Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke reisgids het beste??
Welke reisgids het beste??
Wij gebruiken altijd de Lonely planet voor de USA, maar nu gaan we naar een gebied waar ze geen gidsen van hebben. Weet iemand een goede reisgids voor het gebied Denver-Rapid City- Yellowstone- Salt Lake City.
Ik zag dat er wel een planet is voor de parken Yellowstone en Grand Teton, maar info over de parken haal ik wel in de parken zelf. Het gaat dus meer om Colorado en Wyoming.
Ik zag dat er wel een planet is voor de parken Yellowstone en Grand Teton, maar info over de parken haal ik wel in de parken zelf. Het gaat dus meer om Colorado en Wyoming.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Welke reisgids het beste??
Voor de door jou genoemde gebieden kun je heel goed het boek van Lannoo's, getiteld "Rocky Mountains" gebruiken. Zelf heb ik altijd veel gehad aan deze boeken van Lannoo's. Er staan allerlei routes in, hotels, restaurants, tips, bezienswaardigheden en verdere relevante informatie.

Gr. Marjan

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Moon Handbooks hebben vaak ook reisgidsen van wat 'onbekendere' gebieden, al moet van Yellowstone wel vrij veel te vinden zijn lijkt me.
Zo ook van Moon: Moon Yellowstone and Grand Teton
Zo ook van Moon: Moon Yellowstone and Grand Teton
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Georgie
- Amerika-expert
Moon Handbooks heeft ook een losse reisgids voor Wyoming: Moon Wyoming
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Geweldig, dank jullie wel.
- Georgie
- Amerika-expert
Ik heb zelf onlangs een reisgids besteld van Moon, over Northern California. Ik heb 'm nog niet ingekeken, dus ik weet niet zeker of het wel een fijne reisgids is. Volgens mij lijkt het wel op de L.P. in zoverre dat het ook veel tekst en weinig plaatjes bevat. Het opvallende aan Moon vind ik dat er dus reisgidsen beschikbaar zijn van gebieden die andere reisgidsen niet altijd behandelen. Dat vind ik een pro.
Persoonlijk vind ik reisgidsen met meer foto's/plaatjes prettiger lezen, vandaar dat mijn eigen voorkeur vaak naar Capitool reisgidsen gaat. (Eye Opener in het Engels dacht ik, is soms meer beschikbaar in 't Engels). Wellicht hebben zij ook nog reisgidsen van jouw voorkeursgebieden.
Persoonlijk vind ik reisgidsen met meer foto's/plaatjes prettiger lezen, vandaar dat mijn eigen voorkeur vaak naar Capitool reisgidsen gaat. (Eye Opener in het Engels dacht ik, is soms meer beschikbaar in 't Engels). Wellicht hebben zij ook nog reisgidsen van jouw voorkeursgebieden.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Persoonlijk hou ik helemaal niet van Lonely Planet. Ik vind ze over het algemeen te droog geschreven.
Ik lees liever genoemde Moon gidsen en de Rough Guide. Qua opzet vergelijkbaar met de Lonely Planet, maar ik vind ze prettiger om te lezen. Wat persoonlijker geschreven.
Ik lees liever genoemde Moon gidsen en de Rough Guide. Qua opzet vergelijkbaar met de Lonely Planet, maar ik vind ze prettiger om te lezen. Wat persoonlijker geschreven.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
peter verhoeven
- Amerika-ontdekker
Ik heb vorige maand via de "2e hands bemiddelingsservice" van Bol.com onderstaand boekje (500 blz) van Aad Struijk aangeschaft.
Zoals de titel aangeeft zijn dit precies de staten waar je naar zoekt!
Zoals de titel aangeeft zijn dit precies de staten waar je naar zoekt!
Ja, ik had al gezien dat je alleen losse hoofdstukken uit de Lonely Planet kan kopen, maar dat vind ik niks.
Ik vind het vooral prettig als er ook campings worden beschreven en activiteiten e.d. in de gids vermeld staan. De lonely planet doet dat meestal wel.
Capitool is ook leuk , maar die heeft er geen over de Rockies, alleen over de hele USA. Deze koop ik er meestal bij voor de algemene beschrijvingen.
Hoe is dat bij Elmar, Moon en Lannoo? Staan daar alle, ook de kleine national parks en campings in?
Ik vind het vooral prettig als er ook campings worden beschreven en activiteiten e.d. in de gids vermeld staan. De lonely planet doet dat meestal wel.
Capitool is ook leuk , maar die heeft er geen over de Rockies, alleen over de hele USA. Deze koop ik er meestal bij voor de algemene beschrijvingen.
Hoe is dat bij Elmar, Moon en Lannoo? Staan daar alle, ook de kleine national parks en campings in?
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
De Moon gidsen die ik heb (Oregon en Northern California) besteden wel wat aandacht aan campings. Het gaat dan om natuurgebieden, waarbij tips worden gegeven voor de mooiste campgrounds. Af en toe wordt er iets gezegd over campings met wat meer faciliteiten, maar de voorkeur van deze boeken gaat duidelijk uit naar basic campings op de mooiste plekjes.
De boeken zijn per regio ingedeeld. Voor iedere regio wordt vervolgens uitgebreid beschreven welke bezienswaardigheden er zijn, incl. de wat minder bekende natuurparken.
De boeken zijn per regio ingedeeld. Voor iedere regio wordt vervolgens uitgebreid beschreven welke bezienswaardigheden er zijn, incl. de wat minder bekende natuurparken.
Groetjes Inge
-
peter verhoeven
- Amerika-ontdekker
Als je een boek zoekt met een beschrijving van campings in kleinere nationale parken, dan heb je niets aan het boekje van Aad Struijk, waarover ik in mijn vorige bericht schrijf. Hij beschrijft nl geen campings in zijn boek.
Mocht je toch geinteresseerd zijn in de inhoud van zijn boek, dan wil ik de inhoudsopgave wel voor je scannen!
Mocht je toch geinteresseerd zijn in de inhoud van zijn boek, dan wil ik de inhoudsopgave wel voor je scannen!
Laatst gewijzigd door markro op 06 feb 2009, 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zelfde afbeelding als in vorige bericht verwijderd, daarom tekst aangepast.
Reden: Zelfde afbeelding als in vorige bericht verwijderd, daarom tekst aangepast.
Grappig, Ik vind de Lannoo gidsen juist helemaal niks omdat er vaste routes in staan.hekkie schreef:Voor de door jou genoemde gebieden kun je heel goed het boek van Lannoo's, getiteld "Rocky Mountains" gebruiken. Zelf heb ik altijd veel gehad aan deze boeken van Lannoo's. Er staan allerlei routes in, hotels, restaurants, tips, bezienswaardigheden en verdere relevante informatie.
Ik ben zelf een voorstander van de Trotter gidsen en Rough guides.
Peter, dank voor je aanbod. Ik denk dat dat niet nodig is, omdat ik het leuk vindt als er ook echt iets over kampeerplekken instaat.
De trotter omvat ook het zuidwesten zag ik, dat is weer wat ruim. Omschrijft de rough guide ook kampeerplekken?
Ik ben al heel erg op weg door jullie tips. Dank jullie wel!
De trotter omvat ook het zuidwesten zag ik, dat is weer wat ruim. Omschrijft de rough guide ook kampeerplekken?
Ik ben al heel erg op weg door jullie tips. Dank jullie wel!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik rijd heus geen vaste route uit de Lannoo's gidsen, maar je kan er wel leuke/goede ideeën uithalen.....GinoW schreef:Grappig, Ik vind de Lannoo gidsen juist helemaal niks omdat er vaste routes in staan.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
De Lannoo gids Rocky Mountains is uitverkocht
, wij hebben deze voor ZW USA en vind hem wel handig.
Heeft iemand deze toevallig nog besteld of gekocht en zo ja, waar, dan graag een PB
Heeft iemand deze toevallig nog besteld of gekocht en zo ja, waar, dan graag een PB
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Als je het ISBN-nummer weet moet een beetje boekhandel deze reisgids zo voor je kunnen bestellen. Ik heb zelf ook al vaak reisgidsen e.d. laten bestellen omdat ze op dat moment niet voorradig waren in de boekhandel zelf.myste87 schreef:Heeft iemand deze toevallig nog besteld of gekocht en zo ja, waar, dan graag een PB
Roland
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Deze gids is echt uitverkocht. Ook bij de uitgever dus...
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
wij zijn op zoek naar een goede map van yellowstone np om onze dagen ginds zo goed mogelijk in te delen. heeft er iemand tips?
danku!
danku!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2471 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa