Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hond mee
- Adelrik
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hond mee
Goedemiddag,
wij willen evt. een hond meenemen op onze vakantie (rondreis) door USA.
Zijn er mensen met ervaring hiermee plus is het makkelijk onderdak te vinden (hotels etc) als je een hond bij je hebt.
Het zal een Duitse Herder zijn van ±7.5 maanden oud.
Hoe is het om in grote steden zoals bijv. New York onderdak met hond te vinden.
Voor zover ik weet ik NYC vrij "dogfriendly".
Groeten,
Greg
wij willen evt. een hond meenemen op onze vakantie (rondreis) door USA.
Zijn er mensen met ervaring hiermee plus is het makkelijk onderdak te vinden (hotels etc) als je een hond bij je hebt.
Het zal een Duitse Herder zijn van ±7.5 maanden oud.
Hoe is het om in grote steden zoals bijv. New York onderdak met hond te vinden.
Voor zover ik weet ik NYC vrij "dogfriendly".
Groeten,
Greg
Groot door Afkomst, Oorsprong en Karakter.
http://www.adelrik.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Hond mee
Persoonlijk denk ik dat je je hond er weinig plezier mee zal doen. Zo'n lange vliegreis kan behoorlijk stress opleveren en het rondreizen op zich is ook niet alles, denk ik ..
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik heb zelf een Golden retriever van 1,5 jaar en ik moet er niet aan denken om deze mee te nemen op een rondreis.
Ik denk dat je het jezelf onnodig moeilijk maakt door de hond mee te nemen, ook qua papierwerk, zeker in Amerika.
Mijn advies zou zijn om hem thuis te laten en op te laten vangen door goede bekenden in huis te nemen dan wel onder te brengen bij de kennel waar hij vandaan komt, dit zal normaal gesproken geen probleem zijn.
Ik denk dat je het jezelf onnodig moeilijk maakt door de hond mee te nemen, ook qua papierwerk, zeker in Amerika.
Mijn advies zou zijn om hem thuis te laten en op te laten vangen door goede bekenden in huis te nemen dan wel onder te brengen bij de kennel waar hij vandaan komt, dit zal normaal gesproken geen probleem zijn.
- Adelrik
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi,
onderbrengen bij de kennel waar die vandaan komt is net het probleem want dat zijn we zelf
Maar hoezo, papierwerk.
Komt er dan veel bij kijken.
Wij hebben vanuit onze kennel wel vaker naar de USA verkocht en op zich kwam daar al geen extra papierwerk bij buiten het in orde zijn van de inentingen en een gezondheidsverklaring.
Groeten,
Greg
onderbrengen bij de kennel waar die vandaan komt is net het probleem want dat zijn we zelf

Maar hoezo, papierwerk.
Komt er dan veel bij kijken.
Wij hebben vanuit onze kennel wel vaker naar de USA verkocht en op zich kwam daar al geen extra papierwerk bij buiten het in orde zijn van de inentingen en een gezondheidsverklaring.
Groeten,
Greg
Groot door Afkomst, Oorsprong en Karakter.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als ik het goed heb gaan jullie eind september? Dan kan het nog flink warm zijn in deze contreien. Bedenk, dat het een misdaad (animal cruelty) is om een dier in de auto te laten, ook al zijn de ramen open, als de temperatuur hoger dan 21 graden Celsius (70 graden Fahrenheit) is. Het lijkt mij helemaal niet leuk voor jullie hond om mee te gaan, want afgezien van de vliegtocht zal hij toch ergens moeten verblijven, terwijl jullie sightseeen. De meeste gelegenheden laten geen honden toe. Het is de reden, dat wij onze hond nooit meenemen op reis, al missen we hem altijd erg. Hij heeft het veel fijner in een koele kennel, waar hij een paar keer per dag een flinke wandeling krijgt. Ik weet ook niet, hoe jullie gaan reizen, maar als het met een huurauto is mogen honden daar meestal ook niet in.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk inderdaad ook dat je en voor jezelf het minder prettig maakt door met de hond te reizen (maar daar kies je zelf voor), en voor je hond (en die kiest daar niet voor).
Zoals al opgemerkt: waar laat je de hond als je ergens naar toe wilt?
Daarnaast beperk je jezelf enorm in de keuze aan hotels/motels, omdat je niet zomaar overal natuurlijk terecht kunt. Hierdoor kan het voorkomen dat je op plaatsen moet overnachten waar je dat liever niet doet.
Wat ook al gezegd is: vliegen is voor de meeste honden geen pretje, en nu laat je hem dit twee keer op relatief korte tijd doormaken.
En, niet te vergeten: als de temperaturen boven een bepaald niveau uitkomen, dan zijn er bij de (meeste) airlines restricties met betrekking tot het vliegen met je hond. En het kan zo maar gebeuren dat je dan op het vliegveld staat met je hond, maar dat deze niet mee mag. En dan heb je ook een probleem.
Meest belangrijke vind ik echter dat je je hond iets aan doet waar hij absoluut niet blij mee is. Doe jezelf en je hond daarom een plezier, en breng hem naar een pension.
In Maastricht zit een ontzettend goed pension, waar mensen vanuit heel Nederland naar toe komen om de hond af te geven voor hun vakantie: Dierenpension Beatrixhaven.
Wij hebben er met onze hond ook ontzettend goede ervaringen mee, en ook van anderen horen we niets dan goeds.
Zoals al opgemerkt: waar laat je de hond als je ergens naar toe wilt?
Daarnaast beperk je jezelf enorm in de keuze aan hotels/motels, omdat je niet zomaar overal natuurlijk terecht kunt. Hierdoor kan het voorkomen dat je op plaatsen moet overnachten waar je dat liever niet doet.
Wat ook al gezegd is: vliegen is voor de meeste honden geen pretje, en nu laat je hem dit twee keer op relatief korte tijd doormaken.
En, niet te vergeten: als de temperaturen boven een bepaald niveau uitkomen, dan zijn er bij de (meeste) airlines restricties met betrekking tot het vliegen met je hond. En het kan zo maar gebeuren dat je dan op het vliegveld staat met je hond, maar dat deze niet mee mag. En dan heb je ook een probleem.
Meest belangrijke vind ik echter dat je je hond iets aan doet waar hij absoluut niet blij mee is. Doe jezelf en je hond daarom een plezier, en breng hem naar een pension.
In Maastricht zit een ontzettend goed pension, waar mensen vanuit heel Nederland naar toe komen om de hond af te geven voor hun vakantie: Dierenpension Beatrixhaven.
Wij hebben er met onze hond ook ontzettend goede ervaringen mee, en ook van anderen horen we niets dan goeds.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Oh het zou mijn vakantie flink verpesten als ik mijn hond mee zou nemen. En voor mijn hond zou het een zware taumatische ervaring zijn, maar dat kan aan mijn hond liggen
Het lijkt me allemaal zeer onhandig.
Je kunt de hond toch naar een andere kennel brengen?

Het lijkt me allemaal zeer onhandig.
Je kunt de hond toch naar een andere kennel brengen?
Het is eigenlijk wel bewezen dat dieren weinig tot niets aantrekken van de vliegreis (anders zouden de paarden niet naar de olympische spelen in china gaan of dierentuindieren die voor een fokprogramma over de hele wereld gaan). Dus dat kan geen reden zijn om je hond niet mee te nemen. Zeker als hij gewend is om te reizen. Papierwerk valt echt reuze mee en op het vliegveld zijn de dieren in zeer goede handen.
Maar wat mij tegenhoud om onze Suus niet mee te nemen is, dat ze min 12 uur opgesloten zit in een reisbench. Ik weet niet hoe het gaat als je vertraging o.i.d. maar dan kan die tijd behoorlijk oplopen. Maar een andere reden is dat honden in de US bijna nergens welkom zijn. Ze mogen bijna niet in alle huurauto's en zeker niet in de campers. Restaurants wil ze liever ook niet en achter laten in de auto is not done!. De honden moeten altijd aangelijnd zijn aan een riem niet langer dan 6ft. In de meeste parken mogen honden alleen op de geasfalteerde wegen en parkeerplaatsen komen.
Gelukkig is het voor mijn ouders een feest om op Suus te passen.
Vrolijke groetjes,
Maar wat mij tegenhoud om onze Suus niet mee te nemen is, dat ze min 12 uur opgesloten zit in een reisbench. Ik weet niet hoe het gaat als je vertraging o.i.d. maar dan kan die tijd behoorlijk oplopen. Maar een andere reden is dat honden in de US bijna nergens welkom zijn. Ze mogen bijna niet in alle huurauto's en zeker niet in de campers. Restaurants wil ze liever ook niet en achter laten in de auto is not done!. De honden moeten altijd aangelijnd zijn aan een riem niet langer dan 6ft. In de meeste parken mogen honden alleen op de geasfalteerde wegen en parkeerplaatsen komen.
Gelukkig is het voor mijn ouders een feest om op Suus te passen.
Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het bewezen is, zoals jij zo stellig aangeeft, waarom wordt er dan door zoveel deskundigen nog zo veel aangegeven dat vliegen voor honden een zeer stressvolle aangelegenheid is?yarrah schreef:Het is eigenlijk wel bewezen dat dieren weinig tot niets aantrekken van de vliegreis
Toegegeven, toen wij Murphy op het vliegveld ophaalden na zijn reis vanuit Spanje leek het hem weinig gedaan te hebben, maar ik denk dat dat voor iedere hond anders is, en dat je niet kunt generaliseren. Net zoals bij mensen: de een heeft vliegangst, de ander maakt het niets uit...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nou dat valt allemaal reuze mee hoor, ik weet niet waar jij altijd naar toe gaat in de US maar Oregon en Washington State en met name Portland en Seattle zijn uitgeroepen tot de meest hondvriendlijke steden in de US.yarrah schreef:Maar een andere reden is dat honden in de US bijna nergens welkom zijn. Ze mogen bijna niet in alle huurauto's en zeker niet in de campers. Restaurants wil ze liever ook niet en achter laten in de auto is not done!. De honden moeten altijd aangelijnd zijn aan een riem niet langer dan 6ft. In de meeste parken mogen honden alleen op de geasfalteerde wegen en parkeerplaatsen komen.
Vrolijke groetjes,
Wat betreft campers, cruiseamerica.com maakt er juist reclame mee dat pets van harte welcome zijn. De travel industrie in Amerika speelt goed in op het feit dat veel Amerikanen hondeliefhebbers zijn en met hun pet op vakantie willen. Er zijn hele websites met hotel en vakantiewoning verhuur speciaal voor mensen met honden, in de meest bekende hotels en zelfs boutique hotels zijn honden welkom. honden krijgen hun eigen welkoms pakket, met poepzakjes, eigen slaap kussen, handoeken, koekjes en botjes, veel hotels bieden pet sitters service aan en zelfs honden en baasjes massage.
Er zijn zelfs hotels die als je je hond niet mee kon nemen en je gezelfschap mist op je wandelingen je de hotel hond kan reserveren voor een wandeling of een gezellig uurtje spelen in het hondepark.
De vliegtuig maatschappij MidWest heeft zelfs een frequent flyer programma voor pets! JetBlue ook volgens mij. Men doet er tegenwoordig alles aan om een graantje meetepakken van de 'neem je hond mee op vakantie' en dat is alleen maar goed voor ons natuurlijk.
Hotels waar honden welkom zijn hebben vaak een lijst van pet sitters die op je pet passen als jij uit bent, doggy day care in de omgeving waar je pet kan verblijven en spelen met vriendjes als je uit gaat, restaurants en cafees en andere etablishementen waar pets welkom zijn. Amerika is nog niet zo ver dat pets zoals in Frankrijk mee het restaurant in mogen alhoewel ik er wel een paar weet, maar bij vele kun je op het terras eten als je je hond bij je hebt en ik weet zelfs boutique hotels die een honden menu aanbieden.
Wat betreft parken, alleen in Portland al hebben we enorm veel doggy parks waar honden vrij mogen rennen zonder riem kijke eens voor de grap op (http://www.portlandpooch.com/dogparks.htm en klik op de map) en waar ook water etc. is. In de meeste State parks zijn honden welkom aan de riem en in de gemeentelijke parken ook. Het is echt niet zo dat ze op het asfalt moeten blijven, je mag best met je hond op het gras zitten of lopen. Zaak is om achter je hond op te ruimen. OOk op alle camping plaatsen van de State parks zijn honden welkom aan de riem.
Het verhaal dat Amerika hond onvriendelijk is voor vakantiegangers moet ik echt tegenspreken. Wij nemen onze honden altijd mee, huren een RV in Portland of nemen een hotel. Vorig jaar zijn we met onze honden naar Galliano Island, een van de eilanden voor de kust bij Vancouver Canada geweest. Cabin gehuurd, fantastische ervaing geweest ook voor de honden die eindeloos gezwommen etc hebben.
Mochten er mensen zijn die belangstelling hebben voor pet vriendlijke links dan post ik die graag.
--
Tink
Tink
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het ligt ook aan je hond he? Mijn hond zou echt getraumatiseerd zijn. Dat zou ik haar nooit aandoen.yarrah schreef:Het is eigenlijk wel bewezen dat dieren weinig tot niets aantrekken van de vliegreis
-
- Amerika-expert
Ja kom maar op!Tink schreef:Mochten er mensen zijn die belangstelling hebben voor pet vriendlijke links dan post ik die graag.
Weet er al wel een stel, maar meer is altijd beter!
Ook wij reizen graag met de hondjes hier, al zou ik dat niet doen als ze er voor moeten vliegen.
Zijn al met ze naar Cape Cod, Rhode Island, Lake Placid, Washington, Charleston, Savannah, The bleu Ridge mountains enz enz. met ze geweest. Over het algemeen vinden zij ook vakantie geweldig. En ja, het vraagt wel wat aanpassings vermogen en er zijn dingen die je niet kunt doen, maar die van ons vinden het heerlijk om mee te gaan.
Er zijn hotelketens die hondvriendelijk zijn en ook inderdaad de camper huurders. En we hebben ook al de nodige auto's gehuurd met de honden, nooit problemen gehad.

Onze hondjes bij "De" ultieme Amerika ervaring "the Mayflower"
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik weet niet of er buiten Cruise America nog meer camperverhuurders zijn die honden toestaan, maar wat ons altijd wel opvalt is dat het gros van de Amerikanen met eigen campers met honden reist. Elke camping heeft zijn eigen hondenuitlaatplaats en een standaardvraag op reserveringsformulieren is ook of je huisdieren hebt. Toch lijkt het mij een belemmering, een hond mee op rondreis, zeker met uit eten gaan en het bezoeken van parken e.d.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tuurlijk kun je hier in de VS ook hondvriendelijk op vakantie en dan pas je je programma van tevoren aan aan de hond(en). Maar uit eerdere berichten van topic starter maak ik (misschien onterecht) op, dat ze nogal wat tijd in steden gaan besteden. Natuurlijk kan New York met een hond best, maar dan kun je heel veel dingen niet in of doen, om maar een voorbeeld te noemen. En hier in Washington kan het ook, maar dan kun je geen van de gebouwen in en dat is zonde.
-
- Amerika-expert
Petra/VS schreef:En hier in Washington kan het ook, maar dan kun je geen van de gebouwen in en dat is zonde.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Wij zijn geen museumgangers en mocht 1 van ons graag iets willen zien, wacht een ander gewoon buiten met de honden en gaat een ommetje of zo. Hebben we bijvoorbeeld ook in Charleston gedaan.
Maar de ervaring om met de hondjes over de mall in Washington te lopen vond ik persoonlijk weer geweldig, zoals een ander dat misschien bij een museum zal hebben. Zo ook in Charleston langs Murray Boulevard lopen. Vooral als je honden gewend ben is een wandeling zonder ze, eigenlijk niks aan.
Voor wat betreft het eten bij Panera bread en Subway op de terrasjes ben je gewoon welkom met de honden. En zo zijn er meer restaurantjes. En er is curbside service beschikbaar bij veel restaurants.
New York daarentegen zou ik niet snel met de honden doen. Is veel hectischer en voor de hondjes echt niet leuk. Maar voor de rest heb ik echt geen hinder gevonden bij het reizen met honden. Het is denk ik net als het reizen met kinderen, je zult je moeten aanpassen om het iedereen een beetje naar de zin te maken. Maar wetende dat zij net zo genoten hebben op de stranden van Florida en Cape Cod als wij, vindt ik het zeker de moeite waard om ze mee te nemen. Ook op een rondreis. Al zou ik ze niet mee laten vliegen, wat de topic starter vraagt. Daarvoor is de impact op de hond (en niet te vergeten de baasjes) veel te groot voor de kortere periode.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
In de meeste NP's zijn honden niet toegestaan op de trails, dus waar laat je dan je hond als je een hike wil doen in de auto lijkt mij gezien de temperaturen niet zo'n goed idee.
-
- Amerika-expert
Er zijn heel wat parken waar je wel in mag, maar altijd aangelijnd overigens. Zo ook de Great Smokey Mountains bijv. Grand Canyon ook alleen bepaalde trails, of alleen bepaalde stranden van sommige parken. Het vraagt wat onderzoek vooraf, maar vaak is het wel te doen. En die andere die niet mogen, doe je dan dus niet. Zoals ik al zei je zult moeten aanpassen.Rob schreef:In de meeste NP's zijn honden niet toegestaan op de trails, dus waar laat je dan je hond als je een hike wil doen in de auto lijkt mij gezien de temperaturen niet zo'n goed idee.
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Rob schreef:In de meeste NP's zijn honden niet toegestaan op de trails, dus waar laat je dan je hond als je een hike wil doen in de auto lijkt mij gezien de temperaturen niet zo'n goed idee.
Niet alle NP hebben een verbod op honden, die parken waar het voor een hond als 'natural predator' gevaarlijk is of voor het wildlife gevaarlijk is hebben inderdaad een verbod. Maar er zijn genoeg NP die wel honden toestaan. Zie hier is al een lijst met de 10 beste NP voor honden. Dat betekent dat er meer dan 10 zijn, maar deze zijn als beste gekozen. http://www.dogfriendly.com/server/magaz ... 2_1b.shtml
Vaak zijn er vlak bij NP kennels waar je je hond achter kan laten als je gaat 'hiken'. Maar waarom zou je een NP kiezen dat geen honden toelaat als je je hond bij je hebt?
En er zijn overal State parks die net zo mooi zijn en waar honden _wel_ zijn toegestaan.
Kortom als je met je hond op vakantie gaat hou je rekening met je viervoeter en dat betekent dat je kiest voor die parken waar ze wel zijn toegestaan.
Je hond in een auto laten met hoge temperaturen is hier in Amerika een offence waar zware boete op staat.
--
Tink
Tink
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Petra/VS schreef:Tuurlijk kun je hier in de VS ook hondvriendelijk op vakantie en dan pas je je programma van tevoren aan aan de hond(en). Maar uit eerdere berichten van topic starter maak ik (misschien onterecht) op, dat ze nogal wat tijd in steden gaan besteden. Natuurlijk kan New York met een hond best, maar dan kun je heel veel dingen niet in of doen, om maar een voorbeeld te noemen. En hier in Washington kan het ook, maar dan kun je geen van de gebouwen in en dat is zonde.
Als wij naar Washington City zouden gaan en gebouwen willen bezoeken dat kiezen we een hotel waar onze hond welkom is en we vragen adressen voor of een pet sitter of een doggy day care waar ze een dag kan zijn en we haar ''s avonds weer oppikken. Zeker in steden zoals Washington en New York zijn zeer luxe dingen te doen voor een hond, speel paradijzen en zelfs doggy day spa's waar je ze een dag naar toe kan brengen en in de avond weer helemaal gepampered weer op kan halen

Een hond bij je hebben in grote of kleine steden en gebouwen of een musea bezoeken hoeft helemaal geen belemmering te zijn er zijn genoeg alternatieven om je hond een dagje onder te brengen.
--
Tink
Tink
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nogmaals kun je natuurlijk wel een vakantie met hond doen. Maar zeg nou zelf, zou jij je hond echt mee uit Nederland nemen op een lange vlucht, New York gaan bezoeken en veel in de auto zijn? In een periode, waarin de temperaturen nog wel boven de 70 graden uit zullen komen en de hond dus nooit (zelfs geen paar minuten, ik ben daarop aangesproken hier, terwijl het net 70 graden was buiten met flinke bries en ramen open) in de auto gelaten mag worden? Is het dan niet meer de mens, die niet zonder hond kan? Of is het ook nog leuk voor de hond?
En als je de hond dan meeneemt moet je ook bereid zijn de prijzen te betalen voor die doggie day care en andere services. Uit ervaring weet ik, dat die niet goedkoop zijn. Als wij niet met drie kinderen en tig bagage reisden zou Cosmo ook vaker mee gaan, maar wij hebben dan geen lange vlucht. Als hij nu op "roadtrips" mee zou gaan, zou hij nauwelijks ruimte hebben en dat is niet fijn voor een hond van zijn grootte (een herder is ook flink groot). En als het warm is, doen we hem helemaal geen plezier hem mee te nemen, want hij wil dan niet eens mee op een wandeling.
Als je dus besluit je puppy, want dat is het nog met 7,5 maanden, mee te nemen, moet je er ook voor zorgen, dat de reis voor het dier zoveel mogelijk een plezier wordt (waar is Greg opeens in deze conversatie). Dit zal voor zo'n jonge hond een enorme ervaring zijn, mensen maken zich druk om jonge kinderen, maar jonge honden zijn net zo. Zorg dan, dat je alles rustig aan doet, de hond genoeg tijd heeft met jullie en buiten en niet mee is, omdat jullie nu eenmaal geen kennel konden vinden in Nederland. Mijn insteek is zeker niet te zeggen, dat je geen leuke vakantie kunt hebben met je hond, maar dingen, die je zonder hond zou doen, zullen niet makkelijk zijn met hond in dit land, hoezeer de tijden ook aan het veranderen zijn. Het zal nog even duren voor onze trouwe viervoeters onder de tafel in een restaurant kunnen liggen, bijvoorbeeld (uitzonderingen daargelaten).
En als je de hond dan meeneemt moet je ook bereid zijn de prijzen te betalen voor die doggie day care en andere services. Uit ervaring weet ik, dat die niet goedkoop zijn. Als wij niet met drie kinderen en tig bagage reisden zou Cosmo ook vaker mee gaan, maar wij hebben dan geen lange vlucht. Als hij nu op "roadtrips" mee zou gaan, zou hij nauwelijks ruimte hebben en dat is niet fijn voor een hond van zijn grootte (een herder is ook flink groot). En als het warm is, doen we hem helemaal geen plezier hem mee te nemen, want hij wil dan niet eens mee op een wandeling.
Als je dus besluit je puppy, want dat is het nog met 7,5 maanden, mee te nemen, moet je er ook voor zorgen, dat de reis voor het dier zoveel mogelijk een plezier wordt (waar is Greg opeens in deze conversatie). Dit zal voor zo'n jonge hond een enorme ervaring zijn, mensen maken zich druk om jonge kinderen, maar jonge honden zijn net zo. Zorg dan, dat je alles rustig aan doet, de hond genoeg tijd heeft met jullie en buiten en niet mee is, omdat jullie nu eenmaal geen kennel konden vinden in Nederland. Mijn insteek is zeker niet te zeggen, dat je geen leuke vakantie kunt hebben met je hond, maar dingen, die je zonder hond zou doen, zullen niet makkelijk zijn met hond in dit land, hoezeer de tijden ook aan het veranderen zijn. Het zal nog even duren voor onze trouwe viervoeters onder de tafel in een restaurant kunnen liggen, bijvoorbeeld (uitzonderingen daargelaten).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1753 Weergaves
-
Laatste bericht door kastelke
-
- 0 Reacties