Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp gevraagd van AA leden i.v.m eigen hotelreview website!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Hydrotherion
Amerikafan

Hulp gevraagd van AA leden i.v.m eigen hotelreview website!

Bericht door Hydrotherion »

Beste AllesAmerika leden!

(Al besproken met Petra/VS of ik deze bericht mocht plaatsen)

Ik zou graag jullie hulp en kennis gebruiken om een soort nederlandstalige website op te zetten a la tripadvisor.

De reden hiervoor is dat er eigenlijk maar 1 goede website(nl.tripadvisor) is die hotelreviews heeft maar helaas is het ook daar soms dat er veelvuldig wordt gespammed en gelogen. Daarom had ik in mijn gedachte om een soortgelijke website op te starten zodat je een beter beeld kan vormen van een hotel en hierdoor gemakkelijker een keuze kan maken. Met de hulp van jullie moet het denk ik zeker lukken en omdat er hier een vele fervente( en de casual;) amerikagangers aanwezig zijn moet er aan goede en slechte hotelervaringen geen gebrek zijn. Elk hotel/motel, appartement of B & B mag je gebruiken de enige regel is dat het in Amerika moet liggen!;)

Op de website is er al een vb van hoe het ongeveer gaat uitzien:
http://amerikafan.punt.nl/?home=1

Zoals met tripadvisor kun je ook reageren op goede en slechte reviews . Als je een review op de website krijg dan zal ik je natuurlijk ook vermeldden. Als er al een review van de hotel is geplaatst dan kun je nog alitjd reageren op de website.Wat heb ik allemaal nodig:

*Hotelnaam: verplicht
*Adres: verplicht
*Aantal sterren: optioneel
*Reservatie: online,telefoon,fax of reisbureau
*Wanneer: verplicht
*Airconditioning/klimaatregeling: Ja of nee (verplicht)
*Minibar/koelkast: Ja of nee (verplicht)
*Soort kamer: single, double, triple, quad. Klein of groot (Dit om een beeld te schetsen van de grootte van je kamer).
*Badkamer: Wat vond je van de grootte, toestellen enz.
*Onthaal: receptie en indien gebruikt van gemaakt concierge
*Algemene hygiene in je kamer en hotel.

Indien je nog andere informatie(klachten, rondom de hotel enz.) hebt die bruikbaar zijn mag je ze altijd bij vermeldden. Als je foto's hebt dan zijn ze ook altijd meer dan welkom.

Je kunt al je informatie naar mij PB'en of mailen op:
hydrotherion@hotmail.com

Als we samenwerken dan gaat het ooit lukken om nooit meer een slechte hotelkamer te hebben! :D
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

leuk, ik zal zeker mijn steentje bijdragen...maar je moet geduld hebben...nog een paar weken en dan kunnen we uiteindelijk vertrekken, nadien zal ik de hotels en motels beoordelen. :wink: :lol:
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Hoi
Wil je ook de fotos ?
Wij hebben maar 1 hotel gedaan maar kan toch nuttig zijn, natuurlijk.
En de prijs, maar die zal natuurlijk wel regelmatig veranderen.
Groetjes Dummy
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Goed idee :!:
Ik ga maandag a.s. weg :D voor 18dgn West VS en zal een en ander bijhouden en je mailen als ik weer terug ben.
Groeten,Gert
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd van AA leden i.v.m eigen hotelreview websi

Bericht door Njit »

Hydrotherion schreef: Ik zou graag jullie hulp en kennis gebruiken om een soort nederlandstalige website op te zetten a la tripadvisor.
Leuk idee.. Alleen zou ik het toch wel zodanig opzetten dat mensen zelf een review kunnen plaatsen. Hier kun je het beste standaard invul-formulieren voor gebruiken. Het sturen van een mailtje en het weer door jouw verwerken hiervan zal toch een drempel zijn denk ik..

Je gebruikt nu een Weblog als Recensie-site. Dit gaat denk ik niet werken omdat het 2 verschillende dingen zijn..

Verder wel een leuk iniatief..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Campings

Bericht door nieuwenoord »

Idee om ook campings op te nemen? Er zijn nogal wat kampeerders onder de forumleden.
osc
Amerika-ontdekker

Bericht door osc »

Mooi initiatief, zal er zeker aan meewerken. :doublethumb:
Hydrotherion
Amerikafan

Eric zegt:
leuk, ik zal zeker mijn steentje bijdragen...maar je moet geduld hebben...nog een paar weken en dan kunnen we uiteindelijk vertrekken, nadien zal ik de hotels en motels beoordelen.

Ik heb alle geduld van de wereld! :wink: Bedankt voor de moeite dat je wenst te doen. :D

Dummy zegt:
Hoi
Wil je ook de fotos ?
Wij hebben maar 1 hotel gedaan maar kan toch nuttig zijn, natuurlijk.
En de prijs, maar die zal natuurlijk wel regelmatig veranderen.
Groetjes Dummy

Foto's zijn natuurlijk welkom. 1 hotel is beter dan geen dus stuur je review maar op! :wink:

Gert zegt:
Goed idee Exclamation
Ik ga maandag a.s. weg Very Happy voor 18dgn West VS en zal een en ander bijhouden en je mailen als ik weer terug ben.
Groeten,Gert

wow dat gaat een mooie en lange vakantie zijn! :D Je krijg nu al een bedankje voor het bijhouden! :D

nieuwenoord zegt:
Idee om ook campings op te nemen? Er zijn nogal wat kampeerders onder de forumleden.

Uitstekende idee! Ik had er eigenlijk nog niet eens aan gedacht! Als je ooit eentje hebt bezoekt dan mag je ze altijd naar me toe sturen.

osc zegt:
Mooi initiatief, zal er zeker aan meewerken. Happy

Dank U! Ik vreesde nog voor lauwe reacties maar het tegenovergestelde gebeurde. :D

Njit zegt:
Leuk idee.. Alleen zou ik het toch wel zodanig opzetten dat mensen zelf een review kunnen plaatsen. Hier kun je het beste standaard invul-formulieren voor gebruiken. Het sturen van een mailtje en het weer door jouw verwerken hiervan zal toch een drempel zijn denk ik..
Hey Njit,

Een goed idee maar ik ben op het webdesign gebied nogal een leek daarom leek een weblog wel een goede basis want je kunt altijd reageren op positief en negatief gebied. Het sturen van mailtje is idd omslachtig maar ik was aan het denken om bv. eerst de hotel info(adres,amenities,;;;) te maken als eerste en daarna een review erachter te plaatsen waardoor je dan kunt reageren,reviewen of vragen kunt stellen over de hotel.

Je gebruikt nu een Weblog als Recensie-site. Dit gaat denk ik niet werken omdat het 2 verschillende dingen zijn..
Omdat ik niet weet of zo een soort site succes zal zijn wil ik momenteel ook geen geld voor uitgeven voor een degelijke hosting want gratis hosting zoals tripod hebben een zeer vervelende banner en op mijn gemaakte weblog heb je dat gelukkig niet zo hard. Een weblog is idd iest anders als een website maar ik vind het er degelijk uit zien en zeer overzichtelijk en zolang de informatie van waarde is maakt dat denk niet veel uit.(Al kan ik me natuurlijk vergissen!) :wink:
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Hoi
Krijg je geen gratis webruimte bij je internetleverancier. Hier bij tiscali krijg ik 100 MB en daar komt niks van reclame op hoor, tenzij je die zelf zet natuurlijk. Ik ben bereid te helpen bij het maken van een site als ik er tijd voor heb, maar jij moet de aanzet geven en jij bepaald wat er opkomt.
Groetjes van Dummy
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Mooi initiatief en een een erg mooi aanbod van Dummy :doublethumb:
ik zal je mijn ervaringen mailen.
Succes!
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

B&B/Hostels

Bericht door GPJ73 »

Idee om ook B&B mee te nemen :?: en evt. Hostels als iemand daar ooit komt :D
Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Hydrotherion
Amerikafan

Dummy zegt:
Hoi
Krijg je geen gratis webruimte bij je internetleverancier. Hier bij tiscali krijg ik 100 MB en daar komt niks van reclame op hoor, tenzij je die zelf zet natuurlijk. Ik ben bereid te helpen bij het maken van een site als ik er tijd voor heb, maar jij moet de aanzet geven en jij bepaald wat er opkomt.
Groetjes van Dummy

ik heb juist even gecheckt en ik heb idd webruimte maar dan van 50 mb. :D
Ik heb wel een beetje ervaring met simplele websites maken via frontpage of macromedia. Wat ik absoluut niet kan is dus eigenlijk een interactieve website waar je dus een reply kan geven zoals bij tripadvisor of bv webwereld. Als jij daarmee kan en wil helpen dan wil ik het absoluut proberen om een website op tezetten en te beheren.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Uitstekende idee! Ik had er eigenlijk nog niet eens aan gedacht! Als je ooit eentje hebt bezoekt dan mag je ze altijd naar me toe sturen.
Ik heb er nog wel wat uit 2002 in mijn hoofd en volgend jaar worden het er veel meer! Kijk eens op http://www.rvparkreviews.com

Wel Amerikaanse site, maar leuk voorbeeld!

Groet,
Monique
Mack
Amerika-expert

Re: B&B/Hostels

Bericht door Mack »

GPJ73 schreef:en evt. Hostels als iemand daar ooit komt :D
Wat is er mis met hostels? Ik vind hostels uitstekend, en voor mij de enige manier om een reisje naar de VS een beetje betaalbaar te houden. Bij hostels kun je immers ook vaak 1- of 2-persoons kamers krijgen.

Meer dan slapen doe ik toch niet in een hotel, dus een hostel maakt niet uit. De hostels die ik tot nu toe in Amerika (en elders) bezocht heb, waren goed. Hosteling International in Chicago doet niet onder voor een hotel!!!

Het enige nadeel van een hostel -vind ik- is het delen van de badkamer, maar ik heb nog geen smerige badkamers meegemaakt.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Mack schreef: en voor mij de enige manier om een reisje naar de VS een beetje betaalbaar te houden.
Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonee kijken, maar je kunt toch niet zeggen dat de motels/hotels duur zijn in de VS.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

EvdB schreef:
Mack schreef: en voor mij de enige manier om een reisje naar de VS een beetje betaalbaar te houden.
Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonee kijken, maar je kunt toch niet zeggen dat de motels/hotels duur zijn in de VS.
We betaalden in februari +/- $ 70 per nacht voor een 2-persoonskamer op Manhattan. Ik heb het idee dat dit redelijk goedkoop is, en dat ik elders duurder uitgeweest was.

Ik vind dat hostels zeker aan te raden zijn in grote steden.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Mack schreef:We betaalden in februari +/- $ 70 per nacht voor een 2-persoonskamer op Manhattan. Ik heb het idee dat dit redelijk goedkoop is, en dat ik elders duurder uitgeweest was.
Dat is absoluut niet duur. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het fenomeen "hostel" niet ken. Motels/hotels vind ik in iedergeval niet duur.
De balans van deze vakantie is nog niet opgemaakt, dus geen idee wat wij gemiddeld kwijt waren. Moet wel zeggen dat wij deze vakantie regelmatig rekening niet hoefden te betalen omdat er iets niet klopte met de kassa, er stond dat we al betaald hadden etc. Zo ook in een motel; onbegrijpelijk maar toch prettig.
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Hoi
Kan iemand mij eens het verschil uitleggen tussen
hotel-hostel-motel
Groetjes G
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Mack schreef:
GPJ73 schreef:en evt. Hostels als iemand daar ooit komt :D
Wat is er mis met hostels? Ik vind hostels uitstekend, en voor mij de enige manier om een reisje naar de VS een beetje betaalbaar te houden. Bij hostels kun je immers ook vaak 1- of 2-persoons kamers krijgen.

Meer dan slapen doe ik toch niet in een hotel, dus een hostel maakt niet uit. De hostels die ik tot nu toe in Amerika (en elders) bezocht heb, waren goed. Hosteling International in Chicago doet niet onder voor een hotel!!!

Het enige nadeel van een hostel -vind ik- is het delen van de badkamer, maar ik heb nog geen smerige badkamers meegemaakt.

Mack
Ik heb hier op het forum al eerder gevraagd naar evaringen over B&B en Hostels, en slechts 1 reactie gekregen. :( Oftewel ik heb helemaal NIETS :D :!: tegen hostels maar ik wilde graag weten of er meer mensen ervaringen hebben en wellicht kunnen deze ervaringen meegenomen worden met de reviews. Oftewel als je goede of slechte ervaringen hebt dan graag ook meenemen :!:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer