Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vertraagde bagage (5 dagen)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
VanRoyal
Amerikafan

Vertraagde bagage (5 dagen)

Bericht door VanRoyal »

We zijn net terug van onze vakantie, die nogal vervelend begon. British Airways was 'vergeten' onze bagage over te zetten op de American Airlines vlucht. Uiteindelijk hadden we na 5 dagen onze koffers terug, maar we moesten wel vanuit Cottonwood (Sedona) terug naar Phoenix Airport rijden (en vervolgens weer naar Williams) om de koffers op te halen. Ondanks elke dag twee keer bellen om nieuwe afleveradressen te geven lukte het AA maar niet om de koffers bij ons af te leveren.

Naast een hele hoop stress en ongemak heeft het ons ook aardig wat geld (en tijd) gekost omdat we behalve de kleding die we aanhadden niets bij ons hadden in de handbagage. We hebben dus een hoop nieuwe spullen moeten kopen, waarvan we de bonnetjes natuurlijk hebben bewaard. Toen ik bij de AA desk vroeg hoe ze dat zouden vergoeden kreeg ik geen / een vaag antwoord en door de vermoeidheid en drukte bij de balie zijn we er helaas niet verder op ingegaan. We hadden het idee dat we dit later wel zouden kunnen regelen.

Ik ben nu een beetje aan het rondkijken op internet, maar ik kan nergens duidelijk terugvinden waar we recht op hebben en hoe we dit regelen. Ook weet ik niet zo goed bij wie ik moet zijn; bij BA omdat zij de bagage niet op het vliegtuig hebben gezet of bij AA omdat de koffers niet op dat vliegtuig zaten. Heeft iemand al eens eerder met dit bijltje gehakt? Alle info / hulp is meer dan welkom!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Vertraagde bagage (5 dagen)

Bericht door michelly »

Wij hadden vorig jaar bij BA ook vermiste bagage. Die hebben we dus de hele vakantie niet meer gezien.
Bij terugkomst in Düsseldorf konden we de bagage weer oppikken. We kregen toen een formulier mee, om de gemaakte onkosten te vergoeden. We kregen dit netjes teruggestort.

Elly
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het probleem is dat je met 2 maatschappijen gevlogen hebt, je loopt de kans dat ze elkaar de schuld gaan geven, als ik je verhaal zo lees dan lijkt het alsof BA niet goed gehandelt heeft door je koffer te "vergeten", je zou ook nog even bij je tussenpersoon kunnen informeren (ik meen cheaptickets.com) misschien dat zij nog iets voor je kunnen betekenen.
Ik hoop wel dat je verder een leuke vakantie gehad hebt. :D

Harry
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Normaal gesproken wordt dit geregeld als je je bagage d.m.v. Property Irregularity Report (PIR) opgeeft als zijnde vermist.
Nu er zo vaag gedaan wordt zou ik in 1e instantie het proberen te regelen met BA.
Had je dit al gevonden op de website van BA? (Start a claim for expenses or compensation)
(je kan ook nog je PIR + bonnetjes van gemaakte onkosten kunnen opsturen naar je reisverzekering)
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Toen we naar de AA desk werden gestuurd werd er met geen woord gerept over een PIR formulier. Ik zie nu echter dat ik wel een PIR receipt heb, dus waarschijnlijk heeft de dame achter de balie het zelf ingevuld n.a.v. de vragen die ze ons heeft gesteld. De filelocator die ik heb is echter van AA en die kan ik niet gebruiken op de BA site.

De vakantie was verder trouwens erg leuk, al vielen sommige dingen me wat tegen. Daarover later misschien meer in een ander topic :)

Ik heb trouwens nog even in de voorwaarden van mijn reisverzekering (Univé doorlopend) gekeken en daar staat het volgende:
De verzekeraar vergoedt bovendien vervangende kleding en toiletartikelen voor zover deze moeten worden aangeschaft tijdens de dekkingsperiode van de verzekering, omdat de bagage tijdens het transport per openbaar vervoer op de heenreis vermist werd of met vertraging aankwam.
Ook nog maar even contact opnemen met Univé dus!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer