Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Statief wel/niet mee??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
lkapitein
Amerika-ontdekker

Re: Statief wel/niet mee??

Bericht door lkapitein »

Matrox, ik heb veel ervaring met de Gorillapod. Het is een geweldig ding. Echter niet geschikt voor de genoemde Antelope canyons. Je moet de Gorilla wel ergens aan vast kunnen hechten of op neer kunnen zetten.. Ik neem het wel mee, maar ga in de genoemde canyons een statief huren. Tenzij ik ergens een lichtgewicht iets kan aanschaffen. Voor een 5 kg spiegelreflex met lens moet het wel stevig zijn, iemand een tip voor een merk?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Gorillapod is ideaal om mee te werken maar idd niet voor Antilope Canyon.

National Geographic heeft een heel mooi lichtgewicht statief die volgens mij veel mag hebben maar hoeveel durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen. Kost in NL rond de 450 euro. :shock:
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Bedankt. Ga het ding toch wel aanschaffen denk ik.
Voor mijn gevoel heb ik vorig jaar zonder statief prachtige foto's gemaakt, ook in Upper Antelope canyon en 's-nachts in Vegas. Maar als ik de foto's die hier voorbijkomen zie dan is er toch wel een duidelijk kwaliteitsverschil. Ben bang dat ik dat met alleen een statief niet op ga lossen :wink: .
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

Ik heb wat geneusd naar een statief die minder weegt dan die ik nu heb.
http://www.digicamshop.nl/product/27428 ... ar-61.html
Komt tot 1m66 (Op internet staat tot 1.53) en weegt 1.75 kilo
En een leuk prijsje!

Iemand nog een ander statief die ik zou kunnen overwegen.
Ik wil er niet te veel geld aan uit geven daar ik al een goed statief heb en dit een traveller statief moet gaan worden!

Doeg Carla
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Dat Hama Star statief heb ik ook als reisstatief, niet zo zwaar, toch (redelijk) stabiel. Het kan natuurlijk niet tippen aan een duur carbon statief, maar om mee te nemen op reis met het vliegtuig voldoet het prima vind ik.
Aan de middenstang zit een haak, daar kan je nog iets aanhangen dat een beetje gewicht heeft om het bij (zwakke) wind iets stabieler te maken.
Lees ook even de reviews op de door jou genoemde website i.v.m. gewicht van body en objectief.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ik gebruik vaak een monopod. Bij Wal-mart nog geen $20. Of koop een Leki wandelstok/monopod. Ook heel gemakkelijk.
rijocaer
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

Ik heb de hama star 63 besteld en ontvangen.
Idd niet te vergelijken met het statief at ik al had.
Maar als ik hem nu een keer achterin de auto gooi doet dat niet zo'n pijn :mrgreen:
Hij komt wel hoger dan mijn andere statief!
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Ik heb afgelopen jaar mijn statief ook mee genomen maar eigenlijk heb ik hem bijna niet gebruikt. Het ongemakt om hem continu mee te sjouwen was het mij niet waard.

Je moet gewoon goede steun punten zoeken en oefenen op een erg stille hand.

Ik ben ook in upper antelope canyon geweest en hier heb ik ook zonder statief fotos gemaakt. Het is wel heel erg trickie maar na een foto of 10 heb je het redelijk onder de knie. Kijk voor mijn foto op http://www.guidosuzanne.tk Ze staan onder Amerika en dan dag 13. Ik vind ze persoonlijk echt geweldig geworden ookal had ik geen stafief.

Het enige waar ik mijn statief echt voor gebruikt heb was als ik een keer een leuk plaatje van mij en mijn vriendin samen wilde hebben en er niks was om de camera op te zetten in de buurt.

Kortom het hoeft niet maar het kan handig zijn. (ps het neemt ook erg veel ruimte in je koffer in dus bedenk je of je dit kunt missen)
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
lkapitein
Amerika-ontdekker

Bericht door lkapitein »

Ik ben van plan dit statief te kopen: Trekpod XL Carbon . Het is een monopod, maar aan de onderkant zitten 3 uitklapbare pootjes waardoor het statief zonder ondersteuning blijft staan. Het is bovendien als wandelstok te gebruiken.Te koop bij bekende (internet)bedrijven.
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Ik heb een HAMA Star 62, voor 50 euro gekocht bij de MediaMarkt een tijdje terug. Het is voor filmen echt een prutsding omdat de kop kraakt maar met mijn 450D en 300mm lens is het een uitkomst. Licht genoeg om mee te nemen en toch goed op te zetten op de meeste plekken om een mooie foto te maken.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Zijn er goede winkels in USA waar je aan het begin van de vakantie een statief kunt kopen? Ik heb wel hier wel en 3 poot Manfrotto liggen, maar die dingen die wegen wat!

Met de 1 poot ga ik het niet redden, denk ik, heb niet zo'n vaste hand. :roll:

Iemand een tip waar ik kan kijken in USA voor een 3 poot? We komen aan in Seattle.
janheuninck
Amerika-ontdekker

Bericht door janheuninck »

Hier gaat het statief normaalgezien ook mee. Altijd handig om foto's in het donker te trekken (vegas) of panoramafoto'tjes te maken :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer