Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat doe je onderweg in het vliegtuig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Karo
Amerika-ontdekker

Re: Wat doe je onderweg in het vliegtuig?

Bericht door Karo »

Ik vlieg regelmatig naar Bonaire en tegenwoordig zijn (sommige) vliegtuigen van KLM voorzien van je eigen tv'tje... :dance: 4 filmpjes en je bent thuis/of op bestemming :D

De Ipod zet ik ook al is op, maar die batterij gaat niet zo lang mee
Lezen of slapen lukt me ook niet.
Ik verveel me dus vooral onderweg in het vliegtuig en probeer vooral niet te denken aan een sigaretje :lol:
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Ben voornamelijk de hele vlucht bezig mijn vliegangst te onderdrukken door voor mezelf in mijn hoofd allerlei rationele feiten over vliegen te herhalen. Ondertussen probeer ik quasi ontspannen de film te kijken en 'lees' ik oneindig dezelfde pagina in mijn achteraf veel te dikke boek.

Nodeloos te melden dat een vlucht voor mijn gevoel oneindig lang duurt.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nog een leuke: ik weet niet of het bij de andere maatschappijen ook zo is, maar bij Continental zitten er altijd van die boekjes in dat vakje voor je, waar je allerlei dingen uit kan bestellen. Daar kijk ik wel eens graag in, vooral omdat ik me dan afvraag hoe iemand ooit op het idee gekomen is om iets van die dingen uit te gaan vinden.
Soms zijn het echt waanzinnige dingen (haast lachwekkend), maar soms zitten er ook wel leuke dingen bij (al heb ik er nog nooit iets uit besteld).
Sky Mall, dat is het! Ik zie dat je ze ook online hebt: www.skymall.com

Een voorbeeld van een 'waanzinnig' ding: http://www.skymall.com/shopping/detail. ... c=69753853 :lol:
http://www.skymall.com/shopping/detail. ... c=69753853
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik heb er dan ook lang geleden iets uit besteld . :D
Ik vind dat boekje ook ontzettend leuk om door te bladeren .
Was trouwens een puzzel die ik besteld had :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Knabbeltje op 20 mei 2009, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

de iPod aan, en die gaat heel de reis niet meer af. Tenzij ik even een filmpje wil kijken.
Kletsen met de vrienden waarmee ik reis kan ook best. Ik denk dat ik met mijn beste vriend op reis naar de USA wel drie uur heb volgekletst :lol: Gewoon nonsens verkopen en de hele tijd op de grond liggen van het lachen. Zo gaat de tijd lekker snel :D
Proberen te slapen heeft bij mij geen zin, dat lukt me toch niet.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Die pizzaschaar is nog best cool. :dance:
Maar die bagelsnijder daarintegen is gewoon triets!
Die boekjes staan altijd vol met de meest onnuttige dingen! Idd leuk om door te bladeren

Ik vind het vervelend als we mensen naast ons hebben zitten, die je niet kent, voor het opstijgen al slapen en pas op de plaats van bestemming wakker worden..
De heen weg gelukkig een 'tweezits', maar de terugweg (=nachtvlucht) zit er iemand naast me.
Beetje jammer dat er achterin het vliegtuig nog plek zat is, zelfs lege rijen, waarom in dan in vredesnaam naast ons??
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dan ga je toch zelf lekker naar zo'n lege rij?
Als ik zie dat er plek zat is,neem ik direct na het opstijgen zo'n rij in beslag hoor!
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Ja precies, das wel de bedoeling.. Maar ik weet niet of de vlucht nog verder vol raakt.. (ik hoop van niet..)
maar waarom kiest diegene dan die stoel, of zou hij/zij zelf (nog) niet hebben gekozen, en is dat automatish zo ingedeeld.. (dat kan natuurlijk ook...)
Haha, niet aan gedacht!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik probeer altijd zoveel mogelijk te slapen onderweg en verder wat te lezen, laptop gaat mee met daarop wat lekkere series om te kijken en eventueel kijk ik een filmpje.
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door CrosstownWoman »

Ik denk dat ik m'n laptop ook gewoon meeneem en een shitload aan films en series ofzo :lol: en een goed boek.

Hoop dat het vliegtuig een beetje leeg is van Heathrow naar Lax.. Kan ik een eigen rij in beslag nemen :lol:.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik heb bij BA twee keer op een nachtvlucht mogen meemaken dat er niemand op mijn rij zat. Drie stoelen voor mijzelf :D Op die manier heb zelfs ik een oogje dicht kunnen doen :D
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Matrox schreef:Ben voornamelijk de hele vlucht bezig mijn vliegangst te onderdrukken door voor mezelf in mijn hoofd allerlei rationele feiten over vliegen te herhalen. Ondertussen probeer ik quasi ontspannen de film te kijken en 'lees' ik oneindig dezelfde pagina in mijn achteraf veel te dikke boek.

Nodeloos te melden dat een vlucht voor mijn gevoel oneindig lang duurt.
Ik had in het begin ook erg veel last van vliegangst, ben er echter grotendeels overheen gekomen door het boek "Help, ik moet vliegen" (heb het van Stichting VALK).. weet niet of je het kent maar wellicht kan het jou ook een beetje helpen. De enige momenten dat ik nu nog echt wel last heb van die angst is eigenlijk tijdens het stijgen en dalen.. dan is de spanning wat groter is dan dat ik eigenlijk zou willen. Ik denk dat het bij mij voornamelijk veroorzaakt wordt omdat ik dan geen controle heb over wat er gebeurd en mijn hoogtevrees.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik neem altijd mijn Nintendo DS mee. Als je ergens redelijk ver in een spel geraakt, dan zijn we altijd al ter plaatse :(.

Voor lange saaie ritten in de auto gebruiken we die trouwens ook. Zitten we samen te quizen. (Andere spelletjes gaan dan uiteraard niet)

Het voordeel van een DS is dat je met 1 keer opladen 18 uur of zo kan spelen. Je moet al serieuze vertragingen hebben om daar last van te hebben.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ooit op een terugvlucht uit Vancouver had ik 3 stoelen voor mij alleen. De tussenleuningen opgeklapt, schoenen uit, benen gestrekt. dekentje.
De enige keer dat ik een paar uur geslapen heb in het vliegtuig.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Chi Sin X schreef:Het voordeel van een DS is dat je met 1 keer opladen 18 uur of zo kan spelen. Je moet al serieuze vertragingen hebben om daar last van te hebben.
Dat zeg je nu wel maar gemiddeld duurt het voor mij 22-23 uur om tussen mijn huis en Nederland te vliegen.. en dan heb ik het reizen met de auto nog niet meegerekend lol
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

Chi Sin X schreef:Ik neem altijd mijn Nintendo DS mee. Als je ergens redelijk ver in een spel geraakt, dan zijn we altijd al ter plaatse :(.

Voor lange saaie ritten in de auto gebruiken we die trouwens ook. Zitten we samen te quizen. (Andere spelletjes gaan dan uiteraard niet)

Het voordeel van een DS is dat je met 1 keer opladen 18 uur of zo kan spelen. Je moet al serieuze vertragingen hebben om daar last van te hebben.
Als ik 18 uur op mijne DS moet spelen ben ik helemaal paraplu denk ik . :roll: Haha

Voor mij is het ook een ergernis.
Film kijken, in slaap vallen, wakker worden, benen strekken, DS spelen, in slaap vallen...
wakker worden... aftellen ...
Ik zeg er wel bij dat ik een pilletje neem, dat is ook de rede denk ik waarom ik niet lang kan kijken/lezen/spelen.
Het is geen slaappil, wel een kalmeringspil. ( tegen de angst )
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

jiejie schreef:Ik had in het begin ook erg veel last van vliegangst, ben er echter grotendeels overheen gekomen door het boek "Help, ik moet vliegen" (heb het van Stichting VALK).. weet niet of je het kent maar wellicht kan het jou ook een beetje helpen. De enige momenten dat ik nu nog echt wel last heb van die angst is eigenlijk tijdens het stijgen en dalen.. dan is de spanning wat groter is dan dat ik eigenlijk zou willen. Ik denk dat het bij mij voornamelijk veroorzaakt wordt omdat ik dan geen controle heb over wat er gebeurd en mijn hoogtevrees.
Bedankt voor de suggestie. Heb van de stichting en het boek gehoord. Bij mij is het altijd als ik een tijd niet gevlogen heb dat de angst toeslaat. Aansluitende vluchten en ook de retourvluchten gaan meestal een stuk beter. Voor de eerste vlucht wip ik dit jaar weer even langs op de Self help course. Heeft me vorig jaar erg goed geholpen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

lezen, lezen, lezen en slapen.
maar de allereerste keer was het prachtig helder weer en heb ik alleen maar naar buiten gekeken en met de voorbuuf het spelletje wie weet het eerste waar we nu boven vliegen te spelen. De tijd vliegt dan voorbij :)
Quinn
Amerika-ontdekker

Bericht door Quinn »

Film kijken, tijdschriftjes lezen, beetje rondkijken, muziek luisteren, proberen te slapen... wachten en vervelen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het lukt niet om te slapen (of heel even om dan vervolgens wakker te worden met een verkrampte nek), op de één of andere manier lukt het lezen ook niet zo best (goede tip van Thebes om een boek mee te nemen waar je al in begonnen bent!), na 2 films heb je daar ook geen concentratie meer voor, jeuk hebben onder je voet, in je schoen, en er niet bij kunnen om te krabbelen, moeten plassen maar al nerveus worden van het idee aan die claustrofobische toilet (en na te lang uit stellen toch moeten gaan), je irriteren aan je droge holtes (neusgaten en keel) en na een paar uur muziek luisteren met je Ipod krijg je pijn in je oren van de dopjes die niet goed passen....Pffff. Maar verder vind ik vliegen toch elke keer weer een hele ervaring!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer