Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag over streets & trips
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Vraag over streets & trips
Uit mijn hoofd gezegd is het grootste formaat dan 1024 pixels breed. Dat is voor een 30 x 30 album nog te klein om een niet-opgeblazen pagina-brede afbeelding te krijgen. Ik sla ze voor gebruik in albums altijd op die manier op, maar dan nog zit er wat 'rek' in.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Corrie kan dit wel gebruiken voor haar kopfoto van haar blog, volgens mij.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik vragen mag, waarom heb je drie versies van S&T op je computer staan?hekkie schreef:Ik gebruik al jaren S&T en heb momenteel de versies 2007, 2008 en 2009 op mijn pc staan.
In 2007 (en de jaren ervoor) werd de route aangegeven in groen, in 2008 én 2009 in het blauw.
Marjan
Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wanneer je save Web Page doet is de maximale breedte 3500 pixels en wanneer je dan een verhouding van 4:3 aanhoudt is de
maximale hoogte 2625. Dit is een behoorlijk gedetaileerd plaatje. Ik kan het hier niet plaatsen maar volg deze link heb je
direct een indruk van mijn volgende reis naar de States. Is nog niet af hoor er moet nog behoorlijk aangesleuteld worden.
Groet Theo
maximale hoogte 2625. Dit is een behoorlijk gedetaileerd plaatje. Ik kan het hier niet plaatsen maar volg deze link heb je
direct een indruk van mijn volgende reis naar de States. Is nog niet af hoor er moet nog behoorlijk aangesleuteld worden.
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, dank je, zo gaat het dus de volgende keer gebeuren. Mooie reis trouwens, je gaat genieten!
Heb gisteren voor vrienden de 2009 S&T besteld bij Amazon. Zoon is in de States en het programma wordt naar hem verzonden. Volgende week zaterdag dus hier. 

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Bedankt voor de hulp alvast.
Ik heb de antwoorden op m'n vragen, het blijft toch wel jammer dat je in dit goede programma niet zelf een stijl kan inbrengen maar dan moet ik nieuwenoord gelijk geven, het blijft een routeplanner.
Na wat knutselwerk in photoshop heb ik er toch wat leuks van kunnen maken.
Als andere mensen nog problemen hebben met de juiste grootte en kleuren op hun kaartjes kan ik alleen maar photoshop aanraden, daar kan veel in aangepast worden.
Greetings & Happy Holidays
Bougie
Ik heb de antwoorden op m'n vragen, het blijft toch wel jammer dat je in dit goede programma niet zelf een stijl kan inbrengen maar dan moet ik nieuwenoord gelijk geven, het blijft een routeplanner.
Na wat knutselwerk in photoshop heb ik er toch wat leuks van kunnen maken.
Als andere mensen nog problemen hebben met de juiste grootte en kleuren op hun kaartjes kan ik alleen maar photoshop aanraden, daar kan veel in aangepast worden.

Greetings & Happy Holidays
Bougie
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi! Ik ben wel benieuwd naar wat je ervan gemaakt hebt eigenlijk 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik ben bezig met onze laatste reis van begin dit jaar in kaart te brengen, eerst dag per dag en dan de volledige route.
Nu pas omdat ik dit programma nog niet zolang heb en kan ik er wat mee experimenteren.
Dit is dus van dag 1, bewerkt met photoshop (en verkleind voor op het forum):

Alle commentaar is welkom.
Even voor alle duidelijkheid:
LAX = Aankomst luchthaven
Hotel = Ons hotel waar we naartoe zijn gereden meteen nadat we de wagen hadden opgehaald
Hotrod = Grand national roadstershow in Pomona
Greetings & Happy Holidays,
Bougie
Nu pas omdat ik dit programma nog niet zolang heb en kan ik er wat mee experimenteren.
Dit is dus van dag 1, bewerkt met photoshop (en verkleind voor op het forum):

Alle commentaar is welkom.
Even voor alle duidelijkheid:
LAX = Aankomst luchthaven
Hotel = Ons hotel waar we naartoe zijn gereden meteen nadat we de wagen hadden opgehaald
Hotrod = Grand national roadstershow in Pomona
Greetings & Happy Holidays,
Bougie
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bestaan er nog zo'n programma's?
In het nederlands? Professioneler?
Waar je bij wijze van spreken je hele trip in kan opslaan met notities, randinformatie e.d.
In het nederlands? Professioneler?
Waar je bij wijze van spreken je hele trip in kan opslaan met notities, randinformatie e.d.
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Ik gebruik zelf steeds de nieuwste versie en die installeer ik er gewoon bij op de pc. De oudere versies heb ik laten staan omdat ik één van de makers ben van de routekaartjes en de andere 2 makers niet altijd de nieuwste versie gebruiken. Soms moet een route aangepast worden en op deze manier kunnen we elkaars gemaakte route aanpassen.....dutch_in_seattle schreef:Als ik vragen mag, waarom heb je drie versies van S&T op je computer staan?hekkie schreef:Ik gebruik al jaren S&T en heb momenteel de versies 2007, 2008 en 2009 op mijn pc staan.
In 2007 (en de jaren ervoor) werd de route aangegeven in groen, in 2008 én 2009 in het blauw.
Marjan
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik heb op de laptop Streets & Trips 2008, maar ik zou de opgeslagen routes nu in een JPEG format willen zetten...met photoshop lukt het me echter niet... iemand een antwoord hierop? thx

http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
In S&T heb je volgens mij de optie om een kaart te kopiëren in het menu "file". Je kunt de kaart dan plakken in een ander programma. In het verleden heb ik dat vaker gedaan in paint, om vervolgens kleuren aan te passen en dergelijke. Volgens mij moet dat ook mogelijk zijn om de kaart te plakken in photoshop. Mocht dat niet lukken, kun ej het altijd nog via de omweg doen (kopieren naar Paint en dan opslaan als jpg).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Dank je Jasmino, ga het morgen eens uittesten 

under construction
under construction
Je kan vanuit Street & Trips plakken in Microsoft Office Picture Manager.
Vanuit die applicatie kan je het bestandje exporteren naar bv JPEG.
Vanuit die applicatie kan je het bestandje exporteren naar bv JPEG.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
De routekaartjes die ik hier maak met S&T voor het forum sla ik op als webpage. Er wordt dan een mapje aangemaakt waar zich twee bestandjes in bevinden. Van het ene bestandje met het betreffende routekaartje wijzig ik de extensie van gif in jpg. Dat werkt goed en het kaartje is ook veel duidelijker wat nog een bijkomend voordeel is.Eric schreef:Ik heb op de laptop Streets & Trips 2008, maar ik zou de opgeslagen routes nu in een JPEG format willen zetten...met photoshop lukt het me echter niet... iemand een antwoord hierop? thx
Dit is een eenvoudige manier om een routekaartje in een JPEG format op te slaan.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
het is me gelukt, dank voor de tips 

under construction
under construction
hekkie schreef: De routekaartjes die ik hier maak met S&T voor het forum sla ik op als webpage. Er wordt dan een mapje aangemaakt waar zich twee bestandjes in bevinden. Van het ene bestandje met het betreffende routekaartje wijzig ik de extensie van gif in jpg. Dat werkt goed en het kaartje is ook veel duidelijker wat nog een bijkomend voordeel is.
Dit is een eenvoudige manier om een routekaartje in een JPEG format op te slaan.
Marjan
Hallo Marjan, je levert fantastisch werk met de kaartjes hier op het forum! Je methode van jpg naar gif is echter niet echt juist. Je hebt nu wel de extensie aangepast, de foto zelf blijft toch een Gif. Je kaartje zelf zal er dus ook niet beter/slechter van worden. Converteren van gif naar jpg kan in talloze (gratis) programma's, maar natuurlijk ook in Photoshop, al is dat mss wel overkill voor 90% van de mensen hier

Ben ook wel benieuwd naar de resultaten als je een fotoboek maakt overigens, hoop ik binnenkort uit te proberen met m'n foto's van 2007.. ja, ik weet het..

- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Klaus,klaus schreef: Hallo Marjan, je levert fantastisch werk met de kaartjes hier op het forum! Je methode van jpg naar gif is echter niet echt juist. Je hebt nu wel de extensie aangepast, de foto zelf blijft toch een Gif. Je kaartje zelf zal er dus ook niet beter/slechter van worden.
Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar toch is het resultaat aanmerkelijk beter als ik de extensie van de routekaartjes die ik hier plaats verander van gif in jpg. Vraag me niet hoe dat kan of werkt.
Dat je de extensie in andere fotobewerkingsprogramma kan veranderen is mij uiteraard wel bekend. Ik heb echter hier alleen willen vertellen wat ik doe met het plaatsen van routekaartjes gemaakt in S&T.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Goeiemorgen Marjan,
Vreemd, want de windows verkenner doet eigenlijk geen afbeelding-conversie. Nuja, we hoeven ons hoofd er niet over te breken
Ik zag overigens net dat de 2009 van S&T een 60-dagen trial heeft, zal deze even uittesten om te zien wat dat programma allemaal kan.
Een prettige maandag gewenst! (of is dat cynisch?)
Vreemd, want de windows verkenner doet eigenlijk geen afbeelding-conversie. Nuja, we hoeven ons hoofd er niet over te breken

Ik zag overigens net dat de 2009 van S&T een 60-dagen trial heeft, zal deze even uittesten om te zien wat dat programma allemaal kan.
Een prettige maandag gewenst! (of is dat cynisch?)

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 3824 Weergaves
-
Laatste bericht door 1N9R1D
-
- 3 Reacties