Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dokters bezoek Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
sander1602
Amerika-ontdekker

Dokters bezoek Amerika

Bericht door sander1602 »

Hoi

Ik heb even een vraag mijn vriendin heeft last van haar rug en het is nog maar de vraag of we zondag vertrekken naar Amerika :banghead: :banghead: .
zie route (viewtopic.php?f=7&t=16920)
We zijn al blij als ze vrijdag met de bruiloft kan lopen dus we hopen maar.
Stel dat het goed gaat en we gaan toch maar we zijn daar en het schiet weer in haar rug en hier komt natuurlijk mijn vraag,
hoe werkt dat met naar de dokter/kraker gaan daarzo.

Bedankt alvast voor de reacties

Gr Sander
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Dokters bezoek Amerika

Bericht door Harry »

Ik zou in ieder geval zorgen voor een goede extra ziektekostenverzekering, meestal is een normale zorgverzekering zeker niet voldoende om de zeer hoge ziektekosten van de VS te betalen, standaard ben je meestal verzekerd tot het niveau van de kosten in Nederland, een extra verzekering is dus echt nodig.
Verder zou ik zorgen voor 1 of 2 creditcards met voldoende of geen (Amex) limiet, dan weet je in ieder geval zeker dat je door een dokter geholpen wordt.

Veel succes met je huwelijk en je huwelijksreis, het zou wel heel sneu zijn als het niet door zou kunnen gaan.

Harry
sander1602
Amerika-ontdekker

Hoi Harry

Bedankt in ieder geval voor de tip maar we hebben een behoorlijk uitgebreide verzekering genomen bij voorbaat al dus dat is geen probleem(hopen we)
En inderdaad het zou zeker sneu zijn we zijn vorig jaar ook al teruggeroepen van vakantie omdat mijn vader aan zijn hart geopereerd werd(hij leeft nog :dance: ) en het jaar daarvoor hadden we een ander huis gekocht.
En we verheugen hier ons al maanden op .

Gr Sander
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

sander1602 schreef:Ik heb even een vraag mijn vriendin heeft last van haar rug
Meestal is spontaan opgekomen (dus niet als gevolg van iets zwaars tillen oid.) rugpijn gewoon spierpijn (verkramping), en de dokter hier zal dus in eerste instantie niets anders doen dan ibuprofen voorschrijven en vragen om over een week weer terug te komen. Meer diepgaand onderzoek (bv. ct-scan) vereist een verwijzing en voor je het weet ben je je 3 weken verder.
Harry schreef:Ik zou in ieder geval zorgen voor een goede extra ziektekostenverzekering
En in geval van bijkopen altijd heel erg goed opletten wat de kleine lettertjes zeggen over "bestaande condities."

Gr., Flipje
sander1602
Amerika-ontdekker

Hoi
We komen net bij de dokter en bij de kraker vandaan en ze heeft last van haar SI gewricht in haar rug als het
goed is moet het nu binnen drie tot vier dagen over zijn.
Dus er is goede hoop :dance: :dance:

gr Sander
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Die ziektekosten worden door de reisverzekering niet vergoedt als je al ziek op vakantie gaat.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Idd, alleen emergency/spoedgevallen.

Wat je wel kan doen, zoals in een eerdere post al gemeld, veel spierontspanners/Ibrobrufen meenemen of in de States kopen.
De behandelende arts kan je hierin verder helpen.

Ik heb ook zo'n fijn SI-gewricht, en het kan af en toe behoorlijk opspelen, vooral na een lange zit in een houding zoals een vliegtuig of auto, laat haar regelmatig bewegen en ook tijdens lange autoritten af en toe stoppen en bewegen met die hap.....

Een fijne dag vrijdag alvast toegewenst en een mooie, pijnvrije huwelijksreis :beerchug: .
vln
Amerika-ontdekker

Bericht door vln »

Vorig jaar schoot het bij mij bij het pakken van mijn koffer in het laatste hotel in New Jersey in mijn rug. Ik kon niet meer overeind komen maar gelukkig wel goed slapen. De volgende ochtend was het niet veel beter en leek het me een goed idee om mijn spieren in een lekker warm bad wat te ontspannen (we vlogen gelukkig pas 's middags). Natuurlijk werkte dat niet, viel flauw van de pijn. Om een lang verhaal kort te maken, met de taxi naar het ziekenhuis waar ik een spuit in mijn arm kreeg en een recept voor de apotheek. Ik ging 's middags gewoon lopend het vliegtuig in en heb nog nooit zo lekker geslapen in een vliegtuigstoel. In het ziekenhuis hebben ze een kopie van mijn paspoort gemaakt, van mijn zorgpas en heeft mijn vriendin wat handtekeningen moeten zetten. Nooit een rekening gezien, alles direct via de Nederlandse verzekering verrekend. Ook de kosten voor de pillen van de apotheek in Nederland van mijn ziektekostenverzekering terug gehad.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vervelend!

Voorzichtig zijn,geen rare bewegingen,en niet te veel pijnstillers of spierontspanners,je kan beter wat pijn houden,zodat je voorzichtig blijft en de boel niet verder forceert.

Ik heb het zelf ook,en meestal ben je met een dag of 2/3 er wel weer voor 90% vanaf.
Wel zo'n kwaaltje waar je de rest van je leven lol van kan heben. :x
sander1602
Amerika-ontdekker

Update over het dokters bezoek is niet meer nodig de reis is gecancelled zie de link reactie van 3 september
viewtopic.php?f=7&t=16920

Gr Sander
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Jeetje wat erg,maar beter op reis als je helemaal fit bent.
Hoop dat je vriendin een beetje kan lopen op de bruiloft.
Ondanks dat toch een fijne dag vrijdag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer