Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ANWB/AAA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
nikki79
Amerika-ontdekker

ANWB/AAA

Bericht door nikki79 »

Ik heb vaker gehoord dat als je lid bent van AAA dat je leuke kortingen kunt krijgen in Amerika? Als je lid bent van de Nederlandse ANWB zou hiervoor hetzelfde gelden.

Heeft iemand hier ervaringen mee in Amerika?

Wij gaan in juni 2 weken naar Florida (1 week ORlando en 1 week Miami) is het aan te raden om lid te worden van de ANWB? Of kunnen we dat beter volgend jaar pas doen als we 4 weken gaan Califonië gaan?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Nikki,

Je ANWB pas is tevens goed voor de AAA kortingen.
Een basis lidmaatschap van de ANWB kost ¤ 51,25 per jaar.
Dus denk ik niet dat je dat er met een trip van 14 dagen uit kan halen.
Gr.
Rob
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nikki,

bovendien heb ik al enkele keren meegemaakt dat ik beter niet kon opgeven dat ik AAA/ANWB-member was. Dit was bij Days Inn. Gek genoeg was daar het AAA-tarief hoger... :shock: :shock:

Wanneer gaan jullie naar Florida? Jullie vertrekken toch niet toevallig ook op 9 juni ?? :wink:

Groet,

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Nikki,

Wat zowel Rob als Roland zeggen is waar. Voor 2 weken loont het niet de moeite om lid van de ANWB te worden.
Ook liggen soms de tarieven voor het boeken van een hotel via internet lager dan het AAA-tarief.
Maar ook heb ik al dikwijls ervaren dat ik met een AAA-pas korting kreeg. Dat ging dan om toegangsbewijzen, overnachtingen (ook op campings) e.d.
Ook met coupons kun je soms hele aantrekkelijke kortingen krijgen. Dit geldt ook voor de pretparken in Orlando. Het blijft een kwestie van ogen en oren goed openhouden.
Hele fijne vakantie in Florida.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Weet dat je bij Sea world iets van $ 5,- korting kreeg op de entree prijs. Geloof ook bij Busch Gardens. Maar als je eerst ¤ 51,- moet betalen heeft dat niet veel nut :wink:
Ik had destijds het ANWB pasje van mijn ouders mee, (zelfde naam 8) ) en kreeg toen ook de korting. Inderdaad bij hotels enzo is het niet altijd goedkoper. Bij een Best Western hotel waren we ook goedkoper uit zonder de pas.
Groetjes Petra
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Rob schreef:Hoi Nikki,

Je ANWB pas is tevens goed voor de AAA kortingen.
Een basis lidmaatschap van de ANWB kost ¤ 51,25 per jaar.
Dus denk ik niet dat je dat er met een trip van 14 dagen uit kan halen.
Gr.
Rob
Dit moet ik toch even tegenspreken! ROb heeft het hier namelijk over een Wegenwacht lidmaatschap! Je kunt ook lid worden van de ANWB, zonder aanspraak te kunnen maken op de wegenwacht, en dat kost €15 per jaar (of was het €16?), maar beslist niet meer! Zo'n lidmaatschap hebben wij dus. Voor dit bedrag krijg je zelfs de kampioen thuisgestuur (het maandelijks tijdschrift van de ANWB). Misschien is het dan toch de moeite?

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
nikki79
Amerika-ontdekker

Bericht door nikki79 »

@Roland, wij gaan op 25 juni lekker voor twee weekjes als voorbereiding op volgend jaar :D

Onze Hotels en toegangskaartjes voor Florida zijn vooraf al gereserveerd, dus ik denk inderdaad dat het dit jaar wienig zin heeft.

Het was inderdaad de bedoeling om een lid te worden van de ANWB zonder wegenservice, dit kost inderdaad ongeveer € 16,-.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Klopt Jasmino, ik bezit ook zo'n lidmaatschap als jij. Aangegaan voor onze reis naar Amerika (Visa card van de ANWB) en de kortingen en gratis kaarten en verder info bij de AAA in de States hebben die kosten zeker waargemaakt.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Heel scherp van je Jacqueline!. Ik heb evenals Wendy ook zo'n (basis)lidmaatschap van de ANWB en mij was het niet eens opgevallen.
Voor dit bedrag (16,50 euro) is het wel de moeite waard om lid te worden.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer