Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur met creditcard; vraagje over max krediet op kaart

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Masch
Amerikafan

Re: Autohuur met creditcard; vraagje over max krediet op kaart

Bericht door Masch »

Even nog ter informatie welke acties je uit kunt voeren, ik heb net nog even gebeld met de ABN Amro creditcard service. Je kan bij de ABN dus niet telefonisch de bestedingsruimte permanent wijzigen, dit kan alleen in noodgevallen. Dus als je bij je hotel staat en je kan niet meer betalen bijvoorbeeld. Om je bestedingslimiet permanent te verhogen (wat ik dus ga doen), moet je een wijzigingsformulier invullen, deze kun je downloaden via (https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... ragen.html) en dan kiezen voor 'wijzigingsformulier'. De verwerking van dit formulier kan 3 weken duren, dus zorg dat je op tijd bent! Ik heb iig nog tijd genoeg.

Ik ga overigens een ruimte van € 2500,-- opvragen, voor noodgevallen kan je het altijd nog hoger zetten op dat moment zelf. De persoon van ABN die ik sprak raadde mij deze constructie ook aan.

Oja, je kan natuurlijk ook geld storten op de kaart. Ik ga dit echter niet doen, want je kan het niet terugboeken naar je rekening, want het wordt gebruikt voor toekomstige uitgaven. Ik ga deze kaart echter niet veel gebruiken (buiten onze vakantie), dus dat leek me geen goed idee.
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Masch schreef: Oja, je kan natuurlijk ook geld storten op de kaart. Ik ga dit echter niet doen, want je kan het niet terugboeken naar je rekening, want het wordt gebruikt voor toekomstige uitgaven. Ik ga deze kaart echter niet veel gebruiken (buiten onze vakantie), dus dat leek me geen goed idee.
Wat is dat voor iets belachelijks. Het is toch je eigen geld. Dat slaat echt helemaal nergens op.
Bij de Fortis kun je het gewoon terugboeken.

Marjon
Groupof4
Amerika-ontdekker

Bericht door Groupof4 »

Ik vind het ook heel erg belachelijk :!: Ik eis service!! Helaas zal menig persoon die niet krijgen :(
Groupof4, Montreal-Miami 2008
Jozzy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Jozzy »

Ik heb zelf al jaren een Postbank Creditcard (voor internetbestellingen enzo), maar omdat ik student ben (en dus geen inkomen heb) kan de limiet daarvan niet hoger dan € 1000 zijn. Aangezien dat voor mijn Amerikareis toch wel wat problematisch werd, heb ik toen daarnaast een ING Card aangevraagd (max € 500, want student), wat mij de zekerheid van 2 kaarten gaf. Zo'n ING Card is de enige optie voor een (niet-verdienende) student om een tweede creditcard aan te vragen; alle andere aanbieders eisen namelijk óf dat je bij hen een betaalrekening hebt, óf dat je dik verdient.

Toch was de totale limiet van € 1500 niet genoeg, aangezien ik de hotels/motels niet vooraf betaald had. De tip die Michael66 eerder in dit topic gaf (maak van je credit card een debit card) werkt wel, maar is wel wat riskant. Als je kaart namelijk gejat wordt en er wordt geld afgehaald, dan is het "debet-gedeelte" niet verzekerd! Als je dus een limiet van 1000 hebt en er zelf nog eens 2000 bijstort, kan er dus 3000 van je kaart gestolen worden, terwijl je maar voor 1000 verzekerd bent!! (althans, dat was bij mijn kaarten het geval, maar dat is dus zeker iets om te controleren!)
Ik heb dit probleem opgelost door tussentijds een paar keer geld over te maken van mijn gewone girorekening naar mijn Postbank Card, zodat ik wél weer bestedingsruimte had, maar ik nooit "in de plus" (=boven de 1000) uitkwam. Maar ja, dan moet je wel de beschikking hebben over een internetverbinding... Voor mij werkte het in elk geval perfect; het geld dat ik overmaakte werd telkens de volgende (NL'se) ochtend al vrijgegeven op mijn creditcard, dus dat was mooi.
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

vana schreef:
Masch schreef: Oja, je kan natuurlijk ook geld storten op de kaart. Ik ga dit echter niet doen, want je kan het niet terugboeken naar je rekening, want het wordt gebruikt voor toekomstige uitgaven. Ik ga deze kaart echter niet veel gebruiken (buiten onze vakantie), dus dat leek me geen goed idee.
Wat is dat voor iets belachelijks. Het is toch je eigen geld. Dat slaat echt helemaal nergens op.
Bij de Fortis kun je het gewoon terugboeken.

Marjon
Maar volgens mij kun je bij Interpay, of hoe ze tegenwoordig ook heten, een verzoek doen tot overboeking. Het is inderdaad jouw geld, dus dat moet je terug kunnen krijgen. Ben hier zelf ook al eens tegenaan gelopen in 2004, toen ik 1200 dollar terugkreeg van Avis (hadden ze ten onrechte van mijn cc afgeschreven, lang verhaal). Bleek inderdaad "vastgehouden" te worden voor toekomstige uitgaven. Heb toen, na heel veel gedoe met ABN, want die wisten ook van toeten noch blazen, te horen gekregen dat dat dus via Interpay gaat en niet via je bank.
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Mrjn schreef:... Interpay, of hoe ze tegenwoordig ook heten ...
Equens
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Daarom heb ik een American Express kaart. Wel wat duurder, ik betaal $55 per jaar, maar je hebt in principe "onbeperkt" krediet, of in ieder geval genoeg om allerlei borgen te dekken. Mijn kaart is de afgelopen 32 jaar nog nooit geweigerd of "vol" gelopen.

Ik betaal verder zoveel mogelijk met mijn debit kaart (van mijn Amerikaanse bank) en waar mogelijk met de pinpas van de Postbank.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer