Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Over prijzen van een huurauto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Over prijzen van een huurauto

Bericht door kastelke »

* Note mod - Marco
Dit topic is afgesplitst van het topic Hoe lang duurt inleveren huurauto?

thedude schreef:eautohuur is echt veel goedkoper dan alle andere tussenpersonen
Voor ons waren ze duurder dan usareisen.de.
Ik denk dat je beter mensen aanraadt om overal eens te kijken, want elk 'geval' is anders.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Aïda
Amerika-expert

Re: Hoe lang duurt inleveren huurauto

Bericht door Aïda »

Ik heb nog niet geboekt maar vind eautohuur zeker niet de goedkoopste. usareisen.de heb ik nog niet naar gekeken maar op dit moment is autoeurope.nl goedkoper voor ons (tipje van Wendyjol).
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

ik ben benieuwd wat de invoeropties zijn weermee je goedkoper uit bent bij die andere tussenpersonen.

Ik heb voor de grap random ingevoerd:

Verhuurperiode: 27 aug tot 27 sept, maand lang huren met unlimited km. Ophalen en inleveren op LAX.

Jeep Liberty of vergelijkbaar (Midsize SUV):
eautohuur.nl = 765 (incl CDW, WA + diefstal, belastingen etc. Ik hoefde in ieder geval geen cent extra te betalen)
usareisen.de = 848 (en dan heb ik "Super-Spar" ipv "Super-Inklusiv" prijs gekozen dus het kan zijn dat daar nog niet alles in zit..)
autoeurope.nl = 818 (zover ik kan zien incl alle essentiele dingen)

Stel je wil voor zelfde periode een fullsize SUV als Dodge Durango
eautohuur.nl = 1113
usareisen.de = 1397
autoerope.nl = 1102

Stel je wil goedkoopst mogelijke optie
Chevrolet Aveo bij euatohuur = 495
Chevrolet Aveo bij usareisen = 726
Chevrolet Aveo bij autoeurope = 539 (maar ze hebben nog 1 goedkopere optie: Ford Focus voor 531 euro)

Laten we nog een andere periode en locatie proberen: 10-25 september in Las Vegas

Chevrolet Aveo bij eautohuur = 227
Chevrolet Aveo bij usareisen = 326
Chevrolet Aveo bij autoeurope = 280

Covertable PT Cruiser bij eautohuur = 424
Covertable Chrsler Sebring bij autoeurope = 511 (PT cruiser convertable = 513)
Covertable Chrsler Sebring bij usareisen = 590

Conclusie:
USAreisen is alle gevallen duurste optie soms wel 30% duurder! Daarnaast is het ook nog eens in het duits en zeer irritant om te zoeken omdat je per verhuurbedrijf moet zoeken ipv slechts 1 keer datum en locatie invoeren voor een totaaloverzicht!
Autoeurpe is in meeste gevallen een paar tientjes duurder en in 1 geval een paar euro goedkoper. Website is wel significant beter en duidelijker dan usareisen.

Winnaar blijft in mijn ogen eautohuur, ik ben ook zeer benieuwd of iemand een zoekopdracht kan opgeven dat bij een ander tussenpersoon goedkoper is.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Het gaat om 24 dagen beginnend in september, ophalen in Seattle, afleveren in Portland. Ik wil graag een fullsize SUV met extra bestuurders, tank benzine (dus 'leeg' inleveren) en navigatie.

Hertz berekent voor deze route geen achterlatingskosten. Daarom vroeg ik in april bij usareisen.de de prijs bij hen voor een auto van Hertz. Ik kreeg toen als antwoord 1125 maar dit was voor 23 dagen want toen zouden we nog 23 dagen gaan (inmiddels 24 ivm verandering van vlucht).

Anderhalve week geleden keek ik bij autoeurope en kreeg een bedrag van 910 euro (Dodge Durango). Ik had dit meteen moeten boeken want inmiddels is de prijs daar 1012 (ik neem aan omdat de dollar weer sterker wordt). Ik twijfelde nog want ik vraag me af hoe goed de Garmin van Alamo is. Daarnaast heb je bij Alamo ook achterlatingskosten, ik neem aan 99 dollar (0-200 mijl). Ik weet natuurlijk niet zeker of deze auto bij Alamo vandaan komt maar ik maak dit op uit de beschrijving.

Bij eautohuur vragen ze voor deze auto 1224. Maar ik hoor graag of jij goedkoper uit kunt zijn!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Over prijzen van een huurauto

Bericht door kastelke »

Bij ons ging het om een Equinox die we huurden in Vancouver, de laatste 2 weken van juli. Met alle verzekeringen er bij en het inleveren met lege benzinetank + extra bestuurder enz.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

thedude schreef:Conclusie:
USAreisen is alle gevallen duurste optie soms wel 30% duurder! Daarnaast is het ook nog eens in het duits en zeer irritant om te zoeken omdat je per verhuurbedrijf moet zoeken ipv slechts 1 keer datum en locatie invoeren voor een totaaloverzicht!
- Volgens mij hebben weinig mensen moeite met het Duits van USAReisen. En daarnaast boeken veel mensen de EQuinox klasse en niet de Compact/Economy.
- Bij USAReisen weet je van te voren waar je boekt. Bij eAutohuur weet je dit pas als je betaald hebt.

** zo zie je maar, als je wilt gaan zoeken naar negatieve punten dan vind je altijd wel wat. Vergelijken is het toverwoord. **
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

Even een paar opmerkingen over de gekozen opties;

- Tank benzine inkopen lijkt me nooit voordelig want;
a) Je rijdt een tank nooit helemaal leeg maar betaalt wel voor een hele tank, ook de liters die je inlevert. Terwijl als je hem 'vol' moet inleveren nooit helemaal vol inlevert maar altijd een paar liter minder inlevert (pijltje blijft op vol ook nadat je 5-6 liter hebt opgemaakt).
b) Prijzen die je betaalt voor een zogenaamd volle tank zijn altijd meer dan als je m zelf voltankt bij een beetje cheape tankstation

- Navigatie huren is vreselijk zonde van je geld, daar zijn al meer discussies over. Navigatie kost vaak voor 2 weken even veel als een goedkoop setje dat je kan kopen bij Walmart. Tegenwoordig koop je voor nog geen 100 dollar of 70 euro prima navigatie setje incl maps van USA.

- Stijging van ruim 100 euro (10%) kan echt niet komen door een sterkere dollar.. in afgelopen weken is dollar hooguit 2-3 procent veranderd. Vermoedeijk gaat het om een stijging door veranderende vraag en aanbod en dus beschikbaarheid.
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

Njit schreef:
thedude schreef:Conclusie:
- Volgens mij hebben weinig mensen moeite met het Duits van USAReisen. En daarnaast boeken veel mensen de EQuinox klasse en niet de Compact/Economy.
- Bij USAReisen weet je van te voren waar je boekt. Bij eAutohuur weet je dit pas als je betaald hebt.

** zo zie je maar, als je wilt gaan zoeken naar negatieve punten dan vind je altijd wel wat. Vergelijken is het toverwoord. **
Met alle respect; als ik zoek naar goedkoopste optie voor auto A dan voer ik graag "auto A" in en laat ik mij vertellen wat een uiteindelijke verhuurder wordt. Wie wil liever bij 5 verschillende onderverhuurders zelfde zoekopdracht in het duits invoeren om erachter te komen wat goedkoopste optie is? Bovendien, zelfs de voordelig geprijsde EQuinox is nog steeds significant duurder dan vergelijkbare SUV's bij andere tussenpersonen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

- Tank benzine inkopen lijkt me nooit voordelig want;
a) Je rijdt een tank nooit helemaal leeg maar betaalt wel voor een hele tank, ook de liters die je inlevert. Terwijl als je hem 'vol' moet inleveren nooit helemaal vol inlevert maar altijd een paar liter minder inlevert (pijltje blijft op vol ook nadat je 5-6 liter hebt opgemaakt).
Dat dacht ik ook altijd ... tot ik dit jaar in Rapid City bij Hertz een auto ophaalde, vanuit de stad. Wij zagen overal benzineprijzen van rond de 3,80 tot 4,00 dollar per gallon. Bij Hertz konden we een volle tank kopen tegen een prijs van 3,65 per gallon. Ik heb de auto ingeleverd terwijl Albert met onze camper erachter reed. Daar was ik héél blij om, want ik zag op de boardcomputer dat er nog voor 6 mijl benzine in zat toen ik hem parkeerde. Denk niet dat ik erg nadelig gereden heb met deze bak (Nissan Armada).
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Wel,ik heb net voor de tweede keer eens gaan kijken op eautoverhuur .Als ik daar een suv wil huren ,neem nu een Grand cherokee (prenium+tank )dan kom ik op € 1112 voor 29 dagen .Als ik dezelfde gegevens intyp bij usareisen en daar een standard suv neem bij Alamo ,dan krijg ik toch een voordeliger prijs van € 1024 (ook super inclusiv +gratis tank)
Ik ken ook weinig Duits maar heb vorig jaar toch zonder problemen alles netjes kunnen afhandelingen ,mede door de hulp van enkele leden hier.En ja ,het zou heel wat handiger zijn ,in Engels of zelfs in Nederlands emails te krijgen maar als ik nu die prijzen bekijk ga ik toch weer voor usareisen .
Toch bedankt voor die site eautoverhuur ,wie weet komen ze ooit nog eens van pas .
Groetjes ,Nancy
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

thedude schreef:Met alle respect; als ik zoek naar goedkoopste optie voor auto A dan voer ik graag "auto A" in en laat ik mij vertellen wat een uiteindelijke verhuurder wordt. Wie wil liever bij 5 verschillende onderverhuurders zelfde zoekopdracht in het duits invoeren om erachter te komen wat goedkoopste optie is?
Uit ervaring weet ik dat Alamo of Dollar voor mij het goedkoopste is. Dus ik kijk niet eens naar die andere 3 verhuurders.
Ik heb geen aandelen USAReisen dus een ieder moet zelf weten wat hij doet..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Dat mag misschien zo zijn van die benzine en die navigatie maar ik wil niet op het laatst nog aftanken en ik wil ook geen navigatie-systeem. Hier in Nederland/Europa heb ik niet zo'n ding nodig; ik wil gewoon niet zo'n ding bezitten. Bovendien zitten er in die dingen van de autoverhuurder ook nog restaurants/hotels etc. en dat vind ik gewoon handig. (geen idee of dat in die goedkope dingetjes die je naar jouw zeggen bij Wal-Mart kunt krijgen ook zit hoor)

Maar goed, discussie over aftanken en navigatie is wat mij betreft overbodig. Zo wil ik het gewoon, klaar.

Feit blijft dat ik het bij autoeurope nog steeds goedkoper krijg dan bij eautohuur want ik heb je niet met een goedkopere prijs terug zien komen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Njit schreef: - Bij USAReisen weet je van te voren waar je boekt. Bij eAutohuur weet je dit pas als je betaald hebt.
Is dit dan zo belangrijk ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Veel mensen van dit forum hebben voor hun reis voor zomer 2008 geboekt vóór 31 maart.
Toen was er een actie bij USAReisen.de en kreeg je 10% extra korting.
Onze tarieven kwamen daardoor een stuk lager uit.

Marjon
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ruud2004 schreef:
Njit schreef: - Bij USAReisen weet je van te voren waar je boekt. Bij eAutohuur weet je dit pas als je betaald hebt.
Is dit dan zo belangrijk ?
Voor ons wel, wij willen onder geen enkele voorwaarde ooit nog een auto van Alamo, ik zal dan ook nooit via een tussenpersoon huren waarbij ik niet van tevoren weet met welke verhuurmaatschappij ik zaken ga doen.

Harry
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Tja, ik ben ook niet zo kapot van Alamo (van wat ik er allemaal over lees), misschien kan je dat wel aangeven per mail of telefoon.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Ook wij hebben gehuurd via usareisen. We boekten zelfs in december al voor juli want dan kreeg je 13 % korting.Ook wij waren huiverig voor Alamo gezien onze slechte ervaring ( extra verzekering aansmeren) van 15 jaar geleden en door het lezen van andere verhalen. Maar nu ging alles perfect.We boekten een equinox met 4 personen.Voor 24 dagen in LAX alles inclusief voor 603,78 euro. Nergens anders zo goedkoop mede door de leuke korting. Wij vonden het fijn om meteen te boeken ivm gespreide betaling van de vakantiekosten maar ik heb ook al gelezen dat je later kunt betalen.Verder bij Alamo totaal geen gezeur over een te kleine auto of slechte verzekering etc.etc. Ook bij inleveren werd gewoon de barcode gescant en binnen 2 minuten zaten we al in de shuttlebus! We konden zelfs kiezen uit een toyota highlander maar manlief had alles al in een toyota RAV4 gezet met dubbele bodem dus ook deze genoeg kofferuimte door de reserveband die achterop de deur zat.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Harry schreef:Voor ons wel, wij willen onder geen enkele voorwaarde ooit nog een auto van Alamo, ik zal dan ook nooit via een tussenpersoon huren waarbij ik niet van tevoren weet met welke verhuurmaatschappij ik zaken ga doen.
Ook ik huur liever ergens een auto waar ik de aanbieder voor het uitzoeken heb. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar Hertz. Ik heb daar al vele malen tot mijn volle tevredenheid gehuurd. Afgelopen zomer heb ik een uitstapje naar Alamo gemaakt om de dood eenvoudige reden dat de aanbieding van de Equinox te mooi was om voorbij te laten gaan. :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben nu alweer voor de derde keer bij Alamo gehuurd en alles was weer perfect in orde.

Marjon
gahoogenboog
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door gahoogenboog »

Wij hebben nu 5 keer gehuurd bij Alamo. Op diverse plaatsen opgehaald: Miami(2x), Tampa(1x), Pensacola en San Franscisco en elke keer was alles prima geregeld. In Florida steeds zelf uitzoeken. De laatste keer ook via Usareisen en ook dat was perfect. We hadden de Equinox geboekt en mochten zelf uitzoeken en hebben gekozen voor de Toyota Higlander.
Ze vragen inderdaad wel of je een up grade wil maar als je duidelijk nee zegt is de verdere afhandeling zo gedaan. ook het inleveren is slecht een paar minuten.

Greet
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer