Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In hoeverre benzine schaarste in VS?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Het is vandeweek 1,54 Euro per liter (Euro 95) geweest.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Mack schreef:Het is vandeweek 1,54 Euro per liter (Euro 95) geweest.

Mack
Precies en bij een koers van pakweg ¤ 1 = $1,25 is dat toch maar mooi $7,29 per gallon :shock:

Gelukkig maar dat we (althans de meesten van ons) hier minder kilometers rijden en niet van die dikke benzine slurpers hebben.
Life is good in the Tarheel State.
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

We zijn nu bijna een week onderweg in the USA, eerst California, Arizona en zitten nu in Utah (Moab), overal was het rond de $3,10 per gallon, nu voor het eerst in onze vakantie zijn de prijzen onder de $3, nl. $2,90 in Moab.....en nog nergens meegemaakt dat de benzine op was...
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
ikkedus
Amerikafan

Bericht door ikkedus »

Gisteren getankt in Philadelphia. $3,39 per gallon.
Maar van schaarste heb ik nog niets gemerkt de afgelopen weken.
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Ze dalen nu weer erg rap.

$0.40 verschil vergeleken met maandag. :D

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

olavski schreef:Ze dalen nu weer erg rap.

En dat zie je in Nederland dus nooit, als je geluk hebt gaat er na ¤0,20 verhoging een keer ¤0,01 af :flame:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rob schreef:
olavski schreef:Ze dalen nu weer erg rap.

En dat zie je in Nederland dus nooit, als je geluk hebt gaat er na ¤0,20 verhoging een keer ¤0,01 af :flame:
Ik vond de daling van gisteren (3,4 cent) eigenlijk wel een opmerkelijke. Niet vaak zie je dat de prijsdaling zo "groot" is:
DEN HAAG - Benzine is donderdag verder in prijs gedaald. Marktleider Shell verlaagde zowel de adviesprijs van super plus als van euro ongelood met 3,4 cent per liter. Een liter euro ongelood komt op 1,495 euro. Super plus komt op 1,549 per liter. Diesel bleef gelijk in prijs en kost 1,115 per liter.

Shell baseert zijn adviesprijzen op internationale productnoteringen. Benzine is de afgelopen weken flink in prijs gestegen door de gevolgen van de orkaan Katrina. Olieplatforms, raffinaderijen en oliepijpleidingen raakten zwaar beschadigd. Dat alles in combinatie met hoge olieprijzen zorgde voor dure benzine. Zo boekte zaterdag een liter euro bij Shell een recordadviesprijs van 1,549 euro.
Bron: Nu.nl

Maar ik ben evengoed ook wel benieuwd hoe het kan dat de prijsschommelingen in Amerika zo groot zijn en waarom de prijsverschillen tussen de tankstations, die dan nota bene vlak bijelkaar staan, soms zo groot kan zijn.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ook hier is de benzine flink gedaald deze week, net getankt voor $2.97/gallon en dat is 42 cent goedkoper dan vorige week.

Hier gaat de benzine normaal ook niet omlaag hoor, sinds 2001 is de prijs per gallon gestegen vam $1.12 tot $3 nu, dus ruim meer dan verdubbeld.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Fioontje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

Maar ik ben evengoed ook wel benieuwd hoe het kan dat de prijsschommelingen in Amerika zo groot zijn en waarom de prijsverschillen tussen de tankstations, die dan nota bene vlak bijelkaar staan, soms zo groot kan zijn.
Nou dat snap ik nou ook nog steeds niet. In DC zag ik dat nooit zo erg, maar hier reed ik vandaag door de straat en aan de ene kant van de straat betaalde je 3.03 voor de goedkoopste bezine en aan de andere kant van de straat 3.39. Gaat er dan nog wel iemand bij die dure tanken? Ik vraag me af hoe die kan blijven bestaan :?
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Coyote schreef:Maar ik ben evengoed ook wel benieuwd hoe het kan dat de prijsschommelingen in Amerika zo groot zijn en waarom de prijsverschillen tussen de tankstations, die dan nota bene vlak bijelkaar staan, soms zo groot kan zijn.
Roland
Welcome to free market capitalism :)

De Nederlandse uitdrukking zou zijn: wat-de-gek-ervoor-geeft
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ik vermoed, maar weet het niet zeker, dat in de US de individuele pomphouders in belangrijke mate bepalen voor welke prijs ze hun benzine verkopen. Ze hebben volgens mij veel meer vrijheid daarin dan pomphouders in Nederland, waar de grote oliemaatschappijen feitelijk de prijzen bepalen. De grote variatie in benzineprijzen van pomp tot pomp lijkt dit te bevestigen.

Daarnaast ontbreekt in veel staten wetgeving tegen 'profiteering' (woekerhandel drijven) en dan komen de excessen van de vrije markt al gauw boven water. Er zijn dus mensen die heel veel geld hebben verdiend aan Katrina. Bedenk daarbij vooral dat de benzine die in de eerste dagen na Katrina voor deze hoge prijzen werd verkocht, was ingekocht tegen prijzen van vóór Katrina. Tel uit je winst.
Life is good in the Tarheel State.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Donderdag zag ik tijdens de fitness op één van de vele tv's even Fox News (ik weet het, heel fout, maar soms wil ik me gewoon even ergeren) en inderdaad duurde het maar 2 minuten voordat ik geërgerd het geluid op een ander tv-kanaal zette.

Het ging over de hoge benzineprijzen, waarbij een Democratisch politiek figuur (het ontging me even wie) uit de staat Oregon tegen die godsirritante Sean Hannity probeerde te vertellen dat hoge benzineprijzen aan de pomp belachelijk zijn als de oliemaatschappijen tegelijkertijd recordwinsten halen. Woekerwinsten van $100 miljard zouden volgens haar verboden moeten worden in tijden van oorlog, zo meende zij.

Hannity, die letterlijk op tv een zucht van irritatie uitte, reageerde daar niet eens op maar zei meteen "En waarom verlaagde de overheid de benzineprijzen niet met de 31 cent aan accijns die erop zit? U had de mogelijkheid om uw klanten lagere benzineprijzen te geven, maar u deed het niet." Een reactie mocht die vrouw uiteraard niet geven - "we moeten naar de reclame" - maar ze brak er toch even tussendoor met een zwak weerwoord in de trant van "maar de prijzen aan de pomp rijzen soms 36 cent per dag, dus dat helpt niks", wat weer een geïrriteerde zucht van Hannity opleverde.

Ik vraag me af waarom ze niet zei dat het afschaffen van de accijns, ook al is het maar tijdelijk, de belastingbetalers op andere manieren tekort zou doen... immers, dan heb je minder geld om bijvoorbeeld de wegen te repareren waarop die mensen rijden. Bovendien is de overheid geen for-profitinstelling, in tegenstelling tot die oliemaatschappijen met hun woekerwinsten.

Nee, mijn portie irritatie heb ik wel weer gehaald uit 2 minuten Fox News kijken. :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Op 5 september jongstleden ben ik dit onderwerp begonnen met een stuk onzekerheid over de benzineprijzen en vooral de benzinevoorraad bij de pompen. Ik wil iederen bedanken die een bericht heeft geplaatst en ik ben aardig gerustgesteld. Hoe het één en ander zich verder zal ontwikkelen zullen we moeten afwachten en zal ik komende weken zelf gaan ervaren tijdens mijn vakantie in de VS.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Marcel schreef: Bedenk daarbij vooral dat de benzine die in de eerste dagen na Katrina voor deze hoge prijzen werd verkocht, was ingekocht tegen prijzen van vóór Katrina. Tel uit je winst.
Marcel, dat zou prima kloppen als de tanks vervolgens niet opnieuw gevuld zouden moeten worden met benzine met een hogere inkoopprijs. Dat stukje theorie gaat dus niet helemaal op :)
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Dennis schreef:Hannity, die letterlijk op tv een zucht van irritatie uitte, reageerde daar niet eens op maar zei meteen "En waarom verlaagde de overheid de benzineprijzen niet met de 31 cent aan accijns die erop zit? U had de mogelijkheid om uw klanten lagere benzineprijzen te geven, maar u deed het niet." Een reactie mocht die vrouw uiteraard niet geven - "we moeten naar de reclame" - maar ze brak er toch even tussendoor met een zwak weerwoord in de trant van "maar de prijzen aan de pomp rijzen soms 36 cent per dag, dus dat helpt niks", wat weer een geïrriteerde zucht van Hannity opleverde.
Nog even los van het feit dat een verstandige overheid de accijns op benzine gebruikt om "te sturen", goed gedrag te belonen (belastingvoordeel voor bedrijven die fuel efficient of alternatieve engine technologie ontwikkelen en consumenten die hem kopen) en onverstandig gedrag (de Hummer?) te ontmoedigen zodat we bijvoorbeeld minder afhankelijk worden van olie uit het Midden Oosten en we iets minder de politie-agent van de wereld hoeven te spelen. Maar Hannity, als Republikein, gelooft principieel dat de overheid alleen moet zorgen voor het bewaken van de grenzen en nog wat elementaire zaken en vindt dus dat iedere cent accijns (eigenlijk belasting in zijn algemeenheid) een ongewenste overheidsinmenging is in het leven van de burger. Dit principe blijkt overigens niet op te gaan voor zaken als homosexualiteit en abortus, daar is volgens lieden als Hannity juist inmenging gewenst omdat de burger daarin dus blijkbaar niet voor zichzelf kan kiezen. Snap jij het nog?

Het is alleen spijtig dat de conservatieve Republikeinen weinig trouw blijven zijn aan hun idealen als het gaat om het beoordelen van Bush. De overheid is nog nooit zo groot geweest (en snel gegroeid) als onder deze president, we hebben een record deficit en de oorlog in Iraq kost miljarden per maand.

Tja, het is maar wat je belangrijker vindt. Een blowjob of bovenstaande.

Hannity is een irritante eikel. Ik kan er geen minuut naar kijken.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Wat tanken jullie eigenlijk?

Regular, Mid of premium?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Eric schreef:Wat tanken jullie eigenlijk?

Regular, Mid of premium?
Ik tank altijd Regular.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Regular, Mid of premium?
Alle drie:
Mitsubishi => regualar
Chevy => midgrade
Volvo => premium
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Loek schreef:

Regular, Mid of premium?
Alle drie:
Mitsubishi => regualar
Chevy => midgrade
Volvo => premium
ddus als toerist => regular, het goedkoopste :wink: :D
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Regular, Mid of premium?
Het ligt eraan wat voor auto je hebt, maar als je een auto huurt kun je er van op aan dat je er gewoon regular in kunt gooien.

Wij:

4Runner, Xterra, Celica, F150 -- Regular
Corvette, New Beetle ------------ Premium

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer