Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Medicijnen meenemen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
BuBbA_007
Amerika-ontdekker

Medicijnen meenemen

Bericht door BuBbA_007 »

Hoi,

Maakt men er een probleem van als je een doosje met "normale" medicijnen meeneemt? Dus medicijnen die je hier in België zonder voorschrift kan krijgen.

Over welke medicijnen heb ik het dan:

- Dafalgan
- Imodium
- Motilium
- Rennie
- Tube zalf

Ik zou die liefst meenemen voor de zekerheid. Ik weet wel dat je ginder ook dingen kan gaan kopen, maar dat vertrouw ik voorlopig nog niet aangezien het onze eerste reis naar USA is.

Indien het geen probleem is om die mee te nemen, hoe kan ik ze dan best verpakken? Van alles een paar strips in een doosje steken of gewoon volledig alle medicijnen met doosjes en bijsluiter enzo meenemen?

Mvg,

Ben
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Medicijnen meenemen

Bericht door LittlePhoenix »

Als je ze niet onderweg nodig hebt kan je ze het beste in een Ziplock in je koffer doen.

Als je ze onderweg wel nodig hebt moeten ze in een kleine ziplock bij de rest van je vloeibare spul. Van de douane hier in Amerika heb ik gehoord dat je het beste de originele verpakken met gebruiksaanwijzing mee kan nemen. Dat ging bij ons toen over reisziekte pillen maar ik neem aan dat het voor alle medicijnen hetzelfde is.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Moeten medicijnen altijd in een ziplock? Mijn partner slikt diverse medicijnen per dag, na een licht hartinfarct en het plaatsen van een stent. Hebben we nog iets speciaals nodig voor het meenemen van die medicijnen?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik doe alleen mijn insuline in een ziplock, maar dat is ook allemaal vloeistof.

Onze overige doosjes medicijnen neem ik allemaal in de handbagagekoffertjes mee, gewoon in de doosjes, zonder ziplockzak. Nog nooit problemen gehad. Wel hebben we allebei een medicijnenpaspoort/diabetespas mee, maar er is nog nooit naar gevraagd. Wij hebben heel wat doosjes mee.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

@Nieuwenoord (Monique) bedankt voor het antwoord. We waren al van plan om ze mee te nemen in de handbaggage. Stel je voor dat je koffer met medicijnen kwijt raakt :?
Medicijnenpaspoort kun je toch gewoon bij je apotheek halen?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ja, klopt. Vraag om een lijst met de generieke stofnamen, zodat je altijd bij verlies/diefstal daar bij een apotheek terecht kan ook. Voor hele belangrijke medicatie zou je nog een recept in het Engels mee kunnen vragen, zo heb ik altijd een recept voor een grote voorraad insuline in mijn portemonnee.
BuBbA_007
Amerika-ontdekker

Bericht door BuBbA_007 »

LittlePhoenix schreef:Als je ze niet onderweg nodig hebt kan je ze het beste in een Ziplock in je koffer doen.

Als je ze onderweg wel nodig hebt moeten ze in een kleine ziplock bij de rest van je vloeibare spul. Van de douane hier in Amerika heb ik gehoord dat je het beste de originele verpakken met gebruiksaanwijzing mee kan nemen. Dat ging bij ons toen over reisziekte pillen maar ik neem aan dat het voor alle medicijnen hetzelfde is.
Ik heb ze onderweg niet nodig nee. Dus dan zal ik ze misschien best gewoon met doosje enzo in de koffer stoppen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik heb ze onderweg niet nodig nee. Dus dan zal ik ze misschien best gewoon met doosje enzo in de koffer stoppen
Noodzakelijke medicijnen nooit in een koffer stoppen maar altijd in de handbagage, die kan niet kwijt raken en een koffer wel.
Alleen de tube zalf moet in een ziplockzak (is een vloeistof) alle vaste medicijnen kunnen los in de handbagage.
Niet noodzakelijke medicijnen kan je eventueel in de koffers doen mocht dat kwijtraken dan is dat gemakkelijk te vervangen (te koop) in Amerika.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik gebruik anti epileptica en er geen hebben zou een ramp zijn.
Ik ben dan ook goed voorbereid :) In ELKE koffer doe ik medicatie, genoeg voor de periode van de reis. ook in ELKE handbagage doe ik dat.
Misschien overdreven, maar onze eerste reis was al van dat : al onze koffers zaten op de vlucht en wij (en vele anderen met ons) niet omwille van lange wachttijden bij de controles. We zijn moeten blijven overnachten en ik was dus gelukkig dat ik tenminste mn handbagage nog had.
Evengoed, als er iets me je handbagage gebeurt, heb je tenminste je medicatie in de koffers nog.
Groetjes,
Carine
BuBbA_007
Amerika-ontdekker

Bericht door BuBbA_007 »

Rob schreef:
Ik heb ze onderweg niet nodig nee. Dus dan zal ik ze misschien best gewoon met doosje enzo in de koffer stoppen
Noodzakelijke medicijnen nooit in een koffer stoppen maar altijd in de handbagage, die kan niet kwijt raken en een koffer wel.
Alleen de tube zalf moet in een ziplockzak (is een vloeistof) alle vaste medicijnen kunnen los in de handbagage.
Niet noodzakelijke medicijnen kan je eventueel in de koffers doen mocht dat kwijtraken dan is dat gemakkelijk te vervangen (te koop) in Amerika.
Zit daar ook geen maximum op van 100ml ofzoiets?

Want het is wel een vrij grote tube, dus ik denk niet dat dat zomaar mag.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Klopt er zit een max van 100 ml per eenheid, dit geld voor de totale inhoud van de tube.
Ook is er een totaal max van 1 liter dus 10 X 100 ml.
Ook een tube met een klein beetje er in word beoordeeld naar de totale inhoud (250 ml bijvoorbeeld) en mag dus niet in de handbagage maar moet in de koffer.
Hoe men er bij het inchecken mee omgaat ligt aan de persoon die de controle doet op dat moment, men is de laatste tijd wat minder streng maar dat is natuurlijk geen garantie dat je de tube mee mag/kan nemen.
BuBbA_007
Amerika-ontdekker

Bericht door BuBbA_007 »

Ok, hartelijk bedankt voor de hulp. :D
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

De hoeveelheid van 100 ml geldt volgens mij niet voor geneesmiddelen hoor! Maar dan moet er wel een etiket met je naam opzitten...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Klopt maar het gaat hier over vrij te koop zijnde medicijnen en die vallen wel onder de vloeistof regels.
Staan dus niet op naam zoals medicijnen die je via een arts krijgt voorgeschreven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer