Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In het vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Eric
Amerikakenner

In het vliegtuig

Bericht door Eric »

Nog iets meer dan een week en het is zover...
Ik ben juist eens benieuwd hoe jullie je bezighouden in het vliegtuig op zo een lange vlucht...
Kwestie dat ik wat nuttige tips kan vinden hé... :lol: :wink:
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Een boek lezen, even slapen, rondje lopen, film kijken, muziek luisteren, puzzelen of email/sms versturen zijn zo al heel wat mogelijkheden.
Een email of sms versturen is wel prijzig, ik meen 2,50 per bericht, maar wel leuk om een keer te doen.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben een mini-Scrabble spel, met magnetische lettertjes. Kan je steeds van de een naar de ander doorgeven, je bent er zo wat tijd mee kwijt. Volgens mij zijn er nog wel meer van dit soort spellen, dammen ed. En ik lees erg graag, ik heb er tijdens die andere 49 weken per jaar meestal niet veel tijd voor, dus in het vliegtuig een (niet al te dik, da's niet handig in de handbagage) mooi boek lezen vind ik heerlijk. Film kijken doe ik eigenlijk alleen als we een eigen schermpje in de stoel voor ons hebben; als je op een groter gezamelijk scherm moet kijken vind ik het toch storend dat er regelmatig iemand voor door loopt.

Henriette
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Deze keer ben ik van plan om 1 of meerdere slaappillen in te nemen en
even van de wereld te zijn.
Maar een boek is ook een goed idee, iemand nog een goede titel in
gedachte?

Vorige keer moest ik mijn 1.5 jarige zoontje bezig houden die niet wou
slapen maar 1000 rondjes door het vliegtuig wou maken en anders ging schreeuwen :lol:
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Beetje lezen, beetje dommelen, wachten tot het eten komt :lol: en vooral heel veel kijken op de monitor hoeveel kilometers er nog gevlogen moeten worden en de uren/minuten tellen tot we gaan landen.

gr, Ineke
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Lezen staat hier wel op nummer 1 precies :wink: :lol:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Filmpje of 2 kijken, laptop mee en spel spelen of werk :roll: doen dat nog af moet! ik had altijd boeken bij me, maar heb eigenlijk nog nooit gelezen. Wel bv magazines van allerlei soorten!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Mike schreef:Deze keer ben ik van plan om 1 of meerdere slaappillen in te nemen en even van de wereld te zijn.
Dit word stevig afgeraden ivm trombose. Het is beter om maximaal 2 uur te slapen en dan heel even te bewegen. Bewegen hoeft niet meer te zijn dan het strekken van enkele spieren in je benen, en even met je voeten te draaien.

Overigens wordt het drinken van alcohol ook afgeraden ivm trombose, en is het beter om veel water te drinken.

Wat betreft het bezighouden in het vliegtuig tijdens de vlucht, dat vind ik gelukkig niet zo moeilijk. Ik verveel me niet zo snel. Ik schaf altijd wat tijdschriften aan die ik leuk vind om te lezen, en meestal heb ik ook nog wel een boek liggen van 1 van mijn favoriete schrijvers (die bewaar ik voor deze gelegenheid). Ik puzzel een beetje (tegenwoordig ben ik aardig verslaafd aan sudoku trouwens) en ik kijk een paar films. Zo krijg je de tijd aardig om!

Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Veel lezen, wel een pakkend boek :cry: afgelopen februari verkeerde boek meegenomen :oops:., tijdschriften.
Ruzie maken wie op de Game boy mag. Film kijken, veel water erbij...we nemen altijd een extra fles mee.
Puzzelen, en dat was het wel zo'n beetje.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Lekker je eigen muziek op een MP3 en naar buiten kijken 8)
Rob
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ook bij mij een vorm van lezen:

ik heb een map, met daarin artikels uit tijdschriften, die ik dus wel graag eens wil lezen, maar waar ik eigenlijk dagdagelijks geen tijd voor heb.
En die map gaat dus mee op vakantie, voor de 'dode' momenten, zoals op het vliegtuig, te vullen. Het zijn telkens kortere stukjes, en als ik ze gelezen heb, dan smijt ik het weg. Geen verder gesleur dus.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Fioontje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

Ik ben ook van de slaappillen. Zeker deze keer, want ik heb een nachtvlucht en ben maar voor een week in NL en wil zo door m'n jetlag heenslapen. En bewegen doe ik toch wel, want ik heb altijd zo'n pijn in m'n lijf dat ik toch ieder uur ff van slaaphouding moet veranderen.

En verder heb ik altijd m'n MP3 speler aan want anders heb ik last van luchtziekte. Lezen en/of TV kijken kan ik dan dus ook niet. Maar ik zie inderdaad altijd veel mensen lezen of puzzels maken in puzzelboekjes!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Pff, in november moeten we er weer aan: de nachtvlucht! Net als Fiona zijn wij ook maar een week in Nederland en ik kan nu al tegen die eerste dag opzien!
Geen van ons kan namelijk slapen, ook al omdat de tijden van United belachelijk zijn: half zes 's avonds weg en rond half zeven 's ochtends NL tijd aankomen. Aangezien wij meestal niet voor elf uur slapen (kinderen iets vroeger, maar ook niet voor 9 uur) worden we pas tegen het einde van de vlucht moe en komen voor ons gevoel om 1 uur 's nachts in NL aan.
Maar goed, niets aan te doen, ik neem wel een pakje homeopathische No Jet Lag tabletjes mee, want die leken (was misschien ook maar verbeelding) toch wel wat te helpen vorige keer.
Tot voor kort was mijn entertainment kinderen bezig houden, maar dit keer hoop ik tijdschriften te lezen, de film te kijken en dergelijke.
Slaaptabletten lijken me niets, want dan voel ik me de hele volgende dag slaperig. Een rubber hamer misschien? Het lijkt me heerlijk om op de een of andere manier gewoon meteen in te slapen en dan bij het landen helemaal verfrist wakker te worden. In my dreams ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Slapen

Bericht door nieuwenoord »

Pff, hoe mensen dat toch doen, slapen in een vliegtuig? Op onze vorige reis naar Amerika zat er naast twee van onze kinderen een Roemeense mevrouw, natuurlijk aan het gangpad. Ze sliep van Amsterdam tot San Francisco en elke keer als er een kind naar het toilet moest, moest de dame wakker gemaakt worden. Ze gromde dan een keer, stond op en voor het kind terug was, sliep ze weer. Dus weer wakker maken .... Vreselijk!

Ik kan ook niet slapen. Ik vind die lange vluchten verschrikkelijk. Zeker de laatste keer, toen ik net insuline spoot en daardoor mijn hele glasvochthouding in mijn ogen van slag was. Ik zag geen steek dus film kijken was er niet bij. Lezen ging gelukkig wel met jampotglaasjes. Maar op de terugweg waren mijn ogen van weer heel andere sterkte en ging het allebei niet meer. Pfff, wat duurt zo'n vlucht dan lang!

Volgend jaar vliegen we, hoe decadent, business class. Vanwege onze grote lijven, maar ook wel vanwege de luxe, meer ruimte, meer keus in films. Wij kiezen bewust voor niet elk jaar, maar áls we gaan, dan ook luxe. En ja, dan gaat de laptop mee, boeken, wat tijdschriften en hopen we op leuke films, wat moet je anders?
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik heb gewacht met de nieuwe Harry Potter speciaal voor mijn aankomende reis. daarnaast heb ik mijn Ipod en afhankelijk van welke maatschappij ik vlieg kan ik me heel goed vermaken met de films. als het een individueel schermpje is zoals mijn laatste 3 vluchten dan kom ik niet eens uit met het kijken van alle films en series. en ik denk dat ik nu niet meer kan wennen aan een "groot" scherm film, maar we zien wel. voor de aankomende trip is goedkoop belangrijker dan comfortabel dus ik kan niet op individuele schermpjes gaan kiezen.

maar ook slapen lukt mij prima, hoewel ik me altijd zorgen maak of ik niet aan het snurken ben. maar ach ja.

doreen
SEEING IS BELIEVING
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik ben hetzelfde als Doreen.. Ik kan me prima vermaken met de films, het TV schermpje, een boek of een tijdschrift.. en wat te drinken op zijn tijd.. Ik kan ook heerlijk slapen.. Ik kom meestal ook niet toe aan alle films die ik wil zien of het boek dat ik heb meegenomen. En eigenlijk voel ik me de gehele reis geëntertaind. Er is altijd wel wat, of je eten wordt gebracht, een kopje koffie of wat fris.. of de film begint.. Plus heb ik altijd, dat voor je gevoel, de tijd wat sneller gaat in het vliegtuig.

De vakantie begint bij mij al op Schiphol.
Sandy
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Tja, wat doe je aan boord. Ik probeer zoveel mogelijk met individuele schermpjes te boeken. M'n man is dan al zoet. Zelf ben ik niet zo van de films kijken aan boord, maar ik ga het dit jaar dan toch proberen. Ik verheug me al erg op "Mr. & Mrs. Smith". Verder kijk ik héél veel naar het schermpje met de route, hoogte, temperatuur etc. Dit jaar vliegen we met United en daar kun je ook naar air traffic control luisteren, ga ik ook doen, is ook leuk.
Tenslotte koop ik op Schiphol nog wat tijdschriften die ik anders nooit koop en daar kan ik me ook nog wel wat uurtjes mee vermaken.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Zowel met Air France als met Singapore Airlines heb je prive-schermpjes: ik ga lekker tv / film kijken. Bij Singapore Airlines heb je verder computerspelletjes. Verder beetje proberen te slapen (lukt zelden), rondlopen, buiten kijken, boekjes lezen etc.

Over het algemeen verveel ik me redelijk.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Eerlijk

Bericht door nieuwenoord »

Nah, nou ff eerlijk: nou ik de positieve berichten zie, komen ook wel wat leuke herinneringen boven! Heen vind ik wel leuker dan terug hoor, dan zit die vakantiespanning er nog zo in, plus dat het geen nachtvlucht is!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Veel,veel lezen.
Maar mijn favoriete bezigheid is eigenlijk gewoon naar buiten kijken,mits er niet te veel bewolking is.
Het blijft prachtig om de halve wereld onder je door te zien komen. 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer