Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

chocolade meebrengen naar Amerika ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
myo
Amerika-newbie

chocolade meebrengen naar Amerika ?

Bericht door myo »

Hallo !

Ik ga heel binnenkort voor de eerste keer naar Amerika, naar een vriendin van mij, en nu zou het wel heel erg leuk zijn als ik haar wat chocolade zou kunnen geven. Ik ben nl belgische, en dit landje staat wereldwijd bekend hierom.

Nu hoor ik echter heel tegenstrijdige berichten hierover : op het reisbureau zeiden ze dat het niet mocht, terwijl ik hier blijk te lezen dat velen dit wel doen... De website van US Customs maakt mij ook al niet veel wijzer...

Is er een verschil tussen pralines (van Leonidas of Jacques de Bruges of zo) en verpakte chocolade op dit vlak, omdat het een commercieel verpakt en behandeld is en het ander een ambachtelijk product is ?

Dank bij voorbaat ! :)
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Meteen een ander reisbureau zoeken! ;)
Laat je niks wijs maken, chocolade mag je zeker wel meenemen. Groente, fruit, vlees, dat soort zaken mag niet, maar chocolade absoluut wel. Verwen haar maar lekker!
Goliath
Amerika-ontdekker

Bericht door Goliath »

Ik neem altijd een zak winegums mee in het vliegtuig. Die heb ik nooit op als ik in Amerika ben, dus gooi ik ze niet weg en neem ik ze mee het land in, daar hebben ze nog nooit moeilijk om gedaan bij mij, dus chocolade mag je zeker meenemen
myo
Amerika-newbie

Bericht door myo »

Ik denk dat ik echt een ander reisbureau moet zoeken volgende keer ! :wink: Die man zei "ja, je kan altijd proberen om de aluminium-folie tussen de pralines uit te halen zodat de scanner dit niet detecteert, maar als ze door je bagage neuzen en ze vinden het, dan moet je het afgeven..."

Dus het mag echt ? Er is dus ook geen verschil tussen ambachtelijke pralines of voorverpakte chocolade ? Jippieee !

Bedankt in ieder geval !
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

myo schreef:Ik denk dat ik echt een ander reisbureau moet zoeken volgende keer ! :wink: Die man zei "ja, je kan altijd proberen om de aluminium-folie tussen de pralines uit te halen zodat de scanner dit niet detecteert, maar als ze door je bagage neuzen en ze vinden het, dan moet je het afgeven..."

Dus het mag echt ? Er is dus ook geen verschil tussen ambachtelijke pralines of voorverpakte chocolade ? Jippieee !

Bedankt in ieder geval !
Als je meer zekerheid wilt... http://www.tsa.gov/public/display?theme=175 :wink:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

MMM, Belgische chocolade, heerlijk. Mijn moeder had me laatst een doos meegenomen, zeevruchten geloof ik dat ze heetten. Heb er lekker van genoten.
Als ik zelf chocolade van Nederland meeneem doe ik dat meestal in de handbagage. Ik had er ooit in de bagage die het ruim in gaat en die was helemaal wit uitgeslagen door de temperatuur verschillen.
Gewoon lekker meenemen!
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

elke keer gaan wij met minimaal 12 verkade repen (alle soorten en smaken) en tig pakken hagelslag (ook alle soorten en maten) de grens over. Onze koffer is al vaak onderzocht bij agriculture maar daar is nooit wat over gezegd. Het mag gewoon.

Ga nu geen alu-folie tussen je pralines stoppen. Dan ben ik bang dat ze je zullen verdenken van illegale zaken en zullen waarschijnlijk alle pralines onderzocht moeten worden op verdovende middelen of andere zaken
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik denk dat het probleem, als er eentje zich voordoet, ligt bij de ambachtelijke bonbons. dwz verkade repen, dozen guylan of milka is zowiezo prima. maar bij iets als leonidas, de verse dus, zit verse room en room is een melkproduct en melkproducten mag je in principe dus niet invoeren (vragen ze ook naar op dat customs formulier volgens mij), dus als je het veilig wilt spelen zou je alleen voorverpakte chocola kunnen meenemen (ook lekker). of je moet de kans nemen dat als je verse meeneemt ze het je niet laten invoeren.

laat je even weten hoe het gelopen is als je terug ben? heeft de rest van ons er ook wat aan.

gr, doreen
SEEING IS BELIEVING
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

doreennicole schreef:....en melkproducten mag je in principe dus niet invoeren (vragen ze ook naar op dat customs formulier volgens mij
Hoe zit het met kaas, dat mag je toch nog steeds gewoon meenemen?

Vorig jaar hadden wij een grote doos 'Merci' meegenomen, die sturen we ook wel eens op in een pakketje. Vinden ze heerlijk, daarnaast hadden we ook verse bonbons van zo'n chique praline winkeltje op Schiphol meegenomen. Dat was ook een groot succes..

Vorig jaar hadden we dat allemaal netjes ingevuld op het customs formulier en het was allemaal OK - Er werd nog gevraagd wat we precies bij ons hadden aan voedsel. En Kaas, Chocola & Koek was prima ..
Sandy
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Customs en chocola

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb pas nog gelezen dat chocola geen probleem is, zolang er maar geen alcoholvulling in zit.
A. Voedsel dat men kan meenemen naar de V.S.

Stroopwafels, brood, koekjes, gebak en bakwaren

Oliebollen

Hagelslag

Drop

Pindakaas

Kaas (alleen vacuum verpakt en gepasteuriseerd; geen kazen gemaakt van rauwe melk). De meeste Nederlandse kazen zoals Goudse, Edammer en Leerdammer zijn toegestaan.

Koffie

Baby poedermelk

Glutenvrij voedsel

Vis

Snoep en chocolade

B. Voedsel dat men niet naar de V.S. kan meenemen

Vlees en vleesprodukten (ook produkten waarin vlees is verwerkt, b.v. soepen)

Verse groenten en fruit

Absint

Snoep gevuld met alcohol
Bron: http://netherlands.usembassy.gov/amerik ... ouane.html

Wat ik dus niet begrijp, is hoe het dan met die room zit ... Vacuum laten verpakken?
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Geen probleem die room, is immers gepasteuriseerd. Het probleem zit 'm in de bacteriën in ongepasteuriseerde zuivelproducten, zoals een aantal soorten kaas.

Gewoon meenemen dus, die Leonidas bonbons. En ook alcoholvulling maakt niks uit. Alcohol mag je belastingvrij meenemen tot een bepaalde hoeveelheid (net als in de diverse Europese landen) die ver boven de alcoholische bestanddelen van een koffer vol bonbons ligt. Laat ze dus maar smullen die Amerikanen :wink:
Life is good in the Tarheel State.
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Wanneer mijn moeder hier komt (NY) wordt er altijd een voedselpakket meegenomen, chocolade, vlokken, pindakaas, stroopwafels en nog wat ander grut voor een eigengemaakte hoestdrank (grootmoeders recept ;) )
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Kurt
Amerika-ontdekker

Bericht door Kurt »

Marceljesse schreef:elke keer gaan wij met minimaal 12 verkade repen (alle soorten en smaken) en tig pakken hagelslag (ook alle soorten en maten) de grens over. Onze koffer is al vaak onderzocht bij agriculture maar daar is nooit wat over gezegd. Het mag gewoon.

Ga nu geen alu-folie tussen je pralines stoppen. Dan ben ik bang dat ze je zullen verdenken van illegale zaken en zullen waarschijnlijk alle pralines onderzocht moeten worden op verdovende middelen of andere zaken
Klopt van die alufolie- zelf meegemaakt, maar dan wel de grappige versie. Die douanier zei ook dat hij mij verdacht van een drugtrafficant te zijn, dat ze alles gingen binnenstebuiten keren. Even later had ik door dat 'm grapjes maakte. Hij had m'n belgische papieren gezien, en tja, belgium = chocolate. Heb dat rotzakje moeten omkopen met twee repen :wink:.
Erm...moet er wel aan toevoegen, dat was 1998. Ik denk dat het zinnetje "couldn't I just bribe you with two bars of this delicious belgian stuff" nu een ietsiepietsie anders kan geïnterpeteerd worden.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Marcel schreef:Geen probleem die room, is immers gepasteuriseerd. Het probleem zit 'm in de bacteriën in ongepasteuriseerde zuivelproducten, zoals een aantal soorten kaas.

Gewoon meenemen dus, die Leonidas bonbons. En ook alcoholvulling maakt niks uit. Alcohol mag je belastingvrij meenemen tot een bepaalde hoeveelheid (net als in de diverse Europese landen) die ver boven de alcoholische bestanddelen van een koffer vol bonbons ligt. Laat ze dus maar smullen die Amerikanen :wink:
ik dacht dat er echt een probleem met zuivelproducten was, maar then again, ik lees al sinds de eerste keer dat ik naar amerika ben geweest en eerlijk had gezegd wat ik bij me had en toen ook gecheckt werd nooit dat ding meer. ik check voor alles no.

maar ik heb het even nagezocht via de links en ik zie niets van zuivel, dus als ik een manier zou vinden om vla redelijk koel te houden zou ik dat eindelijk eens mee kunnen nemen voor mijn (amerikaanse) vriendin die er toen ze hier op vakantie was flink van heeft genoten. ik dacht altijd dat het niet mocht, dus niet eens verder over gedacht.

hmmmmmmm.................

doreen
SEEING IS BELIEVING
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Je zou kunnen experimenteren met het invriezen van de vla en dit vervolgens vlak voor vertrek in zo'n freezer bag (veelal verkrijgbaar bij de supermarkt) verpakken en in je handbagage meenemen. Maar echt, eerst uitvinden hoe de vla op dit invriezen reageert; ik heb geen idee.

Omgekeerd nemen wij altijd (illegaal) vlees mee uit de US, diepgevroren en vacuüm verpakt. Dat gaat altijd goed bij een deur-tot-deur reistijd van ca. 18 uur.
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Ik heb al verschillende keren Leonidas pralinen meegenomen,mooi ingepakt met strik en al,in mijn koffer.Ik heb er nooit problemen mee gehad!Voor de rest steek ik overal waar ik plek vind nog repen van verschillende merken en smaken erbij.
Wat ook een enorm succes heeft ,zijn de speculaasjes. :wink:

Groetjes ,San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Marcel schreef:Je zou kunnen experimenteren met het invriezen van de vla en dit vervolgens vlak voor vertrek in zo'n freezer bag (veelal verkrijgbaar bij de supermarkt) verpakken en in je handbagage meenemen. Maar echt, eerst uitvinden hoe de vla op dit invriezen reageert; ik heb geen idee.

Omgekeerd nemen wij altijd (illegaal) vlees mee uit de US, diepgevroren en vacuüm verpakt. Dat gaat altijd goed bij een deur-tot-deur reistijd van ca. 18 uur.
Is dat nou echt illegaal? De douane van de VS is niet blij als je vlees mee NAAR de VS neemt vanwege buitenlandse bacteriën ;) maar als je het van de VS naar nederland neemt, kan het ze dan echt nog steeds wat schelen?
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ja, dit is echt hartstikke illegaal. Ergens in 2003, (kan ook 2002 geweest zijn nu ik er zo over nadenk) moesten onze koffers bij de douane door zo'n speciale scanner heen om te kijken of er kaas of vlees inzat. Het werd ons ook nog specifiek gevraagd door een van die medewerkers daar.
Wij waren al lang blij want naar de rest wat we meenemen en wat je op de scan duidelijk kon zien vroegen ze gelukkig niet.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

GEoDLeto schreef: Is dat nou echt illegaal? De douane van de VS is niet blij als je vlees mee NAAR de VS neemt vanwege buitenlandse bacteriën ;) maar als je het van de VS naar nederland neemt, kan het ze dan echt nog steeds wat schelen?
Het kan de Amerikaanse douane dan niks schelen, maar de Nederlandse des te meer. Het is in NL (en in heel veel andere landen ook) verboden om zo maar "goederen van dierlijke oorsprong" in te voeren. Dat mag alleen wanneer het door het land van oorsprong is voorzien van een gezondheidscertificaat en nadat het bij invoer aan een veterinaire controle is onderworpen.

De precieze info over wat je wel en niet NL mag binnen brengen vind je in deze brochure van de Belastingdienst/Douane.
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Het is niet dat het me zo boeit of ik nou een lapje vlees mag meenemen of niet, het verbaasde me gewoon. Tevens het enigste wat geexporteerd gaat worden bij mijn volgende reis naar Nederland zijn dozen heftybags of ziplocs ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer