlijk denk ik dat dit geen enkel probleem zou moeten zijn dan zou je namelijk ook niet het geld terug krijgen van de boekingen rechtstreeks bij een hotel die niet annuleren-tarief.
Ik ben wel nieuwsgierig of je de kosten vor de priceline boekingen terug krijgt.Daar is nog al eens discussie over geweest.Persoonlijk denk ik dat dit geen enkel probleem zou moeten zijn dan zou je namelijk ook niet het geld terug krijgen van de boekingen rechtstreeks bij een hotel die niet annuleren-tarief.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Balen zeg! Maar gelukkig is je vader succesvol geholpen. Je moet er toch niet aan denken dat die vernauwing zou hebben opgespeeld terwijl je in het vliegtuig zit. Veel beterschap voor hem en veel succes met het terugclaimen van het geld. Natuurlijk is de gezondheid belangrijker, maar het zou toch fijn zijn als je het geld volledig kon terugkrijgen, zodat je snel een nieuwe reis kan plannen. Dan heb je ook weer iets om naar uit te kijken!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Bedankt maar weer voor de berichtjes. Het gaat gelukkig wat beter met mijn vader, maar ja dat weer helpt ook niet echt mee vandaag.
Even een updatje betreft de annuleringen:
De autohuur bij USAreisen.de krijgen we helemaal terug, de kosten zijn hiervoor € 45,00, super geregeld. De boeking van Hotels.com krijg ik gewoon 100% terug ook mooi. De boeking van Staybridge en de Priceline boekingen zijn ook allemaal non refundable en de Villa is binnen 30 voor aankomst geannuleerd en dus ook 100% non refundable en gaan allemaal richting Unigarant. Het Guest house op Key West was zeer meeleevend en wenste ons erg veel sterke en was tevens kosteloos te annuleren.
De vliegtickets zijn non refundable, dus dit wordt ook Unigarant. Er is Restitutie van de vluchthavenbelasting aangevraagd door vliegtickets.nl en dit kost € 45 p.p. en kan 6mnd. duren
Iemand hier al eens ervaring mee gehad? Hoe dit aan te geven bij de annuleringsmaatschappij?
Theo
De autohuur bij USAreisen.de krijgen we helemaal terug, de kosten zijn hiervoor € 45,00, super geregeld. De boeking van Hotels.com krijg ik gewoon 100% terug ook mooi. De boeking van Staybridge en de Priceline boekingen zijn ook allemaal non refundable en de Villa is binnen 30 voor aankomst geannuleerd en dus ook 100% non refundable en gaan allemaal richting Unigarant. Het Guest house op Key West was zeer meeleevend en wenste ons erg veel sterke en was tevens kosteloos te annuleren.
De vliegtickets zijn non refundable, dus dit wordt ook Unigarant. Er is Restitutie van de vluchthavenbelasting aangevraagd door vliegtickets.nl en dit kost € 45 p.p. en kan 6mnd. duren

Theo
Vervelend dat jullie de reis moeten annuleren, maar gelukkig gaat het met je vader beter. Dat blijft toch het belangrijkste!
Wat betreft de refund van de luchthavenbelasting: officieel mag dit misschien tot 6 maanden kunnen duren, maar mijn ervaring (op het reisbureau) is dat dit meestal vrij vlot gaat. Onlangs nog bij de hand gehad en met een paar dagen al antwoord.
Duurt het langer, dan zou ik gewoon 100% van de ticket claimen bij de verzekering. In de voorwaarden staat uiteindelijk 100% kosten. Wil je het heel netjes spelen, dan kun je (bij refund) altijd nog terugbetalen aan de verzekering.
Krijg je niet iets van een nota of overzicht van vliegwinkel.nl voor de annulering?
Wat betreft de refund van de luchthavenbelasting: officieel mag dit misschien tot 6 maanden kunnen duren, maar mijn ervaring (op het reisbureau) is dat dit meestal vrij vlot gaat. Onlangs nog bij de hand gehad en met een paar dagen al antwoord.
Duurt het langer, dan zou ik gewoon 100% van de ticket claimen bij de verzekering. In de voorwaarden staat uiteindelijk 100% kosten. Wil je het heel netjes spelen, dan kun je (bij refund) altijd nog terugbetalen aan de verzekering.
Krijg je niet iets van een nota of overzicht van vliegwinkel.nl voor de annulering?
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad gezondheid voor gaat voor alles.
Ik heb wel een annuleringsbericht ontvangen van vliegtarieven.nl maar daar staat juist die aanvraag van de refund in vermeld en dat de kosten hiervan €45 p.p. bedragen. Ik ga denk ik voor die 100% en als zij alles netjes spelen doe ik het ook, i.v.m. de vliegtax die ik ook al heb terug ontvangen maar nergens vermeld staat....wordt vervolgd.
Theo
Ik heb wel een annuleringsbericht ontvangen van vliegtarieven.nl maar daar staat juist die aanvraag van de refund in vermeld en dat de kosten hiervan €45 p.p. bedragen. Ik ga denk ik voor die 100% en als zij alles netjes spelen doe ik het ook, i.v.m. de vliegtax die ik ook al heb terug ontvangen maar nergens vermeld staat....wordt vervolgd.
Theo
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Oh wat vervelend dat jullie de reis hebben moeten annuleren. Gelukkig gaat het met je vader wat beter, dat is het aller, aller belangrijkste!!! Wij hebben ook eens een reis moeten annuleren, helaas liep dat minder goed af en is mijn schoonmoeder overleden. Onze annuleringsverzekering vergoede alle gemaakte kosten destijds, maar dat was op dat moment maar bijzaak voor ons natuurlijk.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf met de kerst een reis naar canada moeten annuleren ivm een hartoperatie van mijn vader. Wij kregen alles vergoed. Zelfs de ijshockeytickets werden betaald.Tokheim schreef:Bedankt maar weer voor de berichtjes. Het gaat gelukkig wat beter met mijn vader, maar ja dat weer helpt ook niet echt mee vandaag.
De vliegtickets zijn non refundable, dus dit wordt ook Unigarant. Er is Restitutie van de vluchthavenbelasting aangevraagd door vliegtickets.nl en dit kost € 45 p.p. en kan 6mnd. durenIemand hier al eens ervaring mee gehad? Hoe dit aan te geven bij de annuleringsmaatschappij?
Theo
Verzekeraar Europesche op een doorlopende polis. Houd er wel rekening mee gezien het bedrag dat de afhandeling even duurt.
De vluchthavenbelasting hadden wij binnen 3 dagen terug.
Ik vind dat wij destijds erg netjes behandeld zijn.
Oh wat jammer toch 

Hallo jeroenhjeroenh schreef: Ik heb zelf met de kerst een reis naar canada moeten annuleren ivm een hartoperatie van mijn vader. Wij kregen alles vergoed. Zelfs de ijshockeytickets werden betaald.
Verzekeraar Europesche op een doorlopende polis. Houd er wel rekening mee gezien het bedrag dat de afhandeling even duurt.
De vluchthavenbelasting hadden wij binnen 3 dagen terug.
Ik vind dat wij destijds erg netjes behandeld zijn.
Heb je pas alles opgestuurd naar de verzekering nadat je de vluchthavenbelasting had teruggekregen, of moet je aangeven dat dit is aangevraagd! Ik heb nml. geen flauw idee om wat voor bedrag dit gaat en wat ik dus terug krijg en welk bedrag ik moet claimen bij Unigarant? Anders wacht ik nog een paar dagen met het indienen bij Unigarant. Bedankt voor dit berichtje, en ik hoop natuurlijk dat alles goed gaat met je vader.
Theo
Hallo Theo,Tokheim schreef:Hallo jeroenhjeroenh schreef: Ik vind dat wij destijds erg netjes behandeld zijn.
Heb je pas alles opgestuurd naar de verzekering nadat je de vluchthavenbelasting had teruggekregen, of moet je aangeven dat dit is aangevraagd! Ik heb nml. geen flauw idee om wat voor bedrag dit gaat en wat ik dus terug krijg en welk bedrag ik moet claimen bij Unigarant? Anders wacht ik nog een paar dagen met het indienen bij Unigarant. Bedankt voor dit berichtje, en ik hoop natuurlijk dat alles goed gaat met je vader.
Theo
ik kon per mail alle stukken aanleveren en heb aangeleverd wat ik al had. De annuleeringsnota van de vliegtickets heb ik een week later ingeleverd. Wel had ik op het schadeformulier het totale bedrag ruwweg berekend en aangegeven.
In ons geval waren het twee klm tickets naar vancouver en was de luchthavenbelasting 230 euro. De brandstoftoeslag kregen we niet terug....
Jeroen
Nog even een update m.b.t. de Priceline boekingen. Omdat de Priceline boekingen toch 100% Non Refundable zijn dacht ik met een e-mail netje s de hotels zelf op de hoogte te brengen dat we niet gaan komen, en dan krijg je als antwoord terug dat we alleen via Priceline kunnen annuleren. Zogezegd zogedaan maar dan telefonisch. Je wordt alleen doorverbonden als je al op reis bent of dat dit binnen 7 dagen staat te gebeuren. Dit was het geval en toen werd ik volledig verrast door de mevrouw aan de andere kant (in Mexico). Na het hele verhaal, vertelde ze dat wegens de uitzonderlijke situatie van mijn vaders conditie hebben ze toch een soort van annulerings regeling, dit is dat er $25 per kamer per nacht gerekend wordt voor deze annuleringen, of we hier mee accoord gingen, maar natuurlijk..... Dit is natuurlijk een veel beter verhaal om weer bij Unigarant aan te bieden. Het geld is inmiddels al weer terug gestort op mijn CC. Nu ga ik het hele pakket maar eens aanbieden bij Unigarant.
Theo
Theo
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1255 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR