Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vervoer regelen voor reis in september (Pacific Northwest)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Vervoer regelen voor reis in september (Pacific Northwest)

Bericht door Jasmino »

Ik ga me vandaag eens wagen aan een mini-marktonderzoek, we moeten namelijk nog steeds een auto regelen voor onze reis in september.

Omdat Peter's gezondheid niet optimaal is, willen we graag comfortabel reizen. We hebben dit weekend zelfs even overwogen om met een camper te reizen, zodat je altijd je huis bij je hebt, en gemakkelijk even ergens kan parkeren om te rusten. Peter heeft vaak veel pijn, en soms heeft hij het nodig om even te rusten, en soms zelfs om even te liggen, zodat de pijn kan zakken. En in een camper heb je je bed altijd bij de hand, nietwaar? We hebben daarom op advies van Monique eens gebeld met Tioga Tours voor een offerte, maar dat is toch wat tegengevallen. Bovendien is de beddenmaat in een camper ook niet optimaal voor Peter, die 1,96m lang is. Thuis slapen we in een bed van 1,80x2,20 en in een veel kleiner bed denk ik niet dat we een maand lekker zullen slapen. De tickets zijn al geboekt naar Seattle, dus we zijn aangewezen op Seatlle of iets anders dichtbij, en Cruise America valt af. Paul adviseerde ons om te huren vanuit Vancouver bij Canadream, maar dan komt er ook de reis Seattle-Vancouver nog bij met de trein of de bus. Alles bij elkaar geteld waren we met de camper toch bijna € 1.000 euro duurder uit (we zijn ook heel laat natuurlijk), dus dat doen we toch maar niet.

Het wordt nu dus toch een auto, maar dan wel een heel ruime. We hebben ooit een Dodge Caravan gereden in Californië, die had een vaste 3e achterbank, met veel ruimte, waar Peter ook goed even zou kunnen liggen. Of een Ford Expedition, met een vaste derde bank om dezelfde redenen. Een hoge auto is ook heel fijn, omdat Peter veel gemakkelijker kan in- en uitstappen en dan ook minder pijn heeft daarbij. Bovendien hebben we het plan opgevat om dan de eerste dag in America bij Walmart of iets dergelijks op zoek te gaan naar lekkere (lig)stoelen en een goede koelbox die je kan aansluiten op de sigarettenaansteker, zodat we altijd en overal kunnen stoppen, rusten en dan wat eten en drinken bij ons hebben. Op zoek naar een ruime auto dus! En oh ja, daarnaast willen we graag een auto met navigatiesysteem, liefst Neverlost van Hertz, maar ik heb begrepen dat de meeste aanbieders van huurauto's nu ook een goed navigatiesysteem kunnen aanbieden, dus misschien is dat ook een optie. Of anders toch een Tom Tom aanschaffen, zoals Kastelke ons al aanraadde eerder deze week in een ander draadje? Maar dat moet dan wel voordelig zijn ten opzichte van de huur.

Waar ik nog over twijfel is of ik ook daadwerkelijk een grote auto (Minivan of Full Size SUV) moet vastleggen vanuit Nederland, of dat ik gewoon ga voor een intermediate en op de luchthaven probeer een goede upgrade te onderhandelen. Wat vinden jullie? Ik wil niet graag het risico lopen dat ik niet de auto krijg die ik graag wil hebben, omdat het voor onze reis erg belangrijk is.

Ik ga vanmiddag een aantal internet-aanbieders eens vergelijken, en ook de reisgids van hotelplan e.d. eens erbij nemen. De prijzen naast elkaar zetten, en dan kijken welke het meest voordelig is. Internetaanbieders die ik in elk geval ga raadplegen zijn Hertz (met ANWB kortingscode), USA Reisen, AutoEurope, HOlidayCars, Dollar, Ebookers, Alamo.nl, Goalamo, SunnyCars en Eautohuur.

Wat ik overigens akelig vind aan de internetsites is de ondoorzichtigheid van het tarief. Hoe weet ik of ik alle goede verzekeringen heb? IK kies het liefst voor het meest uitgebreide pakket met gratis extra bestuurder en gratis benzinetank, maar bij Hertz kan ik dat bijvoorbeeld nergens aangeven. Hoe kan ik dit het best aanpakken?

Iemand nog tips en adviezen?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Re: Vervoer regelen voor reis in september (Pacific Northwest)

Bericht door nieuwenoord »

Persoonlijk zou ik niet gokken op de upgrade, maar meteen de auto kiezen die jullie fijn vinden. Wij hadden een Ford Expedition, Nissan Armada en Chevrolet Suburban tijdens onze laatste reis en eigenlijk waren ze alledrie fantastisch.

Bij Hertz in Rapid City kon ik ter plaatse kiezen voor een volle tank en vol terug, een volle tank en door hen terug laten vullen (kosten waren per gallon lager dan de meeste benzinestations rekenden!) of niks afspreken en dan voor een fikse prijs bij hen laten vullen. Wij kozen voor optie twee vanwege de goedkope gallonprijs en hebben de tank bijna uitgeperst teruggebracht :wink:
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 06 jul 2008, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Gossie Jacqueline wat vervelend dat Peter telkens pijn heeft. Is zo'n grote auto(bijv. de 7 persoons) dan niets voor jullie. Wij hebben er ook naar gekeken voor ons 4tjes dan wel maar dan is de ruimte achterin groot genoeg als Peter moet gaan liggen.Sterkte
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik ga met Monique haar antwoord mee. Boek in jullie geval gelijk de auto die je wilt hebben en daarbij zou mijn voorkeur uitgaan naar Hertz met Neverlost. De service is geweldig zoals jezelf ook al hebt ondervonden.

Het kan overigens geen kwaad natuurlijk om even een vergelijkend onderzoekje te doen zoals je zelf al aangaf...... :wink:

Succes met alles!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

nieuwenoord schreef:Persoonlijk zou ik niet gokken op de upgrade, maar meteen de auto kiezen die jullie fijn vinden. Wij hadden een Ford Expedition, Nissan Armada en Chevrolet Suburban tijdens onze laatste reis en eigenlijk waren ze alledrie fantastisch.

Bij Hertz in Rapid City kon ik ter plaatse kiezen voor een volle tank en vol terug, een volle tank en door hen terug laten vullen (kosten waren per gallon lager dan de meeste benzinestations rekenden!) of niks afspreken en dan voor een fikse prijs bij hen laten vullen. Wij kozen voor optie twee vanwege de goedkope gallonprijs en hebben de tank bijna uitgeperst teruggebracht :wink:
Had jij die vantevoren geboekt, vanuit NL? Zo ja, waar dan? Want in de gidsen en op de website vind ik alleen de Explorer categorie, en niet de expedition bijvoorbeeld.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad Corry, ik wil dan graag gaan voor een grote auto.
Wat zouden jullie dan kiezen: een minivan of een grote SUV, als het gaat om de binnenruimte van de auto, met plek om te liggen?
Winston Churchill

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Nog even een vraagje:

De website van Hertz.nl geeft me met de kortingscode van de ANWB het goedkoopste tarief voor zowel de minivan als de SUV. Het scheelt € 90 met het tarief uit de gids van Hotelplan (tariefcategorie D, duurste tarief), dat hierna het goedkoopst is. Maar wat ik me afvraag: zijn beide tarieven wel vergelijkbaar?

Bij tariefcode D heb ik namelijk het meest uitgebreide pakket aan verzekeringen, extra medebestuurders en een volle tank inclusief. Op de website van Hertz kan ik niet eens begrijpen of ik wel alle verzekeringen heb die ik nodig heb. Wie weet of ik deze tarieven met elkaar kan vergelijken?

Hieronder een print van de website met het gedeelte over het tarief:
Bijlagen
Hertz.nl met ANWB code - prijs autohuur 3.JPG
Hertz.nl met ANWB code - prijs autohuur 3.JPG (21.08 KiB) 1553 keer bekeken
Winston Churchill

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Jacqueline,

Wij huren de laatste tijd regelmatig via Hertz/ANWB een auto voor een kortere of langere periode. Gewoon omdat die het goedkoopst is. Alle benodigde verzekeringen zitten er bij in, maar een extra bestuurder moet je voor betalen. Als ik me niet vergis kost dat slechts maximaal $ 45 voor de gehele huurperiode.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Jasmino schreef:
nieuwenoord schreef:Persoonlijk zou ik niet gokken op de upgrade, maar meteen de auto kiezen die jullie fijn vinden. Wij hadden een Ford Expedition, Nissan Armada en Chevrolet Suburban tijdens onze laatste reis en eigenlijk waren ze alledrie fantastisch.

Had jij die vantevoren geboekt, vanuit NL? Zo ja, waar dan? Want in de gidsen en op de website vind ik alleen de Explorer categorie, en niet de expedition bijvoorbeeld.
Het gekke is dat ik die Expedition wél zag toen ik het clubnummer van de ANWB invulde (tenminste, dat was het volgens mij ...). Ik heb online geboekt, vanuit Nederland. Eerst kon ik geen Expedition boeken, toen had ik een Lincoln Town Car geboekt. Later ging ik nog eens kijken en voila, toen stond hij er ineens wel tussen, heel raar. Ik heb toen de reservering veranderd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben deze zomer voor het eerst ook via Hertz met de ANWB korting geboekt. Waar ik even niet goed van werd was de volgende mededeling:
Voor het huren buiten de EU is een internationaal rijbewijs verplicht.
Die verzekeringen vind ik er niet duidelijk in staan, ik ga er maar van uit dat het goed is.

De site en ook hun bevetigingsmail vind ik erg rommelig - overal een mengeling van Engels en Nederlands, rare zinnen - meteen al bij het eerste invoerscherm: "De Belangrijke slechts Luchthavens van het onderzoek" (???)

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Martin & Marianne schreef:Wij hebben deze zomer voor het eerst ook via Hertz met de ANWB korting geboekt. Waar ik even niet goed van werd was de volgende mededeling:
Voor het huren buiten de EU is een internationaal rijbewijs verplicht.
Marianne
Ze zorgen natuurlijk wel voor hun eigen inkomen op die manier.
Is trouwens een loze kreet die (wettelijk) geen enkel houvast heeft en waar in Amerika ook niet om gevraagt wordt, tenminste niet bij de drie autos die wij dit voorjaar gehuurt hebben ook via Herzt-ANWB
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ook bij ons is niet om dit niet gevraagd, wij hadden het ook niet bij ons.
Groupof4
Amerika-ontdekker

Bericht door Groupof4 »

Wat mij onlangs wel opviel was dat Alamo op hun site onder rental policies over rijbewijzen onder andere het volgende schreef:
International renters must present a valid license from their country of residence. If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required in conjunction with the country of residence driver's license.
Het enige wat in het Engels staat aangegeven op het roze Nederlandse papieren rijbewijs is "rijbewijs" aan de voorkant, dus dien je volgens Alamo's policy hieromtrent eveneens een internationale rijbewijs te hebben die hoort bij je Nederlandse rijbewijs.

Volgens mij was dit een paar maanden/weken anders, toen stond er volgens mij zoiets van "een internationale rijbewijs naast je rijbewijs is niet verplicht, maar wordt wel aangeraden". En dan nog iets van "huurders uit Oost-Europese landen zijn verplicht om een internationale rijbewijs te hebben naast een gewone rijbewijs".

Als je via USA-Reisen.de bij Alamo boekt staat er nog steeds dat een internationale rijbewijs niet verplicht is, maar dat het wel wordt aanbevolen... Fantastisch man al die eenduidigheid. Misschien is er onlangs ook een samenwerkingsverband tussen Alamo en de ANWB afgesproken :P.
Groupof4, Montreal-Miami 2008
Groupof4
Amerika-ontdekker

Bericht door Groupof4 »

Wellicht hangt het bovenstaande, als ik het goed heb een recente policy verandering, samen met wat er op de volgende website staat aangegeven omtrent het in je bezit hebben van een international driving permit als buitenlandse bezoeker.

http://www.usa.gov/Topics/Foreign_Visit ... ving.shtml
1. To drive in the United States, you must obtain an international driver's permit (IDP) from your home country before coming to the U.S.. The IDP verifies that you hold a valid license in your home country. The IDP serves as a translation of your driver's license into 10 languages. It is your foreign driver's license (translated by the IDP) that allows you to drive in the United States. Contact the automobile association or driving authorities in your home country to get an international driving permit before traveling, as the United States does NOT issue international driver's permits to foreign visitors.

...

Page Last Reviewed or Updated: June 27, 2008
Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen lijkt mij zo.

Excuus voor de dubbele post, bedoeld als follow up.
Groupof4, Montreal-Miami 2008
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Hoi Jacqueline. Ik weet niet of je al geboekt hebt maar volgens mij heeft http://www.usareisen.de die hele grote ook.Ik denk dat IK voor de minivan zou gaan voor het geval dat Peter moet gaan liggen. Ik weet alleen niet of jij je lekker voelt met zo'n grote BAK.
Succes.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Corry schreef:Hoi Jacqueline. Ik weet niet of je al geboekt hebt maar volgens mij heeft http://www.usareisen.de die hele grote ook.Ik denk dat IK voor de minivan zou gaan voor het geval dat Peter moet gaan liggen. Ik weet alleen niet of jij je lekker voelt met zo'n grote BAK.
Succes.
Ik heb eerder deze week inderdaad geboekt, dat kun je hier lezen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Dodge Durango, omdat ik voor die auto een goede deal kon krijgen. Het is een full size SUV en volgens velen op het forum een maatje groter dan de Ford Explorer bijvoorbeeld. Ik hoop dat we een goede keuze hebben gemaakt. Het rijden met zo'n grote bak is voor ons geen probleem.

Ik heb trouwens geboekt bij eautohuur, omdat die de beste prijs hadden.
Winston Churchill

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer