Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
USA kaart tomtom installatie
-
- Amerikafan
- Contacteer:
USA kaart tomtom installatie
Ik weet t, er zijn een aantal topic over tomtom, maar ik wil 1 ding snel zeker weten dus vandaar even een nieuw topic!!
Ik heb net een USA/CANADA kaartje gedownload van de tomtom site. Vanmiddag heb ik ook in de winkel een 2GB SD kaartje gekocht.
Als ik deze in de tomtom doe en ik sluit m aan met tomtom Home dan ziet ie geen navigatiesysteem.
Hoe los ik dit op? Anders heb k 60 euro voor Jan *** betaald.
Ik heb net een USA/CANADA kaartje gedownload van de tomtom site. Vanmiddag heb ik ook in de winkel een 2GB SD kaartje gekocht.
Als ik deze in de tomtom doe en ik sluit m aan met tomtom Home dan ziet ie geen navigatiesysteem.
Hoe los ik dit op? Anders heb k 60 euro voor Jan *** betaald.
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
Re: USA kaart tomtom installatie
waar staat de gedownloade kaart nu ? op de computer? heb je deze al op de sdkaart gezet?
Frank
Frank
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Nee die staat bij tomtom home als je m heb gedownload. En als t goed is moet ie bij tomtom home als je de tomtom aansluit vragen of je m wilt updaten en dan zou je voor USA moeten kunnen kiezen, maar nee
Of zou je de nieuwe SD kaart op een speciale wijze moeten formatteren? Staat bij de help niks over
Of zou je de nieuwe SD kaart op een speciale wijze moeten formatteren? Staat bij de help niks over
volgens mij moet je de kaart kopieren naar de sdkkaart, wel eerst formateren. en dan de kaart in de tt stoppen. zo heb ik het tenminste gedaan en het werkt
frank
frank
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hij heeft m er met behulp van tomtom home wel opgezet alleen als ik m nu in de tomtom doe zegt ie dat ie geen kaart kan vinden :S.. daar gaat mn geld
stop de kaart eens in de computer en kijk wat er opstaat? heb je de kaart eerst geformateerd?
frank
frank
TomTom geeft vast een goede ondersteuning voor officieel gekochte producten. Ik zou contact opnemen met de klantenservice.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Nou, ik op google gezocht en daar bleek dat je m in FAT32 moest formatteren.. dus ik gedaan. In de tomtom en toen kon die m wel vinden! Je moet t maar weten toch
Daarna tomtom aangesloten aan tomtom home die m eerst 3x niet kon vinden. Computer herstart, kaartje uit de tomtom, tomtom aan, tomtom uit, kaartje er weer in, aangesloten aan tomtom home en toen kon die m eindelijk vinden. Toen kreeg ik EINDELIJK de vraag of ik mijn tomtom wilde updaten. Hier stond dus de amerika-kaart bij. Duurde even voordat ie alles erop had gezet.
Dus SD in de tomtom, en nee hoor hij kon niks vinden. Dus tomtom uit, kaartje eruit, controleren in mijn cardreader en er stond wel van alles op. Dus weer in de tomtom, tomtom aan en ja hoor nu staat hij er dus op. Oftewel, misschien had ik beter eerst kunnen proberen ipv gelijk om info te vragen
. Alles is nu dus geregeld voor de vakantie eindelijk! Met dit soort dingen moet je maar net weten hoe t moet 

Daarna tomtom aangesloten aan tomtom home die m eerst 3x niet kon vinden. Computer herstart, kaartje uit de tomtom, tomtom aan, tomtom uit, kaartje er weer in, aangesloten aan tomtom home en toen kon die m eindelijk vinden. Toen kreeg ik EINDELIJK de vraag of ik mijn tomtom wilde updaten. Hier stond dus de amerika-kaart bij. Duurde even voordat ie alles erop had gezet.
Dus SD in de tomtom, en nee hoor hij kon niks vinden. Dus tomtom uit, kaartje eruit, controleren in mijn cardreader en er stond wel van alles op. Dus weer in de tomtom, tomtom aan en ja hoor nu staat hij er dus op. Oftewel, misschien had ik beter eerst kunnen proberen ipv gelijk om info te vragen

-
- Amerika-newbie
Hallo, ik wou eens weten of het eenvoudig is om in Amerika in een supermarkt (bijvoorbeeld Walmart) gewoon een TomTom-kaartje te kopen van Amerika. Ik beschik over een eigen TomTom en wil me al dat gedoe besparen van downloaden (ik zie me dat allemaal niet doen; te weinig ervaring). Weet iemand hier iets over? We vertrekken op 1 juli... dus er is wel enige haast bij. Bedankt. Grtz, Carine
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Volgens mij zijn die alleen via de Tomtom site te downloaden.
Kaarten kun je alleen maar downloaden. Die zijn niet los verkrijgbaar. Op zich werkt het wel makkelijk het downloaden, maar je moet ook even goed kijken of je uberhaupt wel een SD kaartje in je TOMTOM kan steken. Anders moet je hem zowiezo downloaden. Op de TOMTOM site staat trouwens, met een beetje zoeken, een stap-voor-stap uitleg!
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zie dit topic voor het installeren
viewtopic.php?f=10&t=22527&p=356724&hilit=+tomtom#p356724
viewtopic.php?f=10&t=22527&p=356724&hilit=+tomtom#p356724
Crisis ? What Crisis ?
Ik heb gewoon een kaartje gekocht, staat gewoon op een SD kaart, bij TomTom.
Er was een actie met extra korting en toen was het op deze manier wel heel aantrekkelijk. En geen gedoe met downloaden en installeren. Kaartje kopen en in de TomTom steken en klaar.
Er was een actie met extra korting en toen was het op deze manier wel heel aantrekkelijk. En geen gedoe met downloaden en installeren. Kaartje kopen en in de TomTom steken en klaar.
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat lukt niet met de nieuwe goedkopere types zoals de TomTom One, deze hebben geen SD slot.liliane schreef:Ik heb gewoon een kaartje gekocht, staat gewoon op een SD kaart, bij TomTom.
Kaartje kopen en in de TomTom steken en klaar.
Dan kun je de kaart alleen downloaden en installeren.
Crisis ? What Crisis ?
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij nemen inderdaad ook de TomTom mee en schaffen pas kort voor vertrek een kaart USA/Canada aan; in 7 maanden kan er op dat gebied nog wel het e.e.a. veranderen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dan moet er wel net een kaart update zijn geweest.DVDGuy schreef:en schaffen pas kort voor vertrek een kaart USA/Canada aan; in 7 maanden kan er op dat gebied nog wel het e.e.a. veranderen.

Bovendien valt het wel wat mee hoor. Vorige maand de Amerika-kaart gebruikt die ik vorig jaar april aangeschaft had en nergens tegen problemen aangelopen. Ter verduidelijking: ik ben door 17 (!) staten gekomen (oost-west route + route 66) en heb 5.642 mijl gereden.

Roland
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Problemen met het kaartmateriaal zullen er inderdaad wel niet zijn; ik dacht eigenlijk meer aan aanbiedingen ed.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Oohhh, bedoelde je dat. Dat had ik er inderdaad niet uit begrepen.
Roland

Roland