Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag over streets & trips

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Vraag over streets & trips

Bericht door hekkie »

Nee hoor, voor jou hetzelfde..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Marjan, ik denk toch dat je je vergist hoor. Kijk maar eens bij de routekaartjes die jij (of Hanny of ik) geplaatst hebt. Als je met de rechtermuisknop erop gaat staan en op eigenschappen klikt, zijn het toch echt .gif-afbeeldingen. Misschien dat jij voorheen de extensie moest wijzigen naar JPEG, maar deze routekaartjes zijn gewoon geupload in Photobucket, die ook .gif aankan. Het forum accepteert ze ook op deze manier.

Zo ziet het kaartje er bij mij uit voor plaatsing, ik heb de [] vervangen door {}

Routekaartje voor Michel H - aanvraagdatum 23 januari 2009

{img}http://i236.photobucket.com/albums/ff13 ... 3.gif{/img}

{img}http://i236.photobucket.com/albums/ff13 ... 2.jpg{/img}

Hierboven zie je dat het kaartje een .gif bestand is en de tekst met afstanden e.d. een .jpeg. Ook jouw kaartjes laten .gif zien in de eigenschappen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Nog even verder gekeken: begin 2008 heb ik wat kaartjes geplaatst in JPG-formaat, die waren toen geknipt met het knipprogramma van Vista. Die zijn beduidend slechter dan de .gif bestanden die later gebruikt zijn.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Eric schreef:Ik heb op de laptop Streets & Trips 2008, maar ik zou de opgeslagen routes nu in een JPEG format willen zetten...met photoshop lukt het me echter niet... iemand een antwoord hierop? thx
Ik zie trouwens de noodzaak niet om ze met .jpg-extensie op te slaan. Standaard doet Streets & Trips dit in het .gif-formaat en die zijn heel duidelijk. Heb je hier een speciale reden voor?

De routekaartjes die ik in het verleden hier plaatste en nu zo af en toe ook nog, zijn altijd in het .gif-formaat.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:Nog even verder gekeken: begin 2008 heb ik wat kaartjes geplaatst in JPG-formaat, die waren toen geknipt met het knipprogramma van Vista. Die zijn beduidend slechter dan de .gif bestanden die later gebruikt zijn.
Monique,

Bedankt voor je uitleg. Ik heb er nog eens naar gekeken en wat getest. In het verleden had nogal wat problemen met gifbestandjes en waren de kaartjes erg onduidelijk. Waarschijnlijk deed ik het toen op een andere manier of via een ander fotoprogramma, dat weet ik niet meer. Ik heb er eigenlijk nooit weer naar gekeken en nu zit ik dus elke keer voor Jan Joker het gif-format te veranderen in jpg ...... :banghead:

Had me al die jaren een hoop extra werk kunnen besparen, maar ik ben blij dat ik het nu weet..... :wink:

Bedankt!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Coyote schreef:
Eric schreef:Ik heb op de laptop Streets & Trips 2008, maar ik zou de opgeslagen routes nu in een JPEG format willen zetten...met photoshop lukt het me echter niet... iemand een antwoord hierop? thx
Ik zie trouwens de noodzaak niet om ze met .jpg-extensie op te slaan. Standaard doet Streets & Trips dit in het .gif-formaat en die zijn heel duidelijk. Heb je hier een speciale reden voor?

De routekaartjes die ik in het verleden hier plaatste en nu zo af en toe ook nog, zijn altijd in het .gif-formaat.

Roland
zal het nog eens nagaan maar volgens mij slaagt hij het niet op in gif hoor...kan aan mij liggen ook hoor :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Eric schreef:zal het nog eens nagaan maar volgens mij slaagt hij het niet op in gif hoor...kan aan mij liggen ook hoor :)
Jawel, het wordt wel in .gif-formaat opgeslagen.

Klik op 'File' en kies voor 'Save as Web Page'

Je kunt dan nog de grootte opgeven en enkele andere instellingen. Je kaartje wordt in een separate map opgeslagen met de extensie .gif. Die kun je dan gebruiken. De rest wat erbij opgeslagen wordt, verwijder ik altijd. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik doe altijd 'copy map' en dan plak ik deze in Irfanview. Je hebt dan meteen een jpg bestand.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Weet iemand hoe ik de routebeschrijving uit S & T kan kopieren en plakken naar Word?

Ik heb nl een aantal kaartjes gemaakt, maar wil nu ook de routebeschrijving voor ons "roadbook" kopieren en plakken zodat wij dit erbij kunnen nemen naast de kaart.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Kan je de tekst niet copy/pasten? Dus gewoon selecteren, rechtsklikken "Kopieer" en dan "Plak" in Word.

Anderzijds kan je ook Save to Web ->en dan de htmlpagina opendoen. Vandaar kan je in ieder geval de instructies kopieren en plakken naar Word.

Veel succes!
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Exporteren als HTML bestand en het dan kopiëren/plakken in Word.
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Onder het edit menu item heb je de optie Copy directions.
Vervolgens kan je dat in Word of Excel pasten.
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

bbeurden schreef:Onder het edit menu item heb je de optie Copy directions.
Vervolgens kan je dat in Word of Excel pasten.
Werkt inderdaad perfect, had ik niet gezien.

Bedankt
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vln
Amerika-ontdekker

Bericht door vln »

Je kan ook het .htm bestand direct in word openen.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Weet iemand of je een serie nummer nodig hebt voor Street & Trips.
Ik kon de software gratis/legaal downloaden. Maar normaal staat er dan een serienummer bij. Maar deze kon ik nu niet vinden.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Waarschijnlijk gaat het om een 60 dagen gratis-probeer-versie daar kan je zo mee werken als het goed is.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Op MSDNAA staan normaal alleen volledige versies.
Dit is een platform voor ICT studenten om gratis software te downloaden

Zoals windows (xp/vista/7)
sommige programma's van office
ontwikkelsoftware

Je download alles in ISO, zodat je het op een dvd moet bakken en dan pas installeren.
Terwijl je proefversie gewoon kan downloaden en meteen kan installeren.
Maar ik zal eens kijken of ik nog een leeg dvd'tje kan vinden.
Vind het een beetje zonde om een dvd'tje te bakken als het een probeer versie is.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Je kan de probeerversie gewoon bij Microsoft downloaden. Ik heb dit eerder deze week nog gedaan voor Streets & Trips 2010. Niks veranderd trouwens ten opzicht van 2009.

Vorig jaar heb ik die van 2009 ook 60 dagen gratis gebruikt en tijdens onze reis de 'echte' versie gekocht. Je maakt na het starten van het programma steeds de keuze of je de trailversie gebruikt of het serienummer invult. Na 60 dagen vervalt de eerste keuze.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Wel nu kan ik me hier ook eens op gaan werpen, net gedownload. dank voor 't advies. Maar tot onze vakantie red ik het dus niet ermee. Is het daar veel goedkoper? (zal wel :lol: )
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb de laatste keer 39 dollar betaald. Online kopen kan niet, het gaat altijd via een leverancier die hem naar Europa moet sturen. En dat doen de meesten niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer