Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Batterijen meenemen of in zuidwesten kopen?
-
- Amerika-ontdekker
Batterijen meenemen of in zuidwesten kopen?
Ik heb al even gezocht maar kan niet echt een ansdwoord vonden op mijn volgende vraag.
ik heb twee digitale fotocamera's..1 fujifilm finepix S5600 en 1 samsung s760.
de fujifilm gebruikt 4 AA baterijen per keer en de samsung gebruikt 2 AA batterijen per keer.
Ik wil bijde cameraés meenemen op onze reis door het zuid-westen omdat de fujifilm erg lomp is in gebruik en de samsung dus vaak makkelijker is tijdens wandelingen.
nu gebruik ik thuis altijd oplaadbare batterijen, maar mijn lader heeft wel een uur of 12 nodig om de batterijen goed op te laden.
veel te traag dus!
en een nieuwe lader kopen vindt ik een beetje duur en onnodig omdat ik er wel een heb en thuis is het geen probleem.
dus dan blijft over dat ik dan normale alkaline of nimH baterijen moet gaan gebruiken.
alleen zijn die vaak weer snel leeg.
en zou ik heel wat pakjes batterijen moeten meezeulen in de koffers.
nou vraag ik me af wat handiger en goedkoper is.
de batterijen gewoon hier in nederland kopen en meenemen? of Onderweg in amerika gewoon steeds batterijen kopen bij de boodschappen?
liefs marloes
ik heb twee digitale fotocamera's..1 fujifilm finepix S5600 en 1 samsung s760.
de fujifilm gebruikt 4 AA baterijen per keer en de samsung gebruikt 2 AA batterijen per keer.
Ik wil bijde cameraés meenemen op onze reis door het zuid-westen omdat de fujifilm erg lomp is in gebruik en de samsung dus vaak makkelijker is tijdens wandelingen.
nu gebruik ik thuis altijd oplaadbare batterijen, maar mijn lader heeft wel een uur of 12 nodig om de batterijen goed op te laden.
veel te traag dus!
en een nieuwe lader kopen vindt ik een beetje duur en onnodig omdat ik er wel een heb en thuis is het geen probleem.
dus dan blijft over dat ik dan normale alkaline of nimH baterijen moet gaan gebruiken.
alleen zijn die vaak weer snel leeg.
en zou ik heel wat pakjes batterijen moeten meezeulen in de koffers.
nou vraag ik me af wat handiger en goedkoper is.
de batterijen gewoon hier in nederland kopen en meenemen? of Onderweg in amerika gewoon steeds batterijen kopen bij de boodschappen?
liefs marloes
Liefs marloes
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: baterijen meenemen of in zuidwesten kopen?
Een nieuwe lader is vele malen goedkoper dan steeds volle batterijen kopen. Niet-oplaadbare batterijen gaan in elk geval in mijn camera veel en veel korter mee dan oplaadbare.
Ik denk dat je veel meer uitgeeft aan batterijen dan aan een oplader. Een 12-voltoplader kan erg handig zijn op vakantie!
Ik denk dat je veel meer uitgeeft aan batterijen dan aan een oplader. Een 12-voltoplader kan erg handig zijn op vakantie!
De beste AA en AAA batterijen dat zijn Lithium Ion batterijen, zijn heel lang heel lang houdbaar, hebben meer capaciteit enz.
Enige nadeel is dat ze E2 per batterij kosten!
Ik zou kijken of je niet een accu kan kopen voor je camera.
Anders zoals @nieuwenoord zij een (nieuwe) lader kopen.
Enige nadeel is dat ze E2 per batterij kosten!
Ik zou kijken of je niet een accu kan kopen voor je camera.
Anders zoals @nieuwenoord zij een (nieuwe) lader kopen.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Amerika-expert
Met het risico reclame te maken ... Wij zijn hier erg over te spreken: http://www.eneloop.info. Wel Ni-MH, dus oplaadtijd is lang (6 a 7 uur). Ze hebben een handig systeem van plastic omhulsels, waardoor je de AA batterijen ook in C en D slots kunt stoppen. Al onze baby-spullen (swings, schommels, speeltjes, etc.), alsook de flitser van mijn camera lopen erop. Ze gaan lang genoeg mee naar onze zin.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Vermoedelijk heb jij nog een oude generatie oplaadbare batterijen. Eigenlijk niet meer van deze tijd. Moderne batterijen laden sneller op en kunnen veel langer gebruikt worden.Marloes1980 schreef:nu gebruik ik thuis altijd oplaadbare batterijen, maar mijn lader heeft wel een uur of 12 nodig om de batterijen goed op te laden.
veel te traag dus!
Als ik jou een goede raad mag geven, koop een nieuwe set NiMH-batterijen met oplader, die zowel op 110 als op 230 volt kan. (Amerika heeft 110 volt)
Een goed merk is GP Batteries. Ik gebruik twee sets van 4 AA-batterijen (penlight) afwisselend en doe daar al een jaar of vijf mee. Ze worden veel gebruikt en gaan al jaren mee op reis. Met ongeveer een uur zijn 4 lege batterijen weer vol.
Ik heb een oude uitvoering van de GP Powerbank. Er zijn meerdere types te verkrijgen, ook met auto-oplaadsnoer (makkelijk tijdens autoreizen).
Kijk eens op de website http://www.gppowerbank.nl/
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Batterijen meenemen of in zuidwesten kopen?
Ga naar de eerste de beste walmart en koop daar een energizer batterij oplader $30 of zo.
Deze laadt je batterijen in 15 minuten op. Echt waar en ze gaan nog lang mee ook
Deze laadt je batterijen in 15 minuten op. Echt waar en ze gaan nog lang mee ook
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties alvast allemaal!
ik heb met interesse gekeken naar de link van Markro en de tip van Ned in MO.
liefs marloes
ik heb met interesse gekeken naar de link van Markro en de tip van Ned in MO.

Liefs marloes
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb even op de walmart webpage gekeken en vind ook twee laders van dit merk..maar kan niet vinden hoe snel ze laden.ned in MO schreef:Ga naar de eerste de beste walmart en koop daar een energizer batterij oplader $30 of zo.
welke heb jij dan in gebruik?
anders lkopop ik dadelijk nog de verkeerde die zo lang moet laden

we willen hem wel gewoon daar kopen hoor!
liefs marloes
Liefs marloes
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het staat op de oplader zelf dat ie in 15 min oplaadt. Kunnen 4 batterijen per keer in (die erbij komen) passen AA en AAA in
Mijn dank!
liefs marloes
oeps..zie net dat ik met het account van mijn man stond ingelogd (sorry).

liefs marloes
oeps..zie net dat ik met het account van mijn man stond ingelogd (sorry).
I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Raar die ik heb staat er niet op maar ik heb hem even gegoogled en deze is het.
http://www.amazon.com/Energizer-15-Minu ... B0000DIIAS
http://www.amazon.com/Energizer-15-Minu ... B0000DIIAS
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Denk er dan wel aan uit te zoeken of de oplader, die je in Amerika wilt kopen ook 230 volt aankan, anders heb je er in Nederland/België niets aan. En er zal een Amerikaanse stekker aanzitten veronderstel ik.Marloes1980 schreef:Ik heb even op de walmart webpage gekeken en vind ook twee laders van dit merk..maar kan niet vinden hoe snel ze laden.
welke heb jij dan in gebruik?
anders koop ik dadelijk nog de verkeerde die zo lang moet laden.
we willen hem wel gewoon daar kopen hoor!
Waarom nu niet één kopen die zowel 110 als 220 volt aan kan, met een stekker die je thuis kan gebruiken?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik gebruik ook alweer enige jaren de GP batterijen en oplader. Zeer goede oplader en batterijen en kan zowel 110 V als 220 V aan. Net zoals Marco ook al aangeeft, in ongeveer een uur zijn je batterijen alweer geladen. Het zijn ook krachtige batterijen, ook na herhaaldelijk opladen. Ik kan zo tot 300 foto's nemen op een setje van 4 batterijen (zal wellicht fototoestel afhankelijk zijn).markro schreef:Een goed merk is GP Batteries. Ik gebruik twee sets van 4 AA-batterijen (penlight) afwisselend en doe daar al een jaar of vijf mee. Ze worden veel gebruikt en gaan al jaren mee op reis. Met ongeveer een uur zijn 4 lege batterijen weer vol.
Ik heb een oude uitvoering van de GP Powerbank. Er zijn meerdere types te verkrijgen, ook met auto-oplaadsnoer (makkelijk tijdens autoreizen).
Kijk eens op de website http://www.gppowerbank.nl/
Roland
bij de betere fotospeciaalzaak kun je voor een tientje of 3/4 een goede snellader (1 a 2 uurs) inclusief 4 NIMH batterijen kopen. Goede merken zijn Sanyo (eneloops) GP enz
En als je het goed wil doen koop dan de nieuwste soort oplaadbare batterijen van GP is dit het type ReCyKo deze hebben niet meer last van dat ze leeg lopen eenmaal opgeladen zijn ze ook na een paar maanden nog steeds bruikbaar.
Andre
Andre
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2107 Weergaves
-
Laatste bericht door Tonieroen