Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spoedvraag!!! Motorhomereservations of westcanada tours??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
findolin
Amerikafan

Spoedvraag!!! Motorhomereservations of westcanada tours??

Bericht door findolin »

Weet iemand hier iets over de camperverhuur bedrijf, "motorhomereservations"of westCanadatours LLC?
Ze verhuren motorhomes voor Amerika maar er staan op de site geen adressen of telefoonnummers, alles gaat via email,mijn zusje zit nu in de problemen omdat ze niet weet waar ze haar camper kan ophalen in Los Angeles, ze is bang bedonderd te zijn ook omdat er niet meer op haar email gereageerd wordt.En ze zit nu in het vliegtuig met haar gezin. Ik heb de site bekeken die ziet er niet vreemd uit, ook niet echt professioneel.
Wij zelf hebben toen we naar amerika gingen via Cruise Amerika geboekt en dat ging prima.
Wie weet hier iets van!!
met vriendelijke groet Wilma
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Spoedvraag!!!motorhomereservations of westcanada tours??

Bericht door PDX »

Ik heb nog nooit van die bedrijven gehoord. Even gezocht op internet, maar ik vind niet echt positieve dingen. De site ziet er ook super amateuristisch uit, zeker voor een bedrijf dat claimt door heel de VS and Canada campers te verhuren.

Van http://www.thesqueakywheel.com/complain ... t39810.cfm:
Hi, I hope you could help/advise.

I recently booked and paid a deposit for an RV rental, collect from San Francisco on 15th August 08 and drop off in Seattle 25th Aug 08. Since paying the deposit, I have made repeated attempts to get intinerary details from them so that I can plan collection and drop off transfers/ hotels, book sites etc; I hear nothing back except the auto return from the contacts page. No phone numbers, I can't trace them on Yell.com or White Pages from the address in Seattle. 1916 Pike Place, Seattle, WA 98101.

The web link and email on the West Canada invoice go to http://www.motorhomereservation.com which then lists a company called Motor Home Travel Solutions Ltd, again no phone details. At the bottom of the booking quotation it lists Canada RV & Camper Rentals.

I wondered if any of theses businesses are known to you and if they are really genuine. If they aren't, the websites are very effective. Perhaps I am jumping the gun but my trip is only nine weeks away and having spent a load of cash buying airline tickets from UK I would like my trip to be the adventure I planned not a disaster especially as I am heading to the US to surprise a dear friend who has cancer. I Hope you can help put my mind at rest. Regards John Thornhill.
En op Tripadvisor:
im planning to do a mini motorcoach tour from vancouver to calgary in september for 4 days through canada west tours.

they haven't replied to my emails regarding information on this tour and i'd like to know from anyone who has done a tour through this company or has any info so i can decide wot to do

-------------------------------------

Have you heard anyting since your post? I'm in same situation, they replied to me, but just to say they'll get back soon!!
Het feit alleen al dat op hun site geen adres staat zegt denk ik al genoeg. Misschien heeft iemand hier wel positieve ervaringen, maar dit lijkt er helaas sterk op dat je zus opgelicht is. Maar nogmaals, ik weet hier verder ook niks van, dus misschien stapt ze dadelijk uit het vliegtuig en staan daar gewoon bordjes naar de afhaalbalie van West Canada Tours en komt alles goed. Hopelijk weten de camper experts van dit forum hier meer over..
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Spoedvraag!!!motorhomereservations of westcanada tours??

Bericht door Coyote »

Even speuren naar de eigenaar achter de site leverde dit resultaat op:
Registrant:
c/o MOTORHOMERESERVATION.COM
P.O. Box 821650
Vancouver, WA 98682
US

Registrar: NAMESDIRECT
Domain Name: MOTORHOMERESERVATION.COM
Created on: 26-MAR-04
Expires on: 26-MAR-10
Last Updated on: 01-MAY-08

Administrative Contact:
NgRRe6@privacypost.com
P.O. Box 821650
Vancouver, WA 98682
US
+1.360-449-5933

Technical Contact:
QEhDME@privacypost.com
P.O. Box 821650
Vancouver, WA 98682
US
+1.360-449-5933
Wellicht kun je via het telefoonnummer (heb ik vetgedrukt) dat genoemd wordt bij Administrative Contact bellen voor adresgegevens?

Succes ermee.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Corry
Amerika-expert

Re: Spoedvraag!!! Motorhomereservations of westcanada tours??

Bericht door Corry »

Nou, maar duimen dat het goedkomt. :shock:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Dank je wel Roland, ik heb me werkelijk suf gezocht naar een telefoonnummer maar kon niets vinden, ik geef het haar door, maar ik denk ook dat ze zijn opgelicht zeker omdat ze een betaling moesten doen via een duitse bank.
Ik hoop dat andere amerika gangers hier iets aan hebben.
groetjes Wilma
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wat ontzettend erg moet dit zijn .... Laat je ons weten hoe het afloopt?
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PDX »

Ik ben bang dat dat nummer niet naar de personen achter de website leidt. Lijkt me heel sterk dat criminelen die mensen voor veel geld oplichten hun echte telefoonnummer gebruiken bij het registreren van hun malafide site, maar je weet het natuurlijk nooit.

Succes met alles!
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zeg maar tegen je zusje dat ze de volgende keer eens hier op het forum komt kijken... Kan je veel ellende besparen.
Ondertussen hoop ik dat een en ander voor haar toch opgelost geraakt, zodat ze nog een leuke vakantie hebben,.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Dank jullie wel allemaal, ze is inderdaad een beetje laks met dingen uitzoeken en het moet goedkoop liefst, ik heb voor haar veel dingen voor amerika via het forum voor haar opgezocht, gelukkig niet haar camper :wink: Ze heeft wel een andere motorhome kunnen huren maar daar kan ze pas maandag in dus ze verliest een aantal dagen dat ze in LA moet blijven, waarschijnlijk kost het haar enorm veel geld maar gelukkig kunnen ze dat wel lijden.
Het is vervelend voor haar gezin, drie jonge kinderen die zitten toch ook in spanning maar ik hou jullie op de hoogte.
Wilma
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Met google heb ik zojuist op 'P.O. Box 821650 Vancouver' (adres wat Roland gevonden had) en 'scam' (otw oplichting) gezocht, en ik kreeg nogal wat 'hits'. Ik vrees dus het ergste voor je zus.
http://www.google.com/search?hl=en&q=P. ... tnG=Search
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik ben ook wel eens erg benieuwd hoe dit gaat aflopen...

Hoe zijn ze dan op die site terechtgekomen? Die site motorhomereservations is niet de meest voor de hand liggende als je in Google zoekt op RV rental/rent motorhome/motorhome rental...

De site van West Canada Tours (heel toepasselijk http://www.westcanadatours.com/) spreekt alleen over verhuur van motorhomes in Calgary, Edmonton, Vancouver en Whitehorse, maar niet in LA. Deze site ziet ook wel iets beter uit dan die van motorhomereservations.com

Wel is volgens de "About Us" pagina van motorhomereservation.com het domein http://www.westcanadatours.com "related", maar dat wil niet veel zeggen natuurlijk.

Opvallend overig dat het emailadres dat op de About Us pagina staat het volgende is:
MOTORHOMERESERVATION.COMJuTrbl@privacypost.com

Vreemd emailadres, met "Trbl" (trouble with a capital T?) erin?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Dat weet ik niet Dento, ik heb ook geen idee, ik denk misschien via google ingetikt motorthome reservations??? Dan kom je er wel op.
Ik kan het haar niet vragen ze zit in het vliegtuig, ik zou ook zelf via de grote verhuur bedrijven gaan en ze is altijd vrij laat met dingen regelen.
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Dan! ook nog bedankt,kreeg net een kort mailtje van mijn zusje, dat het er niet goed uitzag!, dus ze zullen wel niet op het vliegveld hebben gestaan met een bordje RV verhuur :wink: . Maar goed ze hebben toch nog iets kunnen huren, ik laat jullie het vervolg weten en ook hoe het komt dat zo iets fout is gegaan want misschien kunnen we iemand anders er dan voor waarschuwen. Iedereen heel erg bedankt voor alle moeite, echte een op forum is dit.
groetjes Wilma
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Las net het hele verhaal. Wat een toestand zeg. Hoe is het afgelopen?

groetjes, Joycee
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Ik kan nog niet precies zeggen hoe het is afgelopen want ik heb nu maar weinig contact met mijn zusje, alleen hele korte mailtjes, ze hebben via BW campers in nederland volgens mijeen RV gehuurd, maar het geld van die eerste zijn ze kwijt (denken we) en behalve de aanbetaling hebben ze ook een heel groot bedrag al vooruit betaald, dat hoord toch volgens mij niet bij camperverhuur, je betaald toch het grootste deel bij het ophalen van de camper?
Dit is een goede les voor iedereen die dit in de toekomst hopelijk leest voordat ze een RV huren, kijk goed uit!!!
groetjes Wilma
(weet ik weer wat meer horen jullie het.)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Nou, wij betalen ook wel de hele camperhuur vooruit hoor, heb nog nooit een cent betaald bij het ophalen.
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Wij hebben inderdaad ook alles vooraf betaald behalve de drop-off kosten en de SLI verzekering. Wij moesten alles voor half december hebben betaald (camperhuur) om gebruik te kunnen maken van de vroegboekacties.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

findolin schreef: maar het geld van die eerste zijn ze kwijt (denken we) en behalve de aanbetaling hebben ze ook een heel groot bedrag al vooruit betaald, dat hoord toch volgens mij niet bij camperverhuur, je betaald toch het grootste deel bij het ophalen van de camper?
groetjes Wilma
De meeste mensen die vanuit Nederland/België en camper huren doen dat via een NL/BE reisbureau het is dan normaal dat je de volledige huurprijs vooruit betaald (meestal max 6 weken voor de reis begint) het enige wat je ter plaatsen af moet rekenen zijn extra dingen zoals camping stoeltjes en bij kleienere camper TV, koffiemachine, broodrooster en extra verzekeringen.
Bij sommige vroegboek kortingen moet je soms al voor een bepaalde datum betaald hebben om voor die korting in aanmerking te komen.
Hoe de betaling werkt als je rechtstreeks bij een verhuurder boekt gaat weet ik niet omdat dat voor Europeanen gewoon veel duurder is.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Joycee schreef:Wij hebben inderdaad ook alles vooraf betaald behalve de drop-off kosten en de SLI verzekering. Wij moesten alles voor half december hebben betaald (camperhuur) om gebruik te kunnen maken van de vroegboekacties.
Wij betalen nu zelfs voor 31 oktober 2008 om 2009 20 procent vroegboekkorting mee te pikken. Maar ja, Tioga Tours en Road Bear, daar heb ik toch echt wel vertrouwen in zo onderhand ... Trouwens, ik keek eens op de site van BW Campers en zat dat die 32 Ft. A klasse via hen bij Moturis veel meer kost dan onze A-klasse in dezelfde periode bij Road Bear. Dus voor het geld hoef je niet naar dit soort onbekende bedrijven te gaan, denk ik ...
fred
Amerika-newbie

Bericht door fred »

Hoe is dit nu afgelopen? Aangifte gedaan? Het is ons dus ook overkomen :banghead:
zie ook: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 40#p273940
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer