Baia schreef:
En om die kaarten op je tomtom te zetten heb je eigenlijk die TomTom home applicatie niet nodig. De kaart is gewoon een folder in de directory van je TomTom.
Als ik dit zou snappen, zou het waarschijnlijk makkelijker zijn dan steeds wisselen....
hoewel dat natuurlijk ook maar 2 keer hoeft dan, en dan kun je het dus via dat tomtomhome naar je computer kopieeren? Maar stel dat mijn computer crasht of de onweer slaat in ben ik de boel kwijt? Of ben ik nu wel een erge zwartkijker?
Rob schreef:Kan dat niet via je pc, via tomtom home?
Deze vragen kan je het beste stellen op het tomtomforum daar zit genoeg kennis.
Ok het is dus gelukt.
Gisteren de Tomtom One Europe gekocht
Kaarten van Europa gekopieert naar de pc
Via de website de kaarten van Amerika (Westen) gedownload (krijg je nu 10% korting op)
Kaarten van VS naar de Tomtom
Kaarten van VS naar PC gekopieerd
En kaarten Europa terug naar de Tomtom (omdat ik hem hier nog even ga gebruiken)
Kosten: Tomtom €199,00 (inclusief tasje) en €29,99 voor de kaart van VS
tukkertje schreef:Dat ga ik van de week ook eens even doen...
Had trouwens gemaild naar de tomtom zelf, maar geen reactie gekregen.
Ik had ook gemaild naar Tomtom. Ze schreven dat je binnen de 24u een antwoord krijgt. Blijkbaar is de vraag te moeilijk
Vandaag wel een mailtje gehad waarin ze zich verontschuldigen dat ze nog niet geantwoord hebben, maar dat ze het zo snel mogelijk gingen doen
kan je trouwens op elke tomtom een usa kaart instaleren of hangt dit van model tot model af ?
Ik zou me namelijk ook eentje willen aanschaffen maar ben er nog maar één tegengekomen die er standaard de usa en Canada kaarten bijheeft maar die kosten maar liefst 500euro
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Weet wel dat wij in totaal geen 500 euro kwijt zijn.... kun je waarschijnlijk beter kaart apart erbij nemen.
Je zou toch denken dat het bij elke tomtom zou moeten kunnen, maar je kan zo op de website de types invullen en dan kun je nagaan welke kaarten je erbij kunt kopen...
saraenwim schreef:Ok het is dus gelukt.
Gisteren de Tomtom One Europe gekocht
Kaarten van Europa gekopieert naar de pc
Via de website de kaarten van Amerika (Westen) gedownload (krijg je nu 10% korting op)
Kaarten van VS naar de Tomtom
Kaarten van VS naar PC gekopieerd
En kaarten Europa terug naar de Tomtom (omdat ik hem hier nog even ga gebruiken)
Kosten: Tomtom €199,00 (inclusief tasje) en €29,99 voor de kaart van VS
Groetjes,
Wim
Wij hebben het andersom gedaan.
In de VS bij de eerste Walmart een Tomtom One gekocht. $ 160 (incl tax)
In Nederland de Europa kaart gekocht voor € 60.
(Wel eerst een backup gemaakt van de USA kaarten)
Totaal dus ongeveer € 165 kwijt
Nog nooit met zo'n ding gereden maar we waren er na 2 mile al aan gewend en willen niet meer zonder.
Nooit meer zoeken naar je hotel, héééérlijk. :beerchug:
wij willen ook een TomTom bij een walmart kopen (of in Garmin) en dan in Nederland een Europakaart kopen. Nu is de 'angst' van mijn vriendin dat die europakaart dan ook in het engels en met miles is...Misschien een hele stomme vraag, maar is dat zo?
Overigens twijfelen we over de Garmin omdat daar nu een leuke aanbieding voor is bij de walmart met ingebouwde MP3 speler
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
wij willen ook een TomTom bij een walmart kopen (of in Garmin) en dan in Nederland een Europakaart kopen. Nu is de 'angst' van mijn vriendin dat die europakaart dan ook in het engels en met miles is...Misschien een hele stomme vraag, maar is dat zo?
Overigens twijfelen we over de Garmin omdat daar nu een leuke aanbieding voor is bij de walmart met ingebouwde MP3 speler
Je kan de TT gewoon op Nederlandse spraak en kilometers zetten, dit doe je via TT home.
Kijk anders eerst een bij Circuit City of zo, daar kan je er even mee spelen, heb er nog 1 op Nederlands gezet in Las Vegas.
Momo schreef:Hey Bert,
Je kan de TT gewoon op Nederlandse spraak en kilometers zetten, dit doe je via TT home.
Kijk anders eerst een bij Circuit City of zo, daar kan je er even mee spelen, heb er nog 1 op Nederlands gezet in Las Vegas.
Klopt helemaal,
Je kan gewoon alles in KM enzo zetten.
Standaard stonden er geen nederlandse stemmen op daar, maar die heb ik via TT Home (zit bij je Tomtom) gratis gedownload.
In de VS heb ik dus wel alles op miles laten staan, omdat de borden het daar ook zo aangeven.
Heb trouwens één keer een bord gezien waar ook de kilometers bijstonden
Dan gaan we denk ik maar een tomtom aanschaffen zodra we in Amerika zijn Willen er al langer een en dit is een mooie gelegenheid en meteen een leuke prijsmeevaller!
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
miele1976 schreef:In het navigatie systeem van Hertz zit zo'n yellow pages systeem, zodat je makkelijk hotels kan zoeken.
Heeft de Tom Tom one of een ander navigatiesysteem ook deze systeem ?
groeten
Miele
Ja dat kan !
Je kan met je TomTom zoeken op zogenaamde 'Nuttige Plaatsen'.
Dus hotels, maar benzinestations, musea, winkelcentra etc etc.
Er staat dan ook vaak een telefoonnummer bij.
Erg makkelijk, want je hoeft dus niet overal een postcode of adres van te hebben.
Ralph123 schreef:Er zit wel maar 1Gb intern geheugen in. Dus je kunt niet heel europa erop kwijt.
Verder heb je voor 95 euro een mooie navigator
De TomTom One die je in de VS koopt bevat de kaarten van de VS en Canada en is volgens mij technisch gelijk aan die van de TomTom West-Europa die hier te koop is.
Die heeft dus ook 1 GB geheugen.
Als je een laptop bij je hebt zou ik de software die erop staat installeren en meteen een update doen, maar echt nodig is dat niet.
Je kan gewoon alles in KM enzo zetten.
Standaard stonden er geen nederlandse stemmen op daar, maar die heb ik via TT Home (zit bij je Tomtom) gratis gedownload.
In de VS heb ik dus wel alles op miles laten staan, omdat de borden het daar ook zo aangeven.
Heb trouwens één keer een bord gezien waar ook de kilometers bijstonden
Bert
Bij de Garmin zat Nederlands en zelfs Vlaams er standaard op. Volgens mij zijn alle GPS merken tegenwoordig omschakelbaar naar KM of MIJL. Het is in Florida nog weleens gebruikelijk om ook KM op de borden erbij te zetten. Ook in Canada is alles metrisch.
Wie van jullie heeft er ervaring met het downloaden van de Tomtom map "VS - Western-gebied v8.25" voor de Tomtom Go Classic?
Is deze map gedetailleerd? Heb een keer een map van Spanje gedownload en daar stonden alleen maar de hoofdwegen op.
Dus zou graag van te voren willen weten wat ik kan verwachten van deze map
Dank u
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.