Bedoeld is hier natuurlijk "usafis"kastelke schreef: gebruik even de zoekfunctie voor "usafic"
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reizen naar VS met noodpaspoort afgeschaft
Re: Onrust over visum en paspoort met chip
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Nieuw paspoort aanvragen?
Toch zonde als je paspoort net voor die tijd verloopt. Iemand een idee of het op een of andere mannier mogelijk is om als burger voor die tijd alvast een paspoort met vingerafdrukken te krijgen. zou zonde zijn als je nu een nieuw paspoort aan vraagt en hij straks weer verouderd is voordat hij verlopen is.jiejie schreef: Het vingerafdrukken paspoort geldt momenteel alleen voor diplomatieke en dienstpaspoorten, niet voor ons 'normale' burgers. Voor ons gaat het pas vanaf 21 september in en zal je tot die tijd geen vingerafdrukken in je paspoort krijgen (zie ook hier).
Bekijk onze reisverslagen en meer op ToerKoe.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Nieuw paspoort aanvragen met chip?
Stond vandaag ook weer een stuk in het NRC. Geen goede journalist want hij meldde dat er alleen toegang was als je een paspoort met chip had. (vast geen bezoeker van dit forum)
Jammer dat ook kwaliteitskranten zich inhouden met journalisten die niet goed opletten.
Ook ik ga met een pp van juni de 12e op reis en de regels zijn duidelijk, hij is nog lang genoeg geldig en kan met de machine uitgelezen worden. Ik haalde dat zelf van het internet en hier in deze topic staat het ook duidelijk...dus gewoon relaxed nog een weekje werken en dan weer op pad
)
Jammer dat ook kwaliteitskranten zich inhouden met journalisten die niet goed opletten.
Ook ik ga met een pp van juni de 12e op reis en de regels zijn duidelijk, hij is nog lang genoeg geldig en kan met de machine uitgelezen worden. Ik haalde dat zelf van het internet en hier in deze topic staat het ook duidelijk...dus gewoon relaxed nog een weekje werken en dan weer op pad

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@conradm: Zo is het met alles; de computer die je koopt, je nieuwe camera, mobiele telefoon.....binnen no time verouderd omdat er alweer iets nieuws is bedacht. Ik zou me daar dus helemaal geen zorgen over maken. De staat geeft jou dat paspoort en dus is het 5 jaar geldig. Het verouderd niet omdat er alweer een nieuwe techniek op de markt is.
Ik vind dat gedoe rondom die paspoorten de laatste jaren wel een beetje vervelend. Eerst speciale watermerk foto, dan dat chip verhaal en nu weer de biometrische vingerafdruk...... Ik vind het ook een beetje onverantwoord om de ene na de andere techniek op de markt te brengen, zeker wanneer het gaat om zo'n belangrijk en vertrouwelijk document als een paspoort, zonder dat het eerst uitvoerig getest wordt en er wellicht eerst (wereldwijde)afspraken gemaakt worden over de toepassing ervan. Want zie hier de verwarring die dit alles veroorzaakt
Ik schrok even behoorlijk toen ik dit topic zag, we vertrekken over minder dan 2 weken en ook ik hou mijn geld liever op de bank
Ik vind dat gedoe rondom die paspoorten de laatste jaren wel een beetje vervelend. Eerst speciale watermerk foto, dan dat chip verhaal en nu weer de biometrische vingerafdruk...... Ik vind het ook een beetje onverantwoord om de ene na de andere techniek op de markt te brengen, zeker wanneer het gaat om zo'n belangrijk en vertrouwelijk document als een paspoort, zonder dat het eerst uitvoerig getest wordt en er wellicht eerst (wereldwijde)afspraken gemaakt worden over de toepassing ervan. Want zie hier de verwarring die dit alles veroorzaakt

Ik schrok even behoorlijk toen ik dit topic zag, we vertrekken over minder dan 2 weken en ook ik hou mijn geld liever op de bank

-
- Amerikakenner
Ik schrok vanochtend dus enorm! Ik heb een paspoort uit april 2005 en zag mijn reis naar de VS al helemaal in het water vallen, ik vertrek namelijk aanstaande dinsdag (= te laat om nieuw paspoort aan te vragen)! Gelukkig werd dit nieuwsbericht na een klein poosje tegengesproken en werd duidelijk dat het om nooddocumenten ging.
- Dre2USA
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Help!! Wij gaan dinsdag (7 juli) al weg, de kinderen hebben een paspoort uit 2005 dus die zitten goed, maar... mijn man en ik hebben een paspoort uit 2007 ZONDER CHIP!! Dit komt waarschijnlijk doordat we het aangevraagd hebben via de ambassade in LA (omdat we daar toen woonden). Hebben ze ons daar met een paar oude paspoorten zonder chip opgescheept en kunnen we nou dinsdag niet vertrekken?? Wie weet hoe lang het duurt om een nieuw paspoort aan te vragen?? Heb hier waarschijnlijk dus alleen maandag voor... 

-
- Amerikakenner
Rustig, je hebt die chip helemaal nog niet nodig.
Wat leuk dat jullie ook 7 juli naar California vertrekken, ik en Sophie namelijk ook! Jullie vliegen zeker via Schiphol? Sophie en ik vliegen vanaf Brussel met een tussenstop op Washington Dulles en we vliegen op SF. En jullie?
Wat leuk dat jullie ook 7 juli naar California vertrekken, ik en Sophie namelijk ook! Jullie vliegen zeker via Schiphol? Sophie en ik vliegen vanaf Brussel met een tussenstop op Washington Dulles en we vliegen op SF. En jullie?
Laatst gewijzigd door Magnolia87 op 03 jul 2009, 20:07, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Mee eens, maar als m'n GSM aan vervanging toe is en er een nieuw model aan komt kan ik wel een maandje extra wachten, maar als m'n pasport verloopt dan moet ik wel vervangen.RiverCola schreef:@conradm: Zo is het met alles; de computer die je koopt, je nieuwe camera, mobiele telefoon.....binnen no time verouderd omdat er alweer iets nieuws is bedacht. Ik zou me daar dus helemaal geen zorgen over maken. De staat geeft jou dat paspoort en dus is het 5 jaar geldig. Het verouderd niet omdat er alweer een nieuwe techniek op de markt is.
Bekijk onze reisverslagen en meer op ToerKoe.nl
Misschien een idee de startpost een beetje aan te passen voor de mensen die de rest van 't topic niet lezen?
* Opmerking moderator - Marco:
Gedaan.
Bedankt voor de tip.
* Opmerking moderator - Marco:
Gedaan.
Bedankt voor de tip.
- Dre2USA
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Magnolia87 schreef:Rustig, je hebt die chip helemaal nog niet nodig.
Pfff... inderdaad paniek om niets, vind opeens toch het chip tekentje voorin de kaft. (waar vonden jullie trouwens die datum 12 juli ipv 1 juli??!)
Wij gaan via Engeland (Bristol), waar we Martijns broer en gezin opzoeken, dan 10 juli door (via New York) naar SNA, het vliegveld van Orange County (net onder LA). Dit bleek STUKKEN goedkoper dan van hier naar LA. Vooral als je met een Amerikaanse rekening kan betalen (billing address in the US), dat scheelde meer dan 400 euro per ticket!!
Een jaar nadat we terug verhuisden naar Nederland mogen we nu lekker weer een aantal weken naar ons andere 'thuis'.
Nog vier nachtjes... :dance:
-
- Amerikakenner
Wow! Wonen jullie alweer een jaar in Nederland? Wat gaat de tijd snel zeg! Voor mij geldt inderdaad ook: nog maar 4 nachtjes!
Hoe lang gaan jullie?
Hoeveel hebben jullie betaald per ticket? Wij 650 euro.
Mag ik trouwens even zeggen dat ik het jammer vind dat je niet meer zo veel op je blog schrijft (je laatste post was in maart!)??
Ik vind het zelfs leuk om je verhalen te lezen terwijl je woonachtig bent in Nederland.

Hoeveel hebben jullie betaald per ticket? Wij 650 euro.
Mag ik trouwens even zeggen dat ik het jammer vind dat je niet meer zo veel op je blog schrijft (je laatste post was in maart!)??

- Bandido
- Amerika-expert
Re: Reizen naar VS met noodpaspoort afgeschaft
Goed idee, ik heb net hetzelfde gedaan.Bennogr schreef:Ik heb een e-mail aan die visumdienst gestuurd en ze gewezen op de problemen rond USAFIS en ze de link gegeven naar het State Department. Misschien dat meer mensen dat zouden kunnen doen.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
Kreeg een email terug, vrij snel, dat ze niet wisten wat er met USAFIS aan de hand was en dat ze de site zouden aanpassen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Onrust over visum en paspoort met chip
Freudiaanse verspreking.6foot6 schreef:Bedoeld is hier natuurlijk "usafis"kastelke schreef: gebruik even de zoekfunctie voor "usafic"

Ik heb het inmiddels aangepast.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik verwoord het mssn verkeerd. Wat mij duidelijk werd gemaakt, en wat ik na enige denken ook kan bevestigen, is dat alle paspoorts op dit moment die geldig zijn een harde plastic bladzij hebben.6foot6 schreef:Toch maar even in de gaten houden, volgensjdantuma@telfort.nl schreef: Het blijkt dat alle paspoorts op het moment al een chip hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biometrisch_paspoort
zijn er pas chips geplaatst na 26 augustus 2006, mijn paspoort is ouder en dus zonder maar volgens
http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_vi ... rt_req.xml
nog wel geldig
Deze is te lezen via een scanner door een computer bij de douane. Daar gaat het even om. of dit dan een chip of een barcode is ...laat ik even in het midden. Maar idd de paspoorts na aug 2006 hebben een daadwerkelijk chip. Op die paspoorts staan ook afbeeldingen van een chip. Maar of er op die chip oo vinger afdrukken en dergelijken staan, dat denk ik niet.
Paspoort met chip
Voor iedereen die het nog niet weet:
je hebt voor toegang tot de VS géén paspoort met chip nodig.
Het bericht dat hierover verspreid is door De Telegraaf en het ANP klopt niet.
NU.nl had het bericht over genomen, maar heeft het inmiddels alweer verwijderd, en een nieuw bericht geplaatst dat het alleen noodpaspoorten betreft. Alle reguliere paspoorten zijn gewoon geldig om de VS binnen te komen.
Kijk voor het nieuwe bericht op:
http://www.nu.nl/algemeen/2034927/neder ... or-vs.html
je hebt voor toegang tot de VS géén paspoort met chip nodig.
Het bericht dat hierover verspreid is door De Telegraaf en het ANP klopt niet.
NU.nl had het bericht over genomen, maar heeft het inmiddels alweer verwijderd, en een nieuw bericht geplaatst dat het alleen noodpaspoorten betreft. Alle reguliere paspoorten zijn gewoon geldig om de VS binnen te komen.
Kijk voor het nieuwe bericht op:
http://www.nu.nl/algemeen/2034927/neder ... or-vs.html
-
- Amerika-expert
Ik zou denken van wel: mijn paspoort en dat van mijn dochtertje hebben een "chip" tekentje erop, en datzelfde tekentje staat ook op het Amerikaanse paspoort van onze kleine.markro schreef:Maar kan men in Nederland dan al paspoorten met chip maken?
Gr., Flipje
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
@ Flipje: Ik wist niet dat wij dat al konden in NL, ik keek daar eigenlijk van op. Maar dat blijkt al een hele tijd wel het geval te zijn.
Ik kwam daar in dit topic nog even op terug met een vervolgbericht.
Ik kwam daar in dit topic nog even op terug met een vervolgbericht.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dit stond vanochtend bij ons in de plaatselijke krant:
SCHIPHOL -
De marechaussee op Schiphol waarschuwt vakantiereizigers die deze zomer naar de Verenigde Staten gaan. De dienst voorziet problemen voor veel reizigers omdat sinds woensdag iedereen die naar de VS vliegt, van de Amerikaanse overheid opeens een paspoort met chip moet hebben.
Als dat niet het geval is, moet men een geldig visum hebben. Anders komen reizigers Amerika niet in en valt de reis al op Schiphol in het water. De luchtvaartmaatschappij zal in dat geval namelijk het vervoer naar Amerika weigeren.
Ervaring leert dat veel mesen die in juli of augustus naar de VS vertrekken, op schiphol om nooddocumenten vragen. dat komt omdat hun paspoort verlopen blijkt te zijn of niet lang genoeg meer geldig is." Dat waren er in die periode vorig jaar tweehonderd" weet woordvoerder Rob Stenacker van de Marechaussee. Daar komen volgens hem nu nog de mensen bij die een paspoort zonder chip hebben. "Zij komen de VS niet in zonder het vereiste visum"
Door de zeer korte termijn waarin de VS de nieuwe regels hebben doorgevoerd, vindt de marechaussee het nodig om voor de nieuwe eisen te waarschuwen. Stenacker: "Het is goed voorstelbaar dat deze nieuwe eisen nog niet overal bekend zijn.".....
Niet zo vreemd als mensen die volgende week naar Amerika gaan in paniek raken als dit soort berichten vandaag nog steeds in de plaatselijke kranten verschijnt.
Wat ik me ook afvraag is in hoeverre de marechaussee op Schiphol nu goed voorgelicht is. Als ze allemaal zo denken als deze meneer (als hij juist geciteerd is) dan zal dat vast problemen gaan geven bij de paspoortcontrole.
Marjon
SCHIPHOL -
De marechaussee op Schiphol waarschuwt vakantiereizigers die deze zomer naar de Verenigde Staten gaan. De dienst voorziet problemen voor veel reizigers omdat sinds woensdag iedereen die naar de VS vliegt, van de Amerikaanse overheid opeens een paspoort met chip moet hebben.
Als dat niet het geval is, moet men een geldig visum hebben. Anders komen reizigers Amerika niet in en valt de reis al op Schiphol in het water. De luchtvaartmaatschappij zal in dat geval namelijk het vervoer naar Amerika weigeren.
Ervaring leert dat veel mesen die in juli of augustus naar de VS vertrekken, op schiphol om nooddocumenten vragen. dat komt omdat hun paspoort verlopen blijkt te zijn of niet lang genoeg meer geldig is." Dat waren er in die periode vorig jaar tweehonderd" weet woordvoerder Rob Stenacker van de Marechaussee. Daar komen volgens hem nu nog de mensen bij die een paspoort zonder chip hebben. "Zij komen de VS niet in zonder het vereiste visum"
Door de zeer korte termijn waarin de VS de nieuwe regels hebben doorgevoerd, vindt de marechaussee het nodig om voor de nieuwe eisen te waarschuwen. Stenacker: "Het is goed voorstelbaar dat deze nieuwe eisen nog niet overal bekend zijn.".....
Niet zo vreemd als mensen die volgende week naar Amerika gaan in paniek raken als dit soort berichten vandaag nog steeds in de plaatselijke kranten verschijnt.
Wat ik me ook afvraag is in hoeverre de marechaussee op Schiphol nu goed voorgelicht is. Als ze allemaal zo denken als deze meneer (als hij juist geciteerd is) dan zal dat vast problemen gaan geven bij de paspoortcontrole.
Marjon
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Marjon, De Marechaussee heeft alleen gewezen op de nieuwe eisen die Amerika (sinds 12 juni 2009) stelt aan het Nederlandse NOODpaspoort. Een eenvoudig bericht, wat door de media (met NU.nl voorop) geheel uit zijn verband is getrokken.
Lees het eerder in dit topic geplaatste bericht van Njit. Daar staat correct weergegeven hoe het nu precies zit !
Lees het eerder in dit topic geplaatste bericht van Njit. Daar staat correct weergegeven hoe het nu precies zit !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida