Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard
Creditcard
Ik ben nieuwe hier, dus ik zal me kort voorstellen: ik ben Michel, en over een maand vertrek ik naar Baltimore in de VS voor een periode van 9 maanden. Ik heb al eerder op dit forum gezocht naar informatie (over mijn visum e.d.), maar nou heb ik een vraag waar ik het antwoord niet op kon vinden.
Momenteel heb ik alleen een Maestro pinkaart, en omdat ik begreep dat het handig is om ook een creditcard te hebben in de VS, wil ik ook een creditcard aanschaffen. Van iemand hoorde ik dat Mastercard niet zo vaak werd geaccepteerd als een Visacard in de VS, hebben jullie hier ervaring mee? Want voor mij is een Mastercard goedkoper...
Tweede vraag is, als ik een Nederlandse kaart aanschaf krijg ik altijd minimaal 1% transactiekosten omdat het van dollars naar euro gaat. Ik heb gezocht naar Amerikaanse creditcards, maar bij alles wat ik vond moet ik Amerikaans staatsburger zijn. Weten jullie van een Amerikaanse kaart die je als Nederlander kunt aanvragen, zodat ik de transactiekosten ontloop?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Momenteel heb ik alleen een Maestro pinkaart, en omdat ik begreep dat het handig is om ook een creditcard te hebben in de VS, wil ik ook een creditcard aanschaffen. Van iemand hoorde ik dat Mastercard niet zo vaak werd geaccepteerd als een Visacard in de VS, hebben jullie hier ervaring mee? Want voor mij is een Mastercard goedkoper...
Tweede vraag is, als ik een Nederlandse kaart aanschaf krijg ik altijd minimaal 1% transactiekosten omdat het van dollars naar euro gaat. Ik heb gezocht naar Amerikaanse creditcards, maar bij alles wat ik vond moet ik Amerikaans staatsburger zijn. Weten jullie van een Amerikaanse kaart die je als Nederlander kunt aanvragen, zodat ik de transactiekosten ontloop?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Creditcard
Visa of Mastercard worden beide even goed geaccepteerd in de US.
Ik heb een Visa kaart en betaal "geen" 1% provisie kosten,
mischien is dit alleen bij Matercard?
Visa is nu 1e jaar "gratis", https://www.theworldcard.nl/
Ik heb een Visa kaart en betaal "geen" 1% provisie kosten,
mischien is dit alleen bij Matercard?
Visa is nu 1e jaar "gratis", https://www.theworldcard.nl/
bij geld afhalen met visa kost inderdaad geld.
maar transacties niet. behalve de wisselkoers verschillen natuurlijk.
Ik betaal altijd met visa, wil ik geld afhalen doe ik dat met mijn gewone kaart.
Die kosten zijn veel minder.
Betalen met je bankkaart kost veel meer dan met visa.
maar transacties niet. behalve de wisselkoers verschillen natuurlijk.
Ik betaal altijd met visa, wil ik geld afhalen doe ik dat met mijn gewone kaart.
Die kosten zijn veel minder.
Betalen met je bankkaart kost veel meer dan met visa.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Maar bij die kaart van Bushmaster staat in de voorwaarden: "Betalingen en contantgeldopnamen in vreemde valuta worden omgerekend naar euro's, op basis van een door Visa vast te stellen interbancaire wisselkoers, te vermeerderen met een toeslag van 1,85% voor landen binnen de Europese Unie waar de euro geen wettig betaalmiddel is en 2% voor een land buiten de Europese Unie." Dus dan neem ik aan dat op alle bedragen een toeslag van 2% komt toch, ook bij betalingen? Bij de beste Mastercard die ik tot nu toe gevonden heb is de toeslag 1% (Postbank), bij de beste Visa ook, maar dat is Rabobank, en ik heb geen rabobankrekening.
ik ben belg en heb net de gegevens opgevraagd van mijn visa
geld afhalen met visa in vs
Verwerkingskosten:
3,5% van het afgehaalde bedrag met een minimum van 5 EUR
Wisselkosten: 1,60%
betalen in winkel met kaart
enkel wisselkosten
geld afhalen met gewone bankkaart in vs
Behandelingskosten: 2,86 EUR + 0,30% van het bedrag van de verrichting
Wisselkosten: 1,63%
betalen in de winkel met gewone bankkaart in vs
Behandelingskosten: 1,21% van het bedrag
dus ik haal af met gewone kaart en ik betaal met visa.
geld afhalen met visa in vs
Verwerkingskosten:
3,5% van het afgehaalde bedrag met een minimum van 5 EUR
Wisselkosten: 1,60%
betalen in winkel met kaart
enkel wisselkosten
geld afhalen met gewone bankkaart in vs
Behandelingskosten: 2,86 EUR + 0,30% van het bedrag van de verrichting
betalen in de winkel met gewone bankkaart in vs
Behandelingskosten: 1,21% van het bedrag
dus ik haal af met gewone kaart en ik betaal met visa.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Dit is niet echt een toeslag, tenminste geen "zichtbare". Dit zit gewoon in de omrekening van USD naar EUR. Bij elke betaling waarbij er een wissel tussen munten moet gebeuren, zal er onder één of andere vorm een wisselmarge aangerekend worden door de tussenpersoon (bank), daar kom je niet onderuit. Al bij al blijft de wisselkoers bij betaling met Mastercard best voordelig, en voor betalingen in winkels komen er geen andere kosten bij.michelw schreef:Maar bij die kaart van Bushmaster staat in de voorwaarden: "Betalingen en contantgeldopnamen in vreemde valuta worden omgerekend naar euro's, op basis van een door Visa vast te stellen interbancaire wisselkoers, te vermeerderen met een toeslag van 1,85% voor landen binnen de Europese Unie waar de euro geen wettig betaalmiddel is en 2% voor een land buiten de Europese Unie." Dus dan neem ik aan dat op alle bedragen een toeslag van 2% komt toch, ook bij betalingen? Bij de beste Mastercard die ik tot nu toe gevonden heb is de toeslag 1% (Postbank), bij de beste Visa ook, maar dat is Rabobank, en ik heb geen rabobankrekening.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Je hoeft geen Amerikaans staatsburger te zijn om een credit card aan te vragen; een verblijfsvergunning volstaat meestal. Overigens zou je hier een bankrekening kunnen openen en een zogenaamde "debit card" (ook vaak "check card" genoemd) kunnen aanvragen. Die werkt net als een pinpas, maar hij is 'vermomd' als een credit card (je kan dan ook kiezen tussen "debit" en "credit" wanneer je betaald, al maakt het voor de koper niets uit - het bedrag wordt meteen van de rekening afgeschreven).michelw schreef:Ik heb gezocht naar Amerikaanse creditcards, maar bij alles wat ik vond moet ik Amerikaans staatsburger zijn. Weten jullie van een Amerikaanse kaart die je als Nederlander kunt aanvragen, zodat ik de transactiekosten ontloop?
Als je 9 maanden gaat heb je volgens mij geen verblijfsvergunning. Kosten zul je altijd maken maar met je cc contant geld opnemen is erg duur. Beter gebruik je gewoon je pinpas. Er zullen wel altijd wat kosten zijn.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Big Al
- Amerika-expert
Als ik het goed heb heeft iedere niet-ingezetene die hier langer dan 90 dagen verblijft een visum (verblijfsvergunning) nodig.Corry schreef:Als je 9 maanden gaat heb je volgens mij geen verblijfsvergunning. Kosten zul je altijd maken maar met je cc contant geld opnemen is erg duur. Beter gebruik je gewoon je pinpas. Er zullen wel altijd wat kosten zijn.
Voor een Amerikaanse cc moet je een zogenaamde "credithistory" opbouwen. Omdat je geen resident bent is dat erg lastig. Je moet dan een baan hebben en een regelmatig inkomen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Big Al
- Amerika-expert
Dat klopt, maar een "debit card" heeft (bijna) dezelfde voordelen en is gemakkelijk te krijgen. Sommige autoverhuurbedrijven accepteren ze zelfs in plaats van een credit card.
Grootste verschil is dat het geen lening is (zoals een credit card) maar de uitgaven meteen worden afgeschreven (meestal binnen een paar minuten).
Grootste verschil is dat het geen lening is (zoals een credit card) maar de uitgaven meteen worden afgeschreven (meestal binnen een paar minuten).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 7159 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties