De Ipod zet ik ook al is op, maar die batterij gaat niet zo lang mee
Lezen of slapen lukt me ook niet.
Ik verveel me dus vooral onderweg in het vliegtuig en probeer vooral niet te denken aan een sigaretje

Ik had in het begin ook erg veel last van vliegangst, ben er echter grotendeels overheen gekomen door het boek "Help, ik moet vliegen" (heb het van Stichting VALK).. weet niet of je het kent maar wellicht kan het jou ook een beetje helpen. De enige momenten dat ik nu nog echt wel last heb van die angst is eigenlijk tijdens het stijgen en dalen.. dan is de spanning wat groter is dan dat ik eigenlijk zou willen. Ik denk dat het bij mij voornamelijk veroorzaakt wordt omdat ik dan geen controle heb over wat er gebeurd en mijn hoogtevrees.Matrox schreef:Ben voornamelijk de hele vlucht bezig mijn vliegangst te onderdrukken door voor mezelf in mijn hoofd allerlei rationele feiten over vliegen te herhalen. Ondertussen probeer ik quasi ontspannen de film te kijken en 'lees' ik oneindig dezelfde pagina in mijn achteraf veel te dikke boek.
Nodeloos te melden dat een vlucht voor mijn gevoel oneindig lang duurt.
Dat zeg je nu wel maar gemiddeld duurt het voor mij 22-23 uur om tussen mijn huis en Nederland te vliegen.. en dan heb ik het reizen met de auto nog niet meegerekend lolChi Sin X schreef:Het voordeel van een DS is dat je met 1 keer opladen 18 uur of zo kan spelen. Je moet al serieuze vertragingen hebben om daar last van te hebben.
Als ik 18 uur op mijne DS moet spelen ben ik helemaal paraplu denk ik .Chi Sin X schreef:Ik neem altijd mijn Nintendo DS mee. Als je ergens redelijk ver in een spel geraakt, dan zijn we altijd al ter plaatse.
Voor lange saaie ritten in de auto gebruiken we die trouwens ook. Zitten we samen te quizen. (Andere spelletjes gaan dan uiteraard niet)
Het voordeel van een DS is dat je met 1 keer opladen 18 uur of zo kan spelen. Je moet al serieuze vertragingen hebben om daar last van te hebben.
Bedankt voor de suggestie. Heb van de stichting en het boek gehoord. Bij mij is het altijd als ik een tijd niet gevlogen heb dat de angst toeslaat. Aansluitende vluchten en ook de retourvluchten gaan meestal een stuk beter. Voor de eerste vlucht wip ik dit jaar weer even langs op de Self help course. Heeft me vorig jaar erg goed geholpen.jiejie schreef:Ik had in het begin ook erg veel last van vliegangst, ben er echter grotendeels overheen gekomen door het boek "Help, ik moet vliegen" (heb het van Stichting VALK).. weet niet of je het kent maar wellicht kan het jou ook een beetje helpen. De enige momenten dat ik nu nog echt wel last heb van die angst is eigenlijk tijdens het stijgen en dalen.. dan is de spanning wat groter is dan dat ik eigenlijk zou willen. Ik denk dat het bij mij voornamelijk veroorzaakt wordt omdat ik dan geen controle heb over wat er gebeurd en mijn hoogtevrees.