Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Delta gaat faillisement aanvragen
Delta gaat faillisement aanvragen
http://www.usatoday.com/travel/flights/today/sky.htm
in de Metro van vandaag stond dat dit morgen zou gebeuren, 14 september dus.
24th of September, 2 year wedding anniversary 
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Delta gaat faillisement aanvragen
Er vliegen verscheidene maatschappijen al jaren rond onder Chapter 11. Dus zal waarschijnlijk niks veranderen..GEoDLeto schreef:http://www.usatoday.com/travel/flights/today/sky.htm
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ik verwacht het eerlijk gezegd ook niet, net zoals Njit ook al aangaf.GEoDLeto schreef:behalve misschien voor de mensen die bij Delta hebben geboekt
Een quote uit het stuk van de USAToday waar jezelf de link al van aangaf:
RolandBut even if it does file for Chapter 11 protection, experts predict Delta customers probably won't see drastic changes to the airline's flight schedules, airfares or frequent-flier program. Two other large carriers — United and US Airways — have filed bankruptcy over the past three years, and both have flown largely as normal during the process. And, at both airlines, frequent-flier programs were unaffected.
Delta gaat ook niet in bankruptcy maar in bankruptcy protection. Dit betekent dat Delta bescherming krijgt tegen haar crediteuren (die kunnen dan dus niet het Delta bankruptcy aanvragen) zodat er grondig gereorganiseerd kan worden en zodat Delta betalingsregelingen kan treffen. De Amerikaanse wet kent chapter 11, 12 en 13 met deze "protection" strekking.
Chapter 7 leidt tot liquidatie van assets, dan ga je "falliet" zoals we dat in Nederland kennen. Voorlopig is er voor Delta dus niet zoveel aan de hand, op voorwaarde dat men de Chapter 11 status gebruikt om weer "gezond" te worden.
Chapter 7 leidt tot liquidatie van assets, dan ga je "falliet" zoals we dat in Nederland kennen. Voorlopig is er voor Delta dus niet zoveel aan de hand, op voorwaarde dat men de Chapter 11 status gebruikt om weer "gezond" te worden.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Jan, dank voor je uitleg! Erg interessant om dit soort dingen te leren. Ik vlieg al jaren met United en zij verkeren volgens mij ook in Chapter 11. Ik heb me nog nooit zorgen gemaakt of zo, maar ik vind het wel fijn om te weten hoe het nu zit.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Delta heeft volgens de locale krant hier ook een 2 miljard grote lening aangevraagd om alle vliegbewegingen tijdens deze "Chapter 11" te kunnen voltooien. Ik denk dat er weinig veranderd op korte termijn, maar op lange termijn zullen er wel gedeeltes van Delta geschrapt worden, net als dat ze ASA al verkocht hebben (een kleine regionale afdeling van delta, die bv op Dothan vliegt).
Richard
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij gaan vliegen met Delta (hopen we!) op 18 april volgend jaar. Als ik de reacties hier zo lees hoeven we ons dus nog niet echt zorgen te maken, al krijg ik toch wel een beetje de kriebels hoor. Zeker van de volgende zin:
Delta's announcement this week that it would cut flights at its Cincinnati hub by 26% may have been a necessity for the financially strapped airline
... want wij vliegen dus via Cincinnati. Nou ja, ik denk dat we op dit moment niets anders kunnen doen dan regelmatig checken of onze vlucht nog gewoon vermeld staat.
Henriette
Delta's announcement this week that it would cut flights at its Cincinnati hub by 26% may have been a necessity for the financially strapped airline
... want wij vliegen dus via Cincinnati. Nou ja, ik denk dat we op dit moment niets anders kunnen doen dan regelmatig checken of onze vlucht nog gewoon vermeld staat.
Henriette
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Niet alleen Delta - - nu ook Northwest.
Northwest Airlines joins Delta in filing for Chapter 11 (NWAC, DAL) By Carolyn Pritchard
SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- Northwest Airlines Corp. (NWAC) after Wednesday's closing bell filed for Chapter 11 bankruptcy protection. Northwest disclosed Tuesday that it missed $42 million in payments; a $65 million pension payment is due Thursday, which would have resulted in a penalty unless the airline declared bankruptcy. Delta Air Lines (DAL) also filed for Chapter 11 after the closing bell.
Northwest Airlines joins Delta in filing for Chapter 11 (NWAC, DAL) By Carolyn Pritchard
SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- Northwest Airlines Corp. (NWAC) after Wednesday's closing bell filed for Chapter 11 bankruptcy protection. Northwest disclosed Tuesday that it missed $42 million in payments; a $65 million pension payment is due Thursday, which would have resulted in a penalty unless the airline declared bankruptcy. Delta Air Lines (DAL) also filed for Chapter 11 after the closing bell.
Er zijn teveel maatschappijen, teveel aanbod en te weinig vraag. Over een paar jaar zijn er nog drie grote allianties:
- OneWorld (American, BA en nog wat)
- Combinatie United & Lufthansa en nog wat kleinere
- Air France / KLM en nog wat kleinere
De rest gaat out of business of sluit zich aan bij / worden overgenomen door een van de bovenstaande allianties. Voor NWA is dat eenvoudig, er is al een codeshare agreement met KLM. Voor Delta is dat iets lastiger. Alle bestaande allianties hebben al een sterke Amerikaanse speler.
De rest gaat out of business of sluit zich aan bij / worden overgenomen door een van de bovenstaande allianties. Voor NWA is dat eenvoudig, er is al een codeshare agreement met KLM. Voor Delta is dat iets lastiger. Alle bestaande allianties hebben al een sterke Amerikaanse speler.
Delta deelt het skymiles program ook al met KLM en Air France. Daar zit NWA inderdaad ook bij. Dus het wordt een keuze of misschien gaan ze allemaal wel samen! Codeshare is ook al aanwezig, ik heb zelf verscheidene malen met Air France gevlogen terwijl ik Delta geboekt had!Jan Visser schreef:Er zijn teveel maatschappijen, teveel aanbod en te weinig vraag. Over een paar jaar zijn er nog drie grote allianties:

Ik denk dat Delta blijft, het is en blijft een van de grotere in de VS, vooral in het Zuidoosten! Volgens mij is NWA weer wat groter in het mid/westen!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Ik vergat dit nog toe te voegen, dit is het e-mailtje dat Delta naar zijn leden heeft gezonden.....
As you may know, Delta Air Lines filed to reorganize under Chapter 11 of the U.S. Bankruptcy Code. We have taken this action as part of our ongoing efforts to make Delta a simpler, more efficient and cost-effective airline. On behalf of the tens of thousands of Delta employees worldwide who look forward to welcoming you onboard every day, I want to assure you Delta is open for business as usual:
Your travel plans are secure — We are operating our full schedule of flights, honoring tickets and reservations as usual, and making normal refunds and exchanges. You can count on the convenience and choice you've come to expect from the more than 7,500 daily flights to 502 destinations in 88 countries that we, along with our SkyTeam® and codeshare partners, provide worldwide.
Your SkyMiles® are secure — The award-winning SkyMiles program has not been affected, and you can continue to enjoy the program's benefits—including Delta Crown Room Clubs, double miles on qualifying purchases with the Delta SkyMiles Credit Card from American Express®, and the opportunity to earn and redeem miles on the thousands of flights offered by SkyTeam and our vast network of global airline alliances.
Delta is honored to have been named "the Most Preferred Airline" this year by business travelers* and we thank you for voting our SkyMiles program as the Best Frequent Flyer program in a Travel Savvy magazine survey. From upgraded features on delta.com, to refurbished cabins, to new routes and international destinations, to fewer restrictions and service fees, we're transforming Delta to be even better for you.
We encourage you to send comments and suggestions via e-mail to restructure.delta@delta.com. You can also learn more about our reorganization by visiting delta.com/restructure.
Today, as always, Delta's proud team of dedicated professionals is at your service. As the people of Delta work together to become a more competitive airline, we appreciate your loyalty and the opportunity to meet your personal and business travel needs—now and in the future.
Thank you for choosing Delta.
Sincerely,
Gerald Grinstein
Chief Executive Officer
'Coyote schreef:Ik verwacht het eerlijk gezegd ook niet, net zoals Njit ook al aangaf.GEoDLeto schreef:behalve misschien voor de mensen die bij Delta hebben geboekt
Een quote uit het stuk van de USAToday waar jezelf de link al van aangaf:
RolandBut even if it does file for Chapter 11 protection, experts predict Delta customers probably won't see drastic changes to the airline's flight schedules, airfares or frequent-flier program. Two other large carriers — United and US Airways — have filed bankruptcy over the past three years, and both have flown largely as normal during the process. And, at both airlines, frequent-flier programs were unaffected.
Delta gaat schrappen in het winterseizoen programma. Het gaat om vluchten van Amsterdam naar Cincinnatti v.v. Wij hebben geboekt voor vertrek half maart 2006 en ik heb vanmiddag met Delta gebeld. Daar zeiden ze dat het vooral gaat om vluchten in januari en februari 2006. Ook werd mij verteld dat diegenen die vluchten hebben geboekt, het beste even met Delta kunnen bellen om te checken of er wijzigingen zijn. Tel.nr. is 020-2013536.
Monique
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
In Nederland zouden we dit surséance ofwel uitstel van betaling noemen. De titel van dit topic ("Delta gaat faillissement aanvragen") is dus pertinent onjuist.Jan Visser schreef:Delta gaat ook niet in bankruptcy maar in bankruptcy protection. Dit betekent dat Delta bescherming krijgt tegen haar crediteuren (die kunnen dan dus niet het Delta bankruptcy aanvragen) zodat er grondig gereorganiseerd kan worden en zodat Delta betalingsregelingen kan treffen. De Amerikaanse wet kent chapter 11, 12 en 13 met deze "protection" strekking.
Life is good in the Tarheel State.
-
Hydrotherion
- Amerikafan
Gaat Delta niet hetzelfde doen als American Airlines? Vliegen/vlogen die niet onder chapter 11? Jammer best wel een goede maatschappij maar door low cost carriers zoals bv. Southwest airlines gaan ze zoals met Sabena ten onder op de middenlange en korte afstanden vluchten. De enigste winst halen ze denk ik op de transatlantische vluchten en de connecting flight.
United vliegt al een paar jaar onder "Chapter 11" Wat al eerder is vermeld is dat het meer om reorganisatie gaat dan dat de vliegtuirgen en inventaris geliquideerd gaan worden ( Chapter 7) TWA ( nu gemerged met American Airlines) heeft het ook heel lang volgehouden.
Werknemers en aandeelhouders hebben het meeste last van deze overgangsregeling. Het kan wel zijn dat er meer gebruik gemaakt gaat worden van Regional Airlines die kortere binnenlandse routes goedkoper kunnen vliegen dan UA/AA of Delta.
Werknemers en aandeelhouders hebben het meeste last van deze overgangsregeling. Het kan wel zijn dat er meer gebruik gemaakt gaat worden van Regional Airlines die kortere binnenlandse routes goedkoper kunnen vliegen dan UA/AA of Delta.
Was that for us?
De gevolgen voor lange termijn:
Delta Air Lines schrapt tot 9000 banen
Uitgegeven: 22 september 2005 15:18
Laatst gewijzigd: 22 september 2005 16:52
NEW YORK - De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Delta Air Lines schrapt wereldwijd 7000 tot 9000 banen, ofwel 17 procent van het totale personeelsbestand. De banenreductie moet tegen het einde van 2007 zijn afgerond. Ook verlaagt het bedrijf de lonen van bijna alle medewerkers met 7 tot 10 procent. Dat maakte de onderneming donderdag bekend.
Met het plan wil Delta Air Lines jaarlijks nog eens 3 miljard dollar besparen. Een eerder gepresenteerd kostenbesparingsprogramma moet de jaarlijkse kosten al met 5 miljard dollar drukken tegen 2006. Volgens topman Gerald Grinstein is de drastische maatregel nodig om Delta op de korte termijn te redden, "zodat het bedrijf ook op de lange termijn kan overleven."
Delta vroeg tegelijkertijd met branchegenoot Northwest Airlines op 14 september uitstel van betaling aan. De luchtvaartondernemingen worstelen met de hoge brandstofprijzen en de felle concurrentie op de Amerikaanse luchtvaartmarkt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 11053 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 19 Reacties