Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pinnen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Pinnen

Bericht door Coyote »

Als ik mijn pinpas (debitcard) gebruik in Amerika dan kost mij dat € 0,15 per transactie. Dat verschilt van bank tot bank in Nederland.

Wat mij opviel is dat veel geldautomaten (ook bij banken) tegenwoordig een 'fee' van rond de € 2 in rekening brengen naast de kosten per opname die mijn eigen bank in rekening brengt. Bij ABN AMRO betaal ik € 2,25 per opname bij een niet-euroland.

Cashback is voor mij de goedkoopste oplossing.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Zolang ik alleen de ATM's van mijn eigen bank gebruik kost het me niets. Gelukkig heeft mijn bank op bijna iedere hoek wel een ATM.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Voor het echt Amerikaanse gevoel, zou je bij een bank met een ATM drive in moeten gaan pinnen.
:wink:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Soms hebben Amerikanen zulke handige dingen.. dat zijn ATM-Drive-Thru's en Post-Drive-Thru's... in Nederland altijd zo'n 'gekloot' iemand uitstappen snel naar de brievenbus rennen... nu gewoon er langs rijden... :D
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

:offtopic: En dan de Pharmacy Drive-Thru's , ook al zo handig. Vorige week was ik vergeten tijdens het boodschappen doen mijn bloeddrukverlagers op te halen. Ik zat al in de auto toen ik er achter kwam. Geen probleem, ik ben door de drive-thru gereden, net zo makkelijk :D
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

:lol: Wow!
Nou ik vind dit soort dingen leuk, sommige mensen vinden het vreselijk.
Gemak dient de mens vind ik.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Coyote schreef:Wat mij opviel is dat veel geldautomaten (ook bij banken) tegenwoordig een 'fee' van rond de € 2 in rekening brengen naast de kosten per opname die mijn eigen bank in rekening brengt. Bij ABN AMRO betaal ik € 2,25 per opname bij een niet-euroland.
Daarom ging ik voorheen meestal naar LaSalle (ik kom veel in Illinois). Maar dat is nu Bank Of America geworden :?
Marloes1980
Amerika-ontdekker

Bericht door Marloes1980 »

hey wij komen net terug en we hebben veel gepint bij atm's.
nou heb ik de heletijd from savings gedaan.

weet iemand hier het verschil tussen from checking en from saving?
alles is zo ik gezien heb wel keurig van de betaalrekening afgeschreven aangezien op onze spaarrekening niks meer stond.

liefs marloes
Liefs marloes
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Normaalgesproken is in Amerika een verschil tussen checking en saving, namelijk dat het laatste je spaarrekening is. Maar in tegenstelling tot de meeste NL banken, kun je in Amerika daar direct geld afhalen, indien nodig. Ik doe dat eigenlijk nooit, omdat ik op mijn savings account meer rente ontvang. Maar in geval van nood, of een kruisende betaling is het wel handig dat het misschien kan. Waarom er geen geld van jouw spaarrekening is afgeschreven weet ik eigenlijk niet, misschien omdat dat in NL ook niet hand gekund, of omdat het in de VS automatisch is gekoppeld aan je betaalrekening. Logischer was geweest als je een soort van melding had gekregen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Marloes1980
Amerika-ontdekker

Bericht door Marloes1980 »

dank voor jer uitleg bandido....we hebben overigens het totaal pakket van rabo en daar is idd de spaarrekening ook aan de betaalrekening gekoppeld evenals de creditcard.
maar de spaar en betaalrekening hebben wel allebij verschillende nummers.
ach ja ik zie wel hoe het uitpakt.

liefs marloes
Liefs marloes
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Loek, ik heb even gekeken, maar ik heb nog nooit hoeven betalen voor cashback. Wij zijn van die zuinigerds die dat anders ook niet zouden hoor ;)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Het zal weer iets typisch voor hier zijn. Het zal niet de eerste keer zijn dat het regionaal verschilt.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Kleinere banken zijn van beter wat dat betreft. Probeer het eens bij de Bank of ... [staat of stad]. Plus de Credit Unions, die willen ook wel eens goedkoper zijn.

Je krijgt overigens altijd een waarschuwing dat je extra moet betalen. Je zou dan de transactie kunnen stoppen en het bij de volgende bank proberen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Clint schreef:En voor iemand die in Amerika woont, zoals Bandido, draagt het ook nog eens bij aan je credit history :)
Wat houdt dat precies in?
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Je kan het een beetje vergelijken met de Nederlandse BKR vermelding.. In Amerika bouwt iedereen een credit history op aan de hand van een credit score. Hoe hoger je score hoe beter dat is (om credit cards te krijgen, voor hypotheken en alle andere leningen). Je verhoogt je score o.a. door je credit card te gebruiken en je rekening op tijd af te betalen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Dat cash back gedoe; hoe werkt dat? Is het zoals hier wanneer je gewoon kunt zeggen : doe er maar 50 euro extra bij? En hoe zeg of vraag je dit dan het best? Gewoon "cashback of 50$ please" of is het echt een volledig ander systeem en druk ik me dan verkeerd uit ginder?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het hangt een beetje van de winkel af. Het kan sowieso niet overal. Soms vragen ze het aan je, andere keren kan je het zelf aangeven. Bij Walmart en Kroger bv pin je dmv een terminal met touchscreen, die je na het intoetsen van je pincode ook nog een optie geeft voor cash back. Zo gaat het bij CVS en Walgreens bv ook, maar daar heb je minder opties (CVS volgens mij tot max. $35, terwijl je bij Walmart een flink hoger bedrag kan krijgen). Als het nergens aangegeven staat en ze bieden het zelf niet aan zou ik iets vragen van in de trant: 'do you do cashback?' en als ja: 'could I get $X?'. Ze zullen vaak al aangeven tot hoe hoog ze gaan.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
maanbo
Amerika-newbie

Bericht door maanbo »

Arlette schreef:Dat cash back gedoe; hoe werkt dat? Is het zoals hier wanneer je gewoon kunt zeggen : doe er maar 50 euro extra bij? En hoe zeg of vraag je dit dan het best? Gewoon "cashback of 50$ please" of is het echt een volledig ander systeem en druk ik me dan verkeerd uit ginder?

Wij hebben dat gedaan bij de Walmart en de Publix, je doet gewoon je bankpas door de automaat net als hier, tikt je pin in (iedereen kan meekijken want er zit geen afschermgevalletje omheen) en dan komt er een scherm of je cashback wil en dan kan je kiezen welk bedrag. Bij de Publix was het hoogste dacht ik 50 of 60 dollar en bij de Walmart kon je dacht ik tot 100 dollar gaan, in elk geval meer dan bij de Publix.
Wij hebben het als newbie's wel steeds aangegeven bij de kassa dat we met bankkaart betaalde en cashback wilde maar dat is eigenlijk niet nodig.
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Dank je hoor, dat maakt weeral een en ander duidelijker maar natuurlijk zullen we het pas echt kunnen bekijken als we daadwerkelijk ginder zijn. Maar ik wil toch zoveel mogelijk voorbereid zijn. Ik heb mijn bank al eens een keertje gebeld en die zeggen dat we het best met Visa kunnen werken en dat het bedrag er zelfs tijdelijk van kan verhoogd worden maar dat het sowiezo op het eind van de maand van de rekening gaat dus daar tegen zijn we terug en heb ik (hopelijk :lol: ) een beetje een overzicht van wat we hebben uitgegeven. En zijn we alweer terug aan het werk om onze NY put te vullen, gelukkig is het vakantiegeld hier dan ook onderweg :roll: Dus laat maar komen zou ik zeggen :dance:
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik ben van plan om met mijn creditcard te pinnen. Kost dat evenveel als met je bankpas?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer