Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tip ; campingspullen , sportartikelen of superleuke winkel !

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

tip ; campingspullen , sportartikelen of superleuke winkel !

Bericht door druppel »

Ik lees steeds op het forum dat iedereen zijn campingspullen bij de wallmarkt koopt. Wij kopen eigenlijk altijd onze spullen bij bass-pro, net als sportspullen voor de kids ( bodyboards, klimspullen enz. ) en souvenirs voor onze vrienden . Ik vind het echt de leukste winkel die ik tot nu toe op reizen ben tegengekomen ! Uniek in zijn soort *( waar vind je midden in de winkel een megagroot aquarium met vissen waar een viscursus word gegeven !!) supermooi ( en dan hangt er ineens een watervliegtuig boven de visspullen ) en superveel spullen ( zet een visfanaat in de winkel , dikke kans dat hij na een week nog niet heeft kunnen kiezen !)

de service is echt geweldig , wij hadden de pech tot 2x toe een coleman tent met een defecte rits mee te nemen ( eerste gekocht, tweede omgeruild en weer kapot ) de derde keer kregen we in plaats van dezelfde tent eentje die een stuk groter is en een heeeeeeeeeeeel stuk luxer ! Zelfs de kinderen kunnen er met gemak 2 uur shoppen ( 5 en 9 jaar )
De winkel zit door heel amerika ( in orlando tegenover de oude belz een supergrote ) en heeft een super website ...

Je zou bijna denken dat ik er werk zo enthousiast ben ik erover ! :lol:
gymnastics; just do it !
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: tip ; campingspullen , sportartikelen of superleuke winkel !

Bericht door nieuwenoord »

Ha, hier nog meer Bass Pro Shop-fans! Ontdekt in Las Vegas in 2006 en ook nog bezocht in 2008 in Denver. En weet je, voor komende reis staan ze allebei op het programma :dance:

Uit mijn verslag van 2008:
rijden terug richting de snelweg, waar we een vestiging van Bass Pro Shops hebben gezien. Dát vinden we leuk! Dat is een hele grote Outdoorwinkel met van alles voor het buitensportgebeuren. Van geweren (ja, jacht is ook sport) tot campingspullen, van speedboten tot vishengels, van meubilair voor het buitenverblijf tot … nou ja, wat niet? Wij zijn er een paar uur zoet, we vinden het er geweldig! We kopen voor een (sssttt, geheim … ******) feest hele leuke poloshirts met Amerikaanse vlag motief en vinden nog wel wat meer dingen van onze gading. We hebben het helemaal naar onze zin. We kijken vooral onze ogen uit bij de wapenafdeling, tjonge, rijen vol geweren en schappen vol met kogels. Kan allemaal zomaar …
Ha, de polo's die we dragen op mijn avatar-foto's komen er vandaan :D
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Maar is deze winkel ook zo wijd verspreid en allomtegewoordig als Wall-Mart?
Als ik nog eens ga, probeer ik zeker eens binnen te springen. Zulke spullen heb je toch altijd nodig :D
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bass-Pro is inderdaad lang niet zo op zoveel plekken te vinden als WalMart. Maar het zijn inderdaad hele mooie winkels. Maar voor bepaalde dingen moet je echt bij WalMart zijn, die is gewoon supergoedkoop voor heel veel dingen. Een koelbox bijvoorbeeld zou ik niet bij Bass-Pro halen.
"Keep Georgia On Your Mind"
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Zijn jullie wel eens bij de Ross geweest???
Dit kunnen hele rommelige winkels zijn maar met een heel groot assortiment.
Van Designerkleding tot kerstkaarten, ondergoed, sportkleren, tassen,keukenspullen enz. Het aanbod varieert heel erg. Je kunt er dus super slagen of je hebt pech.
Het is super goedkoop (goedkoper dan outlets) en de kwaliteit is prima! :dance:
Anjo
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik woon vlakbij en werk in Springfield Missouri. Hier zit de oorspronkelijke Bass pro shops en is hier een heel grote toesristische sttractie.
Ook zit hier de catalog store van Bass pro.
Bass pro is opgericht door Johnny Morris die ooit in zijn garage in Springfield is begonnen met de verkoop van (zelfgemaakte) fishing lures (kunstaas)
Er zijn hier veel meren en rivieren waar het heel goed vissen is.
Grappig detail is dat toen ik in 1996 emigreerde Mr. Morris Mijn eerste "baas" was
Ik werkte toen voor Big Cedar Lodge in Branson MO waar hij de eigenaar van is www.bigcedar.com.
Nog steeds de mooiste (en slechtst betaalde) plaats waar ik ooit gewerkt heb.
Als mensen dus nog iets uit Bass pro nodig hebben. Het zit bij mij om de hoek :mrgreen:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

kangie schreef:Zijn jullie wel eens bij de Ross geweest???
Dit kunnen hele rommelige winkels zijn maar met een heel groot assortiment.
Van Designerkleding tot kerstkaarten, ondergoed, sportkleren, tassen,keukenspullen enz. Het aanbod varieert heel erg. Je kunt er dus super slagen of je hebt pech.
Het is super goedkoop (goedkoper dan outlets) en de kwaliteit is prima! :dance:
Anjo
In dezelfde categorie vallen TJ Max, Burlington, Marshalls. Inderdaad hele leuke winkels waar je nog weleens mooie koopjes vandaan kan halen.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Datzelfde geldt voor Filene's Basement. Net als Ross en TJ Max etc moet je dat echt even weten. Ik denk dat veel Nederlanders die naar de VS op vakantie dit soort winkels niet kennen, maar je kunt er echt heel goed slagen. Voor merkkleding hoef je echt niet speciaal naar outlets toe.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

nieuwenoord schreef:Ha, hier nog meer Bass Pro Shop-fans! Ontdekt in Las Vegas in 2006 en ook nog bezocht in 2008 in Denver.
Monique, was dat de grote (vrij) nieuwe in Stapleton? In het nieuwere winkelcentrum daar? Die Bass Pro is ook prachtig, en heeft een ongelofelijke wapencollectie, inclusief de exclusieve en antieke geweren - sommige met prijskaartjes van meer dan $35,000... :shock:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Precies! Die bedoel ik.
Ilse2505
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilse2505 »

Voor de muziekliefhebbers Raspoetin en Amoebe.
Beide in San Francisco. Amoebe zit ook in Berkley.
Ik kan daar echt uren rondneuzen :dance: .
Erica
Amerika-ontdekker

Bericht door Erica »

Hallo Ilse,

wat een leuke tip zeg! Wij gaan in april naar SF en onze zoon (17 jaar) is een groot muziekliefhebber. Kun je van alles vinden in deze winkels? Zijn stijl is alto, gothic, rock, metal :rockon: enz. Van Amoebe heb ik inmiddels een website gevonden, maar van Raspoetin niet. Weet jij waar deze winkel zit?
If you can dream it, you can do it

1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!

http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ik heb een bloedhekel aan winkelen en dan vooral in outlet stores of in winkels zoals TJ Maxx/Marshals, Filene's Basement, enz., maar mag wel graag even rondkijken in winkels zoals bass-pro, rei, ll bean.

Ik ga nooit, nooit, nooit naar walmart, die boycot ik.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

en waarom boycot je die?
arieklaver
Amerika-ontdekker

Bericht door arieklaver »

Hallo Erica,

Ik kwam toevallig je vraag over Rasputin in San Francisco tegen.
Deze zit op de hoek van Powell str. en Ellis str. vlakbij het beginpunt van de cablecar.
Als je met google maps street view dit punt opzoekt zie je de winkel goed liggen.

Groetjes Arie Klaver.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Bij ons zit geen Bass Pro in de buurt, ik heb er dan ook nog maar 1 keer eentje van binnen gezien en vond het wel leuk. Andere winkels voor campingspullen zijn Dick's Sporting Goods en Eastern Mountain Sports.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ilse2505
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilse2505 »

Hoi Erica,
Raspoetin zit inderdaad vlak bij het startpunt van de cablecars op powell street. Kan eigenlijk niet missen :D .
Kun je van alles vinden in deze winkels? Zijn stijl is alto, gothic, rock, metal enz.
Ja, je kan het zo gek niet verzinnen en ze hebben het. Ook tweedehands.
Mijn man spaart alles van Queen, dus ik moet in ieder land muziekzaak in en uit. Amoebe en Raspoetin zijn tot nu toe de enige waar ik me niet zo snel verveel.
Veel plezier daar! Wij gaan er in oktober ook weer langs.
Groetjes
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ned in MO schreef:en waarom boycot je die?
you're kiddin', right? Daar zijn al zoveel discussies over geweest maar in heel kort: ik boycot walmart om hun internationale, nationale, milieu, arbeids, enz. enz. enz. praktijken. Ik weiger die hele enge walton familie - the beasts of bentonville - nog rijker te maken dan ze al zijn - zij beinvloeden, en zetten naar hun hand, zaken (politiek, onderwijs, bankwereld, neo-conservatieve organizaties, enz.) waar ik het absoluut niet mee eens ben.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ron,

Ik kan jouw standpunt en visie heel goed begrijpen, maar kun je ook begrijpen dat het voor ons toeristen heel aantrekkelijk is bij de Wal*Mart campingspulletjes en aanverwante artikelen te kopen? Op die manier houden we het vakantiebudget een beetje binnen de perken nl.

Omdat wij meestal kamperen (met tent of camper) hebben wij m.n. de eerste dag nogal wat aan te schaffen op dit gebied (koelbox, gasflesjes, stoeltjes, barbeque, voorraad eten, soms een tentje, campingspulletjes etc.). We gaan graag naar Amerika en liefst vaak, dus voor ons alle reden om wat kosten te besparen. Zo "rijk" zijn we nou ook weer niet.... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

dutchie_in_boston schreef:
ned in MO schreef:en waarom boycot je die?
you're kiddin', right? Daar zijn al zoveel discussies over geweest maar in heel kort: ik boycot walmart om hun internationale, nationale, milieu, arbeids, enz. enz. enz. praktijken. Ik weiger die hele enge walton familie - the beasts of bentonville - nog rijker te maken dan ze al zijn - zij beinvloeden, en zetten naar hun hand, zaken (politiek, onderwijs, bankwereld, neo-conservatieve organizaties, enz.) waar ik het absoluut niet mee eens ben.
En met hun nog een hele riedel andere winkels die dat soort praktijken uitvoeren, blijkbaar is er met allemaal wel iets mis. Zo langzamerhand weet ik niet meer waar het nog wel PC (Politically Correct) is om te winkelen. Ik hoor overigens van werknemers van Walmart zelden of nooit klachten over de arbeidsvoorwaarden, ik ken verschillende mensen die daar werken. Ik doe mijn hoogstnodige boodschappen voorlopig gewoon bij de winkels die bij mijn budget en geografische ligging aansluiten. Om het milieu wat te sparen probeer ik wel te kiezen voor lokale producten, en laat nu Walmart de winkel zijn die de meeste lokale producten in het bestand heeft. Groenten en fruit uit Colorado, tenzij het absoluut niet te krijgen is vanwege het seizoen. In de zomer vul ik dat dan nog wat aan met producten uit eigen tuin.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer