Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laptop mee naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
4me
Amerikafan
Contacteer:

Laptop mee naar Amerika

Bericht door 4me »

Beste allemaal,

Hier twee laptop dummies, die zo'n ding hebben aangeschaft, maar zoveel vragen hebben
Via winkel komen we er niet uit........
Wij willen deze laptop meenemen naar Amerika ( weblog/ foto's / Msn)
Kan iemand ( die hier verstand van heeft) misschien per e-mail contact met ons opnemen zodat wij de vragen kunnen stellen en dat deze misschien antwoorden voor ons heeft

Heleboel vragen o.a. : moeten we nog speciale snoertjes of iets dergelijks meenemen ? Hi Speed internet verbinding wordt in hotel aangeboden, wat moeten wij nu verder doen? en nog wat van zulke vragen...............

Vraag hoort hier niet helemaal thuis, maar we lezen hier over weblogs, dus zij nemen allemaal zo'n ding mee.
Vandaar deze noodkreet op Alles Amerika!
Wij hopen tzt ook onze weblog aan jullie open te stellen tijdens onze 4 weekse reis door Noord Oost Amerika

Alvast bedankt............

Daan en Jeannine
1250
Amerika-expert

Re: Laptop mee naar Amerika

Bericht door 1250 »

Ik wil jullie wel advies geven maar waarom per e-mail?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat hier al het een en ander over geschreven is, zie bijvoorbeeld hier of hier of hier.

Overigens betekent een weblog bijhouden nog niet automatisch dat je een laptop mee hebt, ik heb vorig jaar zo nu en dan wat vanuit een intrnetcafé of pc in de lobby van een hotel iets op mijn weblog gezet.

Marianne
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

1250 schreef:Ik wil jullie wel advies geven maar waarom per e-mail?
Hi, heb dat er bijgezet omdat ik dit forum niet wil "vervuilen" met teveel technische gegevens/vragen en voor sommige mensen misschien domme vragen.
Wij zijn dus :oops: twee echte dummies :(

Wij hebben dus vorige week een MSI Wind U 100 - 027 laptop gekocht
Bij Mediamarkt krijg je verder geen uitleg en er is dus geen gebruiksaanwijzing bij (dat hoort dus!)
Via Google gezocht maar simpele antwoorden zijn niet te vinden, het wordt te technisch en dan klapperen onze oortjes bijna
Waarvoor willen we deze laptop gebruiken:

* Om te kunnen internetten tijdens onze buitenlandse vakanties, o.a. dit jaar naar Amerika
* Om vanuit het buitenland via Msn contact te hebben met onze dochter
* Digitale foto's te ontladen, te bekijken en op een USB stick te zetten
* Een web log maken om onze reiservaringen tijdens de reis te delen

De meeste hotels die we hebben geboekt, hebben het over Hi-Speed Internet aanwezig.

Wat zijn onze vragen:

* Moeten wij nog speciale snoertjes( of iets anders) meenemen om van deze Internetverbinding in de kamer gebruik te maken?
* Moeten wij dan een wachtwoord krijgen van de receptie?
* Hebben wij alleen Internet als er een andere onbeveiligde computer in de buurt is?
* Op terrasjes / Starbucks/ in het park zie je vaak mensen met een laptop, hoe hebben die verbinding? Hoe kunnen wij ook zo'n verbinding krijgen?
* Onze laptop heeft geen beveiliging, raad jij dit aan? ( b.v. AVG)
* We hebben iets gelezen over een router, snappen er niet veel van, maar hebben wij dat nodig voor buitenland of hier thuis? Waar gebruik je dat ding voor?
* Wat kunnen/moeten we doen om nu thuis de laptop even uit te testen? Tuurlijk hebben we hier een PC, Internet via de kabel.

Heleboel vragen, sorry, maar wij ( 2 vijftigplussers) zitten hier een beetje te stuntelen :(

Hoop dat jullie ons kunnen helpen, alvast super bedankt!

Daan en Jeannine
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

4me schreef:
* Moeten wij nog speciale snoertjes( of iets anders) meenemen om van deze Internetverbinding in de kamer gebruik te maken?
In de hotels zullen ze of gebruik maken van wireless internet of bekabeld internet. Bij wireless heb je, zoals het woord al zegt, geen kabel nodig. Dit wordt WLAN genoemd. Zodra WLAN aanstaat op je laptop zal de computer zoeken naar netwerken. Je moet dan het netwerk van het hotel aan klikken en een verbinding maken. Voor bekabeld internet: hier heb je een ethernetkabel voor nodig. Deze kan je, mocht je er geen hebben, bij de mediamarkt kopen.
* Moeten wij dan een wachtwoord krijgen van de receptie?
Dit verschilt per hotel en is sowieso alleen nodig bij WLAN.
* Hebben wij alleen Internet als er een andere onbeveiligde computer in de buurt is?
Je bedoeld waarschijnlijk een onbeveiligd netwerk. Dit hoeft niet perse, zeker niet als de hotels internet aanbieden. In andere gebieden moet je het inderdaad hebben van onbeveiligde netwerken of van prepaid netwerken, zie volgende vraag.
* Op terrasjes / Starbucks/ in het park zie je vaak mensen met een laptop, hoe hebben die verbinding? Hoe kunnen wij ook zo'n verbinding krijgen?
Op veel plekken wordt WLAN aangeboden, gratis of tegen betaling. Het hangt er maar net van af waar je bent, dus dat zal je ter plekke moeten informeren.
* Onze laptop heeft geen beveiliging, raad jij dit aan? ( b.v. AVG)
Voor Windows is antivirus software en een firewall onmisbaar.
* We hebben iets gelezen over een router, snappen er niet veel van, maar hebben wij dat nodig voor buitenland of hier thuis? Waar gebruik je dat ding voor?
Een router is een apparaat om de verbinding van een modem op te delen. Je hebt wired routers, wat zoveel inhoudt dat je vanaf je modem een kabel naar de router legt, en vanaf de router naar alle verschillende computers een individuele kabel legt. Daarnaast heb je wireless routers, waarmee je het signaal van de modem dus om kan zetten om via WLAN te internetten.
* Wat kunnen/moeten we doen om nu thuis de laptop even uit te testen? Tuurlijk hebben we hier een PC, Internet via de kabel.
Internetkabel uit de pc halen en hem in de laptop stoppen :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Hi Clint en Martin/Marianne,

Super bedankt voor al jullie hulp!
Snoertjes worden binnenkort aangeschaft. En dan moet alles lukken

Nog een domme vraag........... :oops: Ik lees her en der, dat men geen Internetverbinding had, maar dat ze de tekst voor b.v. hun weblog tijdelijk hebben opgeslagen tot dat ze wel verbinding hadden. Ik neem aan dat je dat in Word doet. Maar ik heb even op onze laptop gekeken en daar staat geen Wordlogo op. Hoe doe je dat dan?

Daan en Jeannine
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dat kan je in Windows Live Writer doen, als je een blog hebt.
noreason
Amerika-ontdekker

Bericht door noreason »

4me schreef:Hi Clint en Martin/Marianne,
Nog een domme vraag........... :oops: Ik lees her en der, dat men geen Internetverbinding had, maar dat ze de tekst voor b.v. hun weblog tijdelijk hebben opgeslagen tot dat ze wel verbinding hadden. Ik neem aan dat je dat in Word doet. Maar ik heb even op onze laptop gekeken en daar staat geen Wordlogo op. Hoe doe je dat dan?
Als je een laptop met Window Vista hebt, kan je ook het volgende proberen:
Je gaat naar start en in de zoekbalk daar typ je wordpad in. Je kan deze ook vinden via start - programmas - bureau accessoires - ...
Dit is een afgeslankte versie van Word.
filmverslag USA2009 (LA - Route 66 - Grand Canyon - Page - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - SF)
filmverslag USA2010 (Las Vegas Yellowstone - Grand Canyon - Las Vegas) Wachtwoord staat op pagina!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

noreason schreef: Als je een laptop met Window Vista hebt
Of, windows XP, 2000, ME, 98 etc ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Bedankt allemaal!
We hebben stekkertje en contactdoosje gekocht en......... ik heb wordpad gevonden.
Helemaal top, deze laptop dummies snappen er nu wat meer van!
Antivirus twijfelen we nog ff, Avast of AVG, maar antivirus komt erop
Thx voor alle uitleg!!

Daan en Jeannine
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik zou die antivirus wel zo snel mogelijk installeren , zeker voor je op internet gaat .Anders ga je direct al een hoop virussen binnenhalen hoor .
Veel succes nog met laptop :doublethumb:
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

AVG is een erg goed, gratis antiviruspakket dat bovendien je laptop niet al te zwaar belast. Daarmee is het uitermate geschikt voor laptop gebruik. Zet wel de automatische geschedulede fullscan uit. Die is alleen maar lastig als je je laptop maar af en toe aan zet. Beter om dit te laten doen op een moment dat het jou uitkomt.

Wat Firewall betreft is de ingebouwde windows firewall meestal afdoende, maar deze zal waarschijnlijk standaard al aanstaan. Hoef je dus niets meer aan te doen.

Heb je inmiddels al wat met draadloos internet gespeeld?
Als je in een hotel zit en je zet je laptop aan dan zie je rechtsonder een ballonnetje verschijnen met de melding dat er draadloze netwerken gevonden zijn. Omdat je op dat moment je voorkeursnetwerk van thuis uiteraard niet gevonden wordt zul je zelf moeten kiezen waarmee je verbinding wilt maken (meestal kies je die van het hotel zelf, maar je kunt op ieder onbeveiligd netwerk terecht).

Check voor je vertrek nog even of je oplader geschikt is voor 110V (zal vrijwel altijd het geval zijn) en vergeet geen verloopstekker voor je oplader mee te nemen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer