Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gezonde hap?
Gezonde hap?
Wij verheugen ons al erg op onze rondreis door het ZUidwesten in oktober.
Het enige waar ik een hard hoofd in heb, is het eten.
Ik probeer hier zo gezond mogelijk te eten en ik kom al aan als ik naar een vette of zoete hap alleen maar kijk.
Ik kan me van onze laatste Amerika-reis 9 jaar geleden herinneren, dat het niet meeviel om altijd op de voeding te letten daar.
Weten jullie hoe het inmiddels staat met de verkijgbaarheid van bijvoorbeeld volkorenbrood (behalve bij de Subway dan)? Of zijn er van de Zweedse crackers (Wasa of Fjordjes) verkrijgbaar in de supermarkt?
Ik had me al voorgenomen een paar pakjes knäckebrood mee te nemen in de koffer, maar volgens mij krijg ik dan problemen bij de douane.
Ik heb hier al wel gelezen over restaurants die best wel gezonde keuzes aanbieden, maar ik vind het ontbijt toch ook wel belangrijk. En zo'n zoete muffin of ander rond gebakje waarvan ik niet op de naam kom lijkt me niets...
Ik probeer hier zo gezond mogelijk te eten en ik kom al aan als ik naar een vette of zoete hap alleen maar kijk.
Ik kan me van onze laatste Amerika-reis 9 jaar geleden herinneren, dat het niet meeviel om altijd op de voeding te letten daar.
Weten jullie hoe het inmiddels staat met de verkijgbaarheid van bijvoorbeeld volkorenbrood (behalve bij de Subway dan)? Of zijn er van de Zweedse crackers (Wasa of Fjordjes) verkrijgbaar in de supermarkt?
Ik had me al voorgenomen een paar pakjes knäckebrood mee te nemen in de koffer, maar volgens mij krijg ik dan problemen bij de douane.
Ik heb hier al wel gelezen over restaurants die best wel gezonde keuzes aanbieden, maar ik vind het ontbijt toch ook wel belangrijk. En zo'n zoete muffin of ander rond gebakje waarvan ik niet op de naam kom lijkt me niets...
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Gezonde hap?
Een ontbijt in het hotel stelt meestal niet meer voor dan inderdaad een muffin of een donut. Maar vaak is er ook corn flakes o.i.d. en yogurt te krijgen. Fruit heb ik ook wel regelmatig gezien.
Verder kan je in de supermarkt genoeg soorten ontbijtrepen kopen, iets andere dan bij ons, maar als je een beetje oplet zitten er ook wel gezonde bij.
Trouwens een pak sultana's in de koffer kan best hoor, krijg je naar mijn weten geen last mee.
Verder kan je in de supermarkt genoeg soorten ontbijtrepen kopen, iets andere dan bij ons, maar als je een beetje oplet zitten er ook wel gezonde bij.
Trouwens een pak sultana's in de koffer kan best hoor, krijg je naar mijn weten geen last mee.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Bij sommige winkels hebben ze een soort meergranenbrood (nine grain), niet zo donker als hier, maar wat grauw van kleur.LeCoqu1 schreef:Wij verheugen ons al erg op onze rondreis door het ZUidwesten in oktober.
Dat voed veel beter dan French Bread.
Je vind het op de vers afdeling.
Knäckebrood ofzo heb ik nooit gezien maar ook nooit naar gezocht.
Je kan dat zonder probleem meenemen in de koffer.
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Bij de walmart hebben ze veel soorten 'bruin' brood dat goed te eten is.LeCoqu1 schreef:Wij verheugen ons al erg op onze rondreis door het ZUidwesten in oktober.
Whole Weat en dergelijke.
Ook hebben ze WeightWatcher spullen waar weinig kalorieen inzitten (volgens mijn vrouw).
Ik heb ook de indruk dat de afdeling verse groente en fruit steeds beter wordt daar.
Met een beetje moeite is er dus best gezond te eten.
Dus het ontbijt van het motel overslaan en zelf gezond shoppen lijkt me.
succes
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Mmhhhhh, ik krijg er steeds meer zin in nu!
Ik was inderdaad van plan mijn ontbijtje in de supermarkt in te slaan.
Koelbox in de auto en klaar zijn we.
Als er ook nog Kellogg's AllBran repen verkrijgbaar zijn ben ik helemaal gelukkig!
Als er ook nog Kellogg's AllBran repen verkrijgbaar zijn ben ik helemaal gelukkig!
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ze hebben ook 100 caloriën snacks.LeCoqu1 schreef:Mmhhhhh, ik krijg er steeds meer zin in nu!
-
- Amerika-expert
Crackers meenemen zal geen probleem opleveren bij de douane (heb ik nooit geprobeerd, want ja, je kunt ze ook gewoon hier kopen, maar over het algemeen is droog voedsel geen enkel probleem). Vwb. supermarkt met "gezonde hap," kijk of er een Whole Foods (http://www.wholefoodsmarket.com/, zie "Stores and Events" voor een locator) in de buurt zit van waar je naar toe gaat.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Ik eet heel vaak knackebrod, van hetzelfde merk als ik in NL deed - - Wasa of zoiets. Soms kan je het in de supermarkt kopen, anders in Whole Foods. Ik vind het helemaal geen probleem om gezond en bijna zonder vet te eten. In restaurants kan je vragen of ze een saus apart willen serveren in plaats van over het eten of over je salade. De meeste hotels hebben yoghurt en fruit bij het ontbijt, en ook meerdere soorten cereal, en meestal hebben ze ook magere melk.
Ik las gisteren een discussie ergens hier dat mensen cinnabons zo lekker vonden. Ik vond dat vreemd want wat ik uit andere discussies heb gelezen, vinden Nederlanders dat zoete gedoe maar niets. Maar smaken verschillen. Ik krijg ze niet door m'n keel.
Ik las gisteren een discussie ergens hier dat mensen cinnabons zo lekker vonden. Ik vond dat vreemd want wat ik uit andere discussies heb gelezen, vinden Nederlanders dat zoete gedoe maar niets. Maar smaken verschillen. Ik krijg ze niet door m'n keel.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij komen net terug van een vakantie in South Dakota, North Dakota, Montana en Wyoming en net als jij vind ik het belangrijk zo gezond en vetloos te eten. Ondanks het feit, dat wij in ons gebied (rond Washington DC) vrijwel alles, inclusief WASA etc. kunnen krijgen en het in dat gebied wat moeilijker was, heb ik toch prima gegeten. Wij logeerden in Hampton Inns en Americinn en het ontbijt van de hotels was prima. Er was vers fruit (meloen, aardbeien, appels en bananen), yoghurt, hardgekookte eieren etc. Verder vraag ik altijd om de "dressing on the side" bij mijn salade, kies de gegrilde gerechten, die vrijwel ieder restaurant biedt en een gepofte aardappel, met de bijkomende sour cream etc. ook apart erbij, ipv de frietjes. De afgelopen jaren is er heel veel ten positieve veranderd qua aanbieding van gezond eten hier, zelfs bij de fast food restaurants (hoewel ik geen ervaring heb met Denny's e.d.).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith