Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat met parkeerboete?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat met parkeerboete?
Hallo,
voor het eerst in VS word ik geconfronteerd met een boete. Aan de Golden Gate Bridge stond ik blijkbaar op een plaats op de overflow parking, waar ik niet mocht staan... heb ik trouwens helemaal niet opgemerkt...
Nu zag ik later een briefje onder de ruit steken om 30 dollar te betalen in een kantoor tijdens de weekdagen. Boete kreeg ik vandaag zaterdag en morgen vetrekken we alweer uit San Francisco.
Wat moet ik hiermee? Gewoon negeren ?
Hans
voor het eerst in VS word ik geconfronteerd met een boete. Aan de Golden Gate Bridge stond ik blijkbaar op een plaats op de overflow parking, waar ik niet mocht staan... heb ik trouwens helemaal niet opgemerkt...
Nu zag ik later een briefje onder de ruit steken om 30 dollar te betalen in een kantoor tijdens de weekdagen. Boete kreeg ik vandaag zaterdag en morgen vetrekken we alweer uit San Francisco.
Wat moet ik hiermee? Gewoon negeren ?
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Wat met parkeerboete?
wij hadden afgelopen jaar ook parkeerboete in SF (parkeren met een RV bij pier 39 mag niet),
als het goed is heb je een envelop er bij gekregen, geld er in en opsturen.
Boete gaat anders naar verhuurmaatschappij, en wordt op jou creditcard verhaald + administratiekosten.
Dus betalen moet je toch.
als het goed is heb je een envelop er bij gekregen, geld er in en opsturen.
Boete gaat anders naar verhuurmaatschappij, en wordt op jou creditcard verhaald + administratiekosten.
Dus betalen moet je toch.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Maar op de envelop staat duidelijk "don't send cash" ...Bushmaster schreef: als het goed is heb je een envelop er bij gekregen, geld er in en opsturen.
Hans
Wij hadden dit jaar ook een parkeerboete, ook $ 30 zeker een standaard bedrag
. Wij waren met een camper van Road Bear en ons was van tevoren verteld wat je met een boete moest doen. Ik hoor het mezelf nog zeggen, "je denkt toch zeker niet dat wij een boete krijgen " 
Instructies waren: boete meenemen, bij Road Bear betalen en dan zorgen zij voor de verdere afhandeling. Misschien kunnen jullie de boete ook meenemen en overleggen bij het inleveren van je auto? Wel ff zwart-op-wit laten zetten als je de boete aan de verhuurmaatschappij betaald.

Instructies waren: boete meenemen, bij Road Bear betalen en dan zorgen zij voor de verdere afhandeling. Misschien kunnen jullie de boete ook meenemen en overleggen bij het inleveren van je auto? Wel ff zwart-op-wit laten zetten als je de boete aan de verhuurmaatschappij betaald.
If you can dream it, you can do it
1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!
http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!
http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je loopt dan bij de autoverhuurbedrijven nog steeds kans op de administratieve toeslag... zij moeten het dan immers verder voor je afwikkelen.
Het handigst is gewoon om online met je credit card te betalen. Als je geen internetverbinding ergens hebt, kijk dan even voor wanneer de boete betaald moet zijn, anders kun je het eventueel van thuis uit doen na terugkomst.
Het handigst is gewoon om online met je credit card te betalen. Als je geen internetverbinding ergens hebt, kijk dan even voor wanneer de boete betaald moet zijn, anders kun je het eventueel van thuis uit doen na terugkomst.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is mij al een paar keer gebeurd (ik grossier in parkeerboetes,ook thuis) maar ik meld het altijd bij de verhuurder van de auto, die regelen het wel verder dan.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben dit jaar bij Alamo gevraagd wat we moesten doen, in geval van een boete. Zij vertelden dat we de boete inderdaad bij hen moesten afgeven, dan werd hij ingehouden op je creditcard. Bij niet melden kwam er 25 dollar administratiekosten bij.
Wij hadden ook een boete, in Monterey Bay, in een parkeergarage! De auto stond achteruit ingeparkeerd en dat mag daar niet. Wat mij betreft de vreemdste bekeuring die we ooit hebben gehad...
- Bandido
- Amerika-expert
Dat is inderdaad vreemd, ik heb daar nog nooit van gehoord. Ik vraag me af wat daar de reden van kan zijn.vanAd schreef:De auto stond achteruit ingeparkeerd en dat mag daar niet.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik heb het hier al vaker gezien dat men niet achteruit mag inparkeren. Dit komt soms door het slechte zicht dat men heeft als ze achteruit inparkeren, soms vanwege het dak en sommige garages hebben bekabeling en buizen tegen de wand aan zitten die beschadigd kan worden als men te ver achteruit parkeert met grotere auto's. Normaal gesproken staat het aangegeven dat het niet mag, en inderdaad soms slaat de regeling ook gewoon nergens op.
Texanen kunnen alleen schuin voorruit parkeren 

- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Volgens mij kunnen ze helemaal niet parkerenTexas Boy schreef: Texanen kunnen alleen schuin voorruit parkeren

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zal het je andersom vertellen, ik werk bij Shell en daar is het juist verplicht om achteruit in te parkeren.vanAd schreef:Wij hadden ook een boete, in Monterey Bay, in een parkeergarage! De auto stond achteruit ingeparkeerd en dat mag daar niet. Wat mij betreft de vreemdste bekeuring die we ooit hebben gehad...
De opgegeven redenen daarvoor zijn: sneller weg bij een calamiteit/ramp en meer overzicht bij het wegrijden.
Crisis ? What Crisis ?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan ook bij de benzine pomp of supermarkt bij klantenservice een money order halen (een prepaid check) en deze in de envelop stoppen en meesturen.
Kost je meestal 30cent of zo (plus de waarde) voor zo'n ding
Een money order kan je alleen met cash krijgen. met credit card kopen kan niet
Kost je meestal 30cent of zo (plus de waarde) voor zo'n ding
Een money order kan je alleen met cash krijgen. met credit card kopen kan niet
- Bandido
- Amerika-expert
Ah okay, ik zal er eens opletten. Het was me gewoon nog nooit opgevallen hier.jiejie schreef: Normaal gesproken staat het aangegeven dat het niet mag, en inderdaad soms slaat de regeling ook gewoon nergens op.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik zal, als we eens in zo'n garage staan, er proberen aan te denken om er een foto van te maken. Niet elke garage heeft het trouwens, maar er zijn er wel die het hebbenBandido schreef:Ah okay, ik zal er eens opletten. Het was me gewoon nog nooit opgevallen hier.

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Heb uiteindelijk de boete mee naar huis genomen. Zaterdagochtend vroeg had de bediende van Alamo blijkbaar geen zin om me verder te helpen. "You have to pay by check that you can send from Belgium... You have time enough to do it..." Toen ik vroeg of Alamo dit niet kon regelen, was er een aarzelend antwoord, dat dat heel wat administratiekosten met zich mee zou brengen. Hoeveel? kreeg ik geen antwoord op. Met de drukte om op de luchthaven te komen etc, heb ik niet aangedrongen.
Ik zal eens verder kijken de komende dagen hoe ik dat zal oplossen, anders wacht ik wel af of Alamo nog met iets voor de dag zal komen.
Hans
Ik zal eens verder kijken de komende dagen hoe ik dat zal oplossen, anders wacht ik wel af of Alamo nog met iets voor de dag zal komen.
Hans
-
- Amerika-expert
Wij hebben een keer in Carmel een bekeuring gehad voor het tegen het verkeer in parkeren.
Je mocht dus niet met de neus van de auto de andere kant op aan de linkerkant van de weg geparkeerd staan.
Wisten wij veel. Wij waren de eersten die dag die daar parkeerden. Toen we terug kwamen zagen
we pas dat alle andere auto's de andere kant op wezen.
Hebben er eerlijk gezegd niks mee gedaan..... En ook nooit meer wat van gehoord......
Moet wel zeggen dat dat een aantal jaar terug was en dat wellicht toen nog niet alles zo
moderniseerd was. Bovendien stond op het huurcontract van Alamo dat we uit New Zealand kwamen.
En onze woonplaats "burgemeester" was ...... Dus dat zou er ook mee te maken kunnen hebben....
Je mocht dus niet met de neus van de auto de andere kant op aan de linkerkant van de weg geparkeerd staan.
Wisten wij veel. Wij waren de eersten die dag die daar parkeerden. Toen we terug kwamen zagen
we pas dat alle andere auto's de andere kant op wezen.
Hebben er eerlijk gezegd niks mee gedaan..... En ook nooit meer wat van gehoord......
Moet wel zeggen dat dat een aantal jaar terug was en dat wellicht toen nog niet alles zo
moderniseerd was. Bovendien stond op het huurcontract van Alamo dat we uit New Zealand kwamen.
En onze woonplaats "burgemeester" was ...... Dus dat zou er ook mee te maken kunnen hebben....

Dat is hier bij sommige straten inderdaad ook zo. Ook zie je hier wel dat mensen bekeuringen krijgen als ze hun wielen niet op een bepaalde manier gedraaid hebben staan bij het parkeren, wanneer ze op een heuveltje oid geparkeerd staan. Ook zoiets waar je als Nederlander in eerste instantie niet zo snel aan denkt.Staceybeesie schreef:Je mocht dus niet met de neus van de auto de andere kant op aan de linkerkant van de weg geparkeerd staan.
-
- Amerika-ontdekker
ik denk dat dat standaard bedrag verandert is want wij hebben dit jaar ook een parkeerboete gekregen. Aan Castro street SF voor 2min die we te laat warenErica schreef:Wij hadden dit jaar ook een parkeerboete, ook $ 30 zeker een standaard bedrag.